2007-08-11, 13:12
Medlem
SLOBs avatar
Jag har precis postad en länk till Greg Jenkins genomgång av filmen Pentacon i Länktråden. Rätt intressant, Jenkins gjorde också en, tycker jag, lysande intellektuell avrättning av Judy Wood (om Starwars vapnen som hon hävdar vaporiserade tornen från rymden).

Nu gör han samma sak med Pentacon och gör det bra, tycker jag.

Citat:
The film tries to make the case that four eyewitness statements are enough evidence to counter all other physical evidence (and implicitly, all other contradictory eyewitness statements).One of the main defects of the PentaCon is that it only considers four eyewitness statements—ignoring a very large body of eyewitness statements and previous research into the testimony.
Why is this significant?“Citing only evidence that is favorable to one side as if no contrary evidence exists is known as SPECIAL PLEADING.”

(...)

Special pleading is not only used to ignore other evidence; it can be used to take certain portions of one statement from a witness as being true, while ignoring all contradictory evidence by the same and other witnesses

(...)

The PentaCon commits two special pleading arguments that reveal that their hypothesis is not a “smoking gun”:

1. There is no contradictory evidence.

2. These witnesses saw the plane fly north of the CITGO gas station, therefore it did not hit the Pentagon.

These two arguments are the entire basis of the film and are extremely suspect.The first claim is overwhelmingly disproved below with physical and eyewitness evidence that the filmmakers ignore or imply was faked without proving their case.The second claim is also a special pleading argument because the 3 of the 4 witnesses saw the plane hit the Pentagon.

Han tycks dock göra sig skyldig till samma sak när han på bloggens första sida postar ett uttalande från brandmannen John Schroeder:

Citat:
As they were making there way up the floors, Firefighter Schroeder heard a huge explosion. “The elevators just blew right out. We couldn’t believe it. The plane hits 80 floors up but the elevators explode at least five minutes later? It was unreal.”

Frågan är om alla vittnesmål gör gällande att det tog fem minuter mellan träffen och hissarnas exploderande? (Och varför skulle NWO/Bushkonspiratörerna smälla av bomben fem minuter senare och inte omedelbart efter?). Eller har jag missat något?

/S
Citera
2007-08-11, 16:07
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Jag tycker jag oftast bemöter mina motdebattörers synpunkter utan att ducka.

Jasså det gör du??!!!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7731309&postcount=6309

Observera att dessa frågor uppstått då Heiwa påstår felaktiga saker som går att motbevisa. Men det kanske ligger i sakens natur att han duckar då han inte kommit med ETT ENDA svar på mitt sammandrag.
Citera
2007-08-13, 10:23
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Bästa 9/11 experter!

Enligt ett rykte skall det ha funnits ovanligt få passagerare ombord på de fyra planen. Är detta något som ni kan bekräfta?

Det är inget ovanligt.
Citera
2007-08-13, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jasså det gör du??!!!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7731309&postcount=6309

Observera att dessa frågor uppstått då Heiwa påstår felaktiga saker som går att motbevisa. Men det kanske ligger i sakens natur att han duckar då han inte kommit med ETT ENDA svar på mitt sammandrag.

Tyckte dina fràgor var litet OT. Bättre att motbevisa mig genom att ange vad du anser vara korrekt och varför.

Mitt intryck är att sà fort jag pàvisar oklarheter i de officiella förklaringarna och föreslàr alternativ i en vänlig diskussion, sà är det inte populärt och slutar med personpàhopp. Ingen diskussion om alternativen. Synd.
Citera
2007-08-13, 15:01
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tyckte dina fràgor var litet OT. Bättre att motbevisa mig genom att ange vad du anser vara korrekt och varför.

Mitt intryck är att sà fort jag pàvisar oklarheter i de officiella förklaringarna och föreslàr alternativ i en vänlig diskussion, sà är det inte populärt och slutar med personpàhopp. Ingen diskussion om alternativen. Synd.

IQ=Fiskmås????

Det är ju frågor som uppkommit tack vara att DU påstått tex, att du kan se skillnad på brandens temperatur om du ser färgen på röken.

Det är DU som påstått att Gustave Eiffel (OBS stavningen på Gustave) konstruktion var lika som WTC, vilket är helt galet och fel.

DU tar upp dessa, men sen då man frågar så får man inget svar för det ärr OT?? Goddag yxskaft, hur dum får man bli?

Om DU tar upp saker som bevisligen är felaktiga så kan du räkna med att folk kommer att påpeka detta för dig, tål du inte detta så föreslår jag att du avlägsnar dig från forumet. Så slipper vi denna debatt.

Skärpning...
Citera
2007-08-13, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
IQ=Fiskmås????

Det är ju frågor som uppkommit tack vara att DU påstått tex, att du kan se skillnad på brandens temperatur om du ser färgen på röken.

Det är DU som påstått att Gustave Eiffel (OBS stavningen på Gustave) konstruktion var lika som WTC, vilket är helt galet och fel.

DU tar upp dessa, men sen då man frågar så får man inget svar för det ärr OT?? Goddag yxskaft, hur dum får man bli?

Om DU tar upp saker som bevisligen är felaktiga så kan du räkna med att folk kommer att påpeka detta för dig, tål du inte detta så föreslår jag att du avlägsnar dig från forumet. Så slipper vi denna debatt.

Skärpning...

Som mànga pà detta forum tar du uppgifter ur sitt sammanhang.

Beträffande förhàllandet mellan färg och temperatur av rökgaser är det allmänt känt, t.ex. mycket hög temperatur annan färg än vid làg temperatur. Pentagonvideon är ett exempel - det är inte jetfuel/gaser som brinner. Temperaturen är för hög som syns pà rökgasfärgen.

Eiffeltornets och WTCs konstruktioner kan analyseras med exakt samma metoder - fackverk, helt enkelt utvecklade av G. Eiffel - för att se hur krafterna fördelas dels när konstruktionerna är intakta, dels när vissa delar inte bidrar till hàllfastheten av olika skäl. Det är lätt att visa att global kollaps ej uppträder i WTC när en vägg pàstàs bucklas enligt NIST. De andra väggarna hàller ihop konstruktionen, vilket kan förklaras lekmannamässigt. NIST komplicerar det hela pà 10000 sidor för att sedan bara pàstà att global kollaps uppträder utan bevis. Det är typiskt när man vill producera ett beställt resultat - producera lànga rapporter med massor av bludder, lösa antaganden, pàstàenden hur svàrt allting är med ovidkommande detaljer, osv. Och sedan trumpeta ut att 1000 tals andra experter sedan läst alla 10000 sidor och hàller med om rubb och stubb. Allt enbart propaganda.

Anledningen att NIST rapporten avslutas med 'global collapse ensues' är att man inte kan visa det. Tvärtom - gör man en enkel analys av WTC-konstruktionen utan östvägg mellan, tre vàningar sà stàr tornet kvar. De andra väggarna hàller ihop konstruktionen. Ingen global kollaps uppträder.

Bevisa gärna motsatsen!
Citera
2007-08-13, 20:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ja det är klart det är ditt intryck. Vi säger ju emot dig och ber dig motbevisa oss eller ens styrka dina påståenden.. Men det har du hittills aldrig klarat av. Att du sedan tycker lite synd om dig för att vi skäller ut dig som den undflyende virrhjärna du är, är faktiskt inte vårt fel.

Du kan börja med att berätta vilka "fler" under mossauds rättegång som tyckte han såg drogad ut. Den frågan har du fått tror jag fem gånger utan att ens komma i närheten av ett svar.
Sedan har vi frågan om under vilka tidpunkter vrakdelarna från ett flygplan placerades ut vid Pentagon.
Sedan har vi frågan om revisorerna som du påstår inte gixk att muta och därför fejkade man en flygplanskrasch som egentligen bestod av bomber, Detta ordnades av hundratals personer som tydligen gick att muta. Du har aldrig förklarat varför Pentagons revisorer inte gick att muta.
Du har inte förklarat varför skelögdhet gör ett vittne opålitligt.
Jag tror nog att flera kan fylla i med andra frågor du bara ignorerat.
Citera
2007-08-13, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja det är klart det är ditt intryck. Vi säger ju emot dig och ber dig motbevisa oss eller ens styrka dina påståenden.. Men det har du hittills aldrig klarat av. Att du sedan tycker lite synd om dig för att vi skäller ut dig som den undflyende virrhjärna du är, är faktiskt inte vårt fel.

Du kan börja med att berätta vilka "fler" under mossauds rättegång som tyckte han såg drogad ut. Den frågan har du fått tror jag fem gånger utan att ens komma i närheten av ett svar.
Sedan har vi frågan om under vilka tidpunkter vrakdelarna från ett flygplan placerades ut vid Pentagon.
Sedan har vi frågan om revisorerna som du påstår inte gixk att muta och därför fejkade man en flygplanskrasch som egentligen bestod av bomber, Detta ordnades av hundratals personer som tydligen gick att muta. Du har aldrig förklarat varför Pentagons revisorer inte gick att muta.
Du har inte förklarat varför skelögdhet gör ett vittne opålitligt.
Jag tror nog att flera kan fylla i med andra frågor du bara ignorerat.

Alla fràgor har naturligtvis besvarats och alternativ presenterats pà JREF-forum där det finns en länk om gratis psykologisk behandling för dem/er som inte lyckas förstà. http://forums.randi.org/showthread.php?t=87437&page=19 eller http://journalof911studies.com/volum...liefPart_I.pdf . Den är làng ... sà ta tid pà dig. God bättring!
Citera
2007-08-13, 21:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Alla fràgor har naturligtvis besvarats och alternativ presenterats pà JREF-forum där det finns en länk om gratis psykologisk behandling för dem/er som inte lyckas förstà. http://forums.randi.org/showthread.php?t=87437&page=19 eller http://journalof911studies.com/volum...liefPart_I.pdf . Den är làng ... sà ta tid pà dig. God bättring!

Jag säger det redan nu, och det gäller alla inklusive mig själv - diskussioner på Jref förs på Jref. Diskussioner här, förs här. Ingen debattör ska behöva bege sig till ett annat forum, för att kunna följa debatten. Ni kan givetvis hänvisa till bevis, fakta eller påståenden gjorda på andra forum, men påstår man något i den här tråden, så får man svara i den här tråden.

Är ni med på vad jag menar?

Och Heiwa, din post kvalificerar sig som "uteslutande länkpost" och därmed radering. Men eftersom jag använder den nu till ett mer allmänt klargörande så låter jag den vara kvar.

/SLOB
moderator
Citera
2007-08-13, 21:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du jag har allt följt dina inlägg på Randis forum. Om möjligt är du ännu sämre på att komma upp till bevis där. Men det är klart du anser att dina egna antaganden är den bevisning du behöver. Då är det jävligt lätt att påstå att man har rätt.

Och tack för att du inte motbevisade mig nu heller. Besvarade du en enda av mina frågor? Nej naturligtvis inte.
Citera
2007-08-13, 21:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag säger det redan nu, och det gäller alla inklusive mig själv - diskussioner på Jref förs på Jref. Diskussioner här, förs här. Ingen debattör ska behöva bege sig till ett annat forum, för att kunna följa debatten. Ni kan givetvis hänvisa till bevis, fakta eller påståenden gjorda på andra forum, men påstår man något i den här tråden, så får man svara i den här tråden.

/SLOB
moderator
Ajjemen. Var sak har sin plats. Check.
Citera
2007-08-13, 23:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Favorit i repris (inlägg #6222)

Tänkte vi skulle vaska av Petagon för att få lite liv i tråden. Heiwa, så här skrev du 13/7:
Citat:
Enligt min uppfattning här pà FB sprängdes Pentagon av en bomb installerad i ytterväggen och inne i Pentagon. Varför tror jag det? Jag inga spàr av en jetfuelbrand i och utanför Pentagon. Planet verkar vara ett villospàr. Olika vittnen säger ju olika saker.

Vilka fyra vittnen som skelar pratar du om? Vad har det med saken att göra?

Varför skall jag ta fram en lista med revisorer?

Skadorna i Pentagons yttervägg kan ej ha orsakats av ett plan. Se ovan! Ingen jetfuelbrand. Inga flygplansdelar. Det ser ju man pà alla videos. Det behövs ingen demoleringsexpert för det.

Flygplansrester i Pentagon! Det lilla turbinhjulet som fotograferats i Pentagon (och sedan försvunnit) kan ej ha kommit fràn en Boeing 757. Jag har inte sett nàgra andra flygplansrester. Allt brann ju upp.

FBI var tydligen ansvarig för brottsplatsundersökning men rapporten är tydligen hemligstämplad, pga national security. Man undrar varför. Sannolikt för att det inte fanns en enda flygplansdel att visa upp.

Enbart en person med foliehatt tror väl fortfarande att AA77 kraschade i Pentagon?
Din huvudlinje i Pentagonfallet synes vara en "no-plane"-variant kombinerad med bomb i huset. Anledningen skall vara att skadorna inte kan ha uppstått från ett plan. Utan att gå in på dina, och mina, obefintliga kunskaper och möjligheter att bedöma detta baserat på fotografier ber jag dig att förklara vad mer precist som skiljer dessa bilder och situation:
1) http://www.corrosion-doctors.org/Aircraft/el-al.htm
2) http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Bijlmer747crash.jpg
3) http://www.airdisaster.com/photos/elal1862/3.shtml
från dessa:
4) http://www.airdisaster.com/photos/aa77/2.shtml
5) http://www.airdisaster.com/photos/aa77/10.shtml
Speciellt vill jag be dig att förklara vad som skiljer (1-2) från (5), d.v.s. en 747:a som totaldemolerar ett 10-våningshus utanför Amsterdam och AA77 vid Pentagon.

Slutligen, en liten bonus från Wikipedias text om Amstedam-krashen: (http://en.wikipedia.org/wiki/Bijlmerramp)
Citat:
Rumors have persisted that the actual victim count must have been higher than 43. At very high temperatures such as those encountered after the crash of a jet loaded with fuel, about 1100 degrees Celsius bodies can be completely incinerated. Nearly a third of the bodies, of the 11 victims on the ground, in the 1988 Lockerbie disaster were never recovered.
Menar du på allvar att det är rimligt att fastställa dödsorsak på de som hamnade inne i det här molnet vid Pentagon:
http://www.airdisaster.com/photos/aa77/3.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in