2007-06-28, 10:00
Medlem
Dolphins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Precis vad jag misstänkte. Du kunde inte hitta understöd för dina argument. Två plan, två betongväggar, två pulveriserade plan, FACT! Det spelar ingen roll vad du tycker tendensiöst.

Vilka vittnen?

Edit:

Du tycker att min liknelse är absurd samtidigt som du länkar till allsköns flygkraschsbilder på nätet. Då undrar jag, vilken flygolycka bland dessa anser du mest kan jämföras med flight 77, och varför?

Jag tänker inte träda in i en av de eviga cirkeldiskussioner som pågår på detta forum.
Att du väljer ett riggat test där allt är tillrättalagt för att resultatet skall bli något att mata fårskallar som du med. Jämför Pentagon med en annan olycka och ingen pr-show.

Jag gick in här för en diskussion med människor som har sina sinnen i behåll och utifrån denna grop och detta hål kan försöka komma fram till sannolika scenarior men här flockas tydligen enbart personer inkapslade i folie markerat med 9/11 Commission, FEMA eller NIST.
Citera
2007-06-28, 10:13
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
(...)försöka komma fram till sannolika scenarior (...)

Jahadu...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Visst. Men hur vill du förklara det? Var är passagerarna och besättningen från AA77?

Jag vet inte.

Kommer bli väldigt korta diskussioner då.

/S
Citera
2007-06-28, 10:46
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Men om syftet var att mörka försvunna pengar, varför ens offentliggöra det? Eller varför inte göra det den 12:e?

/S
Det kanske inte går att hemlighålla precis allting här i världen. Förr eller senare krävs en förklaring när det är så mycket pengar som försvinner.

Att göra det exv den 12:e hade nog skapat ännu fler frågor. Varför vänta till precis just då liksom? Att däremot göra det vid en tidpunkt där det försvinner ur mediebruset utan att för den skull se konstigt ut är väl bra?

I vilket fall är inte denna en fråga som berör mig speciellt mycket alls. Jag kastade in en förklaring ang något som Kim aldrig hade hört talas om, vilket i sig inte är speciellt märkligt. Skeptikerna har överlag rätt dålig koll på det som inte avhandlas av deras diverse skeptiska debunk-sajter.
Citera
2007-06-28, 11:05
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag tänker inte träda in i en av de eviga cirkeldiskussioner som pågår på detta forum.
Att du väljer ett riggat test där allt är tillrättalagt för att resultatet skall bli något att mata fårskallar som du med. Jämför Pentagon med en annan olycka och ingen pr-show.

Vet du vad det är för film? Vet du vad det var de gjorde?

Citat:
Jag gick in här för en diskussion med människor som har sina sinnen i behåll och utifrån denna grop och detta hål kan försöka komma fram till sannolika scenarior men här flockas tydligen enbart personer inkapslade i folie markerat med 9/11 Commission, FEMA eller NIST.

Jodå, vi är öppna, det krävs bara lite konkreta bevis. Tyvärr har inte konspirationsteoretikerna lyckats leverera någonting av den varan, märkligt, tycker du inte? Kolla exempelvis tråden för vederlagda teorier, hur många inlägg där har foliehattarna lyckats få in? Eller är den riggad också?
Citera
2007-06-28, 11:06
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Låt mig citera Heiwa
http://flashback.info/showpost.php?p=7527292&postcount=115
Jag antar att de pengarna du talar om är samma pengar Heiwa menar? Om inte så, förklara gärna vad jag missat. Sedan tog jag till en så löjligt stor summa för att den inte skulle uppfattas som exakt. Särskilt då det inte finns några exakta uppgifter om exakt hur mycket pengar som "saknas". Trillions-schmillions. Men lite kul är det att du hugger ned på att jag generaliserar.
Så...Pentagon försnillar trilliarder på saker ingen har riktigt koll på. Agree. Men vad har det med en konspiration att göra? Jag förstår fortfarande inte vad detta bevisar?
Ojdå, jag reagerade faktiskt inte det minsta på att du slängde dig med en massa fantasiljoner hit och dit. Jag skrev själv summan och utgick från att du var läskunnig och kunde förstå hur mycket det handlade om, vilket du ju också gjorde, även fast du i vanlig ordning ansåg detta vara fullt normalt.

Men som jag skrev till SLOB, det var bara ett inlägg jag skrev för att berätta om någonting du aldrig hade hört talas om.
Citat:
Kan du säga mig hur lång tid i förväg det skulle publicerats för att det inte skulle verka misstänkt i dina ögon? En vecka? Två dagar? Ett halvår?
Rätt ointressant för min del. Det som skedde skedde, och bör behandlas utifrån just de uppgifter som finns utan att slänga in en massa hypoteser.
Citat:
Tänk på att det troligtvis hade varit politiskt självmoird för GWB att 9/12 säga att de minsann skall införa hårdare kontroll över militärens utgifter. Vad skulle de sagt.
-Ja vi vet att tretusen amerikaner dog igår. Men vi tänker först och främst koncentrera oss på att minska militärens utgifter.
Framför allt som media hade liiiiite mer spännande saker att skriva om.
Låt mig citera Heiwa
http://flashback.info/showpost.php?p=7527292&postcount=115
Jag förstår inte relevansen i ditt uttalande. Det är väl ingen här som har varit i närheten av någonting sådant?
Citat:
Jag antar att de pengarna du talar om är samma pengar Heiwa menar? Om inte så, förklara gärna vad jag missat.
Precis de pengarna ja, och det var det du hade missat, uppenbarligen.
Citera
2007-06-28, 11:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det kanske inte går att hemlighålla precis allting här i världen. Förr eller senare krävs en förklaring när det är så mycket pengar som försvinner.

Att göra det exv den 12:e hade nog skapat ännu fler frågor. Varför vänta till precis just då liksom? Att däremot göra det vid en tidpunkt där det försvinner ur mediebruset utan att för den skull se konstigt ut är väl bra?

Vet inte, jag tror det hade haft lika svårt att slå igenom mediabruset då som dagen innan. Bäst hade väl i så fall varit att planera det till den 11:e. Ingen hade tyckt det varit konstigt och förmodligen hade de utan att någon höjt på ögonbrynen kunnat officiellt ställa in offentligörandet. Men allt det här är spekulationer. Har någon av dem som anser detta vara ett bevis på ett insidesjobb brytt sig om att fråga varför det offentliggjordes just den 10:e?

/S
Citera
2007-06-28, 11:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det finns olika typer av nedslagsplatser och om det går i backen (som i Shanksville ) eller in i ett berg är det gemensamma att det lämnar tonvis av bråte kvar.

För att kunna föra en vuxen diskussion när det gäller dessa två platser om vad som hände så låt oss enas om att det definitivt inte var frågan om några Boeing 757r som skapade gropen i Shanksville och hålet i Pentagon.
Kom inte med om att det var dessa jumbos. Den diskussionen får du föra med de stora illusionisterna.
Ja visst händer det att flygplan kraschar in i berg. Men, om jag inte tar fel så tillhör det vanligheterna att piloterna försöker undvika att krascha. 9/11 var antalet undanmanövrar väldigt, väldigt få.
Vad jag tänkte att du ville visa var bilder på andra Boeing 757 (eller liknande) som kört rakt in i full fart i en betongvägg eller berg.
Citera
2007-06-28, 12:04
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ojdå, jag reagerade faktiskt inte det minsta på att du slängde dig med en massa fantasiljoner hit och dit. Jag skrev själv summan och utgick från att du var läskunnig och kunde förstå hur mycket det handlade om, vilket du ju också gjorde, även fast du i vanlig ordning ansåg detta vara fullt normalt.
Nope uppenbarligen gjorde du inte det. Därför skrev jag också att jag tog summan ur luften. Jag förtydligade.

Citat:
Rätt ointressant för min del. Det som skedde skedde, och bör behandlas utifrån just de uppgifter som finns utan att slänga in en massa hypoteser.
Oj. Skall du sluta med hypoteser och börja med fakta? Det var du som tyckte det var mystiskt att de preciiiis innan 9/10 uttalade sig om bryåkratin i Pentagon. Och då frågade jag dig hur långt i förväg de skulle uttalat sig för att det inte skulle varit mystiskt i dina ögon. Men ducka du för att besvara frågan. Svaret är att du vill att det skall vara mystiskt.

Citat:
Jag förstår inte relevansen i ditt uttalande. Det är väl ingen här som har varit i närheten av någonting sådant?Precis de pengarna ja, och det var det du hade missat, uppenbarligen.
Uppenbarligen var det ju intressant nog att besvara ett inlägg av mig där jag ställde frågor till Heiwa?
Men för att besvara din fråga. Du tyckte det var mysssstiskt att man 9/10 pratar om kostnaderna för byråkratin i Pentagon och sedan kraschar ett plan in i Pentagon dagen efter. Att detta sedan dör ut i mediabruset är också myssssstiskt, enligt dig. Anser du att det är logiskt att USA dagen efter den strösta attacken på amerikansk mark någonsin, skall ställa sig upp och meddela att det visserligen behöver militärens fulla stöd nu. men samtidigt skall de jagas med blåslampa så att de inte försnillar några pengar.
Citera
2007-06-28, 12:38
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimTramsJung
Nope uppenbarligen gjorde du inte det. Därför skrev jag också att jag tog summan ur luften. Jag förtydligade.
Inga problem för mig. Huvudsaken är att vi förstår varandra.
Citat:
Oj. Skall du sluta med hypoteser och börja med fakta? Det var du som tyckte det var mystiskt att de preciiiis innan 9/10 uttalade sig om bryåkratin i Pentagon. Och då frågade jag dig hur långt i förväg de skulle uttalat sig för att det inte skulle varit mystiskt i dina ögon. Men ducka du för att besvara frågan. Svaret är att du vill att det skall vara mystiskt.
En del av det mystiska är att ansvariga fortfarande inte vill beblanda sig med de försvunna pengarna. Om de vill bibehålla mystiken kan de fortsätta som de gjort hittills, strunta i att förklara sig. Förutom det vet jag vid det här laget hur mycket du gillar alla möjliga och omöjliga "what if"-scenarier du bara kan komma på. Jag hoppas att du inte tar illa upp när jag väljer att ignorera dessa.
Citat:
Uppenbarligen var det ju intressant nog att besvara ett inlägg av mig där jag ställde frågor till Heiwa?
Men för att besvara din fråga. Du tyckte det var mysssstiskt att man 9/10 pratar om kostnaderna för byråkratin i Pentagon och sedan kraschar ett plan in i Pentagon dagen efter. Att detta sedan dör ut i mediabruset är också myssssstiskt, enligt dig. Anser du att det är logiskt att USA dagen efter den strösta attacken på amerikansk mark någonsin, skall ställa sig upp och meddela att det visserligen behöver militärens fulla stöd nu. men samtidigt skall de jagas med blåslampa så att de inte försnillar några pengar.
Eftersom Heiwa aldrig svarade på din fråga samt att jag visste vad det rörde sig om, tog jag mig friheten att besvara den själv. Är det någonting som stör dig?

Mysssstiskt och myssssstiskt, jag vet inte...men däremot ytterligare en misssssssstänkt pusssselbit som vore kul att få se förklarad av de ansvariga. Någonting som alltså inte har hänt än.

Att det dog i mediebruset är inte alls mystiskt, snarare väldigt förutsägbart med tanke på 911-magnituden.

Nej, jag anser det inte vara ett dugg logiskt att USA efter 911 ska börja hårdspara pengar och skära ner på sitt försvar. Jag har väl inte ens varit i närheten av att påstå något sådant? När ska du sluta tramsa Kim?
Citera
2007-06-28, 15:41
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det var som jag trodde. Du kunde inte hitta stöd för dina teorier. Litet plan - liten betongvägg= planet pulveriseras. Stort plan - stor betongvägg= planet pulveriseras. Detta är FAKTA och jag använder mig utav vetenskapliga tester för mina argument (filmsekvensen). Jag kan inte säga att jag förväntar dig att göra samma sak, men hoppet är det sista som övergiver en. Om du vill att jag ska ta dig på allvar är det hög tid att du finner stöd för dina argument. Återigen bryr jag mig inte det minsta om vad du tror, det är oväsentligt.

Citat:
Ge mig en anledning att tvivla.
Citera
2007-06-28, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det var som jag trodde. Du kunde inte hitta stöd för dina teorier. Litet plan - liten betongvägg= planet pulveriseras. Stort plan - stor betongvägg= planet pulveriseras. Detta är FAKTA och jag använder mig utav vetenskapliga tester för mina argument (filmsekvensen). Jag kan inte säga att jag förväntar dig att göra samma sak, men hoppet är det sista som övergiver en. Om du vill att jag ska ta dig på allvar är det hög tid att du finner stöd för dina argument. Återigen bryr jag mig inte det minsta om vad du tror, det är oväsentligt.

Ge mig en anledning att tvivla.

Men Pentagonväggen var ju ingen stor betongvägg!! Det var ju mest fönster - som inte ens gick sönder - när ett stort plan enligt tvivelaktiga uppgifter brakade in i dem.

Pentagon var byggt pā rekordtid under II världskriget enligt normal kontorhusstandard, dvs tunna ytterväggar och vanliga fönster (2 x 6 mm).

Enligt inte särskilt tillförlitliga uppgifter hade sedan enbart den vägg där planet kraschade blivit förstärkt som en bunker strax innan olyckan med 50 mm tjocka, skottsäkra fönster, mm. Vilket makalöst sammanträffande. Som jag inte tror pā. Vem skulle skjuta pā Pentagon? UBL? Varför förstärka ett gammalt kontorshus som en bunker?

Och trots att bara 10 meter ny betong vägg skadades ordentlig rev man ner 150 meter nyförstärkt vägg och rev ut alla alla nya 50 mm tjocka, nya fönster, etc. Det kallas bevisförstörning.
Citera
2007-06-28, 18:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Inga problem för mig. Huvudsaken är att vi förstår varandra.?
Nej det gör vi inte. Dina problem är inte mig.

Citat:
En del av det mystiska är att ansvariga fortfarande inte vill beblanda sig med de försvunna pengarna. Om de vill bibehålla mystiken kan de fortsätta som de gjort hittills, strunta i att förklara sig. Förutom det vet jag vid det här laget hur mycket du gillar alla möjliga och omöjliga "what if"-scenarier du bara kan komma på. Jag hoppas att du inte tar illa upp när jag väljer att ignorera dessa.
Nej du ignorerar ju så mycket annat. Fakta, bevis, logiska resonemang osv osv.
Citat:
Eftersom Heiwa aldrig svarade på din fråga samt att jag visste vad det rörde sig om, tog jag mig friheten att besvara den själv. Är det någonting som stör dig?
Och sedan ifrågasätter du varför jag svarar dig? Strunt i att besvara något jag inte frågar dig direkt istället.

Citat:
Mysssstiskt och myssssstiskt, jag vet inte...men däremot ytterligare en misssssssstänkt pusssselbit som vore kul att få se förklarad av de ansvariga. Någonting som alltså inte har hänt än.
Nej självklart måste de ansvariga förklara för dig. Att tänka själv och väga för och emot är en utmaning för dig. Det har jag förstått.

Citat:
Nej, jag anser det inte vara ett dugg logiskt att USA efter 911 ska börja hårdspara pengar och skära ner på sitt försvar. Jag har väl inte ens varit i närheten av att påstå något sådant? När ska du sluta tramsa Kim?
Du kan verkligen inte föra ett resonemang eller hur? Ställ dig du i hörnet med alla andra små människor som desperat försöker göra sig hörda genom att skälla på de mäktiga konspiratörena som styr världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in