2007-06-26, 15:30
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Hur? Varför? Det räcker med litet hot att samarbeta med myndigheterna. National security!! If you are against us, you are a terrorist. Rena nazimetoder.

AB
Allvarligt Heiwa, varför räcker det inte med ett litet hot mot internrevisorerna?

Inget du säger har den minsta logik.
Citera
2007-06-26, 15:40
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Suck!

1.ElGigantens gamla citat stämmer inget vidare med situationen nu.

Desto större anledning att vid något tillfälle på vägen göra klart att de är inaktuella, tycker du inte? Hur skall vi annars kunna veta att du inte tycker som du skrev innan?

Citat:
Flashen är inte alls något bra exempel eftersom jag vägrade att lyssna på er därför att ni var på mig stup i ett och trakasserade mig. Och då var jag realivt ny här.

Det är faktiskt inte vårt ansvar att du inte pallar trycket i ett forum som vill ha lite konkret bevisning bakom påståenden. Flashen är tvärtom ett ganska bra exempel eftersom jag använde konstruktiva argument, vårdat språk och nyfikna frågor, men sprang på tjurighet bortanför denna världen.

Och när du lugnat ner dig kunde du bemödat dig om att återvända till flashen, jag vill minnas att jag påmint dig vid ett par tillfällen, men inga svar. Istället försökte du bara hoppas att saken skulle glömmas bort.

För övrigt tycker jag inte att det är trakasserier att tycka att det tillhör grundläggande hyfs att backa upp sina påståenden med källor.

Citat:
Så det du skriver är rena smörjan. ElGigantens personangrepp är heller inget fint sätt i en debatt.

Don efter person påstår jag. Folk som backar upp det de skriver eller intar en mer ödmjuk attityd inför ämnen de bevisligen har rätt dålig koll på bemöts betydligt bättre. Gå tillbaka och kolla hur du debatterade i början, what goes around...

Och även om jag försöker använda ett något annat språk och lite mjukare attityd än ElGiganten så förstår jag honom fullständigt, och jag kan inte påstå att jag klandrar honom.

Citat:
Angående läst varenda inlägg, skitsnack, du minns dem inte ens.

Givetvis håller jag inte varenda inlägg i minnet, men du kan vara jävligt säker på att jag läst varenda inlägg i varenda 911-tråd, till skillnad från dig.
Citera
2007-06-26, 15:40
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Suck!

1.ElGigantens gamla citat stämmer inget vidare med situationen nu.

Så det du skriver är rena smörjan. ElGigantens personangrepp är heller inget fint sätt i en debatt.

Hur många tillsägelser har du fått av moderatorn?

Hur många har jag fått!! 0 st.

Rest my case.
Svara på detta i stället för att grina i tråden varje gång du har fel! Stor pöl blir det.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7531462&postcount=3851
Citera
2007-06-26, 15:42
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Hur många tillsägelser har du fått av moderatorn?

Hur många har jag fått!! 0 st.

Rest my case.
Svara på detta i stället för att grina i tråden varje gång du har fel! Stor pöl blir det.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7531462&postcount=3851

Haha, fast jag har ju till och med fått en tillsägelse (var det väl?) av moderatorn en gång.

Alltså är jag mer elak och hemsk än ElGiganten.... Scary.
Citera
2007-06-26, 15:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Klart det finns vittnen till mina uppgifter. FBI har dem.

Dåså, då kan du säkert citera dessa vittnen.

Citat:
Vilket flybolag skulle ha mutats?

American Airlines. Jag vill dessutom minnas att flygbolagen förlorade rätt mycket pengar på 911 - något de måste kompenseras för.

Citat:
Vilka FBIpersonal skall ha mutats?

Vilka NTSB personal skall ha mutats?

De som var inblandade i undersökningen. De som fann och analyserade FDRen tex. De som gjorde och publicerade DNA-analyserna. De som tog emot utplacerade vrakdelar. De som placerade ut vrakdelarna. Och förmodligen ett antal civilister som såg utplacerandet från den rätt trafikerade omgivningen.

Och så alltså O'Brien, Steve Riskus och alla de andra som såg planet träffa Pentagon. Samt de anhöriga och offren på AA77.

Samt personalen på Indianapolis Center, FAAs region och centralkontor, Dulles flygplatsen.

Tror jag fått med de flesta nu.
Citera
2007-06-26, 15:51
Medlem
SLOBs avatar
OT diskussion om Guantanamo Bay raderad .

Jag kan iofs hålla med om att en hel del av effekterna av 911 kan platsa i den här tråden - men GB-diskussionen blev så bred att i så fall kan oerhört mycket som hänt i USA sedan 2001 platsa. Därför bedömer jag det vara OT.

/SLOB
moderator
Citera
2007-06-26, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
OT diskussion om Guantanamo Bay raderad .

Jag kan iofs hålla med om att en hel del av effekterna av 911 kan platsa i den här tråden - men GB-diskussionen blev så bred att i så fall kan oerhört mycket som hänt i USA sedan 2001 platsa. Därför bedömer jag det vara OT.

/SLOB
moderator

Då kommer resten att vara OT för min del också, så hädanefter jag koncentrerar mig på en del andra forum istället.

Tack och hej

Citera
2007-06-26, 15:59
Medlem
Pads avatar
Jag skulle lite försynt vilja fråga Heiwa om det inte är rimligt att han svarar på lite frågor också som han "glömde", typ om NORAD verkligen var ansvarig för att följa upp kapningen som han påstod? Eller tänkte han göra som när han blev olla vad gällde passagerarlistorna och bara låtsas som att det regnar eftersom han blev beslagen med felaktigheter i stora lass?
Citera
2007-06-26, 16:02
Medlem
ElGigantens avatar
Här kommer en detaljerad lista över "mutade" vittnen.

http://www.geocities.com/someguyyoudontknow33/witnesses.htm

Alla dessa måste finns på någons lista över mutade folk om det är så att inte AA 77 flög in i Pentagon.

Men några bevis för detta finns naturligtvis inte. Annars skulle inte kant-täljaren redovisat dem på en gång, vilket som allt annat han kräks upp inte kan redogöra för.

Men jag skulle gärna vilja ha svar av Kanot-täljaren på detta.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7489248&postcount=55

Men jag förstår att den ynkryggen inte vill svara eftersom jag inte skrivit detta han påstår. Missförstånd? Visst fullt möjligt, men då skriver man det och sedan går vidare. Men han följer mallen för en foliehatt, punkt till pricka!
Citera
2007-06-26, 16:04
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag skulle lite försynt vilja fråga Heiwa om det inte är rimligt att han svarar på lite frågor också som han "glömde", typ om NORAD verkligen var ansvarig för att följa upp kapningen som han påstod? Eller tänkte han göra som när han blev olla vad gällde passagerarlistorna och bara låtsas som att det regnar eftersom han blev beslagen med felaktigheter i stora lass?

Det är samma som med Xcore, det kommer inga svar på frågor som kan röja deras lögner och falska påståenden.

Fast det är bra att du påpekar för dom att det finns massor av obesvarade frågor som ligger och väntar på dem.
Citera
2007-06-26, 17:21
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det är samma som med Xcore, det kommer inga svar på frågor som kan röja deras lögner och falska påståenden.

Fast det är bra att du påpekar för dom att det finns massor av obesvarade frågor som ligger och väntar på dem.

En källa till det där med att det inte skulle finnas in-flight phones vore också bra.... eller kanske ett medgivande om att den uppgiften inte stämde om det nu visar sig vara på det viset.

Heiwas hela förtroendekapital rasar ju djupare och djupare ner genom marken för varje gång han påstår saker som han sen inte kan backa upp med relevanta källor och bara släpper bakom sig istället för att reda ut dem på ett rakryggat sätt. Passagerarlistorna är ju ett skolexempel på hur han envist drog en linje där han drog fram redan vederlagda och gamla olladed "bevis" och när han till slut insåg att han inte hade något case bara lämnade diskussionen. Ryggradslöst och patetiskt. Jag ser att historien ser ut att upprepa sig här också...
Citera
2007-06-26, 17:22
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Sedan skulle jag vilja veta vilka pengar "som försvunnit". Och varför just de här pengarna var så fruktansvärt viktiga att dölja.
Har du aldrig hört talas om de försvunna 2.3 biljonerna dollar som uppdagades 910, dvs dagen innan 911 ? I kölvattnet efter 911 så försvann dock debatten nästintill från dagordningen, och i princip helt och hållet från medierna.

Kort version: http://911research.wtc7.net/sept11/trillions.html

Intressant utskrift av samtal mellan regerings- och kongressledamöter gällande samma ämne:
http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/031505_mckinney_transcript.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in