2007-05-12, 09:25
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Kan du ge mig ett tips till var dessa uppgifter finns att få tag i?

Jag skulle vara väldigt glad att få en sådan länk.

En vild och galen idé kanske kan vara och gå till www.nist.gov
Citera
2007-05-12, 09:26
Bannlyst
Vad tror du personligen ElGiganten? (se videon)

http://infowars.net/articles/november2006/171106molten.htm
Citera
2007-05-12, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
En vild och galen idé kanske kan vara och gå till www.nist.gov

Jag skall se om jag hittar något angående vilka vittnesuppgifter som togs med, och vilka som sorterades bort.

Tack!
Citera
2007-05-12, 09:35
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Eftersom olika delar av byggnaden är byggd på olika sätt så kan man se det som två byggnader på varandra: en betongbyggnad, som klarade sig utmärkt, och en stålbyggnad ovanpå och utanpå, vilken rasade. Om man inte godkänner denna sorts generaliserade resonemang så saknar Madridbyggnaden all relevans i sammanhanget, eftersom den inte är byggd på samma sätt som WTC. Då kan vi å andra sidan bara jämföra byggnader byggda som WTC, vilket vi har två, som båda har rasat på samma sätt. Att jämföra med andra stålbyggnader med annan konstruktion skulle också innebära generaliseringar.

Du tar upp en mycket viktig sak här.

Jag hade reagerat mycket mer om det ena tornet tex WTC 1 hade stått kvar medan WTC 2 hade rasat. Då hade till och med jag börjat tvivla på konstruktionerna av husen. Men nu har vi 2 lika konstruerade hus 2 flygplan som flyger in i dessa och 2 våldsamma bränder i båda. Men samma resultat.

Så att fråga efter andra byggnader som rasat efter brand i syfte att försöka bevisa att bränder inte kan få stål byggnader att rasa är dödfött rent retoriskt. Ingen egen tänkare går på dessa idiotiska frågor.

Sen hoppas jag att alla som skriker här inne om hur stål och hållfasthetslära fungerar förstår att limträbalkar har en HÖGRE brandskydsklass än stål.
Citera
2007-05-12, 09:38
Bannlyst
Citat:

Tack för svaret, det var vad jag ville veta.
Citera
2007-05-12, 09:40
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Du blandade ihop lite tror jag, vi pratade om WTC7 byggnaden. Den rasade lite underligt och det har vi inte fått någon rapport på än, men det skall snart släppas en.

Du har inget att jämföra med, men du säger att den föll "underligt". Hur kan du göra detta?

Sen är det faktiskt så att det finns rapporter på WTC 7 och NIST, det finns till och med en som heter "WTC Part IIC - WTC 7 Collapse Final.pdf"

Naturligtvis tvivlar jag inte på att det kan komma fler. Men som du ser detta är den första heller. Så innan du tvivlar på NIST överhuvudtaget så kanske du skall läsa lite om vad DOM skriver.
Det är ett bra sätt att vara öppen på.
Citera
2007-05-12, 09:45
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Jag har redan svarat på detta tidigare, eftersom du redan postat denna video.

Det var i samband då du förra gången skrek dig hes om smält STÅL, jag påpekade redan då för dig att inte ens dom på sidan du länkade till beskriver stål utan skriver metall. En STOR skillnad.

Jag skrev redan då att jag inte kan utesluta att det fanns metall som smält.

Så du kanske skall ta och lugna ner dig lite och invänta svar och framför allt försök och håll reda på vad du redan fått svar på. Detta blir annars upprepningar bara. Eller i ditt fall upprapningar.
Citera
2007-05-12, 09:49
Bannlyst
Citat:
Jag har redan svarat på detta tidigare, eftersom du redan postat denna video.

Det var i samband då du förra gången skrek dig hes om smält STÅL, jag påpekade redan då för dig att inte ens dom på sidan du länkade till beskriver stål utan skriver metall. En STOR skillnad.

Jag skrev redan då att jag inte kan utesluta att det fanns metall som smält.

Så du kanske skall ta och lugna ner dig lite och invänta svar och framför allt försök och håll reda på vad du redan fått svar på. Detta blir annars upprepningar bara. Eller i ditt fall upprapningar.

Såg du videon?

De sa "Smält Stål", flera gånger. Inte smält metall.

De sa att de fann Smält Stål, och att det såg ut som i ett smältverk. Stämmer det?

Och jag frågade dig vad du personligen ansåg om detta, kan de ha sett smält stål?

Så föregående svar var inget svar på min fråga.
Citera
2007-05-12, 09:50
Bannlyst
Citat:
Du har inget att jämföra med, men du säger att den föll "underligt". Hur kan du göra detta?

Sen är det faktiskt så att det finns rapporter på WTC 7 och NIST, det finns till och med en som heter "WTC Part IIC - WTC 7 Collapse Final.pdf"

Naturligtvis tvivlar jag inte på att det kan komma fler. Men som du ser detta är den första heller. Så innan du tvivlar på NIST överhuvudtaget så kanske du skall läsa lite om vad DOM skriver.
Det är ett bra sätt att vara öppen på.

Läste du även vad jag tyckte var underligt med kollapsen av byggnaden?

Men därmed inte sa (och påpekade tydligt) att det skulle vara något annat än en naturlig kollaps.
Citera
2007-05-12, 09:51
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Har något vagt i huvudet om att folk i helikoptrarna runt tornen började rapportera om en lutning på tornens top.
Detta borde ge en ganska klar bild av vad som komma skulle.
Detta är helt riktigt. Kolla denna dokumentär som bl.a. innehåller originalbanden från helikopterpolisens varningar.
http://www.youtube.com/watch?v=UAy9oe1snbU&mode=related&search=

3 minuter och framåt.

Kolla gärna hela dokumentären vid ett tillfälle. Det är i (10?) delar och är mycket intressant. En massa överlevande är med och berättar sina historier. Helikopterns varningar räddade många brandmäns liv den dagen, för de hade ingen aning om att första tornet hade rasat.
Citera
2007-05-12, 10:02
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Såg du videon?

De sa "Smält Stål", flera gånger. Inte smält metall.

De sa att de fann Smält Stål, och att det såg ut som i ett smältverk. Stämmer det?

Och jag frågade dig vad du personligen ansåg om detta, kan de ha sett smält stål?

Jag skrev följande.

Citat:
på sidan du länkade till beskriver stål utan skriver metall. En STOR skillnad.

Hemsidan du länkade till skriver metall.

Sedan har jag redan svarat på detta en gång.
Citera
2007-05-12, 10:04
Bannlyst
Citat:
Jag skrev följande.

Hemsidan du länkade till skriver metall.

Sedan har jag redan svarat på detta en gång.

Titta på videon på sidan, den är bara cirka 30 sek lång.

Där brandmännen sitter och vittnar om att de såg smält stål, INTE smält metall.

Jag tolkar det som att du vägrar att se videon, är det rätt uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in