Citat:
Det stör mig att jag har raderat mina mail jag fick av familjemedlemmar efter attackerna. De visade bilder på sina arbetsplatser (world financial center) samt berättade om den stämning som rådde och alla människors reaktioner på gatan samma dag, samt vad de hade sett. Jag har tidigare redovisat här (vet inte om du sett det inläget då du verkar ny) deras vittnesmål från samma dag, samt vilka olika rykten som florerade den dagen. T.ex. berättade jag att när de gick hem från WTC- området och såg första tornet falla så var människor på gatorna inte helt överens om vad som hade hänt. Vissa var säkra på att det bara var explosioner, andra att det var attacker med flygplan. Men ALLA hade en åsikt.
Ursprungligen postat av mobeus
Pratade med en kvinna som jobbade i området runt WTC. Hon sa:
- The first plane that hit WTC was a chock. But the second one was an insult.
Btw, om ni will följda mailkonversationer från folk som var i området när det hände (mest folk anställda hos internetoperatörer) så finns detta lagrat i
The North American Network Operators' Groups mailinglista. Där ser man även att byggnader i område evakuerades för att de riskerade att rasa.
(följ arkivet nedåt till datumet för attacken)
http://www.merit.edu/mail.archives/nanog/2001-09/threads.html#00258
- The first plane that hit WTC was a chock. But the second one was an insult.
Btw, om ni will följda mailkonversationer från folk som var i området när det hände (mest folk anställda hos internetoperatörer) så finns detta lagrat i
The North American Network Operators' Groups mailinglista. Där ser man även att byggnader i område evakuerades för att de riskerade att rasa.
(följ arkivet nedåt till datumet för attacken)
http://www.merit.edu/mail.archives/nanog/2001-09/threads.html#00258
Ett av de mest underliga vittnesmålen kom från en kille jag träffade i N.Y. veckorna innan 9/11. Ett par år senare sågs vi på en fest i Sthlm. Han berättade att han ringde upp sin mamma efter första attacken (hans kontorsfönster vette mot WTC) och berättade att WTC hade exploderat. När hon sätter på TV ser hon andra planet komma, varpå han tittar ut genom fönstet och ser andra planet träffa. Snacka om att det är en liten värld vi lever i. Jämför det med när Gustav II Adolf avled vid slaget vid Lützen då det tog en månad innan de fick nyheten om hans död i Sthlm.
Nåväl, en liten parantes bara. Lite intressant kanske.