2007-05-24, 16:44
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Troligast är nog att piloterna hade fullt upp med att ens försöka få in en träff på tornen antar jag. Och jag håller med dig, tänk dig att vara passagerare i det läget och på någon sekund inse vad det egentligen handlar om, självmordsattentat. Å andra sidan så hann nog ingen fundera speciellt länge över det innan allt var över.

Jag hörde någon story om att när en av personerna från första tornet var på väg ut, och var vid utgången, så kraschade planet med hans syster in i det andra tornet. Men det kan vara fel, så jag reserverar mig. Jag tror jag såg det på någon dokumentär.

Det börjar bli lite väl mycket ryggdunkningar i tråden igen. Kan du inte leta upp något halvkorkat påstående så diskussionen vaknar igen?
Citera
2007-05-24, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det börjar bli lite väl mycket ryggdunkningar i tråden igen. Kan du inte leta upp något halvkorkat påstående så diskussionen vaknar igen?

Den som fick fart på tråden är ju inte här längre, så vad hittar vi på då?

Men, okey!

Efter det att planen (som egentligen var sportplan) hade kolliderat med tornen så körde en regeringshelikopter omkring därinne och använde laservapen på balkarna. Piloterna var självmordspiloter och betalda av CIA. Larry Silverstein hade inte fått någon information om det hela och det höll på att kollidera eftersom han proppat tornen fulla med Thermite och väte bomber i miniformat. Inget av det här sänkte dock tornen, det var Bush trotyl-laddningar som fanns utplacerade under tornen som slutligen fick ned dem.

Korkat nog?

Kanske lite för korkat för att bygga en diskussion på medger jag.
Citera
2007-05-24, 22:06
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Verkar som om dessa två avsnitt innehållande en debatt mellan Avery/Bermas och M.Roberts inte har varit postad innan:

http://video.google.com/videoplay?do...bermas+roberts

http://video.google.com/videoplay?do...rmas +roberts
I dessa två debattprogram mellan LC och M.Roberts summeras konspirationsteoretikernas tankeverksamhet alldeles lysande. Bermas och Avery får frågan VILKA bevis som krävs för att de ska ändra sig så svarar de, INGA, och hänvisar till sina filmer igen där de påstår att det måste vara en kontrollerad demolition i WTC 1, 2 och 7. Programledaren säger då -"... trots att inga experter på kontrollerade demolitioner i världen håller med er", varpå Dylan Avery svarar -"... det spelar ingen roll".

Hur fortsätter man diskutera mot detta? Vi har en samlad yrkeskår som är enad i världens alla hörn mot två finniga snorungar som tycker att det ser konstigt ut. Ja, jag säger då det!!!!
Citera
2007-05-24, 23:43
Medlem
SLOBs avatar
Från länktråden

Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Simulering av när flygplanen träffar WTC.

http://www.cs.purdue.edu/cgvlab/pape...cuWTCVIS07.mov

Herrejösses, när man ser delarna som visar dels hur planet skadade fasaden, dels kärnan så tycker åtminstone jag att man får ännu större förståelse för hur mycket skada det faktiskt var...

(sekvensen ungefär 2:50 in i videon)
Citera
2007-05-25, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Från länktråden
Herrejösses, när man ser delarna som visar dels hur planet skadade fasaden, dels kärnan så tycker åtminstone jag att man får ännu större förståelse för hur mycket skada det faktiskt var...

(sekvensen ungefär 2:50 in i videon)
Under förutsättning att modellen och de parametrar man knappat in är korrekt, så ser det ut att vara en hel del skada. Däremot stämmer inte denna animation och mängden skadade core columns överens med NIST:s kalkyler och modeller. NIST sade att endast 3 core columns förstördes och 4 skadades svårt, och det är inte i närheten av vad denna animation visar.

http://911blogger.com/node/8636#comment-143058
Citera
2007-05-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

Efter det att planen (som egentligen var sportplan) hade kolliderat med tornen så körde en regeringshelikopter omkring därinne och använde laservapen på balkarna. Piloterna var självmordspiloter och betalda av CIA. Larry Silverstein hade inte fått någon information om det hela och det höll på att kollidera eftersom han proppat tornen fulla med Thermite och väte bomber i miniformat. Inget av det här sänkte dock tornen, det var Bush trotyl-laddningar som fanns utplacerade under tornen som slutligen fick ned dem.

Ja, så måste det ju vara.
Detta eftersom denna teori är i full överensstämmelse med observerade fakta!

I de officiella rapporterna står ju inget om att dom analyserat rasmassorna efter radioaktivitet.
Detta beror ju förstås på att NIST och FEMA visste att vätebomber hade använts, och inte ville att detta skulle komma fram.
Dessutom förklaras ju floderna av smält stål som fanns i veckor efter 9/11 av de enorma energimängder som vätebomberna utlöst.
Nu har vi dom!!

/T
Citera
2007-05-25, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ja, så måste det ju vara.
Detta eftersom denna teori är i full överensstämmelse med observerade fakta!

I de officiella rapporterna står ju inget om att dom analyserat rasmassorna efter radioaktivitet.
Detta beror ju förstås på att NIST och FEMA visste att vätebomber hade använts, och inte ville att detta skulle komma fram.
Dessutom förklaras ju floderna av smält stål som fanns i veckor efter 9/11 av de enorma energimängder som vätebomberna utlöst.
Nu har vi dom!!
/T

Jo, jag trodde mig ha en lösning där. Detta får förstås inte komma fram i ljuset och därför tystas det hela tiden ned av regeringen och regeringstroende. Men ett uttalande från Bush avslöjar bluffen. Han fick frågan, - Vad tror du sänkte tornen? han svarade, - Det väte tusan. Å andra sidan så har hans svar tolkats som, - Det vete tusan, och någon hävdade att det skulle ha använts vete bomber, det fanns dock ingen råg i den teorin.
Citera
2007-05-25, 09:40
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Under förutsättning att modellen och de parametrar man knappat in är korrekt, så ser det ut att vara en hel del skada. Däremot stämmer inte denna animation och mängden skadade core columns överens med NIST:s kalkyler och modeller. NIST sade att endast 3 core columns förstördes och 4 skadades svårt, och det är inte i närheten av vad denna animation visar.

http://911blogger.com/node/8636#comment-143058
Länka till var i NIST det står istället. Du hänvisar till vad en bloggare säger och litar fullständigt på honom direkt. Som sagt, visa i NIST- rapporten var det står att endast 3 förstördes och 4 skadades svårt. Lycka till!
Citera
2007-05-25, 09:51
Bannlyst
Står här. Men det stod lite olika resultat? Scrolla ned en liten bit till.

"Draft report on project 2: Baseline Structural Performance and Aircraft Impact Damage Analysis of the World Trade Center Towers."

http://wtc.nist.gov/pubs/

Rätt stora pdf dokument att ladda hem så det tar en stund, använd sökfunktionen och sök på 3 core columns, eller bara core columns.
Citera
2007-05-25, 10:31
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Länka till var i NIST det står istället. Du hänvisar till vad en bloggare säger och litar fullständigt på honom direkt. Som sagt, visa i NIST- rapporten var det står att endast 3 förstördes och 4 skadades svårt. Lycka till!

Å andra sidan säger inte den där videon vad de baserat simuleringen till (alltså var de fått konstruktionsdata och hur de vet att det är korrekt) eller huruvida den stämmer överens med NIST-rapporten...
Citera
2007-05-25, 11:08
Medlem
SLOBs avatar
Kanske står det på Purdues hemsida?

http://www.cs.purdue.edu/homes/cmh/simulation/index.html

Finns en del pdf:er längst ner här men jag har inte tittat på dem själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Purdue
P. Rosen, V. Popescu, C. Hoffmann, A. Irfanoglu, "A High-Quality Physically-Accurate Visualization of the September 11 Attack on the World Trade Center," Technical Report CSD TR #07-007, Mar., 2007. PDF Video

V. Popescu, C. Hoffmann, "Fidelity in Visualizing Large-Scale Simulations," Journal of Computer Aided Design, Elsevier, 37, pp 99-107, 2005. PDF

C. Hoffmann, V. Popescu, S. Kilic, M. Sozen, "The Pentagon on September 11th," IEEE Computing in Science and Engineering, pp 52-60, Jan., 2004. PDF

V. Popescu, C. Hoffmann, S. Kilic, M. Sozen, S. Meador, "Producing High-Quality Visualizations of Large-Scale Simulations," Proc. of IEEE Visualization, Oct., 2003. PDF Video

/S
Citera
2007-05-25, 11:10
Bannlyst
Se detta, jag gjorde en capture från NIST orginal dokument i PDF format som fanns på sajten.

http://www.ripway.com/members/getfile.asp?file=\Nistdamage%2Ejpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in