2007-06-24, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Den totala ointelligensen står du själv för, då du inte ens kan hänvisa till dina lögner.

Jag skall bara ta ett par saker. Och detta har vi gått i genom ett antal gånger i denna tråd.

Så här skriver du.

Skriver man så och tycker det är riktig då är man korkad i HELA skallen.

Du får här en bild av mig.

http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect4/wtc001.jpg

Tycker du detta ser ut som pulver?

Sen är det ena gången metall och andra stål. Seriöst av en roddbåtsbyggare? Knappast. Hade förvänta mig mer av en sopa som dig.

Ditt kaffe hade nog kokat över om du hade kunnat räkna på energin på ETT våningsplan som faller. Men eftersom du inte kan räkna på detta så skriver du så jävla dumt och får där med stå ut med att få skit för detta också.

Potentiell energi lagrad i ett av tornen: 4*10^11 Joule (Uppskattning av FEMA) Räcker inte det till att koka ditt kaffe så har du problem med kontakten innanför skallen också.

Men det finns bot för dumhet, det kallas vetenskap och den vetenskapen finns närmare än du vill förmodligen. Länken har funnits här i tråden tidigare, men vi tar den igen.

http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf

Dina generaliseringar och frågor som håller en 3 årings nivå tar dig bara längre och längre ut i foliehattarnas träsk.

Men ta gärna och PMá Xcore, han tror liksom Loose Change att inget stål från WTC blev mer än 2 foot stort. Det kanske min kan få till ett pulver liknade ämne om ni diskuterar det ett par veckor.

Ditt sätt idag håller en 2 årings nivå. Det är kanske därför du får hållas? Tro inte att jag tar åt mig det minsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Tack för ett sällsynt ointelligent och oartigt svar. Bilden av dig visar en sällsynt röra - är det ditt hus, husdjur, diskho, toalett. sovrum? AB

Jag vet, nån som har svårt att "tala ur skägget"?
Citera
2007-06-24, 22:29
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
alska.

Sà vad orsakade smällen i Pentagon. Ja, inte var det AA77. Nöjd?

AB
Nej. Exakt vad vad det som orsakade smällen i Pentagon?

Som du vägrar förstå räcker det inte med att säga att det inte var en Boeing 757. Har du inga godtagbara alternativ som orsakar samma förödelse så står du kvar med ett alternativ. Att det var AA77.
Ja och så har du ju problemet med att förklara vart AA77 tog vägen egentligen.

While you´re at it så förklara gärna hur man logistiskt gick tillväga för att placera ut de tusentals vrakdelar man hittade på och i Pentagon. Kom ihåg att du har ungefär tio minuter på dig från det att explosionen skedde tills brandkåren var på plats.
Citera
2007-06-24, 22:32
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Har man slut på argument så.
Säg till när du börjar!
Citera
2007-06-24, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Säg till när du börjar!

Jag säger till när jag börjar få slut på argument, ja.
Citera
2007-06-24, 22:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det tycker jag

Då har du säkert inga problem att citera de stycken där något nytt tillkommit som vi inte tröskat igenom tidigare.

Citat:
Riktning - spikrakt Washington DC!

Vet du hur flygledning och övervakning fungerade i USA vid tillfället? (Och hur många plan flög inte mot Washington DC...)

Citat:
Och NORAD reagerade inte.

Det var inte NORAD som hade ansvaret för flygkapningar 2001, det var FAA. Tänk att det ska vara så svårt. NORAD övervakade bara hot som passerade genom ADIZ.

FAA/NORAD.

AA77 började avvika från sin ordinarie kurs 8:54, genom att svänga litet söderut. Två minuter senare försvann det från Indianapolis Centers radarskärmar - som då hade ansvar för flighten. Personalen letade då efter planet på sin primärradar, samt försökte anropa planet via radio. Då visste inte Indianapolis något om de övriga kapningarna. Kort efter klockan 9 började Indianapolis Center kontakta andra myndigheter om att AA77 hade försvunnit och förmodligen hade kraschat. 9.08 skickade de ut en förfrågan till Airforce Search and Rescue vid flygbasen i Langley att leta efter ett störtat plan. 9.09 fick FAAs regionkontor reda på att planet var borta och de i sin tur meddelade FAAs centrala kontor 9:24.

9.20 fick Indianapolis Center reda på att det fanns fler kapade plan och började misstänka att AA77 inte alls störtat. 9.25 skickades misstanken om kapning för första gången till FAAs huvudkontor. Enligt undersökningar gjorda i efterhand följde FAAs radarstationer planet omedelbart efter att transpondern stängts av 8:56. Men FAAs radardata skickades på grund av tekniska skäl inte vidare till Indianapolis Center.

I korthet missade Indianapolis Center att planet vänt. När planet dök upp igen hade radarpersonalen antingen slutat leta efter det, eftersom de trodde det hade kraschat, eller letade efter det på fel ställe.

http://forums.randi.org/showpost.php?p=2702750&postcount=15
http://www.debunk911myths.org/topics/index.php?title=American_Airlines_Flight_77

Sen är det ju bekymmret med alla dem som faktiskt såg AA77:

http://eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html

Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Du menar inte det som jag skrev i mitt inlägg. Ett C130H lastflygplan hittade planet i luften och kunde följa det den sista biten.

Citat:
Sà vad gjorde ett C130H lastflygplan ovanför Pentagon = förbjudet flygomràde?

Det är sàdana märkvärdigheter som vi konspirationsanalytiker tycker borde utredas.

AB

Det omdirigerades dit omedelbart efter takeoff av flygledarna på Ronald Reagan Washington National Airport och piloten såg mycket riktigt planet. Han heter Steve O'Brien, från Minnesota National Guard.

Bild

C130Hs position relativt AA77:

Bild

Han intervjuades i BBCs Conspiracy Files, 25:10 in i avsnittet. Om planet han såg sa han:

Citat:
Ursprungligen postat av Steve O'Brien@BBC
It had that distinctive silver finish. In our minds it was definately an American Airlines aircraft. And as he moved to our 11 o'clock position he started his turning and by the time he got to our 12 o'clock position, right out the front of the aircraft, he was rolled up in to about, I would estimate 30-40 degrees of bank, which is considerable for a commercial airliner. And then all of a sudden we saw this big explosion. And I keyed the mic again and said, "Washington this is Gopher 06. That airplane has hit the west side of the Pentagon".

Första gången NORAD informerades om att AA77 kanske var kapat var 9:34. Då skickade de jetplan efter det.

NTSB om FDRen:

http://www.ntsb.gov/info/AAL77_fdr.pdf

FDRen förklarad:

http://forums.randi.org/showthread.php?t=66047

Den flygväg som FDRen registrerade, med rätt korrigering för magnetisk/geografisk nord:

http://img223.imageshack.us/img223/841/headingwr1.jpg

Tråd om "Primary Radar" och luftövervakningen i USA vid tillfället:

http://forums.randi.org/showthread.php?t=85286&highlight=NORAD+AA77

Citat:
och vi ser ett pyramidformat gult eldsklot - utsträckning 70 meter utanför väggen - som forsvinner efter en sekund

Nej, det försvinner inte efter en sekund.

/S
Citera
2007-06-25, 01:39
Medlem
Citat:
Har det? Vardå?

Rapporten släpptes den 12 juni 2007. Du har skrivit 7 inlägg från och med den 12 Juni 2007 i denna tråd. var någonstans har du tagit upp denna simulering och rapport?

Jag är ärligt nyfiken, eftersom jag sökte efter rapporten på FB och såg inte att den varit uppe för diskussion, jag kan naturligtvis ha missat något av dina inlägg, men i så fall var?
Exakt förra gången animationerna från Purdue dök upp. Såväl då som nu avviker skadebeskrivningen rejält från NIST:s. Animationerna är byggda för att efterlikna verklighet så mycket som möjligt, dock inte nödvändigtvis verkligheten den 11 september.
Citera
2007-06-25, 08:14
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Exakt förra gången animationerna från Purdue dök upp. Såväl då som nu avviker skadebeskrivningen rejält från NIST:s. Animationerna är byggda för att efterlikna verklighet så mycket som möjligt, dock inte nödvändigtvis verkligheten den 11 september.

Jag lämnade klara länkar till just den här animationen, du påstod felaktigt att den funnits här för kommentarer tidigare tråden. Vilket var helt fel.

Så då kan vi konstatera att varken du eller någon annan tagit upp den animationen och rapporten som kom den 12/6 2007.

Bra, då vill jag ha ett svar på vad som är fel på den animationen och rapporten
som varken DU eller någon annan foliehat kommenterat än.
Citera
2007-06-25, 08:15
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tack för ett sällsynt ointelligent och oartigt svar. Bilden av dig visar en sällsynt röra - är det ditt hus, husdjur, diskho, toalett. sovrum?

Men jag ger dig en chans till - hur kan potentiell energi omvandlas till energi som smälter stàl?

Ingen har hittat stål.
Citera
2007-06-25, 08:21
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag fattar inte ett dugg, vad virrar du om nu?
Vad var det vi sa om gamla inlägg och att ändra åsikt under debattens gång samt att följa den nuvarande debatten?

Kommer du ihåg det? Eller skall vi gå igenom det en gång till?

När jag skrev dessa inlägg, lägg märke till "när" så visste jag inte vad jag vet nu. Varför du citerar gamla inlägg, långt bak på tråden är för mig en gåta.

Skulle man kunna få en förklaring till det?

Du vill att jag skall "ta avstånd" från något jag skrev när jag var ny här på Flashback, snälla nån. Hur skulle det vara att "greppa situationen" som den är nu?

Jag förstår att du inte vill fatta, dig skiter jag fullständigt i.

Det är för att visa andra hur urbota falskt och bedrägligt du skriver i tråden.

Detta är inget jobb som jag lägger särskilt mycket energi på, det är liksom bara att kopiera in vad du redan skrivit. Och har koll på vad som skrivits i tråden förut så är det gjort på en minut och leta reda på dina högst obegåvade inlägg.

Du har knappast ändrat inställning nu mot när du började spy upp dina skit inlägg här på FB.
Du har fortfarande inte läst en officiell rapport som du kan hänvisa till, men du vet att dom är felaktiga.
Bara den lilla markeringen gör att du är totalt ointresserad av sanningen. Din öppenhet sträcker sig till att kunna ladda hem filmer som idioter från USA har gjort.
Citera
2007-06-25, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
AA77 började avvika från sin ordinarie kurs 8:54, genom att svänga litet söderut. Två minuter senare försvann det från Indianapolis Centers radarskärmar - som då hade ansvar för flighten.

/S

Titta pà kartan och se var Indianapolis ligger vis-a-vis West Virginia!

AB
Citera
2007-06-25, 08:33
Bannlyst
Citat:
Jag lämnade klara länkar till just den här animationen, du påstod felaktigt att den funnits här för kommentarer tidigare tråden. Vilket var helt fel.

Så då kan vi konstatera att varken du eller någon annan tagit upp den animationen och rapporten som kom den 12/6 2007.

Bra, då vill jag ha ett svar på vad som är fel på den animationen och rapporten
som varken DU eller någon annan foliehat kommenterat än.

Om vissa kunde bry sig om att leta..............
Citera
2007-06-25, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ingen har hittat stål.

Det var skrivit utan att tänka, man har visst hittat stål.

Citat:
Jag förstår att du inte vill fatta, dig skiter jag fullständigt i.

Det är för att visa andra hur urbota falskt och bedrägligt du skriver i tråden.

Detta är inget jobb som jag lägger särskilt mycket energi på, det är liksom bara att kopiera in vad du redan skrivit. Och har koll på vad som skrivits i tråden förut så är det gjort på en minut och leta reda på dina högst obegåvade inlägg.

Du har knappast ändrat inställning nu mot när du började spy upp dina skit inlägg här på FB.
Du har fortfarande inte läst en officiell rapport som du kan hänvisa till, men du vet att dom är felaktiga.
Bara den lilla markeringen gör att du är totalt ointresserad av sanningen. Din öppenhet sträcker sig till att kunna ladda hem filmer som idioter från USA har gjort.

Och som vanligt så tänker du inte det minsta innan du postar, suck.

Det visar bara att du inte ens läst det jag skrivit. Utan blint jobbar på med att kopiera gamla inlägg utan att ens försöka se den nuvarande diskussionen. Det är väl så när man "vill se" något.

Citat:
Ursprungligen postat av jdon

Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in