Försökte kolla på alla dessa konspirationsteorier, och fastnade i tråd ett för en sådan.
Ursäkta om det redan nämnts här i tråd 2, har inte ork/lust att gå igenom samtliga sidor...
Citat:
Ursprungligen postat av Akazippo
http://video.google.com/videoplay?do...ane+in+sig ht
Den här MÅSTE vara postad här någon gång. Men för alla som har missat den. Jag gapar fortfarande. Riktigt bra bevis i den här filmen, riktigt sevärd!
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Som vanligt finns det bra förklaringar på det mesta. Här förklaras WTC delen av den filmen. Den finns faktiskt med på samma sida som du länkade till.
http://video.google.com/videoplay?do...ane+in+sig ht
Mina egna kommentarer, som till viss del understöds av gasons clip:
Skrikande dam i början: "That was not an American Airlines" var väl snarare en automatisk reaktion för att tänka bort att hennes släkt/vän/käresta (som kanske reste med det flygbolaget) eventuellt skulle vara i fara?
"Flash" = ja, om ett jumbojetplan kolliderar i hög hastighet med en byggnad förväntar åtminstone JAG att det uppstår en explosion vid impact.
Pentagon: de är väldigt tydliga i detta inslag, med att rita planets storlek, och impactområdet. Men vad är det som säger att just det hålet var där planet kraschade? Snarare kan det väl vara en byggnad som imploderade pga vad som hände längre in?
En trajectory av ett jetplan mot Pentagon kan knappast vara likt det mot WTC, dvs direkt mot yttre fasaden, eftersom det är betydligt lägre?
De gör ett stort nummer av att en
Fox-reporter rapporterar om en blå cirkulär logo, vilket inte motsvarar någon känd kommersiell airliner. Samma reporter såg inga fönster på planet, och trodde därför att det kunde röra sig om ett transportplan. Men om han nu noterade detta, varför nämnde han inte den "bomb" fastsatt på undersidan av planet, som reportaget i övrigt gör ett stort nummer av?
När berättaren senare konstaterar att det vi sett "utesluter en privat jet" ger han inget som helst understöd för denna märkliga konklusion. Varför är det mer otroligt än de andra teorier detta reportage tar upp?
När han senare konstaterar nåt i stil med att “The explosion caught on tape as the plane crashes into the building, supports the contention that this is an entirely different event...” Jo just det; allt var iscensatt inom 1/10-sekund, - så jävla väl har konspiratörerna timat detta event.
Tror man att dessa händelser (explosion vs kollision) är oberoende av varandra så är man i mitt tycke väldigt naiv, och/eller tilldelar dessa s.k. konspiratörer en enorm skicklighet i timing och genomförande, som skulle ta filmmakare, med dugliga ekonomiska resurser månader och år att genomföra i datorsimulerade versioner.
Här filmas det oberoende av flertalet fristående individer, så jag är beredd att tilldela detta clip:
CASE DISMISSED
Edit: förtydligande