2007-06-25, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag lämnade klara länkar till just den här animationen, du påstod felaktigt att den funnits här för kommentarer tidigare tråden. Vilket var helt fel.

Så då kan vi konstatera att varken du eller någon annan tagit upp den animationen och rapporten som kom den 12/6 2007.

Bra, då vill jag ha ett svar på vad som är fel på den animationen och rapporten
som varken DU eller någon annan foliehat kommenterat än.
Antingen är du blind eller så har du bara missat animationen. Den är avhandlad. "Rapporten" släpptes den 12/6, animationen är betydligt äldre.

Edit: Och för övrigt kommer jag inte att kommentera en enda rapport, teori eller slutsats som bygger på Bazant/NIST så länge som "min" artikel förblir okommenterad.
Citera
2007-06-25, 09:06
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Om vissa kunde bry sig om att leta......

Vart i tråden ligger kommentarerna för den animationen och rapporten jag länkade till.

Tänk nu efter noga för rapporten släpptes den 12/6 2007.

Jag hittar den inte.
Men leta du!
Citera
2007-06-25, 09:08
Bannlyst
Citat:
Vart i tråden ligger kommentarerna för den animationen och rapporten jag länkade till.

Tänk nu efter noga för rapporten släpptes den 12/6 2007.

Jag hittar den inte.
Men leta du!

Jag har redan läst det, och deltagit i diskussionen dessutom.

Så jag har inget behov av att hitta den, har du?
Citera
2007-06-25, 09:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Titta pà kartan och se var Indianapolis ligger vis-a-vis West Virginia!

AB

Det var alltså allt du kunde prestera? Du vet inte hur flygledningen eller deras utrustning i USA 2001 funkade och du menar att alla vittnen och inklusive piloten O'Brien ljuger? Och du har fortfarande inte begripit hur flygkapningar pre-911 hanterades och vilken roll NORAD hade.

/S
Citera
2007-06-25, 09:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag har redan läst det, och detlagit i diskussionen dessutom.

Så jag har inget behov av att hitta den, har du?

Ja, eftersom jag inte hittar en länk tidigare än 12/6 2007 i denna tråd till just den animationen och rapporten.

Så antingen har du här en straffspark utan målvakt mot mig och slänger upp en länk till den animationen eller rapporten från denna tråd gjord innan den 12/6 2007 eller så ljuger du. IGEN!
Citera
2007-06-25, 09:22
Medlem
ElGigantens avatar
Det blir lite lytes humor då hittedjon säger att det är fel på NIST rapporten och sedan så kommer Xcore och instämmer. Samma Xcore som INTE läst NIST rapporten.

I denna tråd är det inte långt till ett skrattanfall.......
Citera
2007-06-25, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ja, eftersom jag inte hittar en länk tidigare än 12/6 2007 i denna tråd till just den animationen och rapporten.

Så antingen har du här en straffspark utan målvakt mot mig och slänger upp en länk till den animationen eller rapporten från denna tråd gjord innan den 12/6 2007 eller så ljuger du. IGEN!

Det är i ditt eget intresse att luska fram var den finns. Jag får minsann leta själv och då bör du också göra det. Vi har redan diskuterat animationen, du var inte här på ett tag och missade det, då får du ta lite ansvar och leta fram den själv. För övrigt tror jag det var SLOB eller Erik som postade den.

Jag hävdar, du försöker bevisa att jag ljuger, då är det upp till dig att bevisa att jag ljuger i så fall. Men samtidigt så pekar du ut Jdon som lögnare också.

Leta på du.........
Citera
2007-06-25, 09:27
Bannlyst
Citat:
Det blir lite lytes humor då hittedjon säger att det är fel på NIST rapporten och sedan så kommer Xcore och instämmer. Samma Xcore som INTE läst NIST rapporten.

I denna tråd är det inte långt till ett skrattanfall.......

Speciellt inte efter att ha läst dina inlägg.
Citera
2007-06-25, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det var alltså allt du kunde prestera? Du vet inte hur flygledningen eller deras utrustning i USA 2001 funkade och du menar att alla vittnen och inklusive piloten O'Brien ljuger? Och du har fortfarande inte begripit hur flygkapningar pre-911 hanterades och vilken roll NORAD hade.

/S

OK. AA77 en Boeing 757 startar kl. 08.20 (10 minuter försenat) och flyger mot LA. Dulles, DC, area control följer planet. Efter 20 minuter lämnar Dulles över markkontrollen till Indianapolis, som i sin tur förlorar planet ur sikte kl. 08.46. Det är försvunnet! 20-30 minuter senare dyker ett okänt plan upp igen i Dulles kontrollomràde med kurs rakt mot Pentagon där det sägs krascha cirka 09.40. Dulles larmar FAA när de ser det okända planet och man ber ett lastflygplan ta en titt pà det. Under tiden ringer Barbara Olson sin man fràn AA77. Hon använder telefonen i stolsitsen - även om AA Boeing 757 inte har sàdana telefoner. Olson meddelar att araber kapat planet. Ingen reagerar.

Cirka 09.40 (09.39? - 09.33?) sägs att ett plan kraschar i Pentagon. Tidpunkten är ??. Seismologiska stationer i närheten noterar inga utslag pà sina instrument (vilket de borde om ett plan som väger 80 ton flyger rakt in i en byggnad med hög fart (600 km/tim). Och inga vrakdelar av AA77 hittas. Vrakdelar hittas naturligtvis ... men kommer de fràn AA77? 9/11 Commission bara antar att det är AA77. Kanske smällen i Pentagon orsakades av en eller flera bomber som placerats där tidigare! Inside job? Det skulle förklara frànvaron av seismografiska utslag. Det okända planet flyger alltsà vidare förbi Pentagon, vilket har föreslagits. De enda videobilderna av kraschen är forfalskningar = inside job.

AB
Citera
2007-06-25, 10:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Och så är ni igång med samma visa igen.
-Johodå det har vi visst skrivit. Men vi tänker inte säga var eller när.
Om ni inte kan hålla koll på era egna inlägg är det rätt obegripligt att ni kräver att andra skall göra det.

Edit. Och innan någon underfundig får för sig att påpeka att moi också missade vad jag skrivit vill jag bara påpeka att jag också erkände det. Helt öppet. Utan att känna det minsta nederlag för den sakens skull.
Citera
2007-06-25, 10:23
Medlem
Citat:
Det var skrivit utan att tänka, man har visst hittat stål.
Javisst, man tog ju tillvara allt stål ur rasmassorna.
Det fraktades iväg för undersökning och dokumentation i god ordning.
Dokumentation om detta finner du här
http://www.implosionworld.com/Article-WTC%20STUDY%208-06%20w%20clarif%20as%20of%209-8-06%20.pdf
(speciellt under "Assertion #6)

Det man hittat är ju mycket stål som är deformerat som en följd av belastning under uppvärmning.
Det finns också stål som uppvisar tydliga märken av att ha kapats med skärbrännare.
Man har också hittat stål som uppvisar mycket "korrosiv" påverkan, i vissa fall så mycket att det uppvisar ett slags "fräthål".
Denna påverkan antas vara en följd av en långvarig process i rasmassorna veckorna efter 9/11.

Men, som sagt, det finns inga dokumenterade fall av stål som visar tecken på att ha varit smält.

Jag vet att det finns video-dokumentation av uppröjningfolk som talar om floder av smält stål, men detta stål har inte dykt upp i någon annan dokumentation.
Allt talar för att uppröjningsfolket såg något annat som dom tolkade som smält stål.

/T
Citera
2007-06-25, 10:36
Medlem
ElGigantens avatar
[b]
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
OK. AA77 en Boeing 757 startar kl. 08.20 (10 minuter försenat) och flyger mot LA. Dulles, DC, area control följer planet. Efter 20 minuter lämnar Dulles över markkontrollen till Indianapolis, som i sin tur förlorar planet ur sikte kl. 08.46. Det är försvunnet! 20-30 minuter senare dyker ett okänt plan upp igen i Dulles kontrollomràde med kurs rakt mot Pentagon där det sägs krascha cirka 09.40. Dulles larmar FAA när de ser det okända planet och man ber ett lastflygplan ta en titt pà det. Under tiden ringer Barbara Olson sin man fràn AA77. Hon använder telefonen i stolsitsen - även om AA Boeing 757 inte har sàdana telefoner. Olson meddelar att araber kapat planet. Ingen reagerar.

Cirka 09.40 (09.39? - 09.33?) sägs att ett plan kraschar i Pentagon. Tidpunkten är ??. Seismologiska stationer i närheten noterar inga utslag pà sina instrument (vilket de borde om ett plan som väger 80 ton flyger rakt in i en byggnad med hög fart (600 km/tim). Och inga vrakdelar av AA77 hittas. Vrakdelar hittas naturligtvis ... men kommer de fràn AA77? 9/11 Commission bara antar att det är AA77. Kanske smällen i Pentagon orsakades av en eller flera bomber som placerats där tidigare! Inside job? Det skulle förklara frànvaron av seismografiska utslag. Det okända planet flyger alltsà vidare förbi Pentagon, vilket har föreslagits. De enda videobilderna av kraschen är forfalskningar = inside job.

Så flygplanskrascher skall orsaka utslag på seismiska apparater, men inte bomber. Din logik är totalt urbota korkad.

Du har läst rapporterna??? men vet inte vilken hastighet planet kraschade in i pentagon? Illa illa...

Sen till det mest dumma du skrivit "so far". Jag vill ha en enda länk eller hänvisning vart jag kan läsa om att aa inte hade inflight phones den 11/9 2001. Inte ens prästen och foliehattens stora profet David Griffin tror ju på detta utan säger.

"Now who wants to bet that they didn't bother to ask if 757s had airfones in September 2001?

This is a pretty silly theory anyway. If they really did not have airfones in 2001, then how would this widely publicized incident have escaped the notice of thousands of American Airlines flight attendents, pilots, ground crew, mechanics etc. Not to mention the flying public at large."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in