2007-06-05, 08:49
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Börjar tröttna på att höra samma retorik som x antal tusen inlägg bakåt. Läs dokumentet så vi kan fräscha upp tråden lite.
Retorik? Det är vad NIST säger. Det är du som inte vill ta åt dig att båda tornen i simuleringen faktiskt rasade med minimala justering, även om det tog längre tid. Jag har läst dokumentet. Vad vill du?
Citera
2007-06-05, 08:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det är inte jag rätta personen att bedöma. Vore jag mer kunnig i ämnet så........

Hurvida balkarna kan ha varit försvagade med avsikt är jag heller inte rätt person att hävda, men en möjlighet finns.
Så du säger i ena stunden att mina exempel är extrema men i den andra kan du inte ge några exempel på andra teorier? Då kvarstår ju enbart mina exempel

Citat:
Men det skummaste hittar vi utanför tornen, Bush vägran att vittna själv och under ed. Kriget mot terrorismen, eventuell förhandsinformation om attackerna?. Listan kan göras lång med tveksamheter.
Men det är inget bevis för 9/11 inte skedde enligt den officiella teorin.

Jag hänger gärna kvar vid frågen med en "helt oberoende" grupp. Hur skall en sådan grupp se ut för att konspirationshattarna skall vara nöjda?
Jag hävdar med bestämdhet att det enda svar ni vill ha från den oberoende gruppen är att 9/11 var en konspiration. Inga personer i världen -oavsett kunskap och expertis - kan få er att släppa konspirationen. Men jag kan ha fel. Så vem skall utse de här oberoende personerna? FN? Och vilka kriterier skall ni ha för klassificera oberoende?
Citera
2007-06-05, 08:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det är inte jag rätta personen att bedöma. Vore jag mer kunnig i ämnet så........

Hurvida balkarna kan ha varit försvagade med avsikt är jag heller inte rätt person att hävda, men en möjlighet finns.
Så du säger i ena stunden att mina exempel är extrema men i den andra kan du inte ge några exempel på andra teorier? Då kvarstår ju enbart mina exempel

Citat:
Men det skummaste hittar vi utanför tornen, Bush vägran att vittna själv och under ed. Kriget mot terrorismen, eventuell förhandsinformation om attackerna?. Listan kan göras lång med tveksamheter.

Jag hänger gärna kvar vid frågen med en "helt oberoende" grupp. Hur skall en sådan grupp se ut för att konspirationshattarna skall vara nöjda?
Jag hävdar med bestämdhet att det enda svar ni vill ha från den oberoende gruppen är att 9/11 var en konspiration. Inga personer i världen -oavsett kunskap och expertis - kan få er att släppa konspirationen. Men jag kan ha fel. Så vem skall utse de här oberoende personerna? FN? Och vilka kriterier skall ni ha för klassificera oberoende? Pray tell.
Citera
2007-06-05, 09:02
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Okey, var är humorn tycker du?

Humorn med det nuvarande systemet är att de som utreder jobbar åt den brottsmisstänkte, eller hur?
Ännu roligare inlägg! Du har en femårings argumentationsförmåga. USA är inte misstänkt för något brott. Ingen i hela världen har riktat misstankar mot USA, ingen media i världen har lagt fram oklarheter om 9/11 som kan knyta regeringen till attackerna. Inga forskare på behörig nivå har någonsin ifrågasatt den tekniska undersökningen som har gjorts. Ingen demoleringsexpert i världen stödjer teorin om att tornen skulle rasa med hjälp av kontrollerad demolition. Ingen bland konspirationsteoretikerna har fått någon artikel publicerad i en vetenskaplig tidskrift.

Vad är det som är så svårt att svälja i scenariot. Vi vet att det finns en stor grupp fundamentalistika muslimer som inget hellre vill än att skada USA. Vi vet att vid tidpunkten för attackerna vad flygsäkerheten synnerligen bristfällig, och vi vet även att det inte var första gången plan kapades. Vi vet även att kaparna hade måttliga kunskaper i att navigera ett plan mot ett bestämt mål. Och vi vet att det finns personer dedikerade till uppgiften, och väl förberedda på att offra sitt eget liv.
Citera
2007-06-05, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Ännu roligare inlägg! Du har en femårings argumentationsförmåga. USA är inte misstänkt för något brott. Ingen i hela världen har riktat misstankar mot USA, ingen media i världen har lagt fram oklarheter om 9/11 som kan knyta regeringen till attackerna. Inga forskare på behörig nivå har någonsin ifrågasatt den tekniska undersökningen som har gjorts. Ingen demoleringsexpert i världen stödjer teorin om att tornen skulle rasa med hjälp av kontrollerad demolition. Ingen bland konspirationsteoretikerna har fått någon artikel publicerad i en vetenskaplig tidskrift.

Vad är det som är så svårt att svälja i scenariot. Vi vet att det finns en stor grupp fundamentalistika muslimer som inget hellre vill än att skada USA. Vi vet att vid tidpunkten för attackerna vad flygsäkerheten synnerligen bristfällig, och vi vet även att det inte var första gången plan kapades. Vi vet även att kaparna hade måttliga kunskaper i att navigera ett plan mot ett bestämt mål. Och vi vet att det finns personer dedikerade till uppgiften, och väl förberedda på att offra sitt eget liv.

Ha ha ha ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha ha ha ha

DEN var bra Erik, jag skrattade länge och gott.

Varför TROR du att 36% av amerikanska folket misstänker att det var något skumt med 9/11? Och det var bara i USA det. Räkna gärna antalet misstänksamma världen över. Självklart att regeringen misstänks för att ligga bakom 911 på nåt sätt. Är inte det uppenbart nog?

Det är väl ganska självklart att regeringen är misstänkt för att vara inblandad i någon konspiration eller något insiderjobb? Bush ville inte vittna ensam, ELLER under ed. Hur renhårigt verkar det tycker du? Talar inte en sån handling för sig själv? När sen utredarna jobbar åt "de misstänkta", tror du att det ger ett gott intryck av oberoende?

Vad tror du det handlar om egentligen?

Nu blev jag en smula förvånad Erik.
Citera
2007-06-05, 09:29
Bannlyst
Citat:
Retorik? Det är vad NIST säger. Det är du som inte vill ta åt dig att båda tornen i simuleringen faktiskt rasade med minimala justering, även om det tog längre tid. Jag har läst dokumentet. Vad vill du?

Du har läst, ändå vill du inte bemöta nån av punkterna i dokumentet?
Citera
2007-06-05, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Jag hävdar med bestämdhet att det enda svar ni vill ha från den oberoende gruppen är att 9/11 var en konspiration. Inga personer i världen -oavsett kunskap och expertis - kan få er att släppa konspirationen. Men jag kan ha fel. Så vem skall utse de här oberoende personerna? FN? Och vilka kriterier skall ni ha för klassificera oberoende? Pray tell.

Du har en tendens att bara ta fram de absolut extremaste från konspirationssidan.

Jag förklarade igår vad som skulle vara en helt oberoende grupp.
Citera
2007-06-05, 10:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha ha ha ha

DEN var bra Erik, jag skrattade länge och gott.

Varför TROR du att 36% av amerikanska folket misstänker att det var något skumt med 9/11? Och det var bara i USA det. Räkna gärna antalet misstänksamma världen över. Självklart att regeringen misstänks för att ligga bakom 911 på nåt sätt. Är inte det uppenbart nog?

Det är väl ganska självklart att regeringen är misstänkt för att vara inblandad i någon konspiration eller något insiderjobb? Bush ville inte vittna ensam, ELLER under ed. Hur renhårigt verkar det tycker du? Talar inte en sån handling för sig själv? När sen utredarna jobbar åt "de misstänkta", tror du att det ger ett gott intryck av oberoende?

Vad tror du det handlar om egentligen?

Nu blev jag en smula förvånad Erik.
Människor har en tendens att söka enkla svar på svåra frågor. Men jag kan förstå att du blir road. Faktabemötande är knappast din paradgren. Vet man inte bättre så är det självklart att filmer som LC m.fl. har en stor genomslagskraft, det förnekar jag inte. Men om man börjar syna i detalj framstår det ändå som självklart för en normalt funtad människa.

När du har skrattat färdigt kvarstår dock fortfarande att INGA behöriga forskare världen runt har kritiserat den utredningen som är gjord.

Citat:
Du har läst, ändå vill du inte bemöta nån av punkterna i dokumentet?
Jodå. Visst kan jag det. Vad ska jag bemöta? Man kan inte bara länka till en 29 sidor långt dokument och säga -"bemöt!"
Sedan är du inte rätt person att be någon annan här bemöta argument. Du har ju för fan inte läst ett dugg själv.

Citat:
Jag förklarade igår vad som skulle vara en helt oberoende grupp.
Så du menar ett det är omöjligt för ett land att genomföra en oberoende utredning? Herregud, fattar du inte hur korkad du låter. Då kan vi lika gärna låta utomstående länder utreda ALLA brott som begåtts inom landet. Polisen kan t.ex. inte utreda ett mord, för regeringen kan vara inblandad. Du kan inte på allvar tro att alla dessa hundratals forskare som varit med och utrett springer i regeringens fotspår och undanhåller oklarheter som tyder på att ett alternativt scenario? Väx upp pojk!
Citera
2007-06-05, 10:24
Bannlyst
Citat:
Människor har en tendens att söka enkla svar på svåra frågor. Men jag kan förstå att du blir road. Faktabemötande är knappast din paradgren. Vet man inte bättre så är det självklart att filmer som LC m.fl. har en stor genomslagskraft, det förnekar jag inte. Men om man börjar syna i detalj framstår det ändå som självklart för en normalt funtad människa.

När du har skrattat färdigt kvarstår dock fortfarande att INGA behöriga forskare världen runt har kritiserat den utredningen som är gjord.

Var det allt du hade att säga?

Snälla nån Erik, man kan inte nonchalera 36% av amerikanska befolkningen, jag tror att många fler än jag skulle vilja ha en helt oberoende undersökning istället. Som regeringen uppfört sig så är det väl knappast konstigt att folk fattar misstankar?

Citat:
Jodå. Visst kan jag det. Vad ska jag bemöta? Man kan inte bara länka till en 29 sidor långt dokument och säga -"bemöt!"
Sedan är du inte rätt person att be någon annan här bemöta argument. Du har ju för fan inte läst ett dugg själv.

Nej, det var inte "min sak" det medger jag, men Jdon bad dig bemöta punkter i det dokumentet eftersom du läst både det och hela NIST rapporten. Men det gjorde du inte.

Citat:
Så du menar ett det är omöjligt för ett land att genomföra en oberoende utredning? Herregud, fattar du inte hur korkad du låter. Då kan vi lika gärna låta utomstående länder utreda ALLA brott som begåtts inom landet. Polisen kan t.ex. inte utreda ett mord, för regeringen kan vara inblandad. Du kan inte på allvar tro att alla dessa hundratals forskare som varit med och utrett springer i regeringens fotspår och undanhåller oklarheter som tyder på att ett alternativt scenario? Väx upp pojk!

Om landets regering inte hade varit den huvudmisstänkte så hade fallet varit ett annat, eller hur? Det borde ligga i regeringens intresse att rentvå sig för 36% av befokningen och då är Bush "vittnesmål" ingen bra början.
Citera
2007-06-05, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag hävdar med bestämdhet att det enda svar ni vill ha från den oberoende gruppen är att 9/11 var en konspiration.

Nej Kim, det man vill är att ha fram hela sanningen om vad som hände 11 Sep 2001, inget annat. Och jag anser själv att vi inte sett sanningen än. Sanningen om attentatet, både före och efter.
Citera
2007-06-05, 10:44
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Var det allt du hade att säga?

Snälla nån Erik, man kan inte nonchalera 36% av amerikanska befolkningen, jag tror att många fler än jag skulle vilja ha en helt oberoende undersökning istället. Som regeringen uppfört sig så är det väl knappast konstigt att folk fattar misstankar?
Jag går på fakta, inte folk egna funderingar. Den dagen en behörig forskare ifrågasätter utredningen, med stöd från andra. DÅ, lovar jag att jag ska lyssna. Men det finns inte, och det är ganska talande. Det är du som påstår att utredningen inte är oberoende. Visa mig varför! Vilka personer som deltar i utredningen har du misstankar emot, och varför? Är dessa personer "tystade" enligt dig? För om det var med nukes, thermite eller laser så borde detta synas på undersökningsmaterialet. Då kvarstår det att dessa personer är med i en konspiration.

Kvar står det faktum att ett land inte kan genomföra en oberoende utredning enligt dig. Och skulle det gjorts en sådan utredning som du efterfrågar, då hade garanterat dina gelikar gapat om att personliga realtioner länders ledare emellan hade använts som argument bland dina. Det går helt enkelt inte att tillgodose konspirationsteoretiker, för de vill nämligen inte det. Det torde vara ganska klart på de videofilmer vi sett från ground zero.

Citat:
Nej, det var inte "min sak" det medger jag, men Jdon bad dig bemöta punkter i det dokumentet eftersom du läst både det och hela NIST rapporten. Men det gjorde du inte.
Jag har bemött det han tog upp. Men man måste specificera det man vill diskutera. Det går inte bara att länka till ett 29 sidor dokument och förutsätta att jag ska kommentera det. Välj ut och jag bemöter, så enkelt är det.

Citat:
Om landets regering inte hade varit den huvudmisstänkte så hade fallet varit ett annat, eller hur?
Men landet är ju inte huvudmisstänkt. UBL och Al- Quida är huvudmisstänkta, och detta är det ingen som ifrågasätter bland världens medier och forskare.

När ska du börja visa din öppenhet och din oberoende sida som du skryter om. Pajas!
Citera
2007-06-05, 10:47
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Nej Kim, det man vill är att ha fram hela sanningen om vad som hände 11 Sep 2001, inget annat. Och jag anser själv att vi inte sett sanningen än. Sanningen om attentatet, både före och efter.
Skitsnack. Kim har helt rätt. Och som jag sade innan så summerade Dylan Avery det själv bäst då han svarade -"It doesn't matter" på frågan om det inte är besvärligt att ingen expert på kontrollerad demolition i världen stödjer honom.

Kolla på de bevis som finns istället för de som inte finns. Du är blind min son!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in