Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Var det allt du hade att säga?
Snälla nån Erik, man kan inte nonchalera 36% av amerikanska befolkningen, jag tror att många fler än jag skulle vilja ha en helt oberoende undersökning istället. Som regeringen uppfört sig så är det väl knappast konstigt att folk fattar misstankar?
Jag går på fakta, inte folk egna funderingar. Den dagen en behörig forskare ifrågasätter utredningen, med stöd från andra. DÅ, lovar jag att jag ska lyssna. Men det finns inte, och det är ganska talande. Det är du som påstår att utredningen inte är oberoende. Visa mig varför! Vilka personer som deltar i utredningen har du misstankar emot, och varför? Är dessa personer "tystade" enligt dig? För om det var med nukes, thermite eller laser så borde detta synas på undersökningsmaterialet. Då kvarstår det att dessa personer är med i en konspiration.
Kvar står det faktum att ett land inte kan genomföra en oberoende utredning enligt dig. Och skulle det gjorts en sådan utredning som du efterfrågar, då hade garanterat dina gelikar gapat om att personliga realtioner länders ledare emellan hade använts som argument bland dina. Det går helt enkelt inte att tillgodose konspirationsteoretiker, för de vill nämligen inte det. Det torde vara ganska klart på de videofilmer vi sett från ground zero.
Citat:
Nej, det var inte "min sak" det medger jag, men Jdon bad dig bemöta punkter i det dokumentet eftersom du läst både det och hela NIST rapporten. Men det gjorde du inte.
Jag har bemött det han tog upp. Men man måste specificera det man vill diskutera. Det går inte bara att länka till ett 29 sidor dokument och förutsätta att jag ska kommentera det. Välj ut och jag bemöter, så enkelt är det.
Citat:
Om landets regering inte hade varit den huvudmisstänkte så hade fallet varit ett annat, eller hur?
Men landet är ju inte huvudmisstänkt. UBL och Al- Quida är huvudmisstänkta, och detta är det ingen som ifrågasätter bland världens medier och forskare.
När ska du börja visa din öppenhet och din oberoende sida som du skryter om. Pajas!