Citat:
Men snälla nån! Du har sett för mycket film. Om något så är det en fördel att de är uppdragsgivare åt regeringen. På så sätt kan ALLA få full insyn i arbetets gång. Den generositeten finns inte i den privata sfären.
Ursprungligen postat av Xcore
Jag tycker inte att en grupp som NIST skulle få stå under vita husets kontroll överhuvudtaget eftersom regeringen är misstänkt av en hel del människor för både konspiration och insiderjobb samt eventuell förhandsinformation om attackerna. Det är som att låta en misstänkt brottsling sköta utredningen om sig själv. Trovärdigheten lär försvinna från den utredningen. Hade man däremot låtit en helt oberoende internationell grupp sköta utredningen så............
Att NIST springer regeringens ärenden har jag läst många gånger vid det här laget, även om de är skickliga på sin sak så kan man inte låta bli att undra hur det står till med oberoendet.
Att Bush vägrade vittna under ed och ensam säger väl en del? Hur trovärdigt verkar det?
Att NIST springer regeringens ärenden har jag läst många gånger vid det här laget, även om de är skickliga på sin sak så kan man inte låta bli att undra hur det står till med oberoendet.
Att Bush vägrade vittna under ed och ensam säger väl en del? Hur trovärdigt verkar det?
Oberoende internationell grupp?????? In the name of god, why!?!? Det går aldrig att tillgodase konspirationsteoretiker, inse!!! Praktexemplet är Dylan Avery när, han får frågan att han fortfarande tror att det var kontrollerad demolition av WTC när INGEN fackman i hela världen håller med honom, svarar -"it does't matter"
Ja, utredningen är finansierad av regeringen, och en grupp har blivit tillsatt. Men hur skulle det annars ha gått till? Vem skulle betalat?