2007-08-01, 11:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Camp David "Crash" More Evidence Of 9/11 Media Scripting?

http://www.prisonplanet.com/articles/july2007/310707campdavid.htm
Tydligen var det lite fel i manuset som konspiratörerna skickade ut. Ca 07.57 rapporterar de ÄVEN "....car bombing going on...
Eller så glömde man att spränga bilbomberna som, enligt folielogik, måste varit utplacerade någonstans. För media rapporterar ju även om det. Hur förklarar du rapporterna om bilbomber? För mig veterligen skedde inga sådana attentat 9/11.

Det är förvånansvärt hur få av foliehattarna som faktiskt följde media live den dagen. För er kännedom kan jag berätta att det var totalt kaos i alla nyhetssändningar under flera timmar. Den videosändningen du länkar till bör ha skett någon timme efter det första planet då tornen fortfarande står kvar. Det framgår av bilderna.
De första nyheterna från BBC rapporterade att ett mindre flygplan av en olyckshändelse flugit in i WTC. Då vi måste följa konspiratörsplanet till punkt och pricka innebär detta att TVÅ plan träffade det första tornet. För jag tror att det är svårt att beskriva de aktuellla planen som små.
Alltså: först träffar ett mindre passagerarflygplan det norra tornet. Detta är enligt manus en ren olyckshändelse. För så rapporterar media och då måste det vara sant. Man arrangerar alltså en olycka med ett hittills okänt mindre passagerarflygplan.
Sedan flyger konspiratörerna in flight 11 in på exakt samma ställe i norra tornet.
Känns väldigt troligt, eller hur?

Fast jag har ett alternativ scenario. Ingen visste vad som pågick men media letade febrilt efter nyheter och uppgifter. Man rapporterade precis vad som helst.
Således rapporterar någon förvirrad person, uppjagad av det han just ser på TV, att han eller hon just sett ett flygplan krascha utanför Camp David.
Detta rapporteras naturligtvis till räddningstjänsten som alarmerar brandkår och ambulans. Media som naturligtvis stenhårt bevakar samtal till räddningstjänsten skickar ut detta, helt obekräftat, i direktsändning.
Slap me, men jag tror att min version också äger en viss riktighet.

Edit: Dock skall jag tillstå att valet av datumet 9/11 naturligtvis kan diskuteras. Själv tror jag att det är ett utslag av svart humor. Detta med hänvisning till numret till SOS i USA.

Edit2: Ännu roligare är det att konspiratörerna enligt länken ovan då skall ha missat att berätta för FBI att de inte fick säga att Flight 93 kraschade utanför Camp David. Det är tur för er att de elaka konspiratörerna är så otroligt korkade att de missar sådana här saker.
Citera
2007-08-02, 07:41
Medlem
SLOBs avatar
länkposter raderade

Påminner om att det finns en länktråd för enbart länkar.

/SLOB
moderator
Citera
2007-08-02, 14:13
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag har funderat på en sak. Om det nu är som foliehattarna säger, att WTC sprängdes med specialbomber ditlagda av en handfull personer under ett par timmar och att detta fungerade helt perfekt, varför har vi inte sett den här tekniken efter 11 sept.?

Jag menar, den borde ju revolutionera hela demoleringssvängen? Det som förut tog flera veckor av nogrannt beräkningsarbete, hundratals kilo sprängämnen, kilometervis med sladdar och en väldigt stor arbetsstyrka skulle ju nu kunna åstakommas av ett par personer under en lördagförmiddag?
Citera
2007-08-03, 13:27
Medlem
Bulawayos avatar
Det finns väl några stycken som tror att det kan vara så, även om jag själv lutar åt att det skulle ta betydligt mer än några få timmar att rigga båda tornen.

Som jag ser det beror en stor del av det tidskrävande i demoleringsarbeten att det bara skall förstöra nämnda byggnad och lämna så mycket annat som möjligt runtomkring oförstört. Om vi antar att WTC blev sprängda får vi nog även anta att det inte skulle se ut som en regelrätt demolering, för med facit i hand var det inget bra exempel på en demolering med minimala skador runtomkring tornen. Bara en tanke.
Citera
2007-08-05, 02:48
Medlem
snömannens avatar
Bästa 9/11 experter!

Enligt ett rykte skall det ha funnits ovanligt få passagerare ombord på de fyra planen. Är detta något som ni kan bekräfta?
Citera
2007-08-05, 02:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Bästa 9/11 experter!

Enligt ett rykte skall det ha funnits ovanligt få passagerare ombord på de fyra planen. Är detta något som ni kan bekräfta?

En liten resource här, håll till godo: http://www.911myths.com/html/passenger_numbers.html
Citera
2007-08-05, 13:52
Medlem
sten.bs avatar
Många sidor som seriöst försöker utreda vilka som ligger bakom 11/9 stannar på halva vägen genom att nöja sig med att säga att det var ett insider-jobb t.ex. Alex Jones som jag misstänker jobbar som desinformatör för de verkligt skyldiga.

En som borde skärskådas bättre är Rabbi Dov Zakheim som har en mycket central ställning under Rumsfeld.

Citat:
I believe that Mr. St. John has just identified the Mastermind of the operation of Sept. 11th! READ THIS ARTICLE AGAIN! http://disc.server.com/discussion.cgi?id=149495;article=57214;show_parent =1

"In the context of 9/11 it also needs to be pointed out that Rabbi Dov Zakheim was Chief Executive Officer of System Planning Corporation's International Division until President George W. Bush appointed him Undersecretary of Defense and Comptroller of the Pentagon. Not long before Rabbi Zakheim rose to power over the Pentagon's labyrinthine, bottomless accounts, he co-authored an article entitled "Rebuilding America's Defenses: Strategy, Forces and Resources for a New Century" which was published by The Project for a New American Century in September 2000, exactly a year before 9/11; in this article, on page 51, it is stated that "the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event - like a new Pearl Harbor"! Voila! 9/11!"

Anyone else done any research on this stealthy, never-mentioned "undersecretary of defense" (authority) and controller of the Pentagon (funding/power)? TIME TO PUT THIS NAME AT THE FORE OF CHIEF SUSPECTS---and, without apology, here is a obviously Jewish/Zionist (Rothchild agent) man of authority, with the remote-control expertise (CEO of System Planning Corporation--aircraft remote control tech!), with authority just under Rumsfeld, the PNAC policy WRITER (talk about central figure!), and the power of shifting funds within the Pentagon itself! This suspect shows Motive, Means, and Opportunity...all in ONE MAN! I believe he could very well be THE MASTERMIND OF 9/11! (Amazing how he is never mentioned in press either).

POST ANYTHING ON THIS MAN!! Time to indict, not an Arab, but a Jew!"

http://www.libertyforum.org/showflat.php?Cat=&Board=consp_911&Number=292711976 &page=&view=&sb=&o=&vc=1&t=-1#Post292711976

Det är dags för alla som verkligen söker sanningen att börja söka och dom som nöjer sig med att det var ett "inside-jobb" kan sluta ta information från Alex Jones och andra gatekeepers som vill att vi stannar på halva vägen och försöka se lite längre.
För att inte tala om åsnor som svalt den officiella förutbestämda storyn om AQ.
Citera
2007-08-05, 14:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Många sidor som seriöst försöker utreda vilka som ligger bakom 11/9 stannar på halva vägen genom att nöja sig med att säga att det var ett insider-jobb t.ex. Alex Jones som jag misstänker jobbar som desinformatör för de verkligt skyldiga.

En som borde skärskådas bättre är Rabbi Dov Zakheim som har en mycket central ställning under Rumsfeld.

http://www.libertyforum.org/showflat.php?Cat=&Board=consp_911&Number=292711976 &page=&view=&sb=&o=&vc=1&t=-1#Post292711976

Det är dags för alla som verkligen söker sanningen att börja söka och dom som nöjer sig med att det var ett "inside-jobb" kan sluta ta information från Alex Jones och andra gatekeepers som vill att vi stannar på halva vägen och försöka se lite längre.

Halva vägen? Ja just ja..ni har ju bara en hög med lösryckta hypoteser och teorier...
Citera
2007-08-05, 16:41
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Hur kunde USA genomföra detta terrordåd med allt vad det innebär, men inte fejka in kaparnas namn på passagerarlistorna?
Citera
2007-08-05, 19:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Oj, jag tror inte riktigt att du sitter så skönt att du skall ställa krav på att få svar på dina frågor. Du är ju inget lysande föredöma själv. Du poppar upp i tråden. Bemötas med frågor som du besvarar Lalalalalala. Sedan är du tyst i ett par veckor, kommer tillbaks och kör samma omgång igen.
Men bevisa gärna att jag har fel.
Jag undrar fortfarande vad som hände med bevismaterielet du länkade till
http://www.rense.com/general76/wtc.htm
Skall vi vara överens om att din teori om pyssenyssesmå kärnvapen är borta från listan? Ja/Nej?
Citera
2007-08-05, 21:22
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Oj, jag tror inte riktigt att du sitter så skönt att du skall ställa krav på att få svar på dina frågor. Du är ju inget lysande föredöma själv. Du poppar upp i tråden. Bemötas med frågor som du besvarar Lalalalalala. Sedan är du tyst i ett par veckor, kommer tillbaks och kör samma omgång igen.
Men bevisa gärna att jag har fel.
Jag undrar fortfarande vad som hände med bevismaterielet du länkade till
http://www.rense.com/general76/wtc.htm
Skall vi vara överens om att din teori om pyssenyssesmå kärnvapen är borta från listan? Ja/Nej?

Jag hoppas på att nå'n som verkligen söker sanningen om vilka som ligger bakom 11/9 skall svara på mitt inlägg men denna tråd består till 90% av väktare av den heliga commission report och därifrån väntar jag mig inget annat intresse för en lösning i frågan än "case closed".

Ang. "pyssenyssesmå kärnvapen" så är den teorin på inget sätt avfärdad och om du är så ignorant om att man exprimenterar med små kärnladdningar så är det bara att beklaga.
Citera
2007-08-05, 21:26
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ang. "pyssenyssesmå kärnvapen" så är den teorin på inget sätt avfärdad

Du menar, inte av dig då? Du har förresten fortfarande inte plockat fram en länk till den där undersökningen som skulle visa på förhöjd radioaktivitet vid GZ, som du pratade om.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in