Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Där ser man. Jag kan inte annat än hålla med, jag betvivlar definitivt att några mini nukes användes.
Kul att ni gillade Foxit, har själv använt den i runt 1 år nu.
Jag menade inte att det skulle vara sant att man använt mini nukes, det var ju bara en teori. Vad jag ville få fram var att han verkar ju gått igenom teorin ganska grundligt i alla fall, han hänvisande till alla källor samt använde material från WTC tornen. Dessutom förklarade han att man skulle kunna spränga en byggnad från toppen, det hade dessutom gjorts förut när Seattles Kingdome sprängdes.
(skrev så för jag vet inte exakt om du menade rapporten eller foxit)
Eftersom vi jobbar en hel del med teorier här så tänkte jag ta fram ett par till.
Som kanske kan ha varit möjliga?
Vi förutsätter att det här verkligen var en attack av bin laden SAMT att regeringen kände till den i förväg, vilket en hel del saker tydde på när man läser olika rapporter. Vi antar också att man lät bli att göra nåt för att stoppa den.
Alternativ A
Regeringen vet om attacken mycket väl som sagt, men man har bestämt sig för att förstärka den lite genom att i förväg preparera lite grann. Man har även "mekat lite" med planen man vet kommer att kapas. Sen har man även gjort lite beräkningar hur mycket som krävs för att rasa tornen genom expertråd och studerande av ritningar etc. Lika bra att passa på när tillfälle bjuds tänker man.
Till och med Bin Laden sitter och är förvånad över hur mycket skada som kunde uppstå av att ett plan kör in i skyskrapan och nu blir det ännu större rubriker och uppmärksamhet eftersom det blir stor tragedi med många spektakulära scener avsedda att sätta sig på näthinnan hos åskådaren, och därmed ännu mer synd om utsatta USA. Allt skall givetvis vara en show.
Pentagon kommer klara sig förhållandevis bra, det vet man, men planet mot vita huset sätter man effektivt stopp för då man redan nått sitt syfte här i WTC Tornen.
USA har fått det de ville och genast sätter igång med att föra krig "mot terrorismen".
Alternativ B
Bin Ladens kapare kör in i skyskrapan som planerat i en självmordsattack. Regeringen gjorde inget för att stoppa honom, av förklarliga skäl, och det är inget speciellt med attacken mer än det man ser hända. Till och med personer i regeringen sitter med långa hakor och förundras över hur mycket skada det egentligen blev. Det hade man inte riktigt räknat med när man lät bli att stoppa attentatet för att få tillräckliga skäl att starta krig "mot terrorismen". Å andra sidan så förstärkte det bara saken.
Inget som nödvändigtvis finns någon sanning i, men skulle ändå knappast vara en omöjlighet, inte ens speciellt otänkbart faktiskt.
Skulle vara intressant att höra, är det några här som anser att en konspiration av något slag skulle vara helt utesluten från attentatet den 11 Sep 2001? Om så, varför?