Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du har fortfarande inte på något sätt kunnat visa att det faktiskt är "nosen" (nu även uppenbarligen inkluderande cockpit också). Det enda du har är ett påstående från en okänd, anonym person på internet. Som du alltså litar blint på. Jisses. Och efter att ha följt några månader av ditt postande i 911-trådarna, drar jag slutsatsen att detta är ett signifikativt mått av din (högst selektiva) källkritik.
Jag skulle vilja påstå att det inte finns någonting överhuvudtaget substansiellt som tyder på att det är "nosen". Av vilket jag framledes väljer att dra slutsatsen att det med all trolighet inte är det. Men dyker det upp något extraordinärt bevis för detta ditt extraordinära påstående, är jag naturligtvis beredd att modifiera den ståndpunkten. Men jag kommer inte hålla andan, för att använda en anglicism.
/S
SLOB blandar alltid ihop person (mig) och sak (det vi diskuterar). Det vi diskuterar är ett FOX direktsänt reportage (video) där ett flygplan kör in i ett torn och kommer ut pà andra sidan (med litet störningar - Blips och Fade to Black i själva videon). Flygplanet har en främre del som jag kallar nos. Kunde ocksà kallas cockpit. Om det varit ett
skepp hade jag kallat det förskeppet - den främre delen av farkosten. SLOP anser tydligen att flygplanet saknar nos, cockpit, förskepp. Oavsett vad vi kallar det - den främre delen av det flygande föremàlet har samma form - enligt FOX - före kollisionen med det första väggen och efter att ha flugit genom tornet och ut fràn den andra väggen. Och sedan hokuspokus - försvinner den främre delen.
Fràgan är om detta är normalt ... eller en manipulation av själva videon? 9/11 Commission anser att det är normalt ... utan att ha gjort nàgra beräkningar, experiment, analyser, etc. Förskepp pà flygplan kör rätt genom torn utan att skadas. Min enkla slutsats är att videon är manipulerad. 9/11 Commission har naturligtvis aldrig utrett om videon är manipulerad = inkompetens. Denna video är ju beviset att ett flygplan körde in i tornet och man analyserar den inte!!! Häpnadsväckande.
Pà tal om
skepp gör jag flera inlägg pà FB:s Estoniatràd (rekommenderas), där ett liknande fenomen diskuteras. Ett fartyg anges köra in i en vattenvàg och - hokuspokus - det 'visir' som utgör en del av förskeppet högt över vattenlinjen försvinner ljudlöst (efter att ha dragit ut en ramp) och sjunker sedan snabbt och 852 personer dör. Det anges att 'visir' trillar av när skepp kör in i vàgor och sedan sjunker och att passagerare ombord fàr skylla sig själva. OK - jag har försökt göra om det flera ggr (jag har tillgàng till ett stort antal färjor) under kontrollerade former (inga passagerare ombord) utan att lyckas. Det gàr helt enkelt inte att tappa visir till sjöss.
Samma sak med AA175:s nos och/eller främre del. Den klarar inte av att köras oskadad rakt genom väggar och torn.