2007-06-05, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag går på fakta, inte folk egna funderingar. Den dagen en behörig forskare ifrågasätter utredningen, med stöd från andra. DÅ, lovar jag att jag ska lyssna. Men det finns inte, och det är ganska talande. Det är du som påstår att utredningen inte är oberoende. Visa mig varför! Vilka personer som deltar i utredningen har du misstankar emot, och varför? Är dessa personer "tystade" enligt dig? För om det var med nukes, thermite eller laser så borde detta synas på undersökningsmaterialet. Då kvarstår det att dessa personer är med i en konspiration.

Kvar står det faktum att ett land inte kan genomföra en oberoende utredning enligt dig. Och skulle det gjorts en sådan utredning som du efterfrågar, då hade garanterat dina gelikar gapat om att personliga realtioner länders ledare emellan hade använts som argument bland dina. Det går helt enkelt inte att tillgodose konspirationsteoretiker, för de vill nämligen inte det. Det torde vara ganska klart på de videofilmer vi sett från ground zero.

Först, du får skilja på land och regering. I det här fallet är inte USA misstänkt, utan USA's regering. En stor del av folket misstänker sin egen regering för att vara antingen inblandade eller huvudansvariga för attentatet. Det blir en allt längre och längre lista med kunniga arkitekter, forskare och andra vetenskapsmän som vill ha en noggrannare oberoende undersökning. Såg du min tidigare länk? Spelar deras åsikt ingen roll menar du?

Citat:
Jag har bemött det han tog upp. Men man måste specificera det man vill diskutera. Det går inte bara att länka till ett 29 sidor dokument och förutsätta att jag ska kommentera det. Välj ut och jag bemöter, så enkelt är det.

Han bad dig läsa dokumentet och påpeka felaktigheterna i det, kan du till exempel ta fram 2 valfria punkter och visa oss att de är felaktiga?

Citat:
Men landet är ju inte huvudmisstänkt. UBL och Al- Quida är huvudmisstänkta, och detta är det ingen som ifrågasätter bland världens medier och forskare.

När ska du börja visa din öppenhet och din oberoende sida som du skryter om. Pajas!

Vi har sett en hel annan sida av vem som är huvudmisstänkt också, men det glömmer du? Man kan inte bara nonchalera så mycket människor utan vidare. För många är UBL och Al- Quida INTE de huvudmisstänkta, har du möjligen missat det?
Citera
2007-06-05, 11:10
Bannlyst
Citat:
Skitsnack. Kim har helt rätt. Och som jag sade innan så summerade Dylan Avery det själv bäst då han svarade -"It doesn't matter" på frågan om det inte är besvärligt att ingen expert på kontrollerad demolition i världen stödjer honom.

Kolla på de bevis som finns istället för de som inte finns. Du är blind min son!

Det var väldigt vad många som hängt upp sig på Dylan Avery, jag har inte ens nämt namnet. Jag är rätt säker på att vi inte sett sanningen av vad som hände.

Varför vägrade Bush att vittna själv och under ed?

Till exempel?

Om man har rent mjöl i påsen så borde det knappast vara någon fara med att vittna själv och under ed, eller hur?

Och det finns mer...............
Citera
2007-06-05, 11:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Nej Kim, det man vill är att ha fram hela sanningen om vad som hände 11 Sep 2001, inget annat. Och jag anser själv att vi inte sett sanningen än. Sanningen om attentatet, både före och efter.
Rättare sagt. Ni accepterar inte den sanning som presenterats.

Så frågan kvarstår: hur skall en helt oberoende grupp plockas ut? Hur hittar ni en helt oberoende grupp eller för den delen en helt oberoende person? Ni nöjer ju er inte med att ingen expert på området idag stödjer er idag. Eller skall FN trolla fram experter som aldrig hört talas om 9/11??
Att prata om oberoende utredningar är bara dimridåer för er egen skull eller för att framstå som resonabla människor. För ni vet att den enda gruppen av människor ni litar på är de som stödjer er "teori" idag.

Svara på den här frågan: Om en helt oberoende grupp kom fram till att 9/11 skedde exakt så om den officiella förklaringen säger idag. Skulle du då säga att du har haft fel hittills och du har tyckt dig sett rök där inget brann? Eller skulle du börja granska den oberoende gruppen för att hitta något mystiskt som förklarar varför de inte kom fram till det du anser dig veta?
Citera
2007-06-05, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Rättare sagt. Ni accepterar inte den sanning som presenterats.

Så frågan kvarstår: hur skall en helt oberoende grupp plockas ut? Hur hittar ni en helt oberoende grupp eller för den delen en helt oberoende person? Ni nöjer ju er inte med att ingen expert på området idag stödjer er idag. Eller skall FN trolla fram experter som aldrig hört talas om 9/11??
Att prata om oberoende utredningar är bara dimridåer för er egen skull eller för att framstå som resonabla människor. För ni vet att den enda gruppen av människor ni litar på är de som stödjer er "teori" idag.

Svara på den här frågan: Om en helt oberoende grupp kom fram till att 9/11 skedde exakt så om den officiella förklaringen säger idag. Skulle du då säga att du har haft fel hittills och du har tyckt dig sett rök där inget brann? Eller skulle du börja granska den oberoende gruppen för att hitta något mystiskt som förklarar varför de inte kom fram till det du anser dig veta?

Situationen har hunnit att ändras sedan man tillsatte NIST, oberoende kollegor borde fått tagit över i den stund som regeringen misstänktes ligga bakom det här. Det hade ökat trovärdigheten betydligt.

Varför TROR du att folk vill ha en ny noggrannare utredning?

Finns det något skäl till det mer än att "de är dumma i huvudet" och "inte begriper någonting?"

Det tror jag, för många av dem är kunniga på området, se bara en sån här sak...........

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread284823/pg1
Citera
2007-06-05, 11:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Situationen har hunnit att ändras sedan man tillsatte NIST, oberoende kollegor borde fått tagit över i den stund som regeringen misstänktes ligga bakom det här. Det hade ökat trovärdigheten betydligt.
Tja, det tog ca tio sekunder från det att första planet smällde in i tornet tills de första konspirationsteoirerna började gro. Men du tycker det är lite långsamt?

Som vanligt besvarade du inte en rak fråga utan försöker dribbla bort dig med motfrågor.
Svara på den här frågan: Om en oberoende grupp kom fram till att det inte finns ytterligare att tillägga i 9/11. Skulle du då nöja dig med det och lägga ner dina funderingar runt att det finns en konspiration?
Citera
2007-06-05, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Tja, det tog ca tio sekunder från det att första planet smällde in i tornet tills de första konspirationsteoirerna började gro. Men du tycker det är lite långsamt?

Som vanligt besvarade du inte en rak fråga utan försöker dribbla bort dig med motfrågor.
Svara på den här frågan: Om en oberoende grupp kom fram till att det inte finns ytterligare att tillägga i 9/11. Skulle du då nöja dig med det och lägga ner dina funderingar runt att det finns en konspiration?

Du glömmer att konspirationsteorierna växt lavinartat i takt med regeringens uppförande.

På din andra fråga.

Självklart. Var undersökningen helt (bevisat) oberoende så skulle jag godta resultatet av vad de kom fram till. Däremed inte sagt att resultatet behövde vara det precis detsamma som det är nu, med denna utredningen.
Citera
2007-06-05, 11:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Först, du får skilja på land och regering. I det här fallet är inte USA misstänkt, utan USA's regering. En stor del av folket misstänker sin egen regering för att vara antingen inblandade eller huvudansvariga för attentatet. Det blir en allt längre och längre lista med kunniga arkitekter, forskare och andra vetenskapsmän som vill ha en noggrannare oberoende undersökning. Såg du min tidigare länk? Spelar deras åsikt ingen roll menar du?
Med USA menar jag såklart regeringen. Men vilken regering? Clinton? Reagan? Bush Sr? För det attentatet är knappast ett resultat av Bushs politik! Inte heller har han haft tiden att planera detta under den korta tid han hann sitta innan attacken genomfördes! Varför ska Bush stå till svars?

Citat:
Han bad dig läsa dokumentet och påpeka felaktigheterna i det, kan du till exempel ta fram 2 valfria punkter och visa oss att de är felaktiga?
Hoppas verkligen din flickvän har pilar till framstjärten, för du angriper problematiken från fel ände hela tiden. NIST är den officiella rapporten. Finns det oklarheter i den så precisera vad så vi kan ta upp det för diskussion.

Citat:
Vi har sett en hel annan sida av vem som är huvudmisstänkt också, men det glömmer du? Man kan inte bara nonchalera så mycket människor utan vidare. För många är UBL och Al- Quida INTE de huvudmisstänkta, har du möjligen missat det?
Nej, inte alls, det har jag inte missat. Men vilka kritiserar och i vilket syfte? Fundera på den. Sedan har det hitintills inte lagts upp ett enda bevis på som tyder på att de INTE skulle vara inblandade.
Citera
2007-06-05, 11:44
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det var väldigt vad många som hängt upp sig på Dylan Avery, jag har inte ens nämt namnet.
Därför att han är del av den bidragande orsaken till varför konspirationsteoretikerna fått fotfäste. Folk verkar ha svalt det, helt okritiskt. Vi andra vet att hela hans film är felaktig på SAMTLIGA punkter. Inte illa det.
Citera
2007-06-05, 11:58
Bannlyst
Citat:
Med USA menar jag såklart regeringen. Men vilken regering? Clinton? Reagan? Bush Sr? För det attentatet är knappast ett resultat av Bushs politik! Inte heller har han haft tiden att planera detta under den korta tid han hann sitta innan attacken genomfördes! Varför ska Bush stå till svars?

Bush regeringen var de som förklarade krig mot terrorismen redan dagen efter attentatet, det är även Bush regeringen som invaderat andra länder och pekat ut folk som terrorister som de satt i speciella (högst tveksamma) "terroristläger", bland annat. Och 11 Sep var starten som gjorde allt detta möjligt.

Citat:
Hoppas verkligen din flickvän har pilar till framstjärten, för du angriper problematiken från fel ände hela tiden. NIST är den officiella rapporten. Finns det oklarheter i den så precisera vad så vi kan ta upp det för diskussion.

Du verkar vara mest påläst på NIST rapporten av oss alla på den här tråden. Vi kanske kunde ta några punkter från dokumentet som Jdon länkade till och gå igenom dem här? (som du själv sa)

Citat:
Nej, inte alls, det har jag inte missat. Men vilka kritiserar och i vilket syfte? Fundera på den. Sedan har det hitintills inte lagts upp ett enda bevis på som tyder på att de INTE skulle vara inblandade.

Det finns mängder med tecken som talar för att Bush regeringen visste om attacken på förhand. Övningar, samtal, varningar (som ignorerades) mm. OM Al- Quida var de som utförde attacken, var det i samförstånd med regeringen? Eller lät de helt enkelt Bin Ladin anfalla för att de såg en "gyllene chans?" etc

Regeringens tveksamma politik är nog det i första hand som fått hela 36% av amerikanska folket misstänksamma.
Citera
2007-06-05, 12:01
Bannlyst
Citat:
Därför att han är del av den bidragande orsaken till varför konspirationsteoretikerna fått fotfäste. Folk verkar ha svalt det, helt okritiskt. Vi andra vet att hela hans film är felaktig på SAMTLIGA punkter. Inte illa det.

Det finns gott om andra källor som ställer sig högst tveksamma till den offentliga versionen.

Bush "vittnesmål" tror jag inte gjorde folk mindre tveksamma............
Citera
2007-06-05, 12:12
Medlem
Citat:
Det finns gott om andra källor som ställer sig högst tveksamma till den offentliga versionen.

..vilket påminner mig om det klassiska toalettklottret "20 miljon flies can't be wrong, Eat shit!".

Men det finns verkligen många källor som är tveksamma till den officiella versionen.
Problemet är bara att dessa mest refererar till varandra, och om/när man ändå lyckas nå en verklig källa så är den inte tillförlitlig.

Folk i de flesta fria länder har en tendens att ifrågasätta överheten offentligt.
Det ligger på något sätt i sakens natur.
I många fall har ju "whistleblowers" också visat sig ha rätt.
Men i fallet 9/11 så är det ju ingen som kommit med något substantiellt.
Det finns ännu inga verifierbara fakta som något sätt stöder konspirationsteorierna.
Det finns ett "megaton" med Youtube-klipp, och lika många web-siter, som talar om "bevis", men som man brukar säga "tomma tunnor bullrar mest..."

/T
Citera
2007-06-05, 13:16
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Du verkar vara mest påläst på NIST rapporten av oss alla på den här tråden. Vi kanske kunde ta några punkter från dokumentet som Jdon länkade till och gå igenom dem här? (som du själv sa)
Mest påläst vet jag inte. Men visst. Shot! Vad vill du ta upp?

Citat:
Det finns mängder med tecken som talar för att Bush regeringen visste om attacken på förhand. Övningar, samtal, varningar (som ignorerades) mm. OM Al- Quida var de som utförde attacken, var det i samförstånd med regeringen? Eller lät de helt enkelt Bin Ladin anfalla för att de såg en "gyllene chans?" etc
Enligt Islam måste man i förväg varna sina motståndare innan anfall. UBL kritiserades av sina egna för att i förväg inte vara tillräckligt tydlig i just detta. Men han förvarnade faktiskt, och det är möjligt att USA inte tog detta på allvar. Men man ska även ha i beaktning att hot inkommer hela tiden.

Citat:
Regeringens tveksamma politik är nog det i första hand som fått hela 36% av amerikanska folket misstänksamma.
Det som jag tror ligger bakom är: USA missbedömning över anfallet i Irak. Bushs inrikespolitiska misstag (ekonomin är katastrofal). Bush blir syndabock och tacksamt mål att skylla allt elände på. LC har fått genomslagskraft bland unga förvirrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in