2007-07-29, 23:10
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Du har tydligen inte besökt alla dessa föreningar och dess sajter som är mycket kritiska till de officella 9/11 utsagorna som finns pà Internet? Börja gärna pà http://www.911blogger.com/ och klicka vidare. Du hittar där inte en enda person som stàr pà din sida.
Ungefär som att du inte hittar någon som står på din sida när du kollar på den officiella versionen , så vad är poängen?
Citat:
En verklig folkrörelse har startat i USA som kräver nya undersökningar av alla besynnerligheter kring 9/11. Det är den som har övertygat mig att nàgot är skumt. Naturligtvis är denna folkrörelse infiltrerad av provokatörer som i sin tur hänvisar till sig själva hur tokiga alla är och att det är bara de statliga myndigheterna och deras 'experter' vi skall lita pà.
Bara för att folk kräver en ny utredning så har det övertygat dig?
Ja jösses , du har verkligen ingen egen hjärna att tänka med.
Citat:
Samma sak hände ju med Estonia 1996 och senare. Myndigheterna gillar inte när man visar pà deras manipulationer och det kan leda till tuffa tag. Som tur är finns Internet och folk kan bilda sig en egen uppfattning. Själv har jag nog övertygat 10 000-tals personer inkl. flera riksdagsledamöter att de officiella Estoniauppgifterna är rena skojeriet och dessa personer jobbar vidare med krav pà utredning av nya uppgifter. Själv nöjer jag mig med att vara central källa för riktiga uppgifter, eftersom jag vet vad jag talar om.
Ja just det ja, plan som alla såg träffa tornen , men som egentligen inte träffade , logiskt
Citat:
FÖR det är naturligtvis att röra om i en myrstack eller trampa i ett getingbo att ifràgasätta STATENs officiella sanningar som senare skall bli HISTORIA.
Ja, men det bör ju ske på rätt sett, dvs att man skaffar bevis och sen säger , titta här har ni fel.
Inte, Titta här har staten fel, vad då bevis, näe de har ja inget men har du sett detta (hoppar till nästa sak)

Du får gärna förklara för mig, hur USA kunde genomföra detta men inte en så enkel sak som att lägga in kaparna på passagerarlistorna.
Citera
2007-07-29, 23:58
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Eftersom du fortsatt vägrar svara på såväl enkla som svåra frågor, så väljer jag från och med nu att inte yppa ett ord åt ditt håll. Och tro för den delen inte att du har vunnit ett skit. Som jag sagt tidigare i denna tråd - att betrakta färg torka ger mer.
Väx upp! Du beter dig som ett barn som inte får leka med den blå bilen. Så fort det går dig emot spelar du martyr.

ElGiganten påstod att det inte fanns brandbekämpning på de aktuella våningsplanen och hänvisade till NIST där det står att just på de aktuella våningsplanen fungerade ej sprinklersystemet. Detta barserar de på egna uträkningar och vittnesmål.

Du påstår att ElGiganten har fel fel fel och hänvisar till....................... just det, ingenting. Du ifrågasatte inte NIST i ett tidigt skede utan bara konstaterade att ElGiganten hde fel fel fel. I efterhand försöker du vända och vrida på saker och ting till din fördel, men trasslar bara djupare in dig i dina orimligheter. Om du för en gång skull tänker längre än näsan räcker så uppstår en hel del problematik om NIST ljuger då de säger att de har uträkningar och vittnesmål.

1. Till en början kan man alltid ifrågasätta vad man skulle tjäna på lögnen?

2. Genom att eventuellt ljuga om vittnesmål riskerar man att få påpekat av överlevande på de aktuella våningsplanen att sprinklersystemet visst det fungerade.

3. Eftersom ingen har gjort just detta måste vi anta att de överlevande från de aktuella våningsplanen var med i konspirationen eller fick betalt för att hålla tyst om det.

4. Tror du då på allvar att personer som förlorat medparten av sina arbetskamrater, privata vänner och kanske familjemedlemmar ställer upp på att bli tystade? Glöm inte bort att de själva var millimeter från att ha strukit med i attacken och det efterföljande brandinfernot.

5. Var det då verkligen värt att få igång denna lögnapparat bara för att tysta vittnen om att det eventuellt droppade lite från ett trasigt sprinklersystem?

Lämna du diskussionen bara under martyrformer, men vi med vakna ögon tolkar din frånvaro med att argumenten tynar, eller att du själv har insett dina misstag.
Citera
2007-07-30, 00:40
Medlem
Pads avatar
Citat:
Själv nöjer jag mig med att vara central källa för riktiga uppgifter, eftersom jag vet vad jag talar om.

Bortsett då från det faktum att du blivit beslagen med oriktiga uppgifter ett flertal gånger, så det är ju ganska uppenbart att det inte går att lita på det du säger.

Du har för övrigt fortfarande inte kommenterat uppgifterna om inflight phones eller passagerarlistorna (jag har till och med gjort en postning som hamnade i tråden för vederlagda teorier som går igenom de olika listor som finns).
Citera
2007-07-30, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Väx upp! Du beter dig som ett barn som inte får leka med den blå bilen. Så fort det går dig emot spelar du martyr.
Spelar inte martyr, trött på att inte få svar på explicita frågor.

Citat:
ElGiganten påstod att det inte fanns brandbekämpning på de aktuella våningsplanen och hänvisade till NIST där det står att just på de aktuella våningsplanen fungerade ej sprinklersystemet. Detta barserar de på egna uträkningar och vittnesmål.
Japp, enligt samma, sedan tidigare, kritiserade uträkningar och vittnesmål.

Citat:
Du påstår att ElGiganten har fel fel fel och hänvisar till....................... just det, ingenting. Du ifrågasatte inte NIST i ett tidigt skede utan bara konstaterade att ElGiganten hde fel fel fel. I efterhand försöker du vända och vrida på saker och ting till din fördel, men trasslar bara djupare in dig i dina orimligheter. Om du för en gång skull tänker längre än näsan räcker så uppstår en hel del problematik om NIST ljuger då de säger att de har uträkningar och vittnesmål.
Jag anser fortfarande att han har fel när han påstår att det inte pågick någon brandbekämpning (liktydigt med 0% effektivitet på alla brandskyddsystem), vilket NIST inte har kunnat påvisa.

NIST behöver inte ljuga, det räcker gott med lätta halvblesyrer till utredningar, felaktiga underlag och felaktiga slutsatser. Och så länge som folk godtar och accepterar officiella utredningar med hull och hår behöver de inte prestera mer (eller mindre...).

Citat:
1. Till en början kan man alltid ifrågasätta vad man skulle tjäna på lögnen?
Ju fler anledningar som talar för sin sak, hjälper till att stärka slutsatsen?

Citat:
2. Genom att eventuellt ljuga om vittnesmål riskerar man att få påpekat av överlevande på de aktuella våningsplanen att sprinklersystemet visst det fungerade.
Japp, men nu är det ju som så att man bara tror en massa och drar slutsatser baserat på en massa troende, inga solida bevis. Alltså är den största tänkbara skadan en liten revision.

Citat:
3. Eftersom ingen har gjort just detta måste vi anta att de överlevande från de aktuella våningsplanen var med i konspirationen eller fick betalt för att hålla tyst om det.
Eller så är det ingen konspiration, utan bara att NIST gjort ett jävligt dåligt jobb. Mig veterligen så fanns det inga överlevande vittnen från våningsplanen som var utbildade i vare sig brandskydd eller brandbekämpning.

Citat:
4. Tror du då på allvar att personer som förlorat medparten av sina arbetskamrater, privata vänner och kanske familjemedlemmar ställer upp på att bli tystade? Glöm inte bort att de själva var millimeter från att ha strukit med i attacken och det efterföljande brandinfernot.
Vem har påstått att någon har blivit tystad?

Citat:
5. Var det då verkligen värt att få igång denna lögnapparat bara för att tysta vittnen om att det eventuellt droppade lite från ett trasigt sprinklersystem?
Vilken lögnapparat?

Citat:
Lämna du diskussionen bara under martyrformer, men vi med vakna ögon tolkar din frånvaro med att argumenten tynar, eller att du själv har insett dina misstag.
Jag lämnar diskussionen med ElGiganten, permanent, i övrigt är jag kvar. ElGiganten har under min tid här i forumet, dels som lurker och dels som aktiv, enbart framstått som en raljerande skitstövel som konstant förolämpar folk, utan egna argument och utan förmåga att finna egna hållbara argument. Jag känner att jag förlorar exakt 0 genom att inte argumentera mot honom mer. Vore det inte för att det är svårt att följa tråden annars så hade han hamnat på ignore-listan för länge sedan.
Citera
2007-07-30, 08:45
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Jag anser fortfarande att han har fel när han påstår att det inte pågick någon brandbekämpning (liktydigt med 0% effektivitet på alla brandskyddsystem), vilket NIST inte har kunnat påvisa.
Du kunde du antagit det i ditt första inlägg i just denna diskussion istället för att skrika fel fel fel. ElGiganten hittade i varje fall belääg för sina påståenden, även om vi inte fått ta del av hur uträkningarna gått till, eller vilka vittnen som sagt vad.
Citat:
NIST behöver inte ljuga, det räcker gott med lätta halvblesyrer till utredningar, felaktiga underlag och felaktiga slutsatser. Och så länge som folk godtar och accepterar officiella utredningar med hull och hår behöver de inte prestera mer (eller mindre...).

Ju fler anledningar som talar för sin sak, hjälper till att stärka slutsatsen?
Visst måste de ljuga. De kan inte fabricera ihop vittnesmål från människor. Eller de kan i och för sig, men riskerar samtidigt att överlevanden träder fram och talar emot deras sak

Citat:
Eller så är det ingen konspiration, utan bara att NIST gjort ett jävligt dåligt jobb. Mig veterligen så fanns det inga överlevande vittnen från våningsplanen som var utbildade i vare sig brandskydd eller brandbekämpning.
Man behöver knappast vara utbildad brandman för att vittna om att man ser att vattnet forsar ur ett rör, lika lite som att man måste vara elektriker för att känna en stöt.

Citat:
Vem har påstått att någon har blivit tystad?
Per automatik blir det resultatet, annars har truthrörelsen här världens möjlighet till att motbevisa NIST rapport. Leta upp överlevande och försök hitta vittnesmål om att sprinklersystemen initialt fungerade.

Citat:
Vilken lögnapparat?
NIST rapport. Om de nu ljuger om utredningen rörande sprinklersystemet.

Citat:
Jag lämnar diskussionen med ElGiganten, permanent, i övrigt är jag kvar. ElGiganten har under min tid här i forumet, dels som lurker och dels som aktiv, enbart framstått som en raljerande skitstövel som konstant förolämpar folk, utan egna argument och utan förmåga att finna egna hållbara argument. Jag känner att jag förlorar exakt 0 genom att inte argumentera mot honom mer. Vore det inte för att det är svårt att följa tråden annars så hade han hamnat på ignore-listan för länge sedan.
I denna diskussion är det ingen annan än du som varit ute och snurrat, faktiskt. Jag förstår, föga överraskande, hans frustration då diskussionen till en början kom att handla om Heiwas orimliga resonemang om 20 grader vid golvet och 200 grader vid taket. Där har du något värdigt att kritisera, för det är så urbota dumt att man blir mörkrädd.
Citera
2007-07-30, 09:11
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Eftersom du fortsatt vägrar svara på såväl enkla som svåra frågor, så väljer jag från och med nu att inte yppa ett ord åt ditt håll. Och tro för den delen inte att du har vunnit ett skit. Som jag sagt tidigare i denna tråd - att betrakta färg torka ger mer.

Jag vägrar INGENTING.

Jag frågar efter förutsättningarna du inte ger.

Ex. Du ställer frågan:

Citat:
Kan du påvisa hur din praktik fungerar där man inte sänker temperaturen i en kakelugn när man släpper in obegränsat med luft i den?

Jag har ingen praktik, det har tex. läkare. Jag frågar om jag skall räkna med att det finns bränsle i kakelugnen... Ditt svar? NADA.

Du frågar:

Citat:
Vad leder värme bäst, järn eller stål?

Jag berättar för dig att Järn Fe är ett grundämne, en normaltänkande person förstår att det inte finns något rent Fe i WTC, jag har aldrig påstått att det funnits Fe i WTC eller att något exempel jag givit innehållit Fe. Så jag ber dig att ställa om frågan så att den går att applicera på WTC. Din svar? "buuuuuu.... jag tänker inte diskuterar detta mer.... buuuuuuuuuu"

Du skenar i väg med ämnena långt bort från On Topic man kan bli.
Detta grundar sig i att Heiwa påstod att det inte kunde bli mer än 200°C under tak i WTC. Till och med han har gett sig i denna fråga, men inte du. Jisses....

Sen till "the big finale" Detta har hänt:

Jag skriver att det inte fanns någon brandbekämning i WTC.
hittejdon kräks fram ett "fel fel fel"

Han själv refererar till NIST, som han för övrigt senare "dissar" totalt eftersom dom inte höll med hittedjon på någon punkt.

Senaste försöket att glida i från utgångsinlägget av hittedjon:

Citat:

NU helt plötsligt så gäller det att göra egna tolkningar på vad som menas, ja annars sitter hittedjonet på bar mark utan någonting att komma med.

Varför länkade du då till NIST som du inte tror på bara för att dom påstod tvärt emot dig att det fanns BRANDSKYDD, ja så nu lär du fila till historien lite för att det skall passa dig och din fantasi.

Man får tycka precis vad man vill, detta är ett diskussionsforum. Men att komma anklagande med saker som inte är sanna och ren lögn där går min gräns för vad jag tål.

Citat:

Jag kommer nedan citerar vad hittedjon skrivit om MIG. Dra era egna slutsatser.

Citat:
Och du är den illaluktande, billiga horan som avundsjukt står och tittar på?

Så att du inte direkt själv är på den fina linjen gör dig bara mera patetisk då du försöker slingra dig ur diskussionen med att du blir förolämpad.

Den som inte leken tål......
Citera
2007-07-30, 09:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du har tydligen inte besökt alla dessa föreningar och dess sajter som är mycket kritiska till de officella 9/11 utsagorna som finns pà Internet? Börja gärna pà http://www.911blogger.com/ och klicka vidare. Du hittar där inte en enda person som stàr pà din sida.
Jag visste att jag skulle fetmarkerat redan i det första inlägget:
Visa mig EN (1 st) person som du övertygat från att stå på min sida till att byta till din sida. En enda person.

Citat:
En verklig folkrörelse har startat i USA som kräver nya undersökningar av alla besynnerligheter kring 9/11. Det är den som har övertygat mig att nàgot är skumt. Naturligtvis är denna folkrörelse infiltrerad av provokatörer som i sin tur hänvisar till sig själva hur tokiga alla är och att det är bara de statliga myndigheterna och deras 'experter' vi skall lita pà.
Ah men du som inte uteslutit eldsprutande drakar från dina teorier är sanningen själv? Teorin om de eldsprutande drakarna är naturligtvis min. Men du har inte förnekat den eller försökt motbevisa den. För att använda din retorik är detta liktydigt med att jag avslöjat något hemligt.

Citat:
Samma sak hände ju med Estonia 1996 och senare. Myndigheterna gillar inte när man visar pà deras manipulationer och det kan leda till tuffa tag. Som tur är finns Internet och folk kan bilda sig en egen uppfattning. Själv har jag nog övertygat 10 000-tals personer inkl. flera riksdagsledamöter att de officiella Estoniauppgifterna är rena skojeriet och dessa personer jobbar vidare med krav pà utredning av nya uppgifter. Själv nöjer jag mig med att vara central källa för riktiga uppgifter, eftersom jag vet vad jag talar om.
Fel tråd. Självförhärligande kan du syssla med någon annanstans. Men om du personligen överbevisat 10 000tals människor om Estonia kan du säkert uppvisa någon som du, personligen, övertygat i ärendet 9/11.

Hittade du någon magiker som förklarar hur 9/11 iscensattes?
Citera
2007-07-30, 10:32
Medlem
Citat:
Du kunde du antagit det i ditt första inlägg i just denna diskussion istället för att skrika fel fel fel. ElGiganten hittade i varje fall belääg för sina påståenden, även om vi inte fått ta del av hur uträkningarna gått till, eller vilka vittnen som sagt vad.
Visst, kunde jag ha antagit det från början, men jag kände att jag behövde påvisa mina argument precis lika mycket som ElGiganten - initialt inga argument alls, och sedan enbart NIST:s sammafattade och obevisade tveksamheter.

Citat:
Visst måste de ljuga. De kan inte fabricera ihop vittnesmål från människor. Eller de kan i och för sig, men riskerar samtidigt att överlevanden träder fram och talar emot deras sak
Japp, det skulle utgöra en riskfaktor.

Citat:
Man behöver knappast vara utbildad brandman för att vittna om att man ser att vattnet forsar ur ett rör, lika lite som att man måste vara elektriker för att känna en stöt.
För att kunna bedöma effektivitetsnivån på brandskyddssystem skadar det nog inte att åtminstone kunna skilja på vattenrör som kommer underifrån och utgör vattentillförsel, och på rör som kommer från vattentankarna under taket. Att toaletterna inte gick att spola må vara hänt, men brandskyddssystem brukar vara aningen mer redundant konstruerade.

Citat:
Per automatik blir det resultatet, annars har truthrörelsen här världens möjlighet till att motbevisa NIST rapport. Leta upp överlevande och försök hitta vittnesmål om att sprinklersystemen initialt fungerade.
Det är din åsikt. Jag anser mig inte tillhöra någon truthrörelse, och även om jag så gjorde skulle jag inte känna mig behöva bevisa ett dugg mer än vad NIST har gjort.

Citat:
NIST rapport. Om de nu ljuger om utredningen rörande sprinklersystemet.
De behöver inte ljuga. Det räcker gott med att använda falska/felaktiga underlag och dra felaktiga slutsatser.

Citat:
I denna diskussion är det ingen annan än du som varit ute och snurrat, faktiskt. Jag förstår, föga överraskande, hans frustration då diskussionen till en början kom att handla om Heiwas orimliga resonemang om 20 grader vid golvet och 200 grader vid taket. Där har du något värdigt att kritisera, för det är så urbota dumt att man blir mörkrädd.
Hans s.k. frustration gör sig gällande i typ 98% av hans inlägg, till skillnad från exempelvis dina, som håller sig på en betydligt mer civiliserad nivå.

Vad andra argumenterar och vill stå för är upp till dem. Jag vet att det skiljer extremt mycket mellan temperaturen vid golv och tak i icke övertända bränder; exakta värden är mindre relevanta i mina ögon. Däremot vet vi att överlevande rört sig i det skadade området vilket åtminstone tyder på att värmestrålningen inte varit så stor som man skulle kunna anta från "infernobilderna".
Citera
2007-07-30, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hittade du någon magiker som förklarar hur 9/11 iscensattes?

Du har inte läst alla meddelanden - för det är ju den möjligheten vi diskuterar (sic). Själv är jag tämligen imponerad av socialservice (se länktràden) som förklarar hur man manipulerar livesändningar.
Citera
2007-07-30, 11:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är din åsikt. Jag anser mig inte tillhöra någon truthrörelse, och även om jag så gjorde skulle jag inte känna mig behöva bevisa ett dugg mer än vad NIST har gjort.

Dhouu.....

Citat:
Steven Jones tester är bland de mest relevanta jag sett de senaste åren iaf...
Citera
2007-07-30, 12:31
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du har inte läst alla meddelanden - för det är ju den möjligheten vi diskuterar (sic). Själv är jag tämligen imponerad av socialservice (se länktràden) som förklarar hur man manipulerar livesändningar.
Jodå jag har läst trådarna. Det var du som drog upp trollerihypotesen. Och då du jämför 9/11 med ett trolleritrick torde det vara en smal sak att hitta en magiker som kan ge lite info om hur det gick till. Heck, David Copperfield har ju t o m trollat bort ett flygplan i direktsändning, inför publik. Men jag antar att du inte har någon magiker tillhands? Att du bara påstår att det var ett trolleritrick är ju inte fakta. Om du använde ordet som en liknelse kan jag köpa ditt resonemang, utan att anamma dina teorier märk väl.

Nå, kan du nämna en enda person som du övertygat i frågan om 9/11? Du har enligt egen utsago övertygat tiotusentals personer i Estoniafrågan. Men du har inte lyckats övertyga en enda person i frågan om 9/11. Det borde säga dig en del, eller hur?
Citera
2007-07-30, 16:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Visst, kunde jag ha antagit det från början, men jag kände att jag behövde påvisa mina argument precis lika mycket som ElGiganten - initialt inga argument alls, och sedan enbart NIST:s sammafattade och obevisade tveksamheter.

I snart 2 år har jag haft tillgång till följande dokument.
http://fire.nist.gov/bfrlpubs/fire05/PDF/f05142.pdf

Går man in på NIST.gov och söker på sprinkler WTC så får man upop 120 sidor med relevant information om just detta.

Det vore bra om en foliehatt någon gång SJÄLV kunde leta på saker, men inte, hittejdon är ett utmärkt exempel på hur det fungerar bland foliehattarna.

Vi kan ta exemplet med Loose Change. Där påstås det mest galna saker hela tiden, detta har jag och andra visat på vilka idiotiska saker som framkommer där, genom att lägga fram dokument som bevisar felaktigheterna.
Detta gör man genom att se vad som skrivs i ett påstående om Loose Change och sedan SJÄLV leta på relevant info, att det skall vara så svårt för foliehattar att SJÄLV leta informaation om detta. I detta fasll blir det ännu tydligare eftersom hittejdon själv länkar till ett NIST dokumnet, men inte kan hålla sig till det utan kräva mer av mig. Idioti.

I exemplet med sprinkler systemet hade jdon chansen att briljera, vad blev resultatet? Jo en enda stort grinande om att jag är dum mot han så därför kan han inte svara mer.

Gör någonting själv någon gång, sök på NIST så hittar du det du skriker om.

Patetiska människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in