Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det beror på, läs vidare.............
Självklart eftersom det skulle verka underligt annars. USA's fiende nr1 behöver göra ett framträde då och då och visa hur mycket han hatar landet. De vet ändå hur stort övertag de har. Bland västerlänningarna så är han ju bara en terrorist, och öst länderna går inte att lita på ändå.
Å andra sidan så har en hel del hunnit att hända sen 11 Sep 2001. Regeringen har börjat att få mer och mer problem med alla anklagelser om konspiration, folk kanske börjar att vakna.
Min enda undran.
1.Planerades attentatet ihop med bin laden?
2.Eller "lät man" honom helt enkelt göra det?
I båda fallen så är de precis lika skyldiga som bin laden själv.
Jag har varit 100% säker på en konspiration hela tiden men inte pga konstigheter med attentatet från första början, utan USA's AGERANDE, vilket gjort mig tvärsäker på att det var en konspiration, av något slag.
Jag har ingen aning om hur många terrorhot mot USA det florerade vid tidpunkten. Jag kan visst tänka mig att det fanns varningar om att en terrorattack planerades på amerikansk mark med användande av kapade flygplan och att detta inte följdes upp på det sätt det borde. Men hur vet vi att man inte följde upp en massa andra varningstecken under tiden. Jag tror helt enkelt att man förlitade på sig själva i sin suveränitet och missbedömde totalt sina motståndares kapacitet. Bush har säkert haft samma syn på bin Laden och kaparna som
Powerpojken, det vill säga att det var ett gäng outbildade grottmänniskor.
Och som tidigare har nämnts här i tråden så hade USA säkerligen kunnat legalisera sitt krig i Irak utan 9/11, vilket man också gjorde. De varnade om massförstörelsevapen (medvetet eller omedvetet).
Så nej, en konspiration med USA som inblandade är knappast troligt.