2007-04-13, 18:21
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
UFO-spaning börjar det här likna. Men introducerade inte malmosoldat detta exibit A som exempel på en bomb?

/S

Jo. Jag tror resonemanget var "vita fläckar vad är det tecken på? Bomber!".

EDIT:

Så här var det faktiskt han sa:

Citat:
Ursprungligen postat av malmoesoldier
Försöksdjur, dom mennar ljusfläcken oxå. man ser ljusfläckar som du sa, vilket är kännetecken för vad? bomber!. jag tycker dom bilderna räcker rätt bra, har sett andra med. ska försöka gräva fram

Tvärsäker på att det är bomber såklart. Och han hade sett andra bilder på detta också! En normal människa hade tyckt det varit pinsamt nu när det inte visade sig vara en explosion, men men...
Citera
2007-04-13, 18:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Jo. Jag tror resonemanget var "vita fläckar vad är det tecken på? Bomber!".

Först var det bomber
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Försöksdjur, dom mennar ljusfläcken oxå. man ser ljusfläckar som du sa, vilket är kännetecken för vad? bomber!. jag tycker dom bilderna räcker rätt bra, har sett andra med. ska försöka gräva fram
Sedan var det något som bara IR-kameror kunde uppfatta (förutom att fläcken finns med på film från vanliga kameror.
Citat:
This object was invisible to the people, it's only picked up by a few cameras that had IR, built in capabilities, and the Camera's actually picked it up, though this was invisible to any bystanders or people in other buildings.
Ja förutom MonkeyTronic postade en film som absolut inte är filmad med IR

Sedan blev det ljus innifrån byggnaden som strax övergår till inte en jälva aning

Citat:
Är nästan säker jag set andra bilder för osså, Men jag förstog dom som det var ett ljus innefrån byggnaden, det visa sig visst det va en sak som flög framför planet. har inte en jälva aning om vad det e lol!
Citera
2007-04-13, 18:34
Medlem
Citat:
Dr.Tinnitus. Som du sa 1550C, NIST hitta fortfarande inte nån temp över 250C, så det finns inga bevis på något över det som skulle kuna böja, så var kom den temperaturen som böjde isåfall ifrån?. och en fråga bara har har du jobbat med stål som är i exakt samma kvalite som den stålen från world trade som hade blivit böjt i filmen jag skicka?, tror säkert du kan ha gjort det, är nyfiken bara. Men igen jag undrar VAR den temperaturen som böjde kom ifrån

Vill du vara så snæll och førklara exakt vad du menar med dessa 250 C du orerar om, med egna ord.

Menar du att ingen eld/brand i WTC nådde en temperatur øver 250C?

På din fråga om vilka stålsorter jag jobbat med så tørs jag påstå att jag i mitt arbetslig har jobbat med de allra flesta metaller och stålsorter, Titan och fan vet allt.

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-13, 18:41
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Majava:

Längst ner här är en kort sammanfattning av NISTs rapport. Den är i tredje part (jag insåg att kollapsPDFen från NIST var 420 sidor lång och orkar faktiskt inte detaljdyka ner i det IGEN, jag heller), det ska vi självklart komma ihåg.

http://www.debunk911myths.org/topics/index.php?title=Collapse_of_the_World_Trade_Center

Tackar!

Till soldaten: NIST-rapporten handlar om vilken temperatur stålbalkarna hade, givetvis inte vilken temperatur branden hade. Sluta dra upp det innan du gör bort dig ändå mer.
Citera
2007-04-13, 18:53
Avslutad
Malmösnubben: OM STÅLET SOM FÖRSVANN TILL KINA:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr W. Gene Corley, head of the Building Performance Assessment Team
There has been some concern expressed by others that the work of the team has been hampered because debris was removed from the site and has subsequently been processed for recycling. This is not the case. The team has had full access to the scrap yards and to the site and has been able to obtain numerous samples. At this point there is no indication that having access to each piece of steel from the World Trade Center would make a significant difference to understanding the performance of the structures.

www.house.gov/science/hearings/full02/mar06/corley.htm

Mig veterligen gicks det mesta materialet igenom två gånger av frejdigt CSIfolk (nogsamt dokumenterat och finns länkat på YouTube), så undersökningen av WTC-skräp var faktiskt oerhört uttömmande. Det sista stålet försvann i maj 2002.
Citera
2007-04-13, 18:58
Bannlyst
Majava. DU GJORDE BORT DIG HÅRT PRCIS SÅ TRÖÖG herregud. Jag sa att det va STÅLET har du allvarliga problem???. Jag SKREV 250 är varmt för MÄNNISKOR men inte för STÅL, och jag SKREV vet du hur det känns att stå MITT I sån rök. Shit vad folk i denna tråden e rigtigt tröga.

KIM, VAD SPELAR DET FÖR ROLL? vad det e, haha!

Och kan nån som värkligen vet det rätta mig om jag har rätt eller fel att bomber kan ge ifrån ljus är inte säker på det och orkar inte kolla upp det just nu.

Vad har jag BEVISAT i denna tråden?. att det är ett jobb från insidan.

om nån gillar hitler säg det nu.

och det ser inte ut som skräp och det är värkligen inte ett ufo LOL.

USA har rigtigt avancerade tekniker som dom inte berättar om, men jag påstår inte det är något med det, men konstigt e det.

och jag tänker inte prata mer om nist, som ALEX JONES sa som kan tänka på egen hand och är en av dom smartaste politikerna i hela america sa nist rapporten har motbevisat sin egen teori

Dom sa golvet inte kunde kollapsa med. Fatta

Och det är fortfarande en slump dom hade drillar på morronen på 9-11 och london bombningarna?

Och att bush ljög och sa dom inte kunde tänkt sig en sån sak kunde hända, när dom hade drillar på just det samma dag och år innan. lol
Citera
2007-04-13, 19:06
Medlem
Dejzans avatar
Sitter och funderar lite på WTC7. Finns det någon teori i truthersrörelsen gällande hur bygganden sprängdes? Jag får inte riktigt ihop det bland alla "pull it" brandmän mm.

När det gäller WTC 1&2 pekas det ju på bla strömavbrott, men jag kan inte påminna mig att jag sett några teorier för hur det 7:an ska ha apterats.
Citera
2007-04-13, 19:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava. DU GJORDE BORT DIG HÅRT PRCIS SÅ TRÖÖG herregud. Jag sa att det va STÅLET har du allvarliga problem???. Jag SKREV 250 är varmt för MÄNNISKOR men inte för STÅL, och jag SKREV vet du hur det känns att stå MITT I sån rök. Shit vad folk i denna tråden e rigtigt tröga.
Citat:
250C räcker för små bränder, och som man såg SVART rök det är kännetecken på små bränder. Brandmännen som va där sa dom kunde släcka dom på "two hand lines" så Svart rök och vad brandmännen sa bekräftar att det va små bränder. och inget av stålet nist undersökte hade kommit över 250C.

Det här behöver redas ut. Vi är båda överens om att det brann där inne, eller hur? Vad var det som brann? Ge några exempel på vad det var som brann (var det gardiner, stolar, smurfar...?) så vi kan kolla upp vilken minsta temperatur som krävs för att de materialen ska börja brinna. Svart rök är inte ett tecken på små bränder för övrigt. Svart rök är ett tecken på att något oljebaserat brinner,tex plast.
Citera
2007-04-13, 19:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik. Jag har sett att dom har pratat om THERMITE och BOMBER i nyheterna över 20 gånger. många har gjort det!. Igen som vanligt vet du inte vad du pratar om överhuvetaget. Använd internet och kolla upp saker innan du gör som du alltid gör och påstår saker rakt ut och aldrig vissar källor!. haha!
Hur ska jag kunna visa källor till saker som inte finns. Ge mig istället en länk där en etablerad journalist vid ett relativt stort TV- eller tidningsbolag som driver tesen om att det var thermite eller bomber.

Citat:
C-SPAN Visade i tv ett 20 MINUTER klipp från ett möte med över 1000 personer med Alex jones Truth movement. DOM ÄR MAINSTREAM alex jones håller inte hus i ett forum på internet bara. lol
[/quote]
Jag har aldrig förnekat att truthrörelsen har haft tid i media, t.o.m. Loose change har spelats i TV4.

Har du förresten kommit på vilket president som var tvungen att avgå efter ett scoop av två journalister? Du snackar så mycket om historia, och då borde denna fråga vara tämligen enkel.
Citera
2007-04-13, 19:24
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
SLOB jag tror du har försökt att skriva mycket om vad som händer i världen och med konspirationer, eller inte. haha!, Hur skulle du kuna prata illa om dit älskade america?. och lycka till att få med nåt sånt i tidingen. Och det är faktiskt otroligt hur mycket som har kommit ut ändå.

Lär er lite om Thermite, 7 min klipp
http://www.youtube.com/watch?v=U29NEZGv4O0

Försöksdjur. Ingen kommentar. LOL
Ok, jag ska kommentera det klippet, men då vill jag ha ett vettigt svar tillbaka. Låt oss för nöjes skull säga att det var thermite - Varför just där? I och med att fasaden var bärande måste det ha krävts fler hundra likadana runt om hela WTC. Men det syns inte! Vilken effekt skulle det ha att använda thermite på ETT litet ställe mellan enbart två våningar?? Make no sense!
Citera
2007-04-13, 19:48
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Och kan nån som värkligen vet det rätta mig om jag har rätt eller fel att bomber kan ge ifrån ljus är inte säker på det och orkar inte kolla upp det just nu.

Visst bomber ger ifrån sig ljus ja, men många andra saker också. Dessutom var det ju inte ljus som syntes i filmen.

Eller har vi fel?

Sluta trammsa runt om Hitler nu för fan! Ett riktigt låg-vatten märke.
Citera
2007-04-13, 19:49
Bannlyst
Majava. Som jag sa innan så är jag inte intresserad av att prata om saker som "kunde" varit så, håller mig till vad som är bevisat, och nist hitta inga höga temperaturer som sagt. säger inte att det är omöjligt att det kan ha blivit varmare under den tiden det bran i saker där, men som sagt vi har inget bevisat kring det, och stålet MÅSTE komma i höga temperaturer som sagt för att byggnaden ska kuna börja kollapsa.

Erik, dom visa det på två ställen i det klippet väll?. Och det e inte konstigt kan ha varit sämre placerat bara, och det finns fler anledningar till varför dom tror det e thermite utöver det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in