2007-08-07, 15:40
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vilka fler?
En massa människor som inte vågar framträda med namn såklart
Citera
2007-08-07, 17:32
Bannlyst
Citat:
NIST har aldrig i någon slutgiltig rapport talat om "pannkaksteorin". Det var FEMA som förde fram den som en möjlig orsak. NIST avfärdade den. Det är något som påpekats för dig, ändå fortsätter du påstå det. Du hittar på igen.

Jag säger inte att NIST förespràkat pannkaksteorin utom att ha hänvisat till den - taket ramlar ner och komprimerar luften inne i tornet - vid en förfràgan om vad det är som sprutar ut ur tornfönstren pà alla sidor med hög hastighet innan de aktuella vàningarna rasar. Men som visas i länkarna ovan blir det inget större övertryck i tornet när det rasar, etc. NIST kan inte förklara fenomenet. Författarna till artiklarna i dessa länkar anger att det som sprutar ut genom fönstren med mycket hög hastighet har orsakats av sprängladdningar för controlled demolition! Det är upphettade delar av kärnpelarna som sprutar ut! Och kärnpelarna är av stàl! Och dessa heta stàlbitar antänder sedan bilar pà marken ända upp till 400 meter fràn tornen som dà var täckt av ett enormt dammoln! Att bitarna hade en utgàngshastighet som räckte att hamna sà làngt ifràn tornen visas i artiklarna. Mànga har ju fràgat sig varför just bilar sà làngt fràn tornen började brinna (och tror pà rymdstràlvapen).
Det hade ju varit enkelt att studera kärnpelarna efter kollapsen och se om delar av dem saknades - efter att ha sprutats ut genom fönstren! Men tyvärr - kärnpelarna forslades bort och förstördes utan närmare undersökning genom FEMA's försorg.
Citera
2007-08-07, 17:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Jag säger inte att NIST förespràkat pannkaksteorin utom att ha hänvisat till den - taket ramlar ner och komprimerar luften inne i tornet - vid en förfràgan om vad det är som sprutar ut ur tornfönstren pà alla sidor med hög hastighet innan de aktuella vàningarna rasar.

Då har antingen du eller jag missförstått pannkaksteorin:

Citat:
Ursprungligen postat av NIST faq
NIST’s findings do not support the “pancake theory” of collapse, which is premised on a progressive failure of the floor systems in the WTC towers (the composite floor system—that connected the core columns and the perimeter columns—consisted of a grid of steel “trusses” integrated with a concrete slab; see diagram below). Instead, the NIST investigation showed conclusively that the failure of the inwardly bowed perimeter columns initiated collapse and that the occurrence of this inward bowing required the sagging floors to remain connected to the columns and pull the columns inwards. Thus, the floors did not fail progressively to cause a pancaking phenomenon.

Den pannkaksteorin handlar om progressiva ras som orsak till den globala kollapsen. NISTs uppdrag omfattade att utreda orsaken till vad som startade kollapsen. Inte att utreda förloppet när kollapsen väl hade startat. Det du beskriver är en följd av kollapsen och jag vet inte var i NISTs rapport de talar om det hänvisandes till "pannkaksteorin". Men jag kanske har missat det?

Och jag upprepar mig, vilka fler tyckte att Moussaoui såg drogad ut?

/S
Citera
2007-08-07, 19:32
Bannlyst
Citat:
Då har antingen du eller jag missförstått pannkaksteorin:

Den pannkaksteorin handlar om progressiva ras som orsak till den globala kollapsen. NISTs uppdrag omfattade att utreda orsaken till vad som startade kollapsen. Inte att utreda förloppet när kollapsen väl hade startat. Det du beskriver är en följd av kollapsen och jag vet inte var i NISTs rapport de talar om det hänvisandes till "pannkaksteorin". Men jag kanske har missat det?

Och jag upprepar mig, vilka fler tyckte att Moussaoui såg drogad ut?

/S

Precis! NIST förklarar inte vad som sprutar ut med hög hastighet genom fönstren i alla fyra väggar pà flera vàningsplan innan kollapsen nàr dit ... i varje torn. Vid fràga hänvisade NIST i första försöket till pannkaksteorin som de inte betraktar som rimlig - luftkompression i vàningsplanen. Oberoende och vederhäftiga personer anser att orsaken är controlled demolition. Det är väl intressant? Och värt att diskutera.

Titta igen pà filmer av rasen och frys bilden när det sprutar ut genom fönstren. Det händer hela vägen ner! Kan 'global collapse' högt ovanför orsaka dessa utsprutningar? Omràdena är ju fortfarande oskadade.

Men du undrar istället vilka i mamma Moussaouis sällskap som tyckte att sonen var drogad. Fràga dem! Eller bevisa att han inte var det. Eller läs hela reportaget i Figaro och andra tidningar. Varför är du intresserad av det? Det är ju litet OT. Topic just nu - vad sprutar ut ur tornen.
Citera
2007-08-07, 20:20
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Topic just nu - vad sprutar ut ur tornen.

Härligt Heiwa, du bestämmer topic här...så bekvämt att kunna andra lite då och då när motfrågorna blir lite väl svåra.

Du kan ju försöka ta igen den hög med obesvarade frågor som du lämnat efter dig här och på JREF.
Citera
2007-08-07, 20:36
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Men du undrar istället vilka i mamma Moussaouis sällskap som tyckte att sonen var drogad. Fràga dem!
Lite svårt då du inte kan namnge dem utan hänvisar till en anonym grupp av "flera".
Citat:
Eller bevisa att han inte var det.
Hej pappskalle. Bevisa att han inte var tillfälligt avliden den 9/11
Citat:
Eller läs hela reportaget i Figaro och andra tidningar.
Du kan säkert ställa upp med en länk, eller hur?
Citat:
Varför är du intresserad av det?
För att du bortförklarade rättegången delvis på din benhårda bevisning på att "flera"tyckte han såg drogad ut. Plus att det kittlar så skönt i kistan av att se dig slingra dig.
Citat:
Det är ju litet OT. Topic just nu - vad sprutar ut ur tornen.
Topic är 9/11. Det som sprutar ur tornen är som du redan vet smältost. ´nuff said. Tillbaks till Socialservice istället det var mycket roligare. Vi kan diskutera varför Socialservice helt öppet ljuger i sin film. Själv tror jag faktiskt att Socialservice medvetet gjorde en honeytrap för att locka till sig alla NPL-tomtar. Sedan pekade han lite anonymt på vissa saker som han trixat och förvrängt bara för att släppa en liten fisbomb i foliehattsland.
Vad tror du? Socialservice kanske ljög i sin kamp för sanningen? Hohohohohoho!
Citera
2007-08-08, 00:18
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vid fràga hänvisade NIST i första försöket till pannkaksteorin som de inte betraktar som rimlig

Det är ju nonsens. De hänvisade inte till "pannkaksteorin". Vilken jävla fråga? Vilket "första försök"?

Citat:
Men du undrar istället vilka i mamma Moussaouis sällskap som tyckte att sonen var drogad.

Nej, jag undrar inte "vilka i mamma Mossaouis sällskap" som också tyckte att sonen var drogad. Jag undrar vilka dessa "fler" som du påstår också tyckte han var drogad är. Det är en jävla skillnad. Och nej, det är inte på något sätt OT.

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Själv tror jag faktiskt att Socialservice medvetet gjorde en honeytrap för att locka till sig alla NPL-tomtar. Sedan pekade han lite anonymt på vissa saker som han trixat och förvrängt bara för att släppa en liten fisbomb i foliehattsland.
Vad tror du? Socialservice kanske ljög i sin kamp för sanningen? Hohohohohoho!

Undrar också om han inte är en snubbe som bara roar sig på foliehattars bekostnad. Vi lär väl få se.

/S
Citera
2007-08-09, 01:44
Avslutad
det är med viss bävan man försöker sig på att uppdatera sig. Har inte konspirationsivrarna kommit längre än till att ÄNNU inte fatta detta med pancake-kollapsen? Kom igen.
Citera
2007-08-09, 21:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
...
Men du undrar istället vilka i mamma Moussaouis sällskap som tyckte att sonen var drogad. Fràga dem! Eller bevisa att han inte var det. Eller läs hela reportaget i Figaro och andra tidningar. Varför är du intresserad av det? Det är ju litet OT. Topic just nu - vad sprutar ut ur tornen.
Du kanske borde börja hänga med BlizzardKing inne på rev-forumet. Han hade också den pikanta egenheten att han drog till med ett påstående som han inte hade något som helst stöd för, och när han blev konfronterad undrade han irriterat varför andra var intresserade av frågan.
Inser du inte hur vrickat ett sådant beteende är?
Alla kan ju läsa vad du skrev för ett par dagar sedan och se att du svamlade.

Se dig i stället i spegeln och medge att du skarvade när du hittade på att "det var inte bara mamman som tyckte Moussaoui sàg drogad ut i rättssalen".
Citera
2007-08-10, 00:06
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
det är med viss bävan man försöker sig på att uppdatera sig. Har inte konspirationsivrarna kommit längre än till att ÄNNU inte fatta detta med pancake-kollapsen? Kom igen.

Din länk kräver inloggning...
Citera
2007-08-10, 01:23
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du kanske borde börja hänga med BlizzardKing inne på rev-forumet. Han hade också den pikanta egenheten att han drog till med ett påstående som han inte hade något som helst stöd för, och när han blev konfronterad undrade han irriterat varför andra var intresserade av frågan.
Inser du inte hur vrickat ett sådant beteende är?
Alla kan ju läsa vad du skrev för ett par dagar sedan och se att du svamlade.

Se dig i stället i spegeln och medge att du skarvade när du hittade på att "det var inte bara mamman som tyckte Moussaoui sàg drogad ut i rättssalen".
Användaren Vaken var ju annars bron som förenade foliehattarna med de judenojjiga.
Citera
2007-08-10, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Din länk kräver inloggning...

Mu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto