2007-04-13, 19:52
Bannlyst
Försöksdjur. Okej. Nej förstog det när jag såg videon, det var mitt minne som svek mig där, hade för mig jag läst att de va ljus inneifrån byggnaden nånstanns. Och jag kommer ihåg jag såg den videon för ett tag sen och trodde den va fake haha, men det var den alltså inte för en nyhets kannal fånga det med ju
Citera
2007-04-13, 19:55
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Försöksdjur. Okej. Nej förstog det när jag såg videon, det var mitt minne som svek mig där, hade för mig jag läst att de va ljus inneifrån byggnaden nånstanns. Och jag kommer ihåg jag såg den videon för ett tag sen och trodde den va fake haha, men det var den alltså inte för en nyhets kannal fånga det med ju

Va? Ingenting är fejkat i filmen, det du ser är skräp som seglar i vinden.
Citera
2007-04-13, 20:01
Bannlyst
Nej jag vet inget är fake. Men jag trodde det för en tid sen jag såg den. men skräp ser det inte ut som
Citera
2007-04-13, 20:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Nej jag vet inget är fake. Men jag trodde det för en tid sen jag såg den. men skräp ser det inte ut som

Herregud då har vi ett UFO då, ingen bomb, inte skräp...kan vi komma överens om att UFOt har ingenting med kollapsen att göra?
Citera
2007-04-13, 20:12
Bannlyst
Haha, jag säger det kan vara nåt usa har, dom har rigtig avancerade saker dom inte berättar om. jag påstår inte det är nåt alls, blev förvånad när jag såg det va den videon bilden va tagen ifrån, för jag har sett den videon innan och trot den va fake. men du har inga bevis som säger det är skräp, men det får man göra upp vad man personligen tycker det ser ut som.

Är fortfarande nyfiken vad ni har att säga om att bush ljög om drillarna att dom inte kunde tänka sig nåt sånt hända, när dom hade drillar samma dag och år innan på just det, och om ni tycker det är en slump det hände både då och på londonbombningarna?. Ska ut och kröka nu bye
Citera
2007-04-13, 20:15
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Haha, jag säger det kan vara nåt usa har, dom har rigtig avancerade saker dom inte berättar om. jag påstår inte det är nåt alls, blev förvånad när jag såg det va den videon bilden va tagen ifrån, för jag har sett den videon innan och trot den va fake. men du har inga bevis som säger det är skräp, men det får man göra upp vad man personligen tycker det ser ut som.

Jag är inte intresserad att diskutera det som "kan" vara nått
Citera
2007-04-13, 20:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

KIM, VAD SPELAR DET FÖR ROLL? vad det e, haha!

Ok så nu backar du till att dina påståenden plötsligt inte spelar någon roll? Gäller det allt du blir överbevisad om? Till slut spelar det ingen roll? Erkänn att du just har fått smegma i hela ansiktet.

Men vi kör frågorna igen. Du glömde att besvara dem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ok. Från att ljusfläcken är bevis på en bomb erkänner du nu att du inte har en jälva aning om vad det kan vara. Från "bomb" till "inte en jälva aning" är ett stort steg, tycker du inte?
Nå, är det ett stort steg eller tycker du det är ok?

Citat:
Nejnejnej du skrev att bomberna installerades under förevändningen att de skulle installera bredband! Och detta skulle ha skett under strömavbrottet någon vecka innan 9/11. Var det ljug eller skojade du med oss?
Kvarstår gör således: är det rimligt med ett strömavbrott på 30 sek ger tid nog för att rigga nödvändig mängd sprängmedel för att spränga tornen? Jag har aldrig sagt att det INTE var ett strömavbrott en vecka innan. Det kan det mycket väl ha varit. Jag vill veta HUR länge det avbrottet varade och om det var rimlig tid för att aptera bomber och thermite.

Det isflak du nu hittade är ju om möjligt ännu mer otroligt. Du menar nu att installationen av bomberna kan ha gjorts redan 1966 när konstruktionen började? Skall den här frågan också sluta med "jag har inte en jälva aning"?

Så hur länge varade strömavbrottet? Det går bra att svara på den frågan nu.
Om du missade att jag skrev det där ovan i fet, kursiv stil kör jag det igen:
Så hur länge varade strömavbrottet? Det går bra att svara på den frågan nu. Tack.
Och kan du besvara varför man gömmer thermite i en byggnad 31 år innan man spränger skiten så går det också bra.

Citat:
Edit2: I väntan på svar läste jag på lite om Thermite a.k.a inte-en-jälva-aning.
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

... Separate from the WTC towers investigation, NIST researchers estimated that at least 0.13 pounds of thermite would be required to heat each pound of a steel section to approximately 700 degrees Celsius (the temperature at which steel weakens substantially). Therefore, while a thermite reaction can cut through large steel columns, many thousands of pounds of thermite would need to have been placed inconspicuously ahead of time, remotely ignited, and somehow held in direct contact with the surface of hundreds of massive structural components to weaken the building. This makes it an unlikely substance for achieving a controlled demolition.

Kan vi komma överens om att oavsett vilket sprängmedel som användes så skulle det krävts mer än tio kinapuffar i foajen för att få nödvändig sprängverkan?

1000 lbs (pounds) = 454.55 kg. Så säg att det krävdes exakt 454.55 kg thermite för att rasera båda tornen. Hur lång tid tror du det krävs för att installera all thermite över byggnaderna samt att rigga dem så att de utlöstes samtidigt. Mer än 30 sekunder?
Så ge mig dina beräkningar. Hur lång tid krävs det att aptera 455.55 kg thermite i två st 110 våningarshus? Du påstår att WCT 1 & 2 sprängdes. Således måste någon ha apterat alltihop. Hur lång tid tog det?

Edit:

Citat:
... Ska ut och kröka nu bye
Vajjert. Du menar att du inte varit berusad när du skrivit dina inlägg? Jag väntar med spänning på hur du formulerar dig när du är full.

Citat:
Och kan nån som värkligen vet det rätta mig om jag har rätt eller fel att bomber kan ge ifrån ljus är inte säker på det och orkar inte kolla upp det just nu.
Ja, reaktioner som utvecklar värme avger ljus. Därmed inte sagt att det är i form av små ljusprickar.
Hur var det nu man fick de där små ljusprickarna (som bara syns i IR-kameror om man inte har en vanlig kamera) som är ett osvikligt bevis på att man ser bomber. Är det något kemiskt? Den frågan går också bra att besvara nu.

Citat:
Vad har jag BEVISAT i denna tråden?. att det är ett jobb från insidan.
Mja, snarare har du bevisat att du är en större foliehatt än Mankan och att du inte har en tillstymmelse till kritiskt tänkande.
Citera
2007-04-13, 20:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik, dom visa det på två ställen i det klippet väll?. Och det e inte konstigt kan ha varit sämre placerat bara, och det finns fler anledningar till varför dom tror det e thermite utöver det.
Nej, det kan inte alls det ha med att göra att det var sämre placerat. I och med att fasaden är bärande så ska thermiten igenom hela. Det borde ha synts på alla ställen där det användes på fasaden.
Citera
2007-04-13, 20:47
Moderator
Jag är inte så hemma på hur Thermite fungerar i praktiken och är seriöst nyfiken på ett par saker.

Hur exakt går det att i förväg bestämma tiden det tar att skära igenom en kraftig stålbalk? Tar det alltid lika lång tid att kapa en likadan balk?

Sen en fråga som jag sett ställas tidigare men inte sett något svar på. Hur kapar man en balk horisontellt eller kanske snarare diagonalt?
Citera
2007-04-13, 21:05
Medlem
swepols avatar
Den där malmoesoldier verkar lite speciell
jag känner igen typen,, sådan galning som hoppar av skolan tränar lite på en säck och tror han kan kompensera sin idioti med att läsa lite om något som ingen annan vet,, även om han måste ignorera motstridiga fakta.
malmoesoldier,,,, jag lider med dig eftersom du är efterbliven och hoppas allt löser sig för dig
Citera
2007-04-13, 21:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
och jag tänker inte prata mer om nist, som ALEX JONES sa som kan tänka på egen hand och är en av dom smartaste politikerna i hela america sa nist rapporten har motbevisat sin egen teori

Majava har ju redan ställt några intelligenta frågor om just det här med temperaturen - men jag undrar forfarande om du har några kommentarer till samplen som, vad jag förstår, enligt NIST alltså nådde upp till och över nivå A3 (tror det var 830 grader celsius eller så).

Citat:
Dom sa golvet inte kunde kollapsa med. Fatta
Jag kommenterade det också - om du med kollapsar menar Pancaketeorin så är det en non sequitur.

Citat:
Och det är fortfarande en slump dom hade drillar på morronen på 9-11 och london bombningarna?

Jag bad dig också berätta om de drillar du drar upp, inklusive den "flera år innan" som handlade om plan som flög in i WTC.

/S
Citera
2007-04-13, 21:40
Medlem
swepols avatar
haha bara skojja. men ni borde kolla upp er fakta bättre grabbar. sen svara han seriöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in