2007-04-15, 23:06
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
fema skrev inte dom hitta thermite dom skrev bara ämnena dom hitta, new york times rappotera det oxå. det dom hitta är ett kännetecken av thermite . slut

Som jag skrev så var drywallen gjord bland annat av svavel.
Citera
2007-04-15, 23:17
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
fema skrev inte dom hitta thermite dom skrev bara ämnena dom hitta, new york times rappotera det oxå.

så när du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Malmosoldier
Fema har hittat kännetecken på thermite och bomber

så hittade du alltså på. FEMA har aldrig påstått att de hittat kännetecken på vare sig thermite eller bomber.

/S
Citera
2007-04-15, 23:33
Bannlyst
Du missförstod mig bara, redan skrivit ett par gånger att fema inte nämnde thermite med. men det ÄR kännetecken av thermite även om fema säger det i ord eller inte.

Och vill tilläga en sak jag kom på, NIST säger dom inte hitta temperaturerr i närheten av 600C

Sen i efterhand kommer en vid namnet Dr. Bazant ut med detta

Citerat: "The cause was the dynamic consequence of the prolonged heating of the steel columns to very high temperature. The heating lowered the yield strength and caused viscoplastic (creep) buckling of the columns of the framed tube along the perimeter of the tower and of the columns in the building core. In stage 1 (Fig. 1), the conflagration, caused by the aircraft fuel spilled into the structure, causes the steel of the columns to be exposed to sustained temperatures apparently exceeding 800°C. The heating is probably accelerated by a loss of the protective thermal insulation of steel during the initial blast."

"probably" "apparently" väldigt vetenskapligt!!!

För NIST lögner läs här: http://www.infowars.com/articles/sept11/wtc_blueprints_leaked_by_whistleblower.htm
Citera
2007-04-16, 00:04
Moderator
Bra länk du postade Malmoesoldier (infowars.com/...), nu har du verkligen lyckats övertyga mig en gång för alla att Alex Jones inte går att ta på allvar.

Om man bortser från det regeringsfientliga politiska budskapet som brölas ut på siden och ändå försöker läsa vad de vill säga så gav jag upp när rutan med reklamplatsförsäljningen dök upp mitt i texten:

Citat:
Ursprungligen postat av infowars.com
Let us help you reach a huge audience of potential customers. Infowars.net is currently rocketing up the web rankings and is rivaling Infowars.com and
Prisonplanet.com in terms of hits. This means guaranteed sales for advertisers. Help support the website and take advantage of low advertising rates. Click here for more info (länk till Infowars.net).

Alex Jones' tre rivaliserande sidor, en garanti för ökad försäljning åt sina annonsörer. Tyvärr, men nu kan jag inte hålla mig för skratt längre.

För min del skjuter sig Alex Jones själv i foten med automateld på dessa sidor. Hela hans eventuella budskap försvinner fullständigt bakom orden "PENGAR, PENGAR, PENGAR. Ge mig PENGAR".
Citera
2007-04-16, 00:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Och vill tilläga en sak jag kom på, NIST säger dom inte hitta temperaturer i närheten av 600C

*suck* Citera den exakta passagen och det exakta sammanhanget, och de exakta slutsatserna från NISTs rapport.

Citat:
Du missförstod mig bara, redan skrivit ett par gånger att fema inte nämnde thermite med. men det ÄR kännetecken av thermite även om fema säger det i ord eller inte.

Och är "det" uteslutande kännetecken på thermite? Är det något thermite-exklusivt som hittades? Ett enkelt ja eller nej räcker, till att börja med.

Och var nämnde de bomber? För som du sa:

Citat:
Fema har hittat kännetecken på thermite och bomber

Cheers,
S
Citera
2007-04-16, 00:57
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

Och frågan när skulle dom placerat det är löjlig. Jag vet att ni själva vet att det inte är omöjligt under dom 31 åren. folk som jobbar i world trade sover ibland på natten oxå!. Va jag där och såg var dom placera det? Nej, är det uppenbart från bevisen vi disskuterat här att bomber användes? Ja, så nångång la dom dit bomber.

...

träningarna som förvirade norad är inte alls vigtiga heller eller?. det är bara en slump dom hade träningarna som utspela samma sak samma tid och år innan och bush och andra säger att dom inte hade kunat tänka sig en sån attack på en sån stor skala?, när dom hade träningarna på just det samma dag och år innan.

Är det en slump att dom hade träningarna på londonbombningarna som förvirade? eller är det en smart teknik för dom som låg bakom att använda sig av?. Ni får komma fram till det själva.

...

Byggnaden hade inte kunat falla rakt ner genom luften utan något tog emot om inte HÖGA temperaturer och bomber tog bort ALLT, tror man nåt annat tror man på rigtigt galna teorier.

Ska vi rota lite i alla påståenden kring dessa övningar nu?
Skicka upp lite länkar jag kan få glutta på...

Ang. dina argument om placeringen av bomberna så är det otroligt konstigt att du finner det löjligt att rota i hur det gått till.
I var och vart annat inlägg tjatar du om hur illa NIST gjort sin utredning. Men när det skall granskas ang. eventuella bomber så kan man hoppa över sådana oviktiga saker som hur dom hamnat där?
Hur går det ihop? Borde inte samma krav på granskning gälla alla teorier?

Skulle det kunna vara så att det helt enkelt inte finns någon teori om hur de hamnat där och att det därför är lättare att blajja och kalla det för larvigt?

När du sedan pratar om att man, citat: "tog bort ALLT". Menar du då att varje våning på 3 skyskrapor varit försedda med bomber?
Förstår du hur mycket sprängmedel vi pratar om isf?

Nåja. Låt oss nu kolla på bevisen för att övningar pågick 911 som simulerade attacker mot WTC och pentagon på den dagen och åren innan.
Jag är naturligtvis även intresserad av londonprylen men den kan du kanske ta i londontråden...
Citera
2007-04-16, 02:11
Bannlyst
Gason. Det var en mycket bra länk. läste du äns om nist lögner där?. eller du läste inte dom men vet att det inte stämmer?. ok!

Om du läser det och vet vad det handlar om, kan du själv på egen hand kolla upp det att det stämmer sedan.

är det allt du kan komma med "han är ute efter pengar", fördomar. tyvärr är han inte det. och du värkar inte veta vilken planet du bor på och vad som håller på att hända med världen på grund av dom som styr.

Antar du inte hade hoppat på dom som jobbar som kineser för att få ut ordet och hjälpa världen annars.

Prisonplanet får lika många träffar varje vecka som andra nyhets kannaler osv får, så det stämmer att dom e stora och kan hjälpa en med det ja.

Alex jones uppmanar en att bränna hans film och ge ut till folk, och att se den gratis på video.google om man inte har råd. Sen har han en studio med folk som jobbar åt honom han betallar, egen radio kannal, tv program,bokar lokaler och håller möten inför 100-1000 tals personer, har sina filmer på biografer "kostar pengar", producerar filmer "kostar pengar". Rätt mycket som kostar. Han är ingen miljonär.

Om du inte bodde i tv landet hade du viljat ge han hela din lön om du kunde.
Citera
2007-04-16, 02:38
Bannlyst
Fråga mig gärna samma frågor igen. lol

Ni hade värkligen fåt jobb som propaganda journalister i america

http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers.pdf
Sida 90. Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C

Finns andra sidor oxå, har jag inte skickat dom 200 gånger?.

allt om fema.
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/rubblefires.html
http://911research.wtc7.net/wtc/groundzero/cleanup.html
http://911research.wtc7.net/wtc/official/fema.html

Sen är det kanske på tiden att ta reda på nist lögner?. Eller ni ska neka dom lögnerna och biliga "vetenskaps" män som Dr. Bazant.

Plast i gräset, det behövs inga bevis När dom satte bomberna där, det behövs bevis att där VAR bomber bara, eller det håller du inte med om?. Haha. och där VAR bomber. Testa kolla faktan?.

Rätt roligt att ni inte kan se skillnad på en hus brand och en demolition

Ni vet att efter man kollat på tv i en kvart så kommer man in i en trans djupare än när man sover va?, inte så nyttigt för en när det bara e propaganda, och sen vet jag inte om ni hört talas om "subliminals". Nä det är bara jag som är paranoid
Citera
2007-04-16, 03:18
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Plast i gräset, det behövs inga bevis När dom satte bomberna där, det behövs bevis att där VAR bomber bara, eller det håller du inte med om?.

Nej. Det håller jag inte med om.
1. Om du kunde bevisa hur dom hade hamnat där så skulle det ge extra tyngd till dina argument.
2. Om du/någon kunde bevisa hur bomberna hamnat där så skulle jag genast börja ta dessa teorier på större allvar. Detta tror jag gäller flertalet personer både här på FB och i andra sammanhang.

Just nu lallar du runt i en IQ-lös fantasivärld där man skulle kunna ha placerat bomberna redan när huset byggdes. Jag tror inte att du ens själv har det som alternativ, men i din desperation över att inte kunna fylla det största hålet i teorin drar du till med vad som helst.

Vill du inte diskutera ämnet med mig så är det helt OK. Jag sätter dig på ignore och konstaterar att du är en av alla dessa fån som då och då dyker in i tråden och utger sig för att ha sanningen, men är motvillig att bevisa logiken och stänga hålen i den.
Citera
2007-04-16, 06:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ni hade värkligen fåt jobb som propaganda journalister i america

Ja, många av oss förstår sig på bokstävlarnas hemlighet.

Citat:
folievagansa

Citat:
Ni vet att efter man kollat på tv i en kvart så kommer man in i en trans djupare än när man sover va?, inte så nyttigt för en när det bara e propaganda, och sen vet jag inte om ni hört talas om "subliminals".

Ge mig bara länken som styrker att WCT drabbades av ett veckolångt strömavbrottstrax innan WCT 1&2. Sedan skall jag hoppa tillbaks i soffan. Innan du gett mig bevis på hur bomberna installerade (bevis, inte vad du tror så sitter jag nog kvar här).
Citat:
Nä det är bara jag som är paranoid
Tja, kan vara.
Citera
2007-04-16, 08:10
Moderator
Citat:
Gason. Det var en mycket bra länk. läste du äns om nist lögner där?. eller du läste inte dom men vet att det inte stämmer?. ok!

Om du läser det och vet vad det handlar om, kan du själv på egen hand kolla upp det att det stämmer sedan.

(...) diverse dravel och förolämpningar bortklippta (...)
... hade du viljat ge han hela din lön om du kunde.
Som jag skrev gav jag upp när texten avbröts av ett reklammeddelande. Då kändes det inte seriöst längre. Jag såg även ett gäng videofilmer med intervjuer av mestadels skådespelare som "kände på sig" saker och ting. De allra flesta filmer kunde jag inte se av någon anledning, de fungerade inte.

Men nu när den värsta skrattattacken har lagt kan det vara värt ett försök till. Men jag ska resa bort och jobba hela veckan så det får vänta till helgen.

Det sista du skrev är ganska intressant, det gör att hela Alex Jones rörelsen påminner mig om samma fenom som brukar finnas runt religösa sekter.
Man litar blint på sin ledare och ger honom gladeligen alla sina tillgångar så han kan driva sin heliga sak utan en sekunds tvekan eller kritisk granskning. Alla som ifrågasätter honom är mindre värda och ska till varje pris förlöjligas och misstänkliggöras.

Men som sagt, en chans till ska han få i slutet av veckan.
Citera
2007-04-16, 09:17
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers.pdf
Sida 90. Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C

Jag har fetat det centrala. Det handlade alltså om just de samples som avhandlades i just den delen av NIST. Men jag har visat dig samples som NIST hittat temperaturer runt eller över nivå A3 (830 c). (Och återigen handlar det här bara om temperaturer på ett fåtal samples- inte vilken maxtemperatur elden hade).

Citat:
Plast i gräset, det behövs inga bevis

Och du gnäller på NISTs "vetenskaplighet"...

Jag noterar också att du fortfarande inte svarat på mina frågor. Var skrev FEMA att de hittat spår av bomber? Vad var det för "drillar" du talade om (inklusive den "flera år innan" som handlade om plan som flög in i WTC.)
Här är några frågor till som jag inte orkar repetera:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6843403&postcount=602

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in