Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Ja, han ljög för att gå i krig, använde falska argument för att få med sig kongress- och representanthuset. Säkerligen hade han också vetskap om de oortodoxa förhörsmetoderna. Jag hade gärna sett honom stå till svars för flera oklarheter.
Det finns hur mycket litteratur kring detta som helst av den etablerade journalistkåren i USA. Woodward (som avslöjade Watergateskandelen) har bl.a. författat en. Uteblivandet av massförstörelsevapen kan vara bevis i sig.
Så, varför har inte juridiska processer redan inletts?
Citat:
Din agenda är oerhört politiskt präglad, vilket jag anser gör dig förblindad. Själv bryr jag mig inte vem som ligger bakom, och finner inget intresse av att vara Bushs personlige försvarare. Det är strikta fakta jag baserar min tro på.
Korrekt, den är fett politiskt präglad. Hade jag inte varit så jävla bra på det jag idag livnär mig på, så hade jag pysslat med politik - på ett eller annat sätt.
Jag bryr mig inte heller om
vem som ligger bakom, förutom den aspekten att denne person/gruppering säkerligen ligger bakom annat som är intressant att gräva i.
Strikta fakta är det jag söker också och väldigt sällan finner. Åsikter finns det dock gott om - från individer, journalister, icke-journalister, myndigheter och NIST. Var är datamodellen man baserat sina terorier på?
Citat:
Saken är den att WTC raset inte liknar en kontrollerad demolition för fem öre. Tornet faller uppifrån och ner, utan synliga tecken på bomber eller thermite.
Visst, den liknar inte traditionella rivningar. Hur skulle en rivning där man först försvagar konstruktionen och därefter initierar rivningen uppifrån och nedåt se ut?
Hur ser ett "vanligt" skyskraperas ut? Vad har vi att relatera till? Är det rimligt att hela byggnader faller in i sig själv? Och i 9/11:s fall, tre byggnader i princip samtidigt?
Citat:
Jag var skeptisk till massförstörelsevapen - och lyssnade snarare på Blixt vid tillfället. Jag måste dock erkänna att jag inte var helt oberörd inför deras bildliga presentationer av "så kallade" kärnanläggningar.
Bra att du är ärlig i alla fall. För min del, såg jag igenom bluffen från första början och hade heta diskussioner med mina kollegor om min idioti. It's all in the eye of the beholder.