Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Men jag förstog dom som det var ett ljus innefrån byggnaden, det visa sig visst det va en sak som flög framför planet. har inte en jälva aning om vad det e lol!
Ok. Från att ljusfläcken är bevis på en bomb erkänner du nu att du inte har en jälva aning om vad det kan vara. Från "bomb" till "inte en jälva aning" är ett stort steg, tycker du inte?
Citat:
KIM. Dom kan ha placerat allt när dom först byggde det?. och som sagt där va raporter att strömen gick ner nån veckan innan, och det är SANT inte som din propaganda film screw 911 mysteris vill få fram att det inte är.
Nejnejnej du skrev att bomberna installerades under förevändningen att de skulle installera bredband! Och detta skulle ha skett under strömavbrottet någon vecka innan 9/11. Var det ljug eller skojade du med oss?
Kvarstår gör således: är det rimligt med ett strömavbrott på 30 sek ger tid nog för att rigga nödvändig mängd sprängmedel för att spränga tornen? Jag har aldrig sagt att det INTE var ett strömavbrott en vecka innan. Det kan det mycket väl ha varit. Jag vill veta HUR länge det avbrottet varade och om det var rimlig tid för att aptera bomber och thermite.
Det isflak du nu hittade är ju om möjligt ännu mer otroligt. Du menar nu att installationen av bomberna kan ha gjorts redan 1966 när konstruktionen började? Skall den här frågan också sluta med "jag har inte en jälva aning"?
Så hur länge varade strömavbrottet? Det går bra att svara på den frågan nu.
Citat:
Sen med tanke på att byggnaden kollapsa med bomber och inte hade kunat göra det på det sättet utan det är det rätt UPPENBART att nån placera bomber där nångång. lol
Jo om man kör in jättestora flygplan fullastade med flygbränsle fungerar det uppenbarligen
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Om det inte vore för att han skriver så mycket vore jag övertygad om att han är ett troll.
All heder åt uthålligheten isåfall!
Edit2: I väntan på svar läste jag på lite om Thermite a.k.a inte-en-jälva-aning.
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
... Separate from the WTC towers investigation, NIST researchers estimated that at least 0.13 pounds of thermite would be required to heat each pound of a steel section to approximately 700 degrees Celsius (the temperature at which steel weakens substantially). Therefore, while a thermite reaction can cut through large steel columns,
many thousands of pounds of thermite would need to have been placed inconspicuously ahead of time, remotely ignited, and somehow held in direct contact with the surface of hundreds of massive structural components to weaken the building. This makes it an unlikely substance for achieving a controlled demolition.
Kan vi komma överens om att oavsett vilket sprängmedel som användes så skulle det krävts mer än tio kinapuffar i foajen för att få nödvändig sprängverkan?
1000 lbs (pounds) = 454.55
kg. Så säg att det krävdes exakt 454.55 kg thermite för att rasera
båda tornen. Hur lång tid tror du det krävs för att installera all thermite över byggnaderna samt att rigga dem så att de utlöstes samtidigt. Mer än 30 sekunder?