2007-04-13, 17:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
KIM. Jag pratade om att 4 företag äger all media i america.
Skriv det då och inte obegripliga meningar.

Citat:
Och svara inte på dina eller nån annans oseriösa frågor längre.

Allt jag säger är taget från nist,fema osv osv, så neka vad dom skriver och allt annat. 9-11 var ett jobb från insidan.
Oj, du tycker det är oseriöst att du blir tillfrågad hur det gått till när de installerat bomber och granater i WCT-tornen? Men du är helt övertygad om att tiden för ett strömavbrott räckte till för att göra det? Och du skiter i hur långt strömavbrottet varade. Att det har skett ett räcker för att dina teorier skall vara bekräftade? Du är ointresserad av om den teorin håller.
Således anser du att det räcker med ett strömavbrott på 30 sekunder för att en armé av "bredbandsinstallatörer" skall hinna rigga ett antal hundra kilo sprängmedel i tornen?

Det går bra att besvara den frågan nu.

Edit:
Citat:
Försöksdjur, dom mennar ljusfläcken oxå. man ser ljusfläckar som du sa, vilket är kännetecken för vad? bomber!. jag tycker dom bilderna räcker rätt bra, har sett andra med. ska försöka gräva fram
Ok, ge mig bilder från andra bombexplosioner i historien där det finns ljusfläckar. Hur byggs ljusfläckarna in i bomben? Är det kemiskt?
Citera
2007-04-13, 17:37
Avslutad
4 företag äger all media på amerikanska kontinenten? HELA kontinenten? Vilka är dessa Bonniersaspiranter?
Citera
2007-04-13, 17:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
4 företag äger all media på amerikanska kontinenten? HELA kontinenten? Vilka är dessa Bonniersaspiranter?
dummer , det heter ju americansca continenten
Citera
2007-04-13, 17:39
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jo men jag förstår mig inte på den. En röd pil pekar på en liten liten ljus fläck?
Knappast en explosion.

Detta borde finnas med på andra bilder, men Soldier verkar ha problem med att finna någon sådan bild.

Citat:
Ursprungligen postat av malmoesoldier
Försöksdjur, dom mennar ljusfläcken oxå. man ser ljusfläckar som du sa, vilket är kännetecken för vad? bomber!. jag tycker dom bilderna räcker rätt bra, har sett andra med. ska försöka gräva fram

Tja, malmoesoldier verkar ju vara den enda som hävdar att fläcken är en explosion. Sidan där den finns verkar själv tro att det är en rymdlaser eller liknande. De säger det inte rakt ut men det antyds:
"Before impact, something appears from nowhere onto the left side of the World Trade Center, and as the plane gets closer, the object moves across the building about 70% across, and then the plane hits just beneath it. It then dances onto the fireball, then onto a buildings face more than a mile away in an instant! What could it be?

This object was invisible to the people, it's only picked up by a few cameras that had IR, built in capabilities, and the Camera's actually picked it up, though this was invisible to any bystanders or people in other buildings"
Och själva bilden är ju betitlad white_laser.gif. Konstigt att du missade detta malmoesoldier, du som verkar ha sån koll. Om det nu är en explosion, hur kommer det sig att den flyger runt och till slut hamnar på ett annat hus?

Undrar om det enda beviset för detta är de fyra extremt gryniga bilderna som ingår i giffen.

EDIT: Och sen när har förresten nyhetskameror (MSNBC enligt bilderna) inbyggd IR-förmåga. Verkar som rena fablernas värld det där...
Citera
2007-04-13, 17:40
Bannlyst
http://video.google.com/videoplay?docid=-2859455565562890133&q=cameraplanet+9/11

Before impact, something appears from nowhere onto the left side of the World Trade Center, and as the plane gets closer, the object moves across the building about 70% across, and then the plane hits just beneath it. It then dances onto the fireball, then onto a buildings face more than a mile away in an instant! What could it be?
This object was invisible to the people, it's only picked up by a few cameras that had IR, built in capabilities, and the Camera's actually picked it up, though this was invisible to any bystanders or people in other buildings.

Är nästan säker jag set andra bilder för osså, Men jag förstog dom som det var ett ljus innefrån byggnaden, det visa sig visst det va en sak som flög framför planet. har inte en jälva aning om vad det e lol!

KIM. Dom kan ha placerat allt när dom först byggde det?. och som sagt där va raporter att strömen gick ner nån veckan innan, och det är SANT inte som din propaganda film screw 911 mysteris vill få fram att det inte är.

Sen med tanke på att byggnaden kollapsa med bomber och inte hade kunat göra det på det sättet utan det är det rätt UPPENBART att nån placera bomber där nångång. lol
Citera
2007-04-13, 17:47
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2859455565562890133&q=cameraplanet+9/11

Before impact, something appears from nowhere onto the left side of the World Trade Center, and as the plane gets closer, the object moves across the building about 70% across, and then the plane hits just beneath it. It then dances onto the fireball, then onto a buildings face more than a mile away in an instant! What could it be?
This object was invisible to the people, it's only picked up by a few cameras that had IR, built in capabilities, and the Camera's actually picked it up, though this was invisible to any bystanders or people in other buildings.

Är nästan säker jag set andra bilder för osså, Men jag förstog dom som det var ett ljus innefrån byggnaden, det visa sig visst det va en sak som flög framför planet. har inte en jälva aning om vad det e lol!

Som Monkey på pekade så tycker sidan som presenterade din gif bild att det är en laser.

Själv tycker jag det ser ut som om det vore ljus ifrån planet.

En explosion var det då inte.
Citera
2007-04-13, 17:51
Medlem
Majavas avatar
Jag kom att tänka på en sak som soldaten sa några sidor bak i tråden, när elden diskuterades (där han inbillade sig att NIST-rapporten handlade om eldens temperatur och inte stålpelarnas temperatur). Han sa då att det var små spridda eldar och enda anledningen till att folk hoppade ut genom fönstret var för att de kanske sett sin flickvän dö på ett hemskt sätt eller något sådant. Det tycker jag visar med all önskvärd tydlighet vilken nivå han står på och vilken respekt han har för de som dog.
Jag tycker även att det är lite skumt att soldaten som är kritisk mot allt han hör tror blint på vad Alex Jones säger. Jag undrar också fortfarande varför soldaten sa att det inte skedde någon brandbekämpning i WTC7, bara för att senare i samma inlägg påstå att brandbekämpningen avbröts 11:30.

Om det inte vore för att han skriver så mycket vore jag övertygad om att han är ett troll.
Citera
2007-04-13, 17:51
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Men jag förstog dom som det var ett ljus innefrån byggnaden, det visa sig visst det va en sak som flög framför planet. har inte en jälva aning om vad det e lol!
Ok. Från att ljusfläcken är bevis på en bomb erkänner du nu att du inte har en jälva aning om vad det kan vara. Från "bomb" till "inte en jälva aning" är ett stort steg, tycker du inte?

Citat:
KIM. Dom kan ha placerat allt när dom först byggde det?. och som sagt där va raporter att strömen gick ner nån veckan innan, och det är SANT inte som din propaganda film screw 911 mysteris vill få fram att det inte är.
Nejnejnej du skrev att bomberna installerades under förevändningen att de skulle installera bredband! Och detta skulle ha skett under strömavbrottet någon vecka innan 9/11. Var det ljug eller skojade du med oss?
Kvarstår gör således: är det rimligt med ett strömavbrott på 30 sek ger tid nog för att rigga nödvändig mängd sprängmedel för att spränga tornen? Jag har aldrig sagt att det INTE var ett strömavbrott en vecka innan. Det kan det mycket väl ha varit. Jag vill veta HUR länge det avbrottet varade och om det var rimlig tid för att aptera bomber och thermite.

Det isflak du nu hittade är ju om möjligt ännu mer otroligt. Du menar nu att installationen av bomberna kan ha gjorts redan 1966 när konstruktionen började? Skall den här frågan också sluta med "jag har inte en jälva aning"?

Så hur länge varade strömavbrottet? Det går bra att svara på den frågan nu.

Citat:
Sen med tanke på att byggnaden kollapsa med bomber och inte hade kunat göra det på det sättet utan det är det rätt UPPENBART att nån placera bomber där nångång. lol
Jo om man kör in jättestora flygplan fullastade med flygbränsle fungerar det uppenbarligen

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Majava

Om det inte vore för att han skriver så mycket vore jag övertygad om att han är ett troll.
All heder åt uthålligheten isåfall!

Edit2: I väntan på svar läste jag på lite om Thermite a.k.a inte-en-jälva-aning.
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

... Separate from the WTC towers investigation, NIST researchers estimated that at least 0.13 pounds of thermite would be required to heat each pound of a steel section to approximately 700 degrees Celsius (the temperature at which steel weakens substantially). Therefore, while a thermite reaction can cut through large steel columns, many thousands of pounds of thermite would need to have been placed inconspicuously ahead of time, remotely ignited, and somehow held in direct contact with the surface of hundreds of massive structural components to weaken the building. This makes it an unlikely substance for achieving a controlled demolition.

Kan vi komma överens om att oavsett vilket sprängmedel som användes så skulle det krävts mer än tio kinapuffar i foajen för att få nödvändig sprängverkan?

1000 lbs (pounds) = 454.55 kg. Så säg att det krävdes exakt 454.55 kg thermite för att rasera båda tornen. Hur lång tid tror du det krävs för att installera all thermite över byggnaderna samt att rigga dem så att de utlöstes samtidigt. Mer än 30 sekunder?
Citera
2007-04-13, 18:03
Medlem
Monkeytronics avatar
Här är fläcken betydligt tydligare:
http://www.youtube.com/watch?v=xB0msfbPecE

Någon explosion är det ju verkligen inte. Inte ljus från planet heller vad jag kan se. Enligt mig så ser det ut som något som rör sig genom luften (alltså inte på WTCs vägg). Eftersom det glider in framför huset i förgrunden så befinner sig det alltså mellan detta hus och kameran. Alltså längre från WTC än man först kan tro. Något annat som tyder på att det är en bra bit ifrån WTC är att föremålets rörelse inte alls påverkas av den andra kraschen.

Vad kan det vara? En fågel är inte omöjligt enligt mig. Mer sannolikt är kanske att det är brinnande skräp från den första kraschen som seglar runt i luften.

EDIT: Det var tydligen ingen nyhetskamera utan en vanlig videokamera. Vad jag vet så fångar sådan inte upp infraröd strålning (eller annan osynlig strålning) och visar det som vita fläckar.
Citera
2007-04-13, 18:05
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic

Någon explosion är det ju verkligen inte. Inte ljus från planet heller vad jag kan se. Enligt mig så ser det ut som något som rör sig genom luften (alltså inte på WTCs vägg). Eftersom det glider in framför huset i förgrunden så befinner sig det alltså mellan detta hus och kameran. Alltså längre från WTC än man först kan tro. Något annat som tyder på att det är en bra bit ifrån WTC är att föremålets rörelse inte alls påverkas av den andra kraschen.

Vad kan det vara? En fågel är inte omöjligt enligt mig. Mer sannolikt är kanske att det är brinnande skräp från den första kraschen som seglar runt i luften.

Såg det nu jag med. Det ser ut som skräp ja eller något dylikt som seglar runt i luften.
Citera
2007-04-13, 18:15
Avslutad
Majava:

Längst ner här är en kort sammanfattning av NISTs rapport. Den är i tredje part (jag insåg att kollapsPDFen från NIST var 420 sidor lång och orkar faktiskt inte detaljdyka ner i det IGEN, jag heller), det ska vi självklart komma ihåg.

http://www.debunk911myths.org/topics/index.php?title=Collapse_of_the_World_Trade_Center
Citera
2007-04-13, 18:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic

EDIT: Det var tydligen ingen nyhetskamera utan en vanlig videokamera. Vad jag vet så fångar sådan inte upp infraröd strålning (eller annan osynlig strålning) och visar det som vita fläckar.

UFO-spaning börjar det här likna. Men introducerade inte malmosoldat detta exibit A som exempel på en bomb?

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in