Citat:
Ursprungligen postat av NIST
vad pratar du om?. dom sa yes this is true!!!!! ja det är sant!!!!! dom höll med mig!! du säger emot dom!!, läs allt annat om smält järn med och erkänn det var ett jobb från insidan!!.
Det är allmänt känt med okej?. så uppför sig bränder. igen du klarar inte svara på det jag skriver. jag säger det som det är med källor och du kommer med en dryg kommentar och "motbevisar" inget.
NIST tester visar att branden på 45 min INTE kunde skada stålet, NIST EGNA test visar detta!!!!. skriver det en gång till vid 33 minuter var det 1100C vid 41 minuter 400C. hur kan det skada stålet och leda till kollaps??. andra bränder har bunnit under mycket längre tid som den jag skrev The First Interstate Bank 1988 utan att klara att göra sån skada. säg inte emot nåt jag skriver för allt är rätt, fakt kolla det eller håll käften
Jag säger inte emot dem. Jag håller faktiskt med dem. Bränder som varar 6-8 timmar är ovanliga. Men WTC var också en ovanlig brand då man måste ta med flygbränsle i beräkningarna.
Däremot säger jag emot dig som inte ens förstår vad de skriver.
Fråga:
Ja jag vet att temperaturen kan nå sin toppnivå på 1000 c på en timma, men efter det att den (branden) nått sin topptemperatur sjunker den (temperaturen) kraftigt, man behöver en brand på 6-8 timmar för att få en brand som behåller en temperatur på 1000c och som inte sjunker till lägre temperaturer. Särskilt då branden sker i ett stort kontor som WTC, eller hur?
Ditt påstående/fråga är alltså att en brand som inte brinner sjunker i temperatur? Ja det gör den.
Svar:
ja det stämmer, men sådana bränder som WTC är ovanliga. Bränsle orsakade bränderna.
IE: Ditt påstående är korrekt men inte nödvändigtvis applicerbart för WTC där det fanns (flyg)bränsle som orsakade bränderna.
Edit: f.ö har du inte visat hur konversationen började. Uppenbarligen har de ju svarat på en eller flera frågor tidigare.