2007-07-13, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag försökte hålla det lite enkelt för att du skulle hänga med...
Du tycks ju inte klara av att läsa och förstå de engelsk-språkiga officiella dokumenten.

/T

Bra - hàll det enkelt. Sà pelarna var dimensionerade med marginal - men hur? Mot rost? Man plussar pà nàgra millimeter som kan fà rosta bort. Rostade det inne i WCT2? Eller man ökade pà tvärarealen för att minska tryckspänningen i pelaren. Eller man gjorde flänsarna större för att öka knäckbelastningen. Varför? Svaret är att det är OT. Vi diskuterar varför FBI, FEMA och NIST inte inspekterade, analyserade, rekonstruerade och undersökte de skadade pelarna, 400 meter höga innan kollaps, och alla dess delar, med eller utan marginaler, och förklarar hur de gick sönder pà 10 sekunder. Överbelastning i toppen är inget svar pga lokal hetta. Jag är, t.ex. mycket intresserade av de 200 understa meterna av varje pelare. Varför gick de sönder? De var ju mycket (dubbelt) starkare än de översta 200 meterna kärnpelare. Skulle ju hàlla uppe 200 meter torn ovanför.

Ser man pà alla filmer av kollapserna verkar överdelen explodera och försvinna i ett dammoln sidledes àt alla hàll och det innebär att det är minskad belastning pà de understa och starkaste 200 meterna kärnpelare. Som alltsà borde stà kvar! Eller ser jag fel? Man behöver ju inte vara spràkkunnig för att se pà dessa filmer.

Du hàller väl med om att kärnpelarna i de första 20, understa vàningarna var 5 ggr starkare än kärnpelarna i de översta 20 vàningsplanen - plan 80 - 100. De understa pelarna skulle ju bära upp 80 vàningsplan med kärnpelare ovan men de översta skulle bara bära upp sig själva + taket och TV masten.

Sà varför gick de understa 100 meter kärnpelare i smàbitar pà nàgra sekunder? NIST kan inte förklara det. De undersökte inte ens dessa pelare.

Förklara gärna enkelt sà att ELgiganten fattar.
Citera
2007-07-13, 19:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
NIST ger inga svar eftersom de saknar dessa uppgifter. .
De är onekligen i gott sällskap. Varför skulle NIST komma med exakta svar när ni inte själva klarar av att ge sådana på de frågor ni får?

Citat:
Naturligtvis sprängs inte stàlbalkar med krut. Inte slösa pà krutet innebär enbart att använda tillgänglig kraft och energi pà mest effektiva sätt. .
Men för Pentagon funkar det utmärkt med krut alltså? Det skrev du själv. Vad var Pentagon byggt av gipsorigami?
Ja, O.T såtillvida att det delvis handlar om Pentagon. Men då Heiwa själv skrev att Pentagon sprängdes med krut så var jag tvungen att dra upp det. Krut är tydligen helt ur otänkbart i sprängningen av WTC men fullt tänkbar när man skall spränga Pentagon.

Citat:
Men det verkar som jag spiller krut pà döda kràkor här pà FB.
Du har inte ens plockat bomullen som du gör ditt krut av.
Citera
2007-07-13, 19:27
Medlem
SLOBs avatar
Kanot- och drak-trams raderat

Höj nivån nu för bövelen

/SLOB
moderator
Citera
2007-07-13, 19:31
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Socialworker säger att ha ser en missil pà videos av WTC2. Länken hittar i länktràden.
Du har visst inte besvarat de här frågorna tidigare. Lust att göra det nu? Eller skall du låta dina påståenden sväva runt i det tomma intet som vanligt.

Fråga:
Varför låter man ett plan flyga lågt över Pentagon och sedan iväg igen? Det förefaller vara en stor risk att någon ser planet flyga bort från Pentagon?

Fråga: De här fyra vittnena. Vet du om de skelar eller inte?

Fråga: Du gav inte någon lista på de här revisorerna
Ditt svar: De döda i Pentagon finns listade hos FBI, Internet, etc.
Ok, ta fram den här listan där deras yrken omnämns.

Fråga: Du har ingen demoleringsexpert som styrker ditt påstående om bomber i Pentagon.
Ditt svar: Hàlet i Pentagon ... massor av olika personer tror inte AA77 orsakade det. Att det helt enkelt sprängdes har aldrig utretts. Konstigt? Det är ju den enklaste förklaringen som de flesta vittnen som var pà plats direkt efteràt tror pà.

Nämnde du någon demoleringsexpert? Nej, du klarade inte av det. Istället hänvisar du till en massa andra foliehattar som baserar sina åsikter på samma lösa grunder som du.

Fråga: Du förklarade inte varför revisorer i Pentagon är fullständigt omutbara när resten av de hundratals personer som måste varit inblandade i konspirationen tydligen håller tyst.
Ditt svar:Omutbara personer mördas naturligtvis ... det finns massor av folk som ställer upp pà det. Och de vet att hàlla tyst. Händer tydligen även i Sverige.
Ditt andra svar:
Làngt senare meddelas vilka de döda inne i Pentagon var och deras jobb - internrevision och sökning efter försvunna triljoner. Vem säger att de var omutbara eller mutbara? Spelar ingen roll - enklare att mörda dem - om syftet var det.
Så man mördar dem genom att bygga in bomber i Pentagon för att senare fejka att ett flygplan flög in i kåken?
Jag vet att du just gav upp på den här punkten. Rakryggade människor skriver att de har gjort fel eller missbedömt saken.
Men jag är fortfarande nyfiken på varför du säger emot dig själv.Återigen. Varför är just Pentagons revisorer omutbara? Du påstod ju häromdagen att det var extra lätt att muta anställda i Pentagon. Förklara vad du menar. Och vilka är de här personerna i sverige du dillar om? Vad har de med den här diskussionen att göra? Eller ville du påvisa att det förekommer mutor i sverige? Ja, vi vet det. Är sverige inblandat i 9/11-konspirationen?

Fråga:Du förklarar inte hur man placerar ut flygplansrester utan att någon tycker det är märkligt att man kör dit skrot istället för att göra tvärtom.
Ditt svar: Falska spàr läggs naturligtvis ut när ingen ser det!
När ingen ser det? Platsen svärmar av poliser, brandmän och vittnen sekudner efter kraschen. Ok, ge mig en tidpunkt efter Pentagonkraschen när "ingen såg det". En exakt tidsrymd. Mellan vilka klockslag såg "ingen" att man planterade ut ett par ton vrakdelar? "över natten" är inte ett bra svar. Sitter du och klockar sekunder i en FDR kan du säkert besvara den här frågan med samma exakthet. Hittills har du högst svävande antaganden som du hittat på för att hålla ihop din konspiration.
Citera
2007-07-13, 19:41
Medlem
SLOBs avatar
Öppen igen. Nu har vi en enda tråd och samma regler som förut. Jag kommer ägna delar av kvällen åt att städa lite i den.

/SLOB
moderator
Citera
2007-07-13, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du har visst inte besvarat de här frågorna tidigare. Lust att göra det nu? Eller skall du låta dina påståenden sväva runt i det tomma intet som vanligt.

Fråga:
Varför låter man ett plan flyga lågt över Pentagon och sedan iväg igen? Det förefaller vara en stor risk att någon ser planet flyga bort från Pentagon?

Fråga: De här fyra vittnena. Vet du om de skelar eller inte?

Fråga: Du gav inte någon lista på de här revisorerna
Ditt svar: De döda i Pentagon finns listade hos FBI, Internet, etc.
Ok, ta fram den här listan där deras yrken omnämns.

Fråga: Du har ingen demoleringsexpert som styrker ditt påstående om bomber i Pentagon.
Ditt svar: Hàlet i Pentagon ... massor av olika personer tror inte AA77 orsakade det. Att det helt enkelt sprängdes har aldrig utretts. Konstigt? Det är ju den enklaste förklaringen som de flesta vittnen som var pà plats direkt efteràt tror pà.

Nämnde du någon demoleringsexpert? Nej, du klarade inte av det. Istället hänvisar du till en massa andra foliehattar som baserar sina åsikter på samma lösa grunder som du.

Fråga: Du förklarade inte varför revisorer i Pentagon är fullständigt omutbara när resten av de hundratals personer som måste varit inblandade i konspirationen tydligen håller tyst.
Ditt svar:Omutbara personer mördas naturligtvis ... det finns massor av folk som ställer upp pà det. Och de vet att hàlla tyst. Händer tydligen även i Sverige.
Ditt andra svar:
Làngt senare meddelas vilka de döda inne i Pentagon var och deras jobb - internrevision och sökning efter försvunna triljoner. Vem säger att de var omutbara eller mutbara? Spelar ingen roll - enklare att mörda dem - om syftet var det.
Så man mördar dem genom att bygga in bomber i Pentagon för att senare fejka att ett flygplan flög in i kåken?
Jag vet att du just gav upp på den här punkten. Rakryggade människor skriver att de har gjort fel eller missbedömt saken.
Men jag är fortfarande nyfiken på varför du säger emot dig själv.Återigen. Varför är just Pentagons revisorer omutbara? Du påstod ju häromdagen att det var extra lätt att muta anställda i Pentagon. Förklara vad du menar. Och vilka är de här personerna i sverige du dillar om? Vad har de med den här diskussionen att göra? Eller ville du påvisa att det förekommer mutor i sverige? Ja, vi vet det. Är sverige inblandat i 9/11-konspirationen?

Fråga:Du förklarar inte hur man placerar ut flygplansrester utan att någon tycker det är märkligt att man kör dit skrot istället för att göra tvärtom.
Ditt svar: Falska spàr läggs naturligtvis ut när ingen ser det!
När ingen ser det? Platsen svärmar av poliser, brandmän och vittnen sekudner efter kraschen. Ok, ge mig en tidpunkt efter Pentagonkraschen när "ingen såg det". En exakt tidsrymd. Mellan vilka klockslag såg "ingen" att man planterade ut ett par ton vrakdelar? "över natten" är inte ett bra svar. Sitter du och klockar sekunder i en FDR kan du säkert besvara den här frågan med samma exakthet. Hittills har du högst svävande antaganden som du hittat på för att hålla ihop din konspiration.

Enligt min uppfattning här pà FB sprängdes Pentagon av en bomb installerad i ytterväggen och inne i Pentagon. Varför tror jag det? Jag inga spàr av en jetfuelbrand i och utanför Pentagon. Planet verkar vara ett villospàr. Olika vittnen säger ju olika saker.

Vilka fyra vittnen som skelar pratar du om? Vad har det med saken att göra?

Varför skall jag ta fram en lista med revisorer?

Skadorna i Pentagons yttervägg kan ej ha orsakats av ett plan. Se ovan! Ingen jetfuelbrand. Inga flygplansdelar. Det ser ju man pà alla videos. Det behövs ingen demoleringsexpert för det.

Flygplansrester i Pentagon! Det lilla turbinhjulet som fotograferats i Pentagon (och sedan försvunnit) kan ej ha kommit fràn en Boeing 757. Jag har inte sett nàgra andra flygplansrester. Allt brann ju upp.

FBI var tydligen ansvarig för brottsplatsundersökning men rapporten är tydligen hemligstämplad, pga national security. Man undrar varför. Sannolikt för att det inte fanns en enda flygplansdel att visa upp.

Enbart en person med foliehatt tror väl fortfarande att AA77 kraschade i Pentagon?
Citera
2007-07-13, 20:25
Medlem
Citat:
Varför skulle NIST komma med exakta svar när ni inte själva klarar av att ge sådana på de frågor ni får?
För att det var det uppdrag de explicit hade?
Citera
2007-07-13, 21:23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Enligt min uppfattning här pà FB sprängdes Pentagon av en bomb installerad i ytterväggen och inne i Pentagon. Varför tror jag det? Jag inga spàr av en jetfuelbrand i och utanför Pentagon. Planet verkar vara ett villospàr. Olika vittnen säger ju olika saker.
En (1 st) bomb? Fair enough, det kanske räcker med en enda bomb för att orsaka et sådant hål. Men återstår gör då, vart tog AA77 vägen?

Citat:
Vilka fyra vittnen som skelar pratar du om? Vad har det med saken att göra?
Har du helt glömt att du avfärdade ett vittne för att det skelade? Se länken och citatet i min signatur om du vill bli påmind.

Citat:
Varför skall jag ta fram en lista med revisorer??
För att du påstod att de som dog i Pentaogonattacken var revisorer som skulle dödas. Har du helt glömt av dina egna påståenden människa???

Citat:
Skadorna i Pentagons yttervägg kan ej ha orsakats av ett plan. Se ovan! Ingen jetfuelbrand. Inga flygplansdelar. Det ser ju man pà alla videos. Det behövs ingen demoleringsexpert för det. ?
Ok strunta i demoleringsexperten då. Du lär inte hitta någon i alla fall. Men kan du styrka ditt påstående med någon som bekräftar att skadan orsakades av en bomb? Någon? En person med adekvata kunskaper som kan säga: detta hål orsakades av en bomb (av krut?)

Du har fortfarande inte besvarat en enda av de frågor jag ställde. Det är frågor som kommer ur de påståenden du gjort. Påståenden du nu verkar ha glömt. Jag kan posta dem igen. Och kommer så att göra tills du faktiskt bemödar dig med att besvarar dem.
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
För att det var det uppdrag de explicit hade?
Ja och de har besvarat frågorna. Men tyvärr visar ju era frågor att ni inte har någon större förmåga att förstå den information som faktiskt finns.
Citera
2007-07-13, 21:41
Medlem
Citat:

Skadorna i Pentagons yttervägg kan ej ha orsakats av ett plan.

Då har du ju en angelägen uppgift, och det är att på sakliga grunder underkänna de många starka vittnesmålen från folk som verkligen såg planet flyga in i Pentagon.
När du gjort det kan du komma igen...annars borde du i eget intresse ligga lite lågt...

/T
Citera
2007-07-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ja och de har besvarat frågorna. Men tyvärr visar ju era frågor att ni inte har någon större förmåga att förstå den information som faktiskt finns.
Jag tror faktiskt jag både har läst mer av NIST:s material och förstått mer av det än vad du gjort. Och nej, de har inte besvarat "frågorna".
Citera
2007-07-13, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Då har du ju en angelägen uppgift, och det är att på sakliga grunder underkänna de många starka vittnesmålen från folk som verkligen såg planet flyga in i Pentagon.
När du gjort det kan du komma igen...annars borde du i eget intresse ligga lite lågt...

/T

Den påstådda AA77 kraschen i Pentagon är beskriven pà sidor 8 - 10 och 24 - 28 och 311 - 315 i The 9/11 Commission Report -
http://www.911investigations.net/IMG/pdf/911commission_full.pdf . Tyvärr saknas riktiga bevis i rapporten för uppgiften att, t.ex. det var AA77 som kraschade i Pentagon. Man bara antar det! Hela rapporten är mest en äventyrsbok där mànga uppgifter inte bara är obevisade utan helt omöjliga. Författarna till rapporten - naturligtvis politiker av olika slag utan erfarenhet av korrekta olycksutredningar - har bara accepterat alla konstiga uppgifter - som i de flesta fall verkar vara medvetet utlagda villospàr - och sedan kopierat och klistrat in dessa i rapporten. Knappast seriöst. Om nàgra konspiratörer planerade hela 9/11 med villospàr och allt lyckades de perfekt. Kommissionen slukade rubb och stubb ... utan en enda kritisk granskning. OK - det var inte Kommissionen som skrev rapporten ... det var nàgra spökskrivare som satte ihop det hela och Kommissionen bara skrev pà.
Citera
2007-07-13, 23:25
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Skadorna i Pentagons yttervägg kan ej ha orsakats av ett plan.

Så härvan växer alltså, har dom vittnen som såg planet blivit hotade mutade eller vad?
Eller kraschade dom planet i pentagon för att sen spränga det ytterligare ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in