2007-05-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det var ju inga konspirationsteorier det gällde?

Namn... Ok, låt oss kalla dem "alternativa teorier" om det känns bättre.
Citera
2007-05-11, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1

Nej, det gällde brandmäns vittnesmål.
Citera
2007-05-11, 21:50
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Jo Xcore har utvecklat några alternativa Teorier som faktiskt är intresanta. Men det hör inte till denna tråds ämne
Citera
2007-05-11, 21:51
Medlem
Billows avatar
Citat:
Nej, det gällde brandmäns vittnesmål.
Okey.. Man skulle behöva rota mer i det där ...
Citera
2007-05-11, 21:53
Medlem
Billows avatar
Hur många brandmän uttalade sig. Kan ha varit många och erfarna brandmän några av dem ?? Och varför skulle de som använde sig av bedömningen (smällt stål) säga så om de ej känner till hur sådant ser ut ?
Citera
2007-05-11, 21:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Värme borde inte ha saknats därför att det tog runt 3 månader att få stopp på bränderna på ground zero. så det måste helt klart ha varit en väldig energi i alla bränder.

Precis. Som redan påpekats så förstår jag inte varför smält stål skulle tala för en konspiration. Rasmassorna agerade ju ungefär som en kolmila, jag har svårt att se hur det skulle ha någon större betydelse vad som orsakade kollapsen ut just den synvinkeln. Det var varmt och tätt inneslutit, och eventuellt smält stål lär ha haft sin form beroende på de förutsättningarna och inget annat.
Citera
2007-05-11, 21:55
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Precis. Som redan påpekats så förstår jag inte varför smält stål skulle tala för en konspiration. Rasmassorna agerade ju ungefär som en kolmila, jag har svårt att se hur det skulle ha någon större betydelse vad som orsakade kollapsen ut just den synvinkeln. Det var varmt och tätt inneslutit, och eventuellt smält stål lär ha haft sin form beroende på de förutsättningarna och inget annat.
Då är frågan. NÄR hittades smällt stål. Första dagen eller långt senare ?
Citera
2007-05-11, 21:56
Bannlyst
Citat:

Vilken tidpunkt påträffades "smält stål" från brandmännen tro?
Citera
2007-05-11, 21:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Teknikens och fysikens lagar följer den inte helt. Den följer speciellt inte moralens och sociala bitarnas lagar om man ser till hur Bush och u.s.a agerade veckorna innan och efter dådet. Men nu skall vi inte falla off-topic och förstöra era teorier på en och samma gång

Jag tror inte att några av våra teorier ruckades särskilt hårt av det där... Och ingen har förnekat att Bush gjorde precis allt han kunde för att maximera vinsten av det inträffade.
Citera
2007-05-11, 21:58
Medlem
Billows avatar
Om det tog 3 månader att få stopp på bränderna bör inte stålet ständigt utsättas för temperaturer över 1500 grader. Men elden kan långsamt ha tärt på stålet .....
Citera
2007-05-11, 21:59
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Precis. Jag har också varit inne på det tidigare i tråden. Jag har aldrig betvivlat att det mycket väl kan vara smält stål under rasmassorna.
Citera
2007-05-11, 22:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Då är frågan. NÄR hittades smällt stål. Första dagen eller långt senare ?

Citat:
Vilken tidpunkt påträffades "smält stål" från brandmännen tro?

Jag har ingen aning, för jag har inte sett NÅGRA verifierade uppgifter på upphittat stål. Så om någon av de som påstår att man hittat smält stål ville förse oss med lite kvalitetslänkar om det så vore det lättare att gå vidare. Sen är jag ingen hejare på kolmilor, men man kanske får ut tillräckligt mycket observationer för att kunna få hjälp av någon sakkunnig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in