Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Okey!
Teori 1
Teori 2
Verkar det långsökt?
Det här var förstås väldigt förenklat men är det någon som haft funderingar åt det hållet?
Mer långsökt än den officiella teorin, men betydligt bättre än det flesta andra konspirationsteorier. Om jag var ansvarig för att rigga 911 så skulle jag hållt mig till regeln KISS, keep it simple stupid.
Att använda fanatiska självmordskandidater måste vara betydligt vattentätare än att rigga bomber och pyssla med energivapen.
Men, och det är det stora problemet i dina teorier, är att de innehåller element som det inte finns några belägg för. JA, de följer bättre de observationer och undersökningar man kunnat göra men de förutsätter en massa saker som inte observerats. Ockhams rakkniv säger att man skall förenkla ner sina slutsatser så att de är så enkla som möjligt och inte innehåller onödigt gojs, så enkelt som möjligt men ändå så att det förklarar det som observeras. Alltså, "ett plan krachade i WTC 1" är en bättre teori än "ett fjärrstyrt plan packat med bomber kraschade i WTC 1" (om man nu inte hittat klara belägg för det vill säga).