2007-05-09, 15:57
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Huset uppförde sig olikt hus som tiltar. Själva fallet liknade enligt många de andra två tornens fall alldeles för mycket för att ha orsakats av hålet på WTC-7. Ett hus med hål och som tiltar rasar inte på samma sätt som ett hus där sprängladdningar orsakar fallet. Men WTC-7 föll på samma sätt.

Hur kan det likna de andra tornens fall när WTC7 föll i omgångar? Det är ju heltossigt. Visa källor på hur hus som tiltar rasar tack. Jag förstår verkligen inte varför huset skulle välta eller något sådant, lutningen var inte så stor och dessutom rasade inte hela huset på en gång. Vidare så vet vi inte (förhoppningsvis får vi veta det när NIST-rapporten är klar) om hela huset lutade eller bara en sida.
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det man vänder sig emot är nog att det ser ut som en implosion av byggnaden, dvs hur byggnaden faller, inte att den faller rakt ned.

Och det ser verkligen ut som en regelrätt implosion.

I en implosion börjar raset nerifrån, det gör det inte i WTC7. Så nej, det ser inte ut som en regelrätt implosion.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det enda jag kan tänka mig i konspirationsväg är att kaparna var nyttiga idioter. För att hoppa över staketet, vad säger att det inte gick till exakt som den officiella versionen säger. Men, kaparna gjorde - utan att veta det - konspirationsfarbrödernas jobb.
Den varianten måste väl ändå vara mer trolig? Och hade jag velat starta NWO så hade jag inte krånglat till det med thermite och annat omständigt jox. Dessvärre är det väl inte en så rolig konspiration då den inte innehåller energivapen och missilförsedda passagerarflygplan.

Variant 2 alltså!

Tål att tänka på.
Citera
2007-05-09, 15:59
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Fjärrstyrda plan skulle nog inte vara så svårt att ordna om man ville. Då skulle det nästan vara ännu lättare att få dem att "träffa rätt" dessutom.

Kapare låter mer troligt för mig. Baserat på telefonsamtal och uppgifter från flygledare.
Citera
2007-05-09, 16:00
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Hur kan det likna de andra tornens fall när WTC7 föll i omgångar? Det är ju heltossigt. Visa källor på hur hus som tiltar rasar tack. Jag förstår verkligen inte varför huset skulle välta eller något sådant, lutningen var inte så stor och dessutom rasade inte hela huset på en gång. Vidare så vet vi inte (förhoppningsvis får vi veta det när NIST-rapporten är klar) om hela huset lutade eller bara en sida.
Det slutgiltiga raset skedde på några sekunder. Det rasade i omgångar men de rasen var inte nämnvärt stora. Men plötsligt faller det som ett korthus. På några sekunder. Hur förklarar du det.
Citera
2007-05-09, 16:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
Okey!

Teori 1

Teori 2

Verkar det långsökt?

Det här var förstås väldigt förenklat men är det någon som haft funderingar åt det hållet?

Mer långsökt än den officiella teorin, men betydligt bättre än det flesta andra konspirationsteorier. Om jag var ansvarig för att rigga 911 så skulle jag hållt mig till regeln KISS, keep it simple stupid.

Att använda fanatiska självmordskandidater måste vara betydligt vattentätare än att rigga bomber och pyssla med energivapen.

Men, och det är det stora problemet i dina teorier, är att de innehåller element som det inte finns några belägg för. JA, de följer bättre de observationer och undersökningar man kunnat göra men de förutsätter en massa saker som inte observerats. Ockhams rakkniv säger att man skall förenkla ner sina slutsatser så att de är så enkla som möjligt och inte innehåller onödigt gojs, så enkelt som möjligt men ändå så att det förklarar det som observeras. Alltså, "ett plan krachade i WTC 1" är en bättre teori än "ett fjärrstyrt plan packat med bomber kraschade i WTC 1" (om man nu inte hittat klara belägg för det vill säga).
Citera
2007-05-09, 16:01
Bannlyst
Citat:
I en implosion börjar raset nerifrån, det gör det inte i WTC7. Så nej, det ser inte ut som en regelrätt implosion.

Jag har sett ett flertal implosioner som ser ut precis så, det beror på var det "gick sönder" först. På någon halv sekund så är hela byggnaden så försvagad att den rasar som ett korthus.

Men jag tror att det kan ha sprängts bort en del inuti innan själva fasaden rasar.

Som man såg på en film så rasar det tydligen inne i byggnaden innan fasaden rasar?
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
De andra tornen rasade strax över eller vid mitten och ner precis som WTC-7.
Citera
Medlem
Citat:
Huset lutade först p.g.a hålet i en sidorvägg. Men ändå rasar det som ett korthus några timmar senare på ett sätt som om bomber exploderat. Det tiltar inte mer och mer alltså utan faller RAKT ner.
Alltså:
Oavsett skälet till att ett stort hus rasar (explosiva laddningar eller annat) så kommer huset när det en gång börjat kollapsa att göra så i stort sett rakt ner.
Husets massa är så gigantisk visavi dom eventuella sidokrafterna att huset "inte har något val", det blir rakt ner!
Enstaka lösbrutna stycken kan få en sidledsrörelse (ses tydligt när tornen rasade), men inte mer.

Det kanske finns några bevis (fast jag har inte sett dom...) för att WTC7 sprängdes.
Det "symmetriska fallet" är dock inte ett av dom!

/T
Citera
2007-05-09, 16:04
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Alltså:
Oavsett skälet till att ett stort hus rasar (explosiva laddningar eller annat) så kommer huset när det en gång börjat kollapsa att göra så i stort sett rakt ner.
Husets massa är så gigantisk visavi dom eventuella sidokrafterna att huset "inte har något val", det blir rakt ner!
Enstaka lösbrutna stycken kan få en sidledsrörelse (ses tydligt när tornen rasade), men inte mer.

Det kanske finns några bevis (fast jag har inte sett dom...) för att WTC7sprängdes.
Det "symmetriska fallet" är dock inte ett av dom!

/T

Endel anser sig vara kunniga om byggnader och ras av konspirationsteknikerna. De hävdar ju att det lätt såg ut som sprängladdningar orsakade fallet kl.17.25 den 11 September föll även WTC 7 ihop, precis på samma sätt som tvillingtornen:
http://www.nerdcities.com/guardian/WTC/Seven/fake-explosion.htm
Förutom bomber så misstänks det nya laservapnet THEL ha använts i demoleringen av WTC-byggnaderna:
http://serendipity.magnet.ch/wot/bollyn1.htm
http://perso.club-internet.fr/mouv4x8/11Sept01/A2009_THEL_the_new_lethal_american_weapon.html
Citera
2007-05-09, 16:06
Medlem
Majavas avatar
Citat:
De andra tornen rasade strax över eller vid mitten och ner precis som WTC-7.

Ja, och så se rinte en vanlig implosionsrivning ut.
Citera
2007-05-09, 16:07
Bannlyst
Jag har aldrig sett en byggnad gå ned på det viset genom bara skador.

Sen tycker man ju att vissa bitar på byggnaden borde rasat in, som delar av taket odyl innan hela byggnaden börjar att falla ihop?

Men det kanske man inte såg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in