2007-05-09, 20:44
Bannlyst
Government foreknowledge

>> One theory is that individuals within the United States government and private sector knew of the impending attacks and deliberately failed to act on that knowledge. Former British Environment Minister Michael Meacher is among those who have suggested this possibility. The theory does not necessarily suggest that individuals within the US Government actually conducted the operation, but rather that they had enough information to have prevented the attack. <<

http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories#Government_foreknowledge

Verkar inte helt otroligt utan snarast högst tänkbart tycker jag.
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Mattematiskt sett går väl all fysik hand i hand ?? Jag är mer intreserad av materia än fysik. Jag går efter vad andra som studerat fysik har sagt. Dock bör dom inte låta en fysiker som inte är insatt i hur ett sådant förlopp som WTC bör ske kolla på händelsen om inte fysikutbildningen stämmer överens med WTC händelsen.

Vadå matematiskt sätt? Vad ska det betyda? All fysik går inte hand i hand, olika delar har absolut ingenting med varandra och göra. Vågrörelselära har ingenting att göra med mekanik till exempel.
Jag håller med: de borde låtit någon som är insatt i konstruktionsteknik uttalat sig. Tyvärr har de väl inte lyckats hitta någon med relevant utbildning som tror på konspirationen så man tager vad man haver... Jones ska dock ha cred för att han tar avstånd från energivapen och annat trams.
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ja, men det hindrar inte det faktum att de har lyckats simulera krashen i simulatorer, vilket totalt motbevisar att det skulle vara omöjligt.
Jag säger inte att han är okänd, när sa jag det? Har man doktorerat är man verkligen inte okänd. Jag säger bara att hans thermite-teorier inte har något stöd bland andra fysiker. Inte på grund av att de är kontroversiella utan på grund av att han har tagit fram dem på ett icke vetenskapligt sätt (försöka bevisa en teori) och för att grundantagandena han använt inte stämmer.
Det kan säkert finns fler fysiker som instämmer på hans teori. Av någon orsak har han väl kommit fram till sin slutsatts?? Vi skulle ju inte prata om Pentagon här egentligen. Men länkarna fungerade inte nu. Annars fanns filmer på en tydlig missil som kommit in i pentagon. Planet kraschade ju egentligen i Transylvanien och plandelar spridda en kilometer omkring.
Citera
2007-05-09, 20:45
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Dessutom går de olika grenarna av fysik mycket hand i hand så de måste kunna lite om de andra delarna också
Majava har redan förklarat att så inte riktigt är fallet.
Fysik är ett väldigt, väldigt brett område:
http://en.wikipedia.org/wiki/PhysIcs
Som du förstår är det otroligt svårt att vara kunnig inom alla de områdena. Dessvärre är detta en vanligt grepp från Avery & Co. Man spelar på folks godtrogenhet och okunskap. Aha, professor i Fysik. Ja det är inte fy skam han/hon måste veta vad han/hon talar om.. En till av anledningarna att jag inte ger vitten för konspirationsrörelsen. För om man inte kan bedöma källan är det lätt att bli lurad.
Ett klassiskt exempel är ju de professorer som får stöd från tobaksindustrin för att motbevisa rökningens skadepåverkan.
Citera
2007-05-09, 20:46
Medlem
Billows avatar
Citat:
Vadå matematiskt sätt? Vad ska det betyda? All fysik går inte hand i hand, olika delar har absolut ingenting med varandra och göra. Vågrörelselära har ingenting att göra med mekanik till exempel.
Jag håller med: de borde låtit någon som är insatt i konstruktionsteknik uttalat sig. Tyvärr har de väl inte lyckats hitta någon med relevant utbildning som tror på konspirationen så man tager vad man haver... Jones ska dock ha cred för att han tar avstånd från energivapen och annat trams.

Mattematiskt sett var lite ironi, allt som bygger upp det fysiska bygger på samma princip av materians mattematiska form. Men nu ska vi inte komma ifrån ämnet. Varför tror du de lät en fysik proffesor se raset om de inte trodde han kunnat ge en trovärdig kommentar ?
Citera
2007-05-09, 20:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det kan säkert finns fler fysiker som instämmer på hans teori. Av någon orsak har han väl kommit fram till sin slutsatts?? Vi skulle ju inte prata om Pentagon här egentligen. Men länkarna fungerade inte nu. Annars fanns filmer på en tydlig missil som kommit in i pentagon. Planet kraschade ju egentligen i Transylvanien och plandelar spridda en kilometer omkring.

Visst, men tills någon annan fysiker träder fram och säger att de gör det hävdar jag att det inte finns. Hur många gånger ska jag behöva säga det här: han har kommit fram till sin slutsats genom att använda ett icke vetenskapligt tillvägagångssätt: han har lagt fram en teori och försökt bevisa den istället för tvärt om!
Citera
2007-05-09, 20:48
Bannlyst
Jag är dock som jag sa inte säker på om Osama är en produkt av USA eller inte men hittade lite material som kanske kan vara värt att kolla igenom.

How the CIA created Osama bin Laden

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/CIA_Created_Osama.htm

Å andra sidan så har ju bin laden klagat över att han är utsatt för konspiration av USA. Men det ingår kanske i "showen".
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Majava har redan förklarat att så inte riktigt är fallet.
Fysik är ett väldigt, väldigt brett område:
http://en.wikipedia.org/wiki/PhysIcs
Som du förstår är det otroligt svårt att vara kunnig inom alla de områdena. Dessvärre är detta en vanligt grepp från Avery & Co. Man spelar på folks godtrogenhet och okunskap. Aha, professor i Fysik. Ja det är inte fy skam han/hon måste veta vad han/hon talar om.. En till av anledningarna att jag inte ger vitten för konspirationsrörelsen. För om man inte kan bedöma källan är det lätt att bli lurad.
Vi har redan tagit upp detta. Som proffesor i fysik väcks givetvis nyfikenhet kring de olika delar av fysikens områden. Varför lät dom denne man titta om han inte kunde ha någon trolig kommentar att ge ?
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Mattematiskt sett var lite ironi, allt som bygger upp det fysiska bygger på samma princip av materians mattematiska form. Men nu ska vi inte komma ifrån ämnet. Varför tror du de lät en fysik proffesor se raset om de inte trodde han kunnat ge en trovärdig kommentar ?

Pratar vi om samma sak nu? Jag pratar om Steven Jones... Om du menar den där fysikern som uttalar sig om WTC7 så fick han se en video och gjorde hela bedömningen utifrån den. Jag skulle gärna vilja veta ifall han står fast vid sin slutsats efter att ha fått veta hur byggnaden var konstruerad etc. Kom ihåg att han sa att WTC1 och 2 absolut inte blev rivna: varför tror du bara på folk ibland?
Citera
2007-05-09, 20:50
Medlem
Billows avatar
Citat:
Visst, men tills någon annan fysiker träder fram och säger att de gör det hävdar jag att det inte finns. Hur många gånger ska jag behöva säga det här: han har kommit fram till sin slutsats genom att använda ett icke vetenskapligt tillvägagångssätt: han har lagt fram en teori och försökt bevisa den istället för tvärt om!
Hur många gånger i historien har inte (icke vetenskapliga teorier) blivit erkända. Den första som sa att jorden var rund avrättades. Och Einsteins tro om andra världar och dimensioner p.g.a materia i annan frekvend godtas som trovärdig inom modern vetenskap idag.
Citera
2007-05-09, 20:50
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Vi har redan tagit upp detta. Som proffesor i fysik väcks givetvis nyfikenhet kring de olika delar av fysikens områden. Varför lät dom denne man titta om han inte kunde ha någon trolig kommentar att ge ?

Du förstår verkligen inte hur brett ämnet fysik är! Man kan doktorera på vågrörelselära utan att ens veta vad en alfapartikel är! Man kan skriva en avhandling om lagerkrafter utan att kunna ett jota om astrofysik.
Citera
2007-05-09, 20:51
Bannlyst
En opinionsundersökning från 2004 visade att 49,3 procent av New York-borna trodde att USA:s ledare "visste i förväg att attacker planerats på eller runt den 11 september 2001 och att de medvetet avstod från att agera.". En liknande opinionsmätning två år senare (maj 2006) ger vid handen att 45% av de vuxna medborgarna i USA önskar en ny undersökning av 11 september-attackerna och att 42% misstänker att regeringen mörklägger dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/11_september-attackerna#Konspirationsteorier

Intressant, det luktar konspiration lång väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in