2007-05-08, 12:41
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Texten på sajten var väl bra skriven tycker jag. Filmen var också bra gjord och gav inget intryck av olust.

Tinfoilhat snacket och snobbigheten i SLC tyckte jag betydligt mindre om.

Man kan ha bra material, men man måste presentera det på rätt sätt, vilket inte JAG tyckte gjordes i SCL. Det räcker inte att ge motbevis, man måste ha en bra attityd också, som inger förtroende. annat än fakta.

EN kommentar som "får man inte göra det då"

Sänker resten..direkt för min del. Då har jag sett nog och hoppas på en dokumentär där man har bättre attityd.
Du är rolig du.

Resten då (har jag frågat flera gånger tidigare)? Skit i upplägget och peka på var någonstans de har fel i sin analys!

Du menar inte att LC har en usel inställning? Som att man använder sig utav Mike Walters uttalande om it looked like a cruise missile som understöd för att det verkligen var en missil, fast han egentligen började meningen med (något i stil med) i looked up and I saw a jet, an american airline jet. DET har du ingen synpunkt på?
Citera
2007-05-08, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du glömde den explosiva osten. Varför är inte den med? Jaså, det fanns inget som tydde på explosiv ost... Hmmm, hur skiljer det sig från resten av dina "möjliga" teorier?

Ja, och det var kanske för att DU kom med den?
Citera
2007-05-08, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Du är rolig du.

Resten då (har jag frågat flera gånger tidigare)? Skit i upplägget och peka på var någonstans de har fel i sin analys!

Du menar inte att LC har en usel inställning? Som att man använder sig utav Mike Walters uttalande om it looked like a cruise missile som understöd för att det verkligen var en missil, fast han egentligen började meningen med (något i stil med) i looked up and I saw a jet, an american airline jet. DET har du ingen synpunkt på?

Jag skiter inte i upplägget. För mig är upplägget väldigt viktigt, annars sitter jag bara och retar mig på kommentarerna hela tiden och tar inte till mig ett dugg.

Jag vägrar att se den om man har en sån attityd.

Finns det inget bättre alternativ?

Där folk är mer ödmjuka och inte kommer med såna där irriterande kommentarer.
Citera
2007-05-08, 12:44
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det var nån som sa att min video inte var lika bra kvalitet som DvD. Tvärtom, bildantalet var indentiskt och upplösningen högre. (ntsc)

Hade det varit pal så hade blivit 25 Fps.
Du har ingen aning om vart originalet kommer i från och du vet inte skillnaden på upplösning och fps.

Att bara skrika DVD som någon sorts standard för att allt är bra är inte rätt, jag kan göra en DVD av gammal 8mm smalfilm, den kommer INTE vara i högre kvalitet än en DV film från en handhållen "Video-kamera".

Det spelar som sagt ingen roll om du lägger till 1000000x 1000000 pixlar till din film, det kommer inte att visa mer saker för det.

Skit in, skit ut.
Citera
2007-05-08, 12:46
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Vi har 60 rutor/sekund, en ruta motsvarar då 1/60=0,01666... sekunder,
0,03 sekunder motsvarar 0,03*60=1,8 bildrutor.

Hela planets längd (boeing 767; 48,5 meter) ser ut att passera väggen på
tolv bildrutor, d.v.s. (12 rutor)/(60 rutor/sekund)=0,2 sekunder.

48,5 meter på 0,2 sekunder ger hastigheten 48,5/0,2=240 m/s avrundat.

(240 m/s)/(60 ruta/s)=4 m/ruta.
Ok, tack.

Då var jag inte helt ute och cyklade. Då blir det istället 0.01666 sek istället för min uträkning som blev 0.01503.
Citera
2007-05-08, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du har ingen aning om vart originalet kommer i från och du vet inte skillnaden på upplösning och fps.

Att bara skrika DVD som någon sorts standard för att allt är bra är inte rätt, jag kan göra en DVD av gammal 8mm smalfilm, den kommer INTE vara i högre kvalitet än en DV film från en handhållen "Video-kamera".

Det spelar som sagt ingen roll om du lägger till 1000000x 1000000 pixlar till din film, det kommer inte att visa mer saker för det.

Skit in, skit ut.

Aha, jag antog att det var orginalupplösning eller i närheten i alla fall. Vad låg kameraorginalet på tro? Men den kan ju blivit konverterad ett flertal gånger sen dess ja.

Förresten, sett några av de där högupplösningsfilmerna?

Snacka om detalj, precis sånt som hade behövts i WTC fallet.
Citera
2007-05-08, 12:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Precis som du köper det andra?

Sänktes WTC7 med kontrollerad sprängning?

Visst nej, regeringen sa ju inte det.

Hur var det nu med smält metall, som du först inte ville höra talas om?

Du förstår va?

Sopa rent framför egen dörr innan du anklagar andra. Titta gärna hur du betett dig tidigare på trådarna och bara vräkt ur dig oförskämdheter.

Jag har gett dig länkar till institut och organisationer som inte har något med USA´s regering, varför kommenterar du inte dessa?
Bara för att dom inte håller med Loose Change?? Stackars dig då!!!
Citera
2007-05-08, 12:50
Bannlyst
Förresten, hur förklarade man WT7 i SLC?

Eller det smälta som rann ut från ett av tornen?

Bra, då får vi facit nu då?

Citera
2007-05-08, 12:52
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Texten på sajten var väl bra skriven tycker jag. Filmen var också bra gjord och gav inget intryck av olust.

Tinfoilhat snacket och snobbigheten i SLC tyckte jag betydligt mindre om.

Man kan ha bra material, men man måste presentera det på rätt sätt, vilket inte JAG tyckte gjordes i SCL. Det räcker inte att ge motbevis, man måste ha en bra attityd också, som inger förtroende. annat än fakta.

EN kommentar som "får man inte göra det då"

Sänker resten..direkt för min del. Då har jag sett nog och hoppas på en dokumentär där man har bättre attityd.

Sluta prata om SCL, jag struntar i den. Jag vill veta ifall du hittar några fel i LCG och om du omvärderat något som sägs i LC efter att ha läst LCG.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag har gett dig länkar till institut och organisationer som inte har något med USA´s regering, varför kommenterar du inte dessa?
Bara för att dom inte håller med Loose Change?? Stackars dig då!!!

Vilket sammanträffande, jag också.

Men du ville inte ta till dig nåt av det.
Citera
Medlem
Pads avatar
Citat:
En klok person sa (och det är inte någon av er)

En sån här diskussion går INTE ut på att fastställa fakta, den går ut på att diskutera, ta fram teorier etc.

Och det är precis vad vi sysslar med.

Inget annat

Jo, det är faktiskt ett gäng av oss här som försöker hitta faktaunderlag snarare än tjata om onlineundersökningar om vem som tror vad.

I första hand handlar de här diskussionerna om vad som kan påvisas eller bevisas. Vissa saker är ganska lätta bevisa, som exempelvis att vrakdelar från krascherna matchar rätt flygplansmodell. Andra är lite knepigare (som att bevisa att det faktiskt var DET flygplanet, även om det är det troligaste alternativet).

I andra hand handlar det om att se vad som är mest troligt eller underbyggt av indicier.

I tredje hand kan man väl prata om mer sjävilda teorier, det är lite symptomatiskt att det är foliehattarna som oftast avviker och försöker göra sina teorier till sanningar genom att hänvisa till onlinepolls (som de oftast har missuppfattat resultaten av) snarare än bevis.

Så nej, jag tycker nog inte att det var en klok person.
Citera
2007-05-08, 12:54
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Förresten, hur förklarade man WT7 i SLC?

Eller det smälta som rann ut från ett av tornen?

Bra, då får vi facit nu då?

Om du hade läst Loose Change guide hade du vetat det. Jag börjar få känslan av att du bara öppnat sidan och tittat på hur den är upplagd utan att läsa något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in