2007-05-10, 20:54
Bannlyst
Elgiganten!

"Brosonen" får tala om för dig vad selektiv information är.

Nej, jag tillhör inte någon av sidorna, men vill gärna ha fram hur det gick till den 11 Sep 2001. Och vad som hände tiden före attentatet.

Citera
2007-05-10, 20:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Off-topic. Jadu husen är ju egentligen kärnpunkten men men vi kör vidare.
Jadu detta kan också bli ett långt ämne att diskutera. Tack för berömet föresten. Loose change har fått mycket kritik från de som håller på med den officiela teorin. Inte konstigt så de är emot konspirationsteorin. Vissa hävdar att Hitler körde samma konspirations teori som Bush. Föresten kolla vad denne man säger.

Det handlar ju om vittnen som hört sprängningar. Men vissa här använder Loose Change som en film som skall bevisat detta. I filmen använder man vittnen som bevis för dessa sprängningar, men som vanligt utelämnar man väsentliga saker medvetet.

Detta är ytterligare ett stycke ut Loose Change som inte är en sanning som vissa här i forumet få det till.

Jag kommer ta upp fler saker i Loose Change filmerna. Det upp till var och en att säga att Loose Change har rätt eller att ta avstånd i från dessa filmer.

Gemensam punkt kommer naturligtvis vara WTC 1,2 o 7. Andra lögner och felaktigheter som berör andra ämnen tas naturligtvis i dom andra trådarna.

Jag tycker att det räcker långt att bevisa dessa medvetna felaktigheter och lögner för att förstå att 9/11 inte är en konspiration som Loose Change vill ha det till.
Citera
2007-05-10, 20:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Poster du valde att kopiera ja. Och vad kallas det?

Tror du det kan ha varit en mörkläggning?

Det gör regeringen lika skyldig som om det hade utfört det själva, eller hur?

Läs stycket "Advanced knowledge of attacks" på den här sidan.

http://www.americanchronicle.com/articles/viewArticle.asp?articleID=12137

Offtopic igen va?
Citera
2007-05-10, 20:56
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Gör jag inte heller. Så länge man inte drar fram Judy Woods energivapen är man inte helt förlorad
Jodå, NWC känner jag till sedan tidigare. Nej det där är inte fel. Jag håller med om det han skriver. Men var i detta fanns bevisen för att det var en konspiration bakom 9/11?

Ja det står jag kvar vid. Stora händelser måste ha en stor orsak. Att ett fyllo skjuter Palme är för vissa konspiratörer helt oacceptabelt. Det måste vara en konspiration. Som exempel, jag vill nu inte diskutera palmemordet.
Extraordinary claims require extraordinary proof.
Där drar du upp en sak som inte ger upphov till speciellt stor chans till konspiration. 911 har iallafall 35 punkter som dessutom låter väldigt övertygande. Hitler menade ju också att en tillräckligt stor lögn funkar då han gjorde konspiration. Så mycket som hände runt 911 är för många händelser under samma tid för att det inte skulle vara konspiration. Tänker man bara efter känns det så för oss anhängare av den.
Citera
2007-05-10, 20:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Elgiganten!

"Brosonen" får tala om för dig vad selektiv information är.

Nej, jag tillhör inte någon av sidorna, men vill gärna ha fram hur det gick till den 11 Sep 2001. Och vad som hände tiden före attentatet.

Trådens ämne:
911 - Den ENDA tråden om WTC (1-7)

Finns det någon anledning till att använda Loose Change för att bevisa att någon medvetet har sprängt så att WTC 1,2 o7 rasat?

Eller är det så att Loose Change har rätt i allt dom säger då dom "bevisat" att WTC 1,2 o 7 sprängdes medvetet ?
Citera
2007-05-10, 21:00
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det handlar ju om vittnen som hört sprängningar. Men vissa här använder Loose Change som en film som skall bevisat detta. I filmen använder man vittnen som bevis för dessa sprängningar, men som vanligt utelämnar man väsentliga saker medvetet.

Detta är ytterligare ett stycke ut Loose Change som inte är en sanning som vissa här i forumet få det till.

Jag kommer ta upp fler saker i Loose Change filmerna. Det upp till var och en att säga att Loose Change har rätt eller att ta avstånd i från dessa filmer.

Gemensam punkt kommer naturligtvis vara WTC 1,2 o 7. Andra lögner och felaktigheter som berör andra ämnen tas naturligtvis i dom andra trådarna.

Jag tycker att det räcker långt att bevisa dessa medvetna felaktigheter och lögner för att förstå att 9/11 inte är en konspiration som Loose Change vill ha det till.
Nu är det ju långt ifrån inte bara Loose change som är upphov till konspirationsteorin. Jag har inte sett den men går efter det jag har läst om 911 istället. Ärligt talat vet jag inte mycket om Loose Change. Det skall vara en dokumentär film som fått kritik av kritiker från den officiella sidan för att de gjort filmen på ett sätt som skall få konspirations teorin i ljus dager. I övrigt vet jag inte hurvida man kan lite på den eller inte. Själv går jag efter det jag läst om 911.,
Citera
2007-05-10, 21:00
Bannlyst
Citat:
Offtopic igen va?

Var det?

Vi har postat en hel del om hurvida det kan ha rört sig om en mörkläggning. Är inte regeringen lika skyldig som om de själva hade utfört attentatet då?

Har du läst något som Steven E Jones skrivit?

Läs gärna nåt av hans tester som finns i pdf delen längst ned. Jag säger inte att han har rätt, men jag utesluter inte det helt heller. Gör du?

Tycker du att han verkar kompetent eller ren lyckosökare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_E._Jones

Å andra sidan rörde det sig om mörkläggning så verkar hans teser mindre troliga, eller hur?
Citera
2007-05-10, 21:04
Bannlyst
Citat:
Trådens ämne:
911 - Den ENDA tråden om WTC (1-7)

Finns det någon anledning till att använda Loose Change för att bevisa att någon medvetet har sprängt så att WTC 1,2 o7 rasat?

Eller är det så att Loose Change har rätt i allt dom säger då dom "bevisat" att WTC 1,2 o 7 sprängdes medvetet ?

Steven E Jones teser blir inte så trovärdiga OM det rörde sig om mörkläggning, medger jag. Han hävdade ju att tornen var sprängda. Men om det var mörkläggning så verkar det ju otroligt. Så kan man lite på Jones tro? Det skulle ju omkullkasta eventuell mörkläggning. Frågan är väl vilket.

Det återstår att se, WTC7 var lite underligt förstås, men det kommer en rapport på det också.

Vad tror du personligen?
Citera
2007-05-10, 21:05
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
På vilket sätt bevisade det att LC är sann? Hitler använde propagandatricks. Det gör LC också. Din poäng var?
(Men jag tror inte skaparna bakom LC är nazister även om det med samma resonemang som du för är klart bevisat. Hitler använde propaganda. Det gör LC också. LC hatar alltså judar.)
Det gör dom inte. Men för att bevisa att LC inte har något med verkligheten att göra får man gå igenom mycket. Nog vill de få det hela att likna konspiration. Men hur mycket de gått utanför gränserna eller hur mycket man kan lita på kan jag inte avgöra. Jag har inte sett filmen utan jag tror på det jag läst om 911. Det låter både intresant och finns logik i ..
Citera
2007-05-10, 21:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Elgiganten!

Det du gör nu är typiskt för när man vill vilseleda människor för att få dem att tro en sak som inte är sann. Ofta i eget syfte.

Hade du överhuvudtaget brytt dig om att läsa igenom mina inlägg så hade du kommit fram till en annan slutsats.

Nästa gång kanske?

Du har inte ens någon bakom dig den här gången, märker du det?

Nja... rent moraliskt har han mig bakom i alla fall.

ElGiganten har en mer fyrkantig och pang-på-rödbetan-mässig stil än vad jag har. Jag klandrar honom inte för det, särskilt inte när man varit här ett tag. Jag förstår precis vad han vill ha sagt, och jag tycker att det vore klart intressant att få någon slags reaktion från dig på LC med tanke på hur mycket faktafel vi plockat fram ur den. Jag tycker att du gjort det väldigt lätt för dig på den punkten.
Citera
2007-05-10, 21:08
Medlem
Billows avatar
Själv använder jag inte Loose change. Det är mitt svar. Jag går efter text.
Citera
2007-05-10, 21:09
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Har du läst något som Steven E Jones skrivit?
Tycker du att han verkar kompetent eller ren lyckosökare?
Han har ingen utbildning i byggnadskonstruktion eller hållfastlära.
Står man och hävdar att man är kunnig i detta så är man inte trovärdig.

Steven Jones skriver att han vet att det är THERMITE som använts.

Det kom vi ju överens att det kunde skapa flytande material men inte under lång tid. Thermite kunde däremot INTE kapa balkar horisontellt.

Steven Jones stora tes i hans föreläsningar jag sett är att beviset för Thermite använts är att han har hittat svavel i resterna.

Gipsväggar innehåller svavel, flygbränsle innehåller svavel, så att svavel hittats i resterna är INGET bevis på thermite.
Så därför tillför inte Jones något i sin teori mer än lite underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in