2007-05-08, 19:54
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
I fallet explosioner i tornen, VEM skall fram och säga att alla bara imbillade sig?

Man kan knappast anklaga folk och brandmän och ljudupptagningar för att inbilla sig?

Eller kan man?

Det är såna här bitar man skulle vilja ha ordentlig klarhet i, det andra vet vi ju redan, eller hur?

Man kan ju inte bara avfärda alla vittnesmål som rena fantasier heller?

Självklart finns inte det med i någon officiell rapport, men vad tror ni personligen om att det var kraftiga smällar före raset?

Nej?
Läs här ifall du inte sett detta förut:
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Rodriguez#Doubts

Jag har tagit upp det tidigare här i tråden, eller om det var en av de numera låsta 911-trådarna. I vanlig ordning såg vakthundarna ingenting märkligt i det.

Men tänk också på att det inte är dem vi skall övertyga. Vi vänder oss givetvis till de vilsna fåren, för att leda dem tillbaka till den rätta fållan
Citera
2007-05-08, 19:57
Bannlyst
Ser man på.........
Citera
2007-05-08, 20:02
Bannlyst
NIST erkänner fortfarande att deras modeller med skadorna/faktan från platsen INTE kollapsa.

Så dom fick ÄNDRA värdena och justera sin modell tills dom fick kollaps.

Dom har inte släppt modellen till världen än.

Jag vet att konspirations teorier är jätte spännande att tro på till skillnad från värkligheten. men kom igen nu grabbar väx upp
Citera
2007-05-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
NIST erkänner fortfarande att deras modeller med skadorna/faktan från platsen INTE kollapsa.

Så dom fick ÄNDRA värdena och justera sin modell tills dom fick kollaps.

Dom har inte släppt modellen till världen än.

Jag vet att konspirations teorier är jätte spännande att tro på till skillnad från värkligheten. men kom igen nu grabbar väx upp

Är det verkligen så? Så som jag uppfattat NIST så gjorde man ett par olika scenarion med olika värden och skador, och senare så skrotade man de med lägst värden och skador eftersom de inte ledde till effekterna man såg i verkligheten.

Har du en källa på att man gjorde någonting annat kan du väl referera med länk och sidnummer så att vi kan läsa det.
Citera
2007-05-08, 20:23
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Xcore har faktiskt inte svarat på en enda fråga med stöd från fakta. Det är dagens sanning. Faktiskt är det så!

Bulawayo föreslog för Xcore att ta en fråga i taget och ignorera resten. Det är faktiskt dagens bästa tips. Han kan välja vilken debatt han vill och diskutera den, men då måste han vara beredd på att ha understöd för sina frågor.

Vidare Xcore kan du inte hitta en enda brandman som håller med dig. De brandmännen i filmen som säger the building is gonna blow eller liknande. Du menar att de på väg från WTC7 berättar för alla att de ska spränga byggnaden? Snarare vill de förmedla det faktum att brandmännen som är med och bekämpade elden redan har gett upp hoppet om att byggnaden ska klara sig. Det finns massor av uttalanden bland brandmän som talar om att byggnaden har börjat luta, och att brandmännen på plats hade apperatur som mätte alla förändringarna i hur byggnaden rörde sig. Brandmän som var ända in på huset och bekämpade elden talar också om att en tredjedel av södra sidan var försvunnen. Där fanns bara ett stort hål som det bolmade ut eld ifrån. Du kan få länkar på allt detta om du vill. Allt finns på www.firehouse.com Konsensus= passa er från att använda brandmännen som referensram, där finns faktiska inte en enda som jobbade den dagen som stödjer konspirationsteorierna mig veterligt.

Billow
Jag ska rätta ett fel jag gjorde tidigade. På bildserien då jag illustrerade andra träffen räknade jag med att planet flyttade sig 10 meter/bildserie. Rätt skulle vara 4 meter. Det ger tidsutrymme för en missil att osynligt avfyras 0- 1000< km/h på ca. 0.0166 sek. Jag hoppas att du nu ser orimligheten i det argumentet och släpper missilteorin.
Du menar alltså att planet kunde hunnit 4 meter mellan varje bildruta. Ser vi då till att en eventuell raket eller missil går betydligt snabbare än planet bör den hinna till nos spetsen mellan bild 3 och 4. Sammtidigt vill jag poängtera att detta är en teori. Dock kvarstår att videon och bildserien talar emot varandra kraftigt.
Citera
2007-05-08, 20:24
Medlem
SLOBs avatar
Xcore får en tillsägelse för onödigt personpåhopp.

Höj nivån lite nu.

/SLOB
moderator
Citera
2007-05-08, 20:25
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
föreslog för Xcore att ta en fråga i taget och ignorera resten. Det är faktiskt dagens bästa tips. Han kan välja vilken debatt han vill och diskutera den, men då måste han vara beredd på att ha understöd för sina frågor.
. I sånna lägen brukar man få kritik mot de man väljer att inte svara. De ser det som att man inte kan svara mot just deras argument. Därför blir man pressad att svara alla iallafall. Därför är det bättre om fler är inne som håller på konspirationsteorin också så det balanseras upp mer.
Citera
2007-05-08, 20:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Läs här ifall du inte sett detta förut:
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Rodriguez#Doubts

Jag har tagit upp det tidigare här i tråden, eller om det var en av de numera låsta 911-trådarna. I vanlig ordning såg vakthundarna ingenting märkligt i det.

Men tänk också på att det inte är dem vi skall övertyga. Vi vänder oss givetvis till de vilsna fåren, för att leda dem tillbaka till den rätta fållan
Mmm jag läser stämningen mot GWB som William Rodriguez står bakom
Sid. 9
On August 31, 2004, Zogby
International, a respected polling organization, released the results of surveys taken in the days preceding the 2004 Republican National Convention, indicating that 49.3% of the population of New York City, and 41% of the residents of New York State, were of the belief that the U.S. government “knew in advance that attacks were planned on or about September 11, 2001 . . . and consciously failed to act.”

Ja, som officiellt förklarats hade man fått förvarningar om att något var på väg att hända. Men som även du vet värderar säkerhetstjänster världen över dagligen hot. Min fråga är vad som utelämnats vid "..."?

Sid 10:
a. Scientific data clearly indicates that the World Trade Center buildings, including the little-discussed Building 7, were destroyed by means of controlled demolitions, of the sort that take weeks or months to prepare and could only have been an "inside job"; there were large explosive charges in the sub-basements of both of the Twin Towers, as well as smaller charges
used to bring the buildings down in an orderly fashion, and neither tower collapsed due solely to the aircraft impacts or heat generated by the burning of jet fuel on the aircraft;

Nej det finns inga vetenskapliga data som bevisar detta.
[i]

g. To successfully make the many and lengthy cell phone calls allegedly made
by passengers from the hijacked planes was statistically impossible, given the prevailing
state of cell phone technology;

h. The sophisticated flight maneuvers attributed to the terrorist pilot who
allegedly flew into the Pentagon were far too complex for a man who flunked flight
training school;

i. No reliable evidence puts any Arabs, or persons with Arab names, on any of
the four diverted aircraft of 9-11;
j. The missile that struck the Pentagon was not Flight 77; the hole made in the
Pentagon on 9-11 was too small to accommodate an airliner, and no airliner debris
appears in any photograph of the wreckage;

Den här är bra. Sidan 12.
m. Significant evidence indicates that Flight 93 was shot down, and did not crash due to a struggle between hijackers and passengers; and that stories to the contrary were fabricated by the Enterprise (as defined in paragraphs 88-91 hereafter) for the media, which it largely owns and controls; and
favors the continuation and expansion of those efforts.

Det här är väldigt mycket text att citera. Men just nu står det inget annat än det vanliga. Men jag skall läsa igenom stämningen. 237 sidor så det tar en stund.
http://www.911forthetruth.com/pdfs/Rodriguezvs.Bush%20.pdf
Citera
2007-05-08, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Xcore får en tillsägelse för onödigt personpåhopp.

Höj nivån lite nu.

/SLOB
moderator

Min enda ursäkt är att jag blev retad ganska mycket innan det hände, till sist tappade jag tålamodet och gjorde bort mig, medger jag.

Det skall inte upprepas.
Citera
2007-05-08, 20:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
a. Scientific data clearly indicates that the World Trade Center buildings, including the little-discussed Building 7, were destroyed by means of controlled demolitions, of the sort that take weeks or months to prepare and could only have been an "inside job"; there were large explosive charges in the sub-basements of both of the Twin Towers, as well as smaller charges
used to bring the buildings down in an orderly fashion, and neither tower collapsed due solely to the aircraft impacts or heat generated by the burning of jet fuel on the aircraft;
Nej det finns inga vetenskapliga data som bevisar detta.
Frågan är om man någonsin får veta hur det där gick till ??
Citera
2007-05-08, 20:33
Bannlyst
Är det någon som har nåt att säga i vad jag frågade förut angående explosioner inuti tornen strax före kollapsen?

Och hurvida man kan avfärda vittnesmålen från brandmän och privatpersoner samt ljudupptagningar? Det var ju trots allt ganska många som sade att de hörde kraftiga explosioner inifrån tornen en stund före det att de kollapsade.

Var det explosioner i tornen?

Kan det ha varit "naturliga" detonationer från saker som helt enkelt exploderade strax före kollapsen, eller kanske sprängämnen?

Det skulle vara roligt att höra vad ni personligen tror om saken.
Citera
2007-05-08, 20:35
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du litar inte på de källor vi tar fram. VEM skulle du anse vara tillförlitlig nog för att du skall lyssna. Jan Guillo? Moder Theresa? Walter Croncite? Det måste finnas någon du anser vara opartisk och kunnig nog för att du skall lyssna?
Det handlar inte bara om att lita på en källa. Ni själva vill ju ha klara bevis vilket vi också vill ha.. Har läst om hurvida Flashen kommer innan eller inte och massa annat. Man kan inte tvinga någon att lita på en källa likssom vi inte kan tvinga er att lita på en källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in