2007-05-07, 16:15
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Och det betyder att du bara påpekar det som du anser vara fel hos andra?

Exakt! Herreje. Skulle vi inte lägga av med det här skitet nu?
Citera
2007-05-07, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du vill inte förstå eller hur? Ostteorin är ett retoriskt exempel för att understryka det ohållbara med att bevisa en teori med argumentet att förloppet inte är omöjligt. Ni -vissa av er- säger att det inte är omöjligt med bomber. Jag säger att med samma argument är ostfyllda skyskrapor inte heller omöjligt. Skillnanden är att jag erkänner att min teori är skitfånig och i princip omöjlig att bevisa.

hrrm, du får gärna köra med din ost-teori!

Okey, var det präst-ost?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Exakt! Herreje. Skulle vi inte lägga av med det här skitet nu?

Sure thing. Jag skall ändå logga ut nu.
Citera
Medlem
portnoys avatar
Jag ska sluta dissa nu. Om ni gör det samma. Det är, som sagt, inte därför jag är här.....
Citera
2007-05-07, 16:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
hrrm, du får gärna köra med din ost-teori!

Okey, var det präst-ost?
Citat:
Skillnanden är att jag erkänner att min teori är skitfånig och i princip omöjlig att bevisa
Comprende?
Citera
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo, kvaliten var ju överväldigande efter (hur många gångers förstoring?)

Jag säger igen, titta på kontaktkartan 2 bilder efter flashen, där träffar planet.

Ännu bättre se videon i normalfart.

Men jösses, min bild var ju bara ett sätt att VISA var jag hävdar att skuggan börjar och slutar, du vet, den slutsats jag drog av att se den högupplösta filmen, och den slutsats som jag fortfarande drar när jag tittar på den högupplösta filmen.

Vad är det med konceptet "Visa med markeringar men titta på originalet" som du har problem med? Din video som du vurmar för visar ju PRECIS samma sak, fryser jag den vid bildruta 80 så går skugga likväl ända fram till planet.

Jag HAR tittat hur mycket som helst på din kontaktkarta. Jag kan verkligen inte se varför planet skulle slå i just rutorna efter flashen (mer än att du tycker det blir en bättre teori då). Det jag ser är planet på väg in i byggnaden, precis efter kraschen.

Och du glömde svara på vad det jag uppfattar som en skugga egentligen är? Du vet det där mörka från nosen och snett neråt höger som liksom en skugga uppenbarar sig på bildruta 79 och sen försvinner när planet kraschat.
Citera
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Jag tycker inte att missilteorin är rolig att diskutera.

Mmm, som jag skrev innan. Ni tycker jag är löjlig som föreslår WTC-var-fyllt-av-ost. Men hemliga energivapen, missilförsedda passagerarflygplan, små kärnvapen och världsomspännande konspirationer med hemliga handslag, det minsann kräver ni skall tas på allvar. Skillnanden är att jag har min ostteori som exempel att ta fram varje gång någon försöker bevisa fakta genom att påsta att deras teori inte är omöjlig och därmed kan den vara sann. Ett retoriskt verktyg helt enkelt.
Jag erkänner hela tiden öppet att ostteorin är fånig, dum och utan kontakt med verkligheten. Men, och detta är poängen, den är inte omöjlig.

Energivapen... Jag vet inte vad du talar om, jag vet inte vad energivapen är för något... När du talar om "NI" Menar du mig personligen eller räknar du in andra i det också?

Som jag sa innan... Du tycker det inte är kul att diskutera missiler men ändå återkommer du... Du får mig att tänka på låten "som en boll kommer jag tillbaks till dig"

Men du sa ju tidigare att du står fast med ostteorin, först när man påpekar fablerna i teorin så vänder du det till ett retoriskt verktyg... Kom igen nu, erkän att du tror på osten...
Citera
2007-05-07, 16:22
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Suck, gå tillbaks och läs en gång till............

Another lesson learned from 9-11 is that jet planes flying 450+ M.P.H. into steel buildings do not have any parts break off and fall to the ground below.

Och det är ju dig jag citerat och så frågar jag.

Vad bröts INTE av från vad?

Delar från dom 2 Boeing 767 är hittade UTANFÖR resterna av husen.
Så då kan vi slänga din uppkräkning om att det skulle vara "spökplan" det handlade om.
Citera
2007-05-07, 16:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Energivapen... Jag vet inte vad du talar om

Judy Wood

James Fetzer

/SLOB
Citera
2007-05-07, 16:24
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Comprende?

Det är klart att du erkänner den som en fabel. Du är ju ensam om teorin
Citera
2007-05-07, 16:27
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Judy Wood

James Fetzer

/SLOB

Det var mer än jag visste... Jag kan väl säga att jag inte tror på det av det lilla som du länkade till...
Citera
2007-05-07, 16:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Energivapen... Jag vet inte vad du talar om, jag vet inte vad energivapen är för något... När du talar om "NI" Menar du mig personligen eller räknar du in andra i det också?
Ni -vissa av er- säger skrev jag. Jag kan inte dra mig till minnes exakt vilka konspirationsteorier du förnekat eller valt att tro på. Judy Woods D.E.W har jag länkat till tidigare. Hon förekommer som en av de lärde på Scholars for truth.
Citat:
Som jag sa innan... Du tycker det inte är kul att diskutera missiler men ändå återkommer du... Du får mig att tänka på låten "som en boll kommer jag tillbaks till dig"
Men jag har inte diskuterat missilteorin eller hur? Jag säger bara att den är skitfånig och jag har inte ork att ens försöka motbevisa det idiotiska i den. Ni som vill tro på att det fanns missiler på planet. Go ahead.

Citat:
Men du sa ju tidigare att du står fast med ostteorin, först när man påpekar fablerna i teorin så vänder du det till ett retoriskt verktyg... Kom igen nu, erkän att du tror på osten...
Ja tänk om ni kunde vara lika enkla att omvända när man påpekar osannolikheten i era fabler.

Citat:
Det är klart att du erkänner den som en fabel. Du är ju ensam om teorin

Det är många som tror på min teori.

Edit: tack för länkarna SLOB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in