2007-05-08, 20:37
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Är det någon som har nåt att säga i vad jag frågade förut angående explosioner inuti tornen strax före kollapsen?

Och hurvida man kan avfärda vittnesmålen från brandmän och privatpersoner samt ljudupptagningar? Det var ju trots allt ganska många som sade att de hörde kraftiga explosioner inifrån tornen en stund före det att de kollapsade.

Var det explosioner i tornen?

Kan det ha varit "naturliga" detonationer från saker som helt enkelt exploderade strax före kollapsen, eller kanske sprängämnen?

Det skulle vara roligt att höra vad ni personligen tror om saken.
Ja med tanke på att även WTC 7 kollapsade utan några plan så måste något sprängts. Men vad ?
Citera
2007-05-08, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Sid 10:
a. Scientific data clearly indicates that the World Trade Center buildings, including the little-discussed Building 7, were destroyed by means of controlled demolitions, of the sort that take weeks or months to prepare and could only have been an "inside job"; there were large explosive charges in the sub-basements of both of the Twin Towers, as well as smaller charges
used to bring the buildings down in an orderly fashion, and neither tower collapsed due solely to the aircraft impacts or heat generated by the burning of jet fuel on the aircraft;

Nej det finns inga vetenskapliga data som bevisar detta.
http://www.911forthetruth.com/pdfs/Rodriguezvs.Bush%20.pdf

Med det menas att folk, brandmän och ljudupptagningar inte hörde kraftiga
detonationer inifrån tornen?

Förstår jag saken rätt?
Citera
2007-05-08, 20:39
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
I fallet explosioner i tornen, VEM skall fram och säga att alla bara imbillade sig?

Man kan knappast anklaga folk och brandmän och ljudupptagningar för att inbilla sig?

Eller kan man?

Det är såna här bitar man skulle vilja ha ordentlig klarhet i, det andra vet vi ju redan, eller hur?

Man kan ju inte bara avfärda alla vittnesmål som rena fantasier heller?

Självklart finns inte det med i någon officiell rapport, (märk det elgiganten) men vad tror ni personligen om att det var kraftiga smällar före raset?

Nej?

Om det var så att en massa vittnen hörde tunga explosioner, kunde det haft någon naturlig orsak av nåt som tydligen detonerade i byggnaden?
Ok om jag formulerar mig såhär - för nu tror jag att du medvetet undviker att svara på frågan.
Är du intresserad av att få ta del av trovärdiga källor och utifrån dem bedöma vilken sida som kan antas ha mest trovärdig bevisning? Det kan du bara svara "ja" eller "nej" på.
Citera
2007-05-08, 20:40
Medlem
Billows avatar
Citat:
Är du intresserad av att få ta del av trovärdiga källor och utifrån dem bedöma vilken sida som kan antas ha mest trovärdig bevisning?
Du själv svarade inte på Xcrores inlägg
Citera
2007-05-08, 20:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Mmm jag läser stämningen mot GWB som William Rodriguez står bakom
Sid. 9
On August 31, 2004, Zogby
International, a respected polling organization, released the results of surveys taken in the days preceding the 2004 Republican National Convention, indicating that 49.3% of the population of New York City, and 41% of the residents of New York State, were of the belief that the U.S. government “knew in advance that attacks were planned on or about September 11, 2001 . . . and consciously failed to act.”

Ja, som officiellt förklarats hade man fått förvarningar om att något var på väg att hända. Men som även du vet värderar säkerhetstjänster världen över dagligen hot. Min fråga är vad som utelämnats vid "..."?

Sid 10:
a. Scientific data clearly indicates that the World Trade Center buildings, including the little-discussed Building 7, were destroyed by means of controlled demolitions, of the sort that take weeks or months to prepare and could only have been an "inside job"; there were large explosive charges in the sub-basements of both of the Twin Towers, as well as smaller charges
used to bring the buildings down in an orderly fashion, and neither tower collapsed due solely to the aircraft impacts or heat generated by the burning of jet fuel on the aircraft;

Nej det finns inga vetenskapliga data som bevisar detta.
[i]

g. To successfully make the many and lengthy cell phone calls allegedly made
by passengers from the hijacked planes was statistically impossible, given the prevailing
state of cell phone technology;

h. The sophisticated flight maneuvers attributed to the terrorist pilot who
allegedly flew into the Pentagon were far too complex for a man who flunked flight
training school;

i. No reliable evidence puts any Arabs, or persons with Arab names, on any of
the four diverted aircraft of 9-11;
j. The missile that struck the Pentagon was not Flight 77; the hole made in the
Pentagon on 9-11 was too small to accommodate an airliner, and no airliner debris
appears in any photograph of the wreckage;

Den här är bra. Sidan 12.
m. Significant evidence indicates that Flight 93 was shot down, and did not crash due to a struggle between hijackers and passengers; and that stories to the contrary were fabricated by the Enterprise (as defined in paragraphs 88-91 hereafter) for the media, which it largely owns and controls; and
favors the continuation and expansion of those efforts.

Det här är väldigt mycket text att citera. Men just nu står det inget annat än det vanliga. Men jag skall läsa igenom stämningen. 237 sidor så det tar en stund.
http://www.911forthetruth.com/pdfs/Rodriguezvs.Bush%20.pdf

Jag tror iofs att Rodriguez har dragit sig ur stämningen ("Pomeroo" är fö programledaren för "Hardfire")

/S
Citera
2007-05-08, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ok om jag formulerar mig såhär - för nu tror jag att du medvetet undviker att svara på frågan.
Är du intresserad av att få ta del av trovärdiga källor och utifrån dem bedöma vilken sida som kan antas ha mest trovärdig bevisning? Det kan du bara svara "ja" eller "nej" på.

Då är det ett vetenskapligt papper vs vittnen alltså?

Om jag fattar saken rätt?

Enligt rapporten så har de inte hört kraftiga detonationer inifrån tornet, och ljudupptagningar existerar inte som återspeglar verkligheten?

Fattar jag rätt?
Citera
2007-05-08, 20:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Med det menas att folk, brandmän och ljudupptagningar inte hörde kraftiga
detonationer inifrån tornen?

Förstår jag saken rätt?
Explosioner är fortfarande inte samma sak som bevis på bomber.

Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Du själv svarade inte på Xcrores inlägg
Vilket var för att jag inte fick svar på min fråga.
Citera
2007-05-08, 20:44
Medlem
Billows avatar
Citat:
Givetvis inte. Men det är en del i hela den här konspirations historien. Man börjar undra då det ena efter det andra länkar samman en mystisk story.
Citera
2007-05-08, 20:45
Bannlyst
Citat:

Jag säger inte att det var bomber om du läser mitt inlägg, eller hur?

Jag frågade om brandmän och folk hörde kraftiga explosioner inifrån tornen strax före det att de rasade, samt om ljudupptagningar återspeglar verkligheten eller inte?

Med andra ord, hördes det kraftiga explosioner inifrån tornen?

Kan man lita på vittnena, som trots allt var ganska många?
Citera
2007-05-08, 20:49
Bannlyst
Låt mig gå vidare. Det bevisades vetenskapligt att det inte var explosioner vid det ögonblicket inne i tornen?

Fattar jag rätt?

Och hur hade det bevisats att det inte förekom kraftiga explosioner i tornen vid det ögonblicket?

Det skulle var intressant att få ta del av, då kunde man få ett bra svar.

Jag antar att det var en ganska omfattande rapport som bevisade att det inte förkom en massa kraftiga explosioner, men frågan är hur man gick tillväga?

Det måste uppkommit en situation som stod mellan vittnen, diverse ljudupptagningar och vetenskapliga rapporter.

Man hade väl även mätt seismisk aktivitet som skulle bekräfta dessa explosioner har jag för mig, jag skall se om jag hittar länken dit sen. Om dessa seismiska mätningar var korrekta förstås.

Har du någon personlig uppfattning om saken?

Och som svar på din fråga, förlåt att jag glömde av det.

Jag vill GÄRNA ta del av trovärdig information som visar hur det verkligen var.
Citera
2007-05-08, 20:52
Bannlyst
Lord of helmet. Jag har redan get dig källorna där det står tre gånger efter att att du frågat nu. så ser ingen anledning att ge dom igen.

Och nej så var det inte, då har du inte läst texten alls. det står som jag säger det står. och det står på engelska så det krävs att man kan engelska för att kuna läsa det
Citera
2007-05-08, 20:57
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag är öppen och vill inte välja sida"

Men att klistrar in samma lögner om och om igen gör dom inte till sanningar.
Och ni får ha tålamod med mig.
Det kan bli en rolig läsning om ni har lite tålamod.
Får man inte svar på det man klistrar in. Får man försöka klistra in det igen givetvis.. I hopp om att få svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in