2007-05-06, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det finns i denna tråd ett antal inlägg som driver tesen att det påträffats smält stål i större mängder i rasmassorna efter WTC-tornen.
Dessa inlägg refererar ofta till video-klipp.
Jag har verkligen försökt att följa upp dessa länkar och titta på klippen.

Men jag hittar inga vittnesmål som övertygar mig..
I klippen låter det typiskt så här:

"Like molten steel"
"Red hot"
"My shoes were melting"

etc.

Jag hittar dock inga vittnesmål som på ett trovärdigt sett gör klart att personen verkligen har sett större mängder smält stål!

Små mängder smält stål i rasmassorna förklaras ju genom att man använt skärbrännare för att kapa balkar vid uppröjningen.

/T

Man ser ju å andra sidan smält stål rinna från byggnaden på ett YouTube klipp, om det nu är byggnadens eget stål som rinner förstås.

http://www.youtube.com/watch?v=ExrVgioIXvk
Citera
2007-05-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Man ser ju å andra sidan smält stål rinna från byggnaden på ett google klipp, om det nu är byggnadens eget stål som rinner förstås.
Man ser något som rinner, ja, men att det skulle vara stål är ju inte bevisat, eller?

/T
Citera
2007-05-06, 19:12
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Sen har vi faktiskt ögon att se med, hjärnor att tänka med.............

Lika skrämmande är det när blåögda folk tror att,- Säger regeringen så, så MÅSTE det ju vara så.

Och skulle någon stackare våga ifrågasätta något, så kan ju den inte vara vid sina sinnens fulla bruk.

Vi har sett det förr...............

Många gånger.
Men det är ju inte regeringen som har sagt så. Det är en oberoende utredning bestående av olika forskare från ett flertal universitet. Hur i hela fridens namn är en oberoende utredning då? Läs de 10 första sidorna i NISTs slutliga rapport, eller i pentagon rapporten och tala om för mig på vilken grund du kallar dessa forskare för köpta?

Och återigen (tredje gången gillt kanske?). Vad är det som är felaktigt i screw loose change? Du säger dig inte vara imponerad, som om du då vore imponerad av LC. Står du bakom den filmen då?
Citera
2007-05-06, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Man ser något som rinner, ja, men att det skulle vara stål är ju inte bevisat, eller?

/T

Nej, det kan man bara spekulera i.
Citera
2007-05-06, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Men det är ju inte regeringen som har sagt så. Det är en oberoende utredning bestående av olika forskare från ett flertal universitet. Hur i hela fridens namn är en oberoende utredning då? Läs de 10 första sidorna i NISTs slutliga rapport, eller i pentagon rapporten och tala om för mig på vilken grund du kallar dessa forskare för köpta?

Och återigen (tredje gången gillt kanske?). Vad är det som är felaktigt i screw loose change? Du säger dig inte vara imponerad, som om du då vore imponerad av LC. Står du bakom den filmen då?

Det finns en hel del saker som inte fått någon förklaring. Vad var flasharna vi såg till exempel?. Vad tyckte NIST om dem?

Var det metal som rann vi såg nyss på YouTube videon?

Explosionerna man hörde före innan tornet föll? Och den seismiska aktiviteten före fallen?

Till exempel.

Det är sånt man skulle vilja ha ett svar på.

Svaren de gav på LS filmen var i många fall inte tillfredsställande därför att de var inget bevis, snarare teorier. En del svar var rentav arroganta, som de exempel jag skev.

Då tappar jag förtroendet direkt.
Citera
2007-05-06, 19:25
Medlem
Citat:
Nej, det kan man bara spekulera i.
Bra, då gör jag det:
Det mest sannolika som jag ser det, är att det är aluminium eller glas.

Det skulle faktiskt också kunna vara brinnande plast/gummi eller liknande.
Jag minns att när man var yngre och "lekte med elden" (bokstavligen) så var det kul att "grilla" plast.
Ibland kunde man få effekten att det föll brinnande plastdroppar och dom gav dels ifrån sig ett "kul" ljud, men eftersom varje droppe också brann, så såg det ut som små eldklot.

En sak som man inte skall dra för långtgående slutsatser av, det är den färg som någonting ser ut att ha på en videoupptagning.
Beroende på kamerans vitbalans och andra inställningar så kan färger vara ordentligt förvanskade.

/T
Citera
2007-05-06, 19:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det finns en hel del saker som inte fått någon förklaring. Vad var flasharna vi såg till exempel?. Vad tyckte NIST om dem?

Var det metal som rann vi såg nyss på YouTube videon?

Explosionerna man hörde före innan tornet föll? Och den seismiska aktiviteten före fallen?

Till exempel.

Det är sånt man skulle vilja ha ett svar på.

Svaren de gav på LS filmen var i många fall inte tillfredsställande därför att de var inget bevis, snarare teorier. En del svar var rentav arroganta, som de exempel jag skev.

Då tappar jag förtroendet direkt.

Och vad tyckte du om Loose change guide?
Citera
2007-05-06, 19:26
Bannlyst
Redan i början så gick de in med en massa onödig kommentation.

Det var nog mycket översittar tonen jag retade mig på i filmen. Hade de presenterat sitt material på det här viset så hade jag haft lättare att ta till mig budskapet.

http://www.911myths.com/html/explosive_force.html
Citera
2007-05-06, 19:27
Bannlyst
Majava. du förstår inte saker som vanligt, gå tillbaka till din tv. en person i tråden bad mig skriva länkarna

Lord of helmet. Där har har du länkarna!. Och allt händer just nu dom installerar miljoner med kameror ger folk chip i armen. du kan inte lämmna london om du inte har ett chip i ditt pass snart. vadå det är 60 tals saker? det har inget med saken att göra när det hände, högre makter inåt i regeringen har alltid styrt och kunat göra planer som operation northwoods där dom planerar att döda sitt eget folk. snälla jag kan dra upp 100 olika saker du aldrig hört talas om. sök på Operation mockingbird hur CIA styr nästan all media. och globalisterna styr FN det är bara gjort för att göra oss vana vid iden av EN arme inget annat. Och Nej al-qaida är skapade av AMERICA CIA det har gåt en dokumentär om det på BBC till och med. Och kennedy drog ut soldaterna från vietnam för america sa vietnam hade sänkt en av deras båtar fast dom inte hade gjort det, och han visste det. Kennedy som pressident i america hade ingen makt i america alls, det var folk bakom scenerna som satte reglerna och så är det idag med. om några år kommer det vara civil krig i america mott myndigheterna. och ta reda på vilket folk som äger bankerna i america det är ett kriminellt nätvärk som tar saktte pengar folk betallar till en privat bank. "set lite filmer på internet" idio* allt jag pratar om är fakta så kalla det inget annat än det innan du själv kollat upp det, gå till skol bänken och lyssna på hur historia bara blev som det blev medans värkligheten är att det blev som det blev pga folk i makten planera det så. och banker i london fonda fortfarande hitler. det har varit bush familjens och globalisternas plan ända sen hitler att ta över världen.
Citera
2007-05-06, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Och vad tyckte du om Loose change guide?

Filmen loose change hade en bra berättare och hela filmen ingav förtroende tack vare att det märktes att man försökte gå sakligt tillväga.

Presentation är en viktig bit, minsta översittar tendens gör att jag ratar ett budskap direkt.
Citera
2007-05-06, 19:29
Bannlyst
tenor302. Här är fullt med vittnen om smält stål "rivers of molten steel" http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/moltensteel.html

Där var smält stål inget snack om saken.
Citera
2007-05-06, 19:32
Medlem
Citat:
Det finns en hel del saker som inte fått någon förklaring. Vad var flasharna vi såg till exempel?.

Några skribenter här driver tesen att flasharna kommer innan planen träffar.
Jag kan inte se det, utan uppfattar att dom kommer samtidigt som träffen. (flygplansnos/fasad)

Då ser jag det som mest sannolikt att det vi ser är den initiala värmeutveckling som uppstår när planens rörelseenergi vid träffen med fasadens stålbalkar omvandlas till värme.

I ett konspirations-scenario är det kanske något slags vapen som avlossas från planen, men att utveckla detta överlämnar jag till någon annan...

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in