2007-05-08, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
What? Men det här är ju din bättre-än-DVD-som-amn-minsann-inte-kan-klaga-på, tillräckligt tydlig för att göra dig 100% säker på att flashen var innan? Hur kan det komma sig att du först tycker att den är bäst i världen, men när sen folk använder SAMMA film och analyserar närmare så tar du till halmstrået att den är för låg kvalitet på?

Jag kan lova dig att skuggan syns tämligen tydligt. Även på den oförstorade bild 80. Jag påstår att du helt enkelt inte vill släppa din blinda tro.

Byggnaden och planet är SMÅ på den videon, inte tillräckligt för att kunna exakt bedöma centimeter.

(du fattar va)

Så, nej, vi vet inte om flashen var före eller under impact.
Citera
2007-05-08, 15:36
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Läs tråden.

Jo jag har läst tråden och kommit till slutsatsen att det inte finns bevis nog för dig. Du skall ha det bevisat till 100% vilket är en omöjlighet. Ta bara påståendet om explosiv last i flygplanen. Tror du att det går att bevisa att det inte fanns bomber med ditt sätt att tänka? Det lär inte stå i något papper att det lastades bomber på planet eller hur. Då återstår bara att fråga personer som kan ha varit inblandade och om de nu säger att det inte lastades några bomber på planet så behöver du bara påstå att de ljuger och så går detta inte att bevisa enligt ditt sätt att tänka. Slutsatsen är att du har bestämt dig och inget kan övertyga dig om motsatsen.
Citera
2007-05-08, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Jo jag har läst tråden och kommit till slutsatsen att det inte finns bevis nog för dig. Du skall ha det bevisat till 100% vilket är en omöjlighet. Ta bara påståendet om explosiv last i flygplanen. Tror du att det går att bevisa att det inte fanns bomber med ditt sätt att tänka? Det lär inte stå i något papper att det lastades bomber på planet eller hur. Då återstår bara att fråga personer som kan ha varit inblandade och om de nu säger att det inte lastades några bomber på planet så behöver du bara påstå att de ljuger och så går detta inte att bevisa enligt ditt sätt att tänka. Slutsatsen är att du har bestämt dig och inget kan övertyga dig om motsatsen.

Så vad gör vi om vi inte kan få allt klarlagt och bevisat?

Alla vittnen då, som man bara avfärdat?
Citera
2007-05-08, 15:39
Bannlyst
Nu kommer vi inte längre om vi inte byter och börjar att diskutera lite konstruktivt istället för att bara attackera varandra hela tiden.

Rätt?

Så, då går jag offline.
Citera
2007-05-08, 15:39
Medlem
Pads avatar
Citat:
Byggnaden och planet är SMÅ på den videon, inte tillräckligt för att kunna exakt bedöma centimeter.

(du fattar va)

Ja, jag fattar att du depserat försöker slingra dig ur. Problemet är att dit petimeterprat om centimetrar är helt ointressant. Planet färdas ju nämligen flera meter mellan varje bildruta, och då det är helt uppenbart att skuggan når fram till nosen på planet i ruta 80, men flashen inträffar först ruta 81 så står det helt klart att flashen inte är FÖRE. Busenkelt. Det spelar ingen roll om du hittar en ficka mellan planet och skuggan som motsvarar 2 meter, det hade ändå inneburit att flashen kom samtidigt. Nu finns det ingen synbar ficka alls.

Citat:
Så, nej, vi vet inte om flashen var före eller under impact.

Alltså, man kan ju välja att ta på sig skygglapparna eller blunda som du gör, men det hindrar inte det faktum att bildrutorna talar sitt tydliga språk.

Du är välkommen att plocka upp ruta 80 och rita lite på den närhelst du vill, men du har inte tillräckligt med ryggrad för det. Patetetiskt.
Citera
2007-05-08, 15:40
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Så vad gör vi om vi inte kan få allt klarlagt och bevisat?

Bevisar hur det ligger till genom att använda all tillgänglig kunskap som vi har. Vi bevisar bortom allt rimligt tvivel hur det gick till och nöjer oss med det. Men inte heller detta kommer att fungera i ditt fall för du har bestämt dig för att det är en konspiration och du gör också allt för att bevisa att det är så.
Citera
2007-05-08, 15:43
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Utförlig kommentar.

Från en troende.

Mina frågor om Loose Change ligger kvar, bara för att du IGNORERAR dom försvinner dom inte, det är det pinsamma, man jag sammanfattar gärna.

Vad är det Håkan på KTH har fel i?
Han kan inte 2001 gissa vad du skall fantisera ihop 2007.
Han förklarar hur eld och krasch påverkade husen och vad som hände.

Här har du länken.
http://www.nyteknik.se/art/17356

Loose Change säger att det inte finns en enda rest från husen som är större än 2 foot.

Du vill ha, och jag citerar dig själv.
Citat:
Utelämna INGET om man skall få en rättvisande analys

Avfärda INGET förrän du noggrant undersökt saken.

Jag ger dig åter igen bilden från Ground Zero efter raset.
Du kan själv utan inblandning från någon här på FB eller från någon myndighet i USA titta på bilden.

http://www.osha.gov/nyc-disaster/photoarchive/image4.jpg

Är detta rester som är större än 2 foot?

Ja eller nej duger.

Nu blir det spännande, hur skall han slingra sig ur detta?
Citera
2007-05-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Bevisar hur det ligger till genom att använda all tillgänglig kunskap som vi har. Vi bevisar bortom allt rimligt tvivel hur det gick till och nöjer oss med det. Men inte heller detta kommer att fungera i ditt fall för du har bestämt dig för att det är en konspiration och du gör också allt för att bevisa att det är så.

Jag skall bara svara på det här då innan jag loggar ut.

Snälla lilla Teo.

Jag säger INTE att det ÄR en konspiration, jag säger att det KAN ha rört sig om en konspiration. Det vore inte första gången vi sett en sådan i så fall.

Till skillnad från dig, och många andra så utesluter inte jag att det kan röra sig om en kospiration lika väl som att det kan ha varit ett attentat med bin laden och kapare.

Förstår du bättre nu. Eftersom ni blåögt tror helt och hållet att en konspiration är utesluten, så propagerar jag för att det KAN ha rört sig om en sådan, för att ni skall börja att vara öppna för den möjligheten också. Se mer öppet.

Snälla, försök att förstå det innan du yttrar dig. Tack.
Citera
2007-05-08, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Mina frågor om Loose Change ligger kvar, bara för att du IGNORERAR dom försvinner dom inte, det är det pinsamma, man jag sammanfattar gärna.

Vad är det Håkan på KTH har fel i?
Han kan inte 2001 gissa vad du skall fantisera ihop 2007.
Han förklarar hur eld och krasch påverkade husen och vad som hände.

Här har du länken.
http://www.nyteknik.se/art/17356

Loose Change säger att det inte finns en enda rest från husen som är större än 2 foot.

Du vill ha, och jag citerar dig själv.

Jag ger dig åter igen bilden från Ground Zero efter raset.
Du kan själv utan inblandning från någon här på FB eller från någon myndighet i USA titta på bilden.

http://www.osha.gov/nyc-disaster/photoarchive/image4.jpg

Är detta rester som är större än 2 foot?

Ja eller nej duger.

Nu blir det spännande, hur skall han slingra sig ur detta?

Var det stål?

Hittade du ingen flygmotor?
Citera
2007-05-08, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ja, jag fattar att du depserat försöker slingra dig ur. Problemet är att dit petimeterprat om centimetrar är helt ointressant. Planet färdas ju nämligen flera meter mellan varje bildruta, och då det är helt uppenbart att skuggan når fram till nosen på planet i ruta 80, men flashen inträffar först ruta 81 så står det helt klart att flashen inte är FÖRE. Busenkelt. Det spelar ingen roll om du hittar en ficka mellan planet och skuggan som motsvarar 2 meter, det hade ändå inneburit att flashen kom samtidigt. Nu finns det ingen synbar ficka alls.

Alltså, man kan ju välja att ta på sig skygglapparna eller blunda som du gör, men det hindrar inte det faktum att bildrutorna talar sitt tydliga språk.

Du är välkommen att plocka upp ruta 80 och rita lite på den närhelst du vill, men du har inte tillräckligt med ryggrad för det. Patetetiskt.

Jag skall svara 5 personer, hur tror det det är med koncentrationen, rätt splittrat va?

Nu tar jag paus.
Citera
2007-05-08, 15:56
Medlem
Bulawayos avatar
Xcore: Ta en liten paus ute i solen och försök lugna ner tankarna en aning. Jag vet erfarenhetsmässigt att det kan vara svårt att få med allting när debatten börjar likna en chat och du har 5 meningsmotståndare emot dig. Gör en bra avvägning vilka frågor du bör fortsätta med och vilka du bör strunta i. Låt dig inte heller luras in i en massa frågor du inte kan försvara och vars implikationer blir smått löjeväckande, för du ska veta att dina motdebattörer njuter av att sätta dig i klistret. De är inte här för att själva försöka ta ställning till vad som är sant eller ej.

Lär dig även vilka du bör ignorera helt och hållet. Det finns bättre saker att slösa din energi på.
Citera
2007-05-08, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Xcore: Ta en liten paus ute i solen och försök lugna ner tankarna en aning. Jag vet erfarenhetsmässigt att det kan vara svårt att få med allting när debatten börjar likna en chat och du har 5 meningsmotståndare emot dig. Gör en bra avvägning vilka frågor du bör fortsätta med och vilka du bör strunta i. Låt dig inte heller luras in i en massa frågor du inte kan försvara och vars implikationer blir smått löjeväckande, för du ska veta att dina motdebattörer njuter av att sätta dig i klistret. De är inte här för att själva försöka ta ställning till vad som är sant eller ej.

Lär dig även vilka du bör ignorera helt och hållet. Det finns bättre saker att slösa din energi på.

TACK!

Nu tar jag en paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in