2007-05-08, 14:36
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Värst vad du hänger upp dig på Loose change.

Pratar jag SÅ mycket om Loose Change?

Nej, men du har sagt att du tror på det som sägs i Loose change. LCG argumenterar emot allt som sägs i LC. Om du efter att ha läst LCG fortfarande tror på LC så borde det vara lätt för dig att visa var LCG brister, vilket jag gärna vill se dig göra. Om du å andra sidan har omvärderat några av dina åsikter om loose change efter att ha läst guiden så vill jag veta vad du trodde på förut som du inte tror på längre.
Citera
2007-05-08, 14:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Så länge det finns oklarheter så kan man inte presentera en klar lösning på varför WTC förstördes.

Men det vet ni väl redan?

Man kan gå ut med en högst trolig förklaring, som ändå inte bevöver stämma med verkligheten eftersom alla faktorer inte är medräknade, dvs dem som man inte kunde förklara.

Givetvis är det så, men man lär få bra mycket bättre träffprocent i sina gissningar om man baserar dem på vad som är troligt än om man låter bli. Även en blind höna hittar ett korn då och då, det innebär inte att blinda hönor generellt sätt är bättre på att leta korn.

Som sagt, jag är öppen för alternativa förklaringar, men inte så länge det bara är fria fantasier utan konkret bevisning.
Citera
2007-05-08, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nej, men du har sagt att du tror på det som sägs i Loose change. LCG argumenterar emot allt som sägs i LC. Om du efter att ha läst LCG fortfarande tror på LC så borde det vara lätt för dig att visa var LCG brister, vilket jag gärna vill se dig göra. Om du å andra sidan har omvärderat några av dina åsikter om loose change efter att ha läst guiden så vill jag veta vad du trodde på förut som du inte tror på längre.

Jag har sett ett flertal rättelser på sånt som kom fram i konspirationsrörelserna. Och visst finns det fel som rättas, men det finns också mycket som bara besvarats med tysthet.

Smällen i WTC7

Till exempel.

Vad hände, det borde vara viktigt att gå ut och förklara för folket att den inte sänktes kontrollerat.

Samt bevisa det..............

Varför tiger regeringen, det gör folk misstänksamma.
Citera
2007-05-08, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Givetvis är det så, men man lär få bra mycket bättre träffprocent i sina gissningar om man baserar dem på vad som är troligt än om man låter bli. Även en blind höna hittar ett korn då och då, det innebär inte att blinda hönor generellt sätt är bättre på att leta korn.

Som sagt, jag är öppen för alternativa förklaringar, men inte så länge det bara är fria fantasier utan konkret bevisning.

När man söker förklaringar så är det inte alltid att de var så logiska som man först hade trott.
Citera
2007-05-08, 14:41
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Du menar styrda?

De troende

Vi andra vågar till och med kritisera.

Jag är inte styrd för att jag kan räkna ut falltider för WTC, du har inte kunskapen att göra detta utan litar på Loose Change i stället.

Så åter igen, jag är en troende av vetenskap, du tror på en film på nätet.
Jag letar efter fler källor än en, du tror på en film på nätet.
Jag räknar själv på olika scenarion genom min kunskap jag fått under min utbildnings tid, du tror på en film på nätet.
Jag hittar utredningar från olika länder och institutioner, du tror på en film på nätet.

Undrar vem som är styrd?

Rest my case.
Citera
2007-05-08, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag är inte styrd för att jag kan räkna ut falltider för WTC, du har inte kunskapen att göra detta utan litar på Loose Change i stället.

Jag räknar själv på olika scenarion genom min kunskap jag fått under min utbildnings tid, du tror på en film på nätet.
Jag hittar utredningar från olika länder och institutioner, du tror på en film på nätet.

Undrar vem som är styrd?

Rest my case.

Och det gör ju naturligtvis ditt sätt att se på saken riktigt, eller hur?

Suck
Citera
2007-05-08, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten

Undrar vem som är styrd?

Rest my case.

Ha ha ha, tog du åt dig?

Där fick du för foilehatt.

I ditt fall så är det nog rätt kört, ja.

Lägg ned fallet du.
Citera
2007-05-08, 14:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Tja, man kan ju fråga sig vad det var.

Hur menar du? Antingen så VISSTE de att Madridskrapan inte hölls om exempel eller också var de riktigt dåligt pålästa. Det finns inga andra alternativ här.

Skurkar eller hittehjon?
Citera
2007-05-08, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Hur menar du? Antingen så VISSTE de att Madridskrapan inte hölls om exempel eller också var de riktigt dåligt pålästa. Det finns inga andra alternativ här.

Skurkar eller hittehjon?

Aha!

Men explosionerna då?

Och brandmännens uttalande och agerande.
Citera
2007-05-08, 14:47
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Jag har sett ett flertal rättelser på sånt som kom fram i konspirationsrörelserna. Och visst finns det fel som rättas, men det finns också mycket som bara besvarats med tysthet.

Smällen i WTC7

Till exempel.

Vad hände, det borde vara viktigt att gå ut och förklara för folket att den inte sänktes kontrollerat.

Samt bevisa det..............

Varför tiger regeringen, det gör folk misstänksamma.

Suck, jag ger upp. Det går tydligen inte att få ett enkelt svar från dig i den här frågan.
Citera
2007-05-08, 14:48
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ville regeringen göra ett attentat så är det ju inte helt omöjligt, eller hur?

Men det är ju helt otänkbart i ditt fall förstår jag.

Ibland får man vara mer öppen och tänka längre.

Man skall aldrig utesluta nåt, speciellt inte innan man har en fullt bevisad förklaring till saker.

OK! Då undrar jag varför ville regeringen rasera WTC?

Otänkbart är det inte. Faktum är att det var mycket mer tänkbart för mig för några år sedan än det är nu.

Vad menar du när du skriver att man inte skall utesluta något? Med det tankesättet behöver vi tex inga domstolar eftersom det inte går att bevisa någonting till 100%. Passar detta påstående in på hur du tänker?
Citera
2007-05-08, 14:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
I ditt fall så är det nog rätt kört, ja.

Lägg ned fallet du.

Inte mig emot.

Lutar mig lugnt tillbaka mot utbildning och kunskap, du däremot är jag orolig för. Du kan inte annat än hänvisa till en amatör gjord skitfilm på nätet.

Vad har Professor Håkan på KTH fel i?

Han bekräftar exakt det du sa inte hade hänt. Då skal lju du sitta inne mer mer information än han då!!!!

Vad har han fel i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in