2007-05-06, 12:41
Bannlyst
vilka experter? dom som jobbar för fema/nist som har myndigheterna över axeln?. FEMA/NIST räkna bara med våning 8-46 på WTC7 när dom gjorde uträkningar på kollapsen. Seriös utredning!. och det finns många experter som inte håller med FEMA/NIST http://stj911.org/ http://911scholars.org/
Citera
2007-05-06, 12:41
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Min nästa fråga blir.

HUR kunde det komma sig att en del nyhetsstationer rapporterade kollapsen av WTC7 20 min före det inträffade? BBC bland annat.

1.De hamnade in nån underlig temporär tidswarp

2.Beslutet om att sänka WTC7 med sprängämnen var redan taget, ett misstag begicks och det läckte ut lite för tidigt.

Var inte en förklaring att bilden de visade i bakgrunden inte var i realtid utan var inspelad tidigare och loopades?
Citera
2007-05-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Den här filmen visar ju också att huset kollapsade på ett sådant sätt så att det ger illusionen av att förloppet gick mycket fortare. Först rasade tydligen taket och delar av baksidan, sedan fasaden.

http://www.youtube.com/watch?v=G86yuunRBIw
Varför börjar inte nedräkningen då skrotet sägs ha träffat husets hörn?
Det fanns ju långfilmspotential här, nej, mastodontfilmspotential!

" One, two, three, .... twenty four thousand seven hundred and nineteen, twenty four thousand seven hundred and twenty.

Twenty four thousand seven hundred and twenty seconds. That's not free-fall time. Not even close."
Citera
2007-05-06, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Var inte en förklaring att bilden de visade i bakgrunden inte var i realtid utan var inspelad tidigare och loopades?

1.Om man tittar så verkar det definitivt inte loopat, och varför skulle man göra det?

2.Sändningen bryts så man får inte se raset av WTC7.
Citera
2007-05-06, 12:49
Bannlyst
SLOB. Som sagt resultaten på dens columns är i det andra dokumentet på sida 21. det på sida 139-140 har inget med kollapsen att göra alls. att det blivit varmt i en kort stund på nåt ställe påverkar inte stålet ett skit. 1 600 grader?? nu håller vi oss till värkligheten. inga av dens columns på där ställen som måste utsättas för höga temperaturer för kollaps ska kuna inträffa blev skadade. bland annat därför dom justera och ändra värdena på sin modell tills dom fick kollaps
Citera
2007-05-06, 12:56
Medlem
Majavas avatar
Citat:
1.Om man tittar så verkar det definitivt inte loopat, och varför skulle man göra det?

2.Sändningen bryts så man får inte se raset av WTC7.

För att det är betydligt intressantare att visa en bakgrund som föreställer det som händer än en bluescreen? Samtidigt vill man väl inte riskera att det dyker upp något olämpligt. Med loop menade jag en flera minuter lång sådant.
Citera
2007-05-06, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
För att det är betydligt intressantare att visa en bakgrund som föreställer det som händer än en bluescreen? Samtidigt vill man väl inte riskera att det dyker upp något olämpligt. Med loop menade jag en flera minuter lång sådant.

Det hände inte mycket på den loopen i så fall. Varför skulle det inte vara direktsändning, vilket vore naturligt då alla andra stationer jag såg använde sig av direktsändning.

Med tanke på att det var samma dag det hände så fanns det säkert ett stort intresse av att sända live.
Citera
2007-05-06, 13:01
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Jag tror att ett sådant avslöjande skulle skapa mer kaos än reda…

Men Kerry säger ju upprepade gånger att det är första gången han hör talas om det här och att han inte vet vad de pratar om.

Och som sagt, på den längre versionen som Xcore postade påstår videomakarna också att Kerry avslöjar sanningen om Chemtrails. Håller du med om den analysen?

BBC har vi ju också dragit igenom, i en separat tråd till och med. Varningar om WTC7s nära förestående ras kom i god tid innan den föll, det syntes på byggnaden att den var instabil vad jag förstår. Vid 2001 var det få som visste skillnaden på WTC1, 2, 3, 4, 5, 6 och 7. Att BBC då tror att ytterligare en byggnad rasat tycker är mindre märkvärdigt än att de skulle fått en prematurt läckt pressrelase från NWO. Det gick massor av rykten och att BBC skulle ha fått nånslags förhandsinformation från konspiratörerna verkar underligt ur flera aspekter, en är frågan varför i hela fridens namn konspiratörerna skulle skicka ut pressreleaser om saker som snart skulle vara uppenbara (att byggnaden hade rasat alltså).

Citat:
Och det här?

Ground Zero EMT: We Were Told Building 7 Was to Be "Pulled"

>> New Jersey Emergency Medical Technician asked "how could someone have rigged all these explosives?" before towers collapsed, support columns had been blown out <<

Paul Joseph Watson
Prison Planet
Thursday, February 8, 2007

>> A New Jersey EMT has gone public on how emergency workers were told that Building 7 was going to be "pulled," before a 20 second demolition countdown broadcast over radio preceded its collapse. The ground zero rescue worker also blows the whistle on how he witnessed multiple underground support columns of the WTC towers that had been severed before the buildings imploded. <<

Läs resten här

http://www.prisonplanet.com/articles...7building7.htm

Och sedan dess har ingen hört något ifrån den där EMTn. Då uppstår några frågor: Varför hörde ingen annan radiosändningen med nedräkningen? Och varför hörde ingen det megafonutrop ("bullhorn") han ska ha hört?

/S
Citera
2007-05-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
vilka experter? dom som jobbar för fema/nist som har myndigheterna över axeln?. FEMA/NIST räkna bara med våning 8-46 på WTC7 när dom gjorde uträkningar på kollapsen. Seriös utredning!. och det finns många experter som inte håller med FEMA/NIST http://stj911.org/ http://911scholars.org/

NIST består ju av ett par hundra experter och forskare. Tror knappast att "myndigheterna" (vilka myndigheter?) mutar och konspirerar på det sättet (hur skulle det gå till?). Sedan finns det ju gott om andra personer. På varje universitet finns det ju ingenjörer och andra skolade personer. Lustigt nog är alla som har "bevis" för att USA anföll sig själv unga personer utan någon relevant högre utbildning.

Angående BBCs rapportering finns det inte så mycket att säga. Ett misstag helt enkelt. Sådant händer ju ofta vid större händelser. Vid skjutningen på Virginia Tech pratade ju poliser om flera skyttar, om terrorister, etc. Det finns mänskliga och slumpmässiga faktorer.

All er konspiration bygger egentligen bara på USA-hat. Man kan beskylla USAs regering och amerikaner för i princip allting. Falska månlandningar, sänkningar av Titanic, obduktioner på utomjordingar, mord på presidenter, falska terrordåd, riggade presidentval...I er värld så räcker det med vaga hänvisningar till "USA" och "myndigheter" så har alla bilden klar för sig, USA styrs självklart av ondskefulla och mycket intelligenta (hur skulle de annars kunna ha planera och genomföra allting?) män som inte skyr några medel och har enorma kontaktnätverk. I verkligheten lyckades man dock inte ens tysta ned en avsugning i Ovala rummet.

Hade World Trade Center stått i Kanada eller Australien hade vi aldrig haft denna diskussion.
Citera
2007-05-06, 13:04
Bannlyst
Hur kan man ifråga sätta om det var direkt sänding eller inte efter man sett att dom bryter av henne? lol. bara en slump till i högen. självklart var det direkt sändning.
Citera
2007-05-06, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Men Kerry säger ju upprepade gånger att det är första gången han hör talas om det här och att han inte vet vad de pratar om.

Och som sagt, på den längre versionen som Xcore postade påstår videomakarna också att Kerry avslöjar sanningen om Chemtrails. Håller du med om den analysen?

BBC har vi ju också dragit igenom, i en separat tråd till och med. Varningar om WTC7s nära förestående ras kom i god tid innan den föll, det syntes på byggnaden att den var instabil vad jag förstår. Vid 2001 var det få som visste skillnaden på WTC1, 2, 3, 4, 5, 6 och 7. Att BBC då tror att ytterligare en byggnad rasat tycker är mindre märkvärdigt än att de skulle fått en prematurt läckt pressrelase från NWO. Det gick massor av rykten och att BBC skulle ha fått nånslags förhandsinformation från konspiratörerna verkar underligt ur flera aspekter, en är frågan varför i hela fridens namn konspiratörerna skulle skicka ut pressreleaser om saker som snart skulle vara uppenbara (att byggnaden hade rasat alltså).

Och sedan dess har ingen hört något ifrån den där EMTn. Då uppstår några frågor: Varför hörde ingen annan radiosändningen med nedräkningen? Och varför hörde ingen det megafonutrop ("bullhorn") han ska ha hört?

/S

1.Rätt svårt att säga helt säkert hurvida Kerry medger saken. Vi får hoppas att det snart kommer lite mer info om saken.

2.Och det verkar ju rätt underligt att BBC "slarvat bort" bandet angående repotaget om WTC7 tycker jag.

3.När jag ser WTC7 kollapsa så ser jag utan tvivel en byggnads implosion och det borde fler än jag göra tycker jag.

4.Vi får hoppas att EMTn dyker upp igen inom snar framtid, skulle vara intressant att få mer fakta om saken, och framför allt bevis.
Citera
2007-05-06, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Hur kan man ifråga sätta om det var direkt sänding eller inte efter man sett att dom bryter av henne? lol. bara en slump till i högen

Det vore MYCKET underligt om det inte vore direktsändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in