2007-05-07, 15:21
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det stämmer. Det har ju en mera logisk förklaring. Men WTC 7 som föll till marken utan sådana inblandningar är en gåta ..

Frågan är hur väl WTC6 hade stått om det varit lika högt som WTC7, till exempel.

/S
Citera
2007-05-07, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag måste medge att din illustration var mer pedagogisk än min.

Först

Kolla det här...........

Nå, är planet framme? Knappast.

http://thewebfairy.com/911/flyingpig/index.htm

Läs det här sen......

>> Another lesson learned from 9-11 is that jet planes flying 450+ M.P.H. into steel buildings do not have any parts break off and fall to the ground below. Let’s begin with the already-mentioned CNN video from the south. When reviewing the videotape we can see that UA 175 actually enters the South Tower without any part of a wing, no part of the fuselage, not even a beverage tray breaking off on impact. <<

Vad är pilotens kommentar till det?

http://www.media-criticism.com/911_video_fakes_01_2004.html

Och kolla det här, var det verkligen plan som flög in i tornen?

http://thewebfairy.com/911/ghostplane/index.htm
Citera
2007-05-07, 15:28
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

Läs det här sen......

>> Another lesson learned from 9-11 is that jet planes flying 450+ M.P.H. into steel buildings do not have any parts break off and fall to the ground below.

Ummm...landningställ och flygmotorer hittades ju på marken.

/S
Citera
2007-05-07, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ummm...landningställ och flygmotorer hittades ju på marken.

/S

Som gick rakt igenom byggnaden ja.

Och det var inte det de menade.
Citera
2007-05-07, 15:35
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Som gick rakt igenom byggnaden ja.

Och det var inte det de menade.

Spelar ju ingen roll - meningen är falsk ändå. Planets delar bröts sönder och hamnade på gatorna. Menade de något annat får de skriva något annat också.

Det var ju en enorm massa som med hög rörelsehastighet flög in i tornen.

/S
Citera
2007-05-07, 15:36
Medlem
portnoys avatar
Delar såsom landningsställ och vissa motordelar är av betydligt starkare stål än de största delarna av ett flygplan (aluminium, kompositmaterial). De kan med lätthet ha slungats av explosionen och infernot rakt igenom byggnaden. Tänk på kraften de slungades IN med.
Citera
2007-05-07, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Spelar ju ingen roll - meningen är falsk ändå. Planets delar bröts sönder och hamnade på gatorna. Menade de något annat får de skriva något annat också.

Det var ju en enorm massa som med hög rörelsehastighet flög in i tornen.

/S

Visst är det konstigt, om du tittar, planet går lugnt in i byggnaden utan att något över huvudtaget bryts eller ramlar av. Även om planet rörde sig snabbt så finns krafterna där ändå. WTC var inga svaga torn precis, massor med stål att ta sig igenom.
Citera
2007-05-07, 15:39
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Visst är det konstigt, om du tittar, planet går lugnt in i byggnaden utan att något över huvudtaget bryts eller ramlar av.

Nej, det där går INTE lugnt till. Hade du varit där hade du verkligen inte sagt så. Tro mig på den punkten.
Citera
2007-05-07, 15:40
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja jag vet. De drar fram den ena tossigare teorin än den andra. Bombteorin kan jag förstå att man vill granska då den vid ett första ögonkast inte ser helt orealistisk ut. Och därmed är den rätt kul att diskutera.

Men när man inte helt kan utesluta missilteorin utan kräver bevis för att det inte var en missil. Tja vad skall man säga? Husen var fyllda med ost som hade dämpat en missilexplosion. Det kommer jag att kvarstå vid tills någon motbevisar mig. Kan de så kan jag. Det roliga är att foliehattarna tycker att ostteorin är ett löjligt resonemang.

Du tycker alltså att det är kul att diskutera? hur ska du ha det? Inte konstigt att det blir osammanhängade när du ena stunde säger att det inte är skojigt för att i senare inlägg säga att det är kul...

Det ligger nog något i din personliga ostteori att, du borde lägga Kalle Anka åt sidan.. Den är (förhoppningsvis förstår du det, annars är det illa) att det är väldigt osannolikt.. Men jag förstår var du vill komma med teorin, kan inte påstå att du tillför något med den, eftersom du är ensam om det.. Hade du haft sympatier för ost teorin av, låt oss säga 20 stycken andra så hade jag varit beredd att gå med dig, men först efter närmare granskning.. Du gör bara bort dig själv...
Citera
2007-05-07, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Nej, det där går INTE lugnt till. Hade du varit där hade du verkligen inte sagt så. Tro mig på den punkten.

Jag menade utan att något bröts eller föll av. Med tanke på hur kraftigt tornen var byggda.

Jo, jag vet att det var ett inferno.
Citera
2007-05-07, 15:42
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja jag undviker att ens bemöda mig att diskutera det hela.
Ni kan inte förklara hur era älskade bomber kom in i WTC-komplexet. Och gudarna skall veta att jag frågat många av er.
Jag orkar faktiskt inte tillbringa tid med att diskutera flyktiga förklaringar och icke-svar på hur man apterar ett passagerarflygplan med missiler utan att någon märker något.
Bara att bygga om en Boeing till att vara missilbärande utan att någon fattar misstankar....usch jag blir trött bara jag tänker på vad ditt svar troligtvis blir: -Men det är inte omöjligt att göra det. Bara man har pengar och är med i Skull & Bones så går allt här i världen

Jag tror jag återkommer när du tröttnat på missilhistorien och ger dig på Judy Woods energivapen. För du kommer självklart vilja ha motbevis på att det inte var energivapen som användes.

Kan du förklara hur osten kom in i byggnaderna? Om man ska placera en missil på ett flygplan så gör man det i hemlighet, du kanske inte vet vad "hemlighet" betyder... Då förstår jag dig bättre...
Citera
2007-05-07, 15:46
Medlem
portnoys avatar
Näe de här missilsnacket ger mig huvudvärk. Snacka lite Pentagon istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in