2007-04-12, 16:41
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Pad, Själv klart hade World trade byggnandens stål gåt sönder på VISA ställen självklart. men inte allt och det hade inte skapat en sån KOLLAPS som det gjorde,

och igen läs igenom nist raport sidorna jag skicka.

Ni kan inte baka upp en teori längre nu att den hade kunat kollapsa på grund av eld/flygplan, för bevisen finns inte till det...

Du glömde min fråga, ja eller nej?
Citera
2007-04-12, 16:43
Bannlyst
Ja det gjordet det. Temperaturen va på 1500C i måååånga timmar, nåndag till och med, minns inte hur många nu. men det va länge. visste du inte det?. och den kollapsa fortfarande inte.
Citera
2007-04-12, 16:43
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Från BBC The protective concrete cladding on the cores would have been no permanent defence in these extraordinary circumstances - keeping the intense heat at bay for only a limited timespan.

Där är en bild "ritning" med

Vad jag förstår hade WTC1 och 2 stålkärnor, omslutna av betong "protective concrete claddning". Vad var dess syfte? Och varför skriver BBC "steel cores" om kärnan alltså var av betong?

Citat:
Och nu SLOB vill jag att du kollar på Detta, Här är en FEMA raport som visar att stålet var "liquefied" som dom lämmna ute ifrån the 9-11 commision. Undrar varför?

http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_apc.pdf

Och Nasa tog bilder med flygplan, och ABC news rapotera grader mallan 1400C till över 2000C en liten tid efter, Det hade inte nåt dom temperaturerna efteråt, man måste sätta sig ner och kolla och se alla bevis på att thermite och bomber som jag redan gåt igenom va där, sen blir det självklart att dom kom upp i dom temperaturerna.

Nej, mot bakgrund av din oförmåga att stanna kvar och svara på frågor om dina tidigare påståenden, så kommer jag inte jaga vidare efter nya.

Du har ett berg av frågor att besvara. Börja med det. Nu ska jag laga middag och umgås lite med min dotter, så du har gott om tid på dig.

/S
Citera
2007-04-12, 16:50
Bannlyst
SLOB ska berätta det på ett väldigt lätt sätt. World trade va mycke bättre byggd och hade klarat mycke högre temperaturer bättre än vad madrid hade gjort och world trade va special byggd att klara ta flygplan. det är FAKTAN.
Blir inte lättare än så.

Och att NIST inte har några bevis till att byggnaden skulle kunat kollapsa av eld/plan borde smällt in i hjärnan på dig nu.

Så tycker du borde komma ut med nåt i stilen "Förstår nu, håller med hela detta är mycket konstigt".
Citera
2007-04-12, 16:51
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ja det gjordet det. Temperaturen va på 1500C i måååånga timmar, nåndag till och med, minns inte hur många nu. men det va länge. visste du inte det?. och den kollapsa fortfarande inte.

Skämtar du? Påstår du på fullt allvar att den delen av Windsor Tower som var byggd i stål INTE kollapsade? Har du tittat på bilder av resultatet av branden? Betongdelen står kvar (om än utbränt), hela den översta delen som var av stål har totalt kollapsat (första kollapsen skedde redan 2,5 timme efter branden startade). Bestrider du att det hände? Kan du i så fall visa någon bild på madridskrapan efter branden med den översta delen intakt?

Jösses...

http://www.debunking911.com/madrid.htm

visar ganska tydligt vad som hände, och varför det huset är synnerligen dåligt för foliehattar att ta upp till jämförelse...

Så, påstår du fortfarande att stålstrukturen inte kollapsade? För då är du antingen blind, dum eller oärlig.
Citera
2007-04-12, 16:56
Bannlyst
Jag sa precis ja det gjordet det. det smälte för det va 1500C grader i nåndag, inte konstigt. och igen world trade är mycket bättre byggd, har lagt ner liiite mer pengar på den med .

Rätt roligt att du säger foliehattar när du tror på en Teori som är ren fantasi, har du värkligen inte förståt än?.

Jag ber och uppmannar dig visa resten av värden bevisen du sitter och trycker på, för ingen har sett dom, inte nist heller.

Vad är det du vet resten av världen inte vet?. Jösses
Citera
2007-04-12, 17:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag sa precis ja det gjordet det. det smälte för det va 1500C grader i nåndag, inte konstigt. och igen world trade är mycket bättre byggd, har lagt ner liiite mer pengar på den med .

Bortsett från att den började kollapsa långt tidigare än en dag, men det kanske du missade?

Jaha... Så du medger alltså att ståldelen kollapsade. ok... så, när du skrev:

Citat:
En sak till.

Inte en gång i historian har stål byggnader kollapsat på grund av ELD.
Men på september 11 TRE STYCKEN. haha!

så menade du inte det på riktigt? Det var på skoj? Eller försökte du få till en billig poäng? Det var i vilket fall som helst antingen lögn eller hittepå?

Citat:
Rätt roligt att du säger foliehattar när du tror på en Teori som är ren fantasi, har du värkligen inte förståt än?.

Jag tror på den teori som utan någon som helst konkurrens är den som bäst stöds av tillgängliga fakta. Vi har bett om alternativa förlopp, men då blir det pinsamt tyst. Det finns fortfarande frågetecken även kring den officiella teorin, men ingenting som är ens i närheten av de logikhål som uppstår när man skall försöka försvara era pods, bomber, energivapen, missiler eller thermiteteorier.

Termerna "foliehattar" och "vakthundar" är en del av den interna jargongen här. Det behöver du inte ta så allvarligt.

Citat:
Jag ber och uppmannar dig visa resten av värden bevisen du sitter och trycker på, för ingen har sett dom, inte nist heller.

Just nu så påpekar jag bara var du har fel och ljuger. Det finns många andra här som är bra mycket bättre insatta än vad jag är. vad jag däremot vet är att i princip allt det du ältar just nu redan är genomgånget i den förra tråden, men du har uppenbarligen inte läst det.
Citera
2007-04-12, 17:11
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Jag är fortfarande nyfiken på exakt vilken hastighet "fritt fall hastighet" är.
Citera
2007-04-12, 17:13
Bannlyst
Jag förstår från dina inlägg att du inte är så smart och har svårt att förstå saker och har tittat på mycket propaganda.

Du missa biten att nist inte hitta några temperaturer över 250C eller?.

Och du förstår inte systemet som globalisterna styr.

Läs lite rigtig historia och lär dig nåt om världen så hade det inte förvånat dig att dom skulle kunat göra en sån här sak.

Det är trots allt därför du hade blivit förvånad om det va america som låg bakom det, för du vet inget om historia.

Och jag ger källa efter källa, allt du kan göra är att SKRIVA utan källor.

Visa mig FAKTA som bevisar world trade hade kunat kollapsa på grund av ELD, som trots allt den OFFICIELLA historian är, och INTE flygplanet, för world trade va byggd för att klara det och KLARADE det.

Så varför gräver du inte fram lite bevis eller är tyst istället?.

Och gå och läs lite historia och utbilda dig, så förstår du saker bättre
Citera
2007-04-12, 17:18
Bannlyst
KIM. Fri fall fart är när byggnaden faller och inget underifrån tar emot alltså det bara flyger igenom luften rakt ner som om du släppte en en krona från taket.

From experimentation, it has been discovered that, near the surface of the Earth, Earth's gravity will produce a downward acceleration of 32 feet per second per second.

What that means is that an object, after falling one second, will be falling at 32 ft/sec.

After the 2nd second, it will be falling at 64 ft/sec.

After the 3rd second, it will be falling at 96 ft/sec.

And so on.

Further, since gravity's acceleration is constant, and it's falling at 32 ft/sec after one second has elapsed, we know that it has averaged 16 ft/sec for the entire distance, which, after one second, is 16 feet.

As you might imagine, after quite a few such thought experiments, some simple free-fall equations have been derived which can be used to harness this knowledge via numbers and arithmetic:

Velocity = Gravity x Time

and

Distance = 1/2 x Gravity x Time(squared)

So if we want to know how far the object has free-fallen after 3 seconds:

Distance = 1/2 x 32 x 9 = 144 feet

So after 3 seconds, in Earth's gravity, an object will have fallen 144 feet and will be falling at 96 ft/sec.

Läs mer här http://911blimp.net/prf_FreeFallPhysics.shtml
Citera
2007-04-12, 17:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
KIM. Fri fall fart är när byggnaden faller och inget underifrån tar emot alltså det bara flyger igenom luften rakt ner som om du släppte en en krona från taket.

Men från flera av videoklippen så faller ju lös bråte i luften runt tornet avsevärt snabbare än själva byggnadenkroppen... Vad föll de i för hastighet då? Och kärnan stod ju kvar flera sekunder efter raset.

Freefall:
http://www.911myths.com/html/freefall.html

Du hoppar ju över en del svar, så i kväll tänkte jag återkomma med en sammanfattande lista.

/S
Citera
2007-04-12, 17:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Det finns INGET som heter Fri fall fart.
Det är inte en fysisk term. Lär dig detta.

Frittfall är när ett objekt faller i vakuum.
DVS. en kropp som är under påverkan av gravitationen men inte har något motstånd att övervinna.

Är du så inkompetent att du inte vet detta tycker jag på fullaste allvar att du går tillbaka till skolbänken och lär dig detta.

Newton kunde detta på slutet av 1600 talet, kanske läge för dig att lära dig detta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in