2007-05-07, 17:11
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Gärna kommersiella jetplan på över 50.000kg. kraftfördelningen förändras lite med storleken.

Man kan spekulera i hur en sådan krasch kan se ut utan att ha den filmad för att förstår på ett yngefär iallafall hur resultatet blir. Man har ju sett sådana här flygplan krachsa mot berg och ser då yngefär hur flamman ser ut
Citera
2007-05-07, 17:11
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Därför vore det väl kalas om ni tog lite dumpar på väl valda bildrutor och markerade upp vad ni ser på vilka ställen. Håller du exempelvis inte med mig om min tolkning av bildruta 80 så gör en alternativ där du förklarar vad som skulle vara fel med mina markeringar.

Jag vet inte om de var jämförbara i storlek exempelvis? Och nej, jag är inte så sugen på att följa med i isflaksdansen, vi har postat KONKRETA bilder med tydliga markeringar och rak argumentation. Antingen så håller argumenten, och då vore det bra om ni medgav det, eller också gör de det inte, och då visar ni med konkreta MOTARGUMENT och beskrivningar vad ni tror är rimligt. Så håller man på tills en sida medger att de är överbevisade. SEN kan man gå vidare, det här att byta ömne så fort ni håller på att bli ägda är ganska trist.

Hur ska man medge något som man inte kan hålla med om..? Eftersom jag, till skillnad från dig, har kommit till insikt av vägens ände. så föreslog jag att vi kan gå vidare.. men det är ganska svårt att diskutera när du inte ens förstod det...
Citera
2007-05-07, 17:12
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Vilket var det då. Thermite eller thermate?

Tänk nu efter riktigt noga, det är bara det ena som kan få en effekt där det ser ut som att det rinner smällt stål!!!!

Nu gissar du,, Men det är så att det bör påpekas att tornens kollapser kom som en total överraskning, speciellt för brandförsvaret som därför led stora förluster. Dessutom finns det mängder med vittnen som påstår att en serie sprängningar skett under de delar av tornen som rammats. Sprängningar som skulle kunna vara en förklaring för att tornen kunde kollapsa så snabbt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Vilket var det då. Thermite eller thermate?

Tänk nu efter riktigt noga, det är bara det ena som kan få en effekt där det ser ut som att det rinner smällt stål!!!!

Har det använts sånt?

Och därför fanns det smält stål i mängder på ground zero?
Citera
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Man kan spekulera i hur en sådan krasch kan se ut utan att ha den filmad för att förstår på ett yngefär iallafall hur resultatet blir. Man har ju sett sådana här flygplan krachsa mot berg och ser då yngefär hur flamman ser ut

Du tycker inte att densiteten i ett BERG är lite högre än i WTC? Därmed en TOTALT annorlunda effekt? Inte särskilt absorberande vid kontaktpunkten, nej...
Citera
2007-05-07, 17:14
Medlem
Billows avatar
DE FLESTA tycks inte vilja tala om WTC 7 som föll utan vidare. För det är svårt att förklara varför eller hur !!

WTC 7, som fanns 91 meter ifrån WTC 1 och 2, kollapsar 17:20. WTC 7 var 47 våningar - 174 meter högt så det var ingen liten byggnad. WTC 7 TRÄFFADES ALDRIG AV NÅGOT FLYGPLAN men kollapsar ÄNDÅ senare på eftermiddagen !!!!
Hur går det ihop? 2 flygplan - men 3 skyskrapor? Byggnaden träffades inte av fallande delar från WTC 1 och 2 som kunde orsaka kollapsen. Inte heller kan den ha kollapsat av hettan från dom andra tornen.
Citera
2007-05-07, 17:14
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Hur ska man medge något som man inte kan hålla med om..? Eftersom jag, till skillnad från dig, har kommit till insikt av vägens ände. så föreslog jag att vi kan gå vidare.. men det är ganska svårt att diskutera när du inte ens förstod det...

Men det är ju så enkelt... Jag postade en bild. Antingen så håller du med mig om vad jag visar på den bilden, eller så gör du det inte. Om du INTE håller med mig så vill jag veta hur du tolkar bilden, vad är den där skuggan?

Det finns ju massor av konstruktiva saker att fortsätta med. Att få slut på argument och låtsas att man kört fast är inte ett av de konstruktiva sätten. Jag har ju för guds skull tom talat om vad du kan göra för att vi skall komma vidare... men ni verkar vara allergiska mot att ta tag i de där stillbilderna, kanske för att skuggan ganska tydligt faktiskt visar att flashen sker efter kraschen.
Citera
2007-05-07, 17:15
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det enda jag ville veta var om det fanns en massa smält stål på ground zero, i så fall varför?

Personligen har jag ingen aning - jag tror inte det uteslutits någonstans. Men användandet av therm*ate fungerar ju inte som svar på den frågan heller - det skulle som jag förstått ämnet, heller inte kunna hålla stål smältande. Däremot skulle milaeffekten kunna förklara det.

/S
Citera
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
DE FLESTA tycks inte vilja tala om WTC 7...

Nej nej, vad hände med BERGET nu?
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Du tycker inte att densiteten i ett BERG är lite högre än i WTC? Därmed en TOTALT annorlunda effekt? Inte särskilt absorberande vid kontaktpunkten, nej...
Visst men vi talade om hur stålets eldflamma bör uppföra sig också gentemot en eldflamma som lär avfyrats under planet. Vissa här påstår nämmligen att det aldrig avfyrades något under planet. Utan att det var stålet mot byggnaden som orsakade en flamma. Vilket det inte lär ha varit om man ser videon
Citera
2007-05-07, 17:16
Medlem
Billows avatar
Citat:
Nej nej, vad hände med BERGET nu?

Det vet vi redan. Men vad hände med WTC 7. Svara på de du
Citera
2007-05-07, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Personligen har jag ingen aning - jag tror inte det uteslutits någonstans. Men användandet av therm*ate fungerar ju inte som svar på den frågan heller - det skulle som jag förstått ämnet, heller inte kunna hålla stål smältande. Däremot skulle milaeffekten kunna förklara det.

/S

Du såg videon?

Det måste varit extrema temperaturer i WTC tornen. På en google video ser man något rinna ut som liknar stål. Kan det kanske funnits en möjlighet att det var stål som rann ut från byggnaden?

Kolla här........

http://video.google.com/videoplay?docid=545886459853896774
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in