2008-04-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Vittnesmål din tomte.

Jag kan slå en kille i ansiktet utan att det blir märken och sedan säger jag i rätten att om jag hade slagit honom i ansiktet hade det synts och eftersom det inte syns så blir jag friad?

Ah så det var bomber som inte gjorde någon synlig skada. Då hänger jag med. Ja du har övertygat mig. 9/11 was a inside job. Varför nämnde du inte bomberna som inte gör någon skada innan? Bästa argumentet jag svär.
Citera
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Som jag har sagt innan så har USA vetat var dom tänkte slå till och har haft god tid på sig att placera ut.

Och ingen märkte något, eller är alla som jobbade i WTC med på komplotten?
Det är ju knappast så att det går omärkligt förbi när man placerar ut bomber.
Citera
Medlem
Läs genom vad Mark Loizeaux, president of Controlled Demolition, Inc. (CDI) of Phoenix, Maryland säger i dessa länken. Jag har därifrån tagit mina saker som jag har skrivit och eftersom ingen verkar ha läst igenom den ordentligt måste jag posta den igen innan ni kommer med nya påståenden: http://www.serendipity.li/wot/bollyn2.htm

Han är expert inom sitt område och vet mycket mer än vad ni vet.
Citera
2008-04-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ah så det var bomber som inte gjorde någon synlig skada. Då hänger jag med. Ja du har övertygat mig. 9/11 was a inside job. Varför nämnde du inte bomberna som inte gör någon skada innan? Bästa argumentet jag svär.

Det är du som säger att 9/11 var ett "inside job" och inte jag

Citat:
As before, ?pops? were reported by some witnesses. ?As we are looking up at the [south tower],? said firefighter Joseph Meola, ?it looked like the building was blowing out on all four sides. We actually heard the pops. Didn't realize it was the falling--you know, you heard the pops of the building. You thought it was just blowing out.?31

?Pops? were also reported by paramedic Daniel Rivera in the following exchange:

Q. How did you know that it [the south tower] was coming down?

A. That noise. It was noise.

Q. What did you hear? What did you see?

A. It was a frigging noise. At first I thought it was---do you ever see professional demolition where they set the charges on certain floors and then you hear 'Pop, pop, pop, pop, pop'? That's exactly what--because I thought it was that. When I heard that frigging noise, that's when I saw the building coming down.32

http://www.911truth.org/article.php?story=20060118104223192

Detta intygar även min teori om kontrollerad demolering av tornen. Dom är vittnen och ger sin syn på det hela precis som jag.
Citera
2008-04-15, 19:21
Medlem
[quote=Socialbidraget][quote]

Sammanfatta lite kort du som läst.
Citera
2008-04-15, 19:22
Medlem
Citat:
Läs genom vad Mark Loizeaux, president of Controlled Demolition, Inc. (CDI) of Phoenix, Maryland säger i dessa länken. Jag har därifrån tagit mina saker som jag har skrivit och eftersom ingen verkar ha läst igenom den ordentligt måste jag posta den igen innan ni kommer med nya påståenden: http://www.serendipity.li/wot/bollyn2.htm

Uppenbarligen är han ingen expert då han inte vet att höga temperaturer kan uppkomma när någonting ligger och brinner länge i trånga utrymmen.
Citera
2008-04-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Och ingen märkte något, eller är alla som jobbade i WTC med på komplotten?
Det är ju knappast så att det går omärkligt förbi när man placerar ut bomber.

Du tror att det var på jobbtid dessa placerades ut?
Citera
2008-04-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Uppenbarligen är han ingen expert då han inte vet att höga temperaturer kan uppkomma när någonting ligger och brinner länge i trånga utrymmen.

Uppenbarligen är han det. Temperaturerna har jag redan lagt fram bevis för så don't go there again utan läs det jag har skrivit tidigare istället.
Citera
2008-04-15, 19:27
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Du tror att det var på jobbtid dessa placerades ut?

Och du tror att tornen hade arbetstid 8-16 ?
Men om vi leker lite med tanken på att det verkligen var bomber i tornen.
Vilka placerade ut dom, och varför har inte dom kommit fram, kan ju knappast vara så att Bush och hans vänner sprang runt och placerade ut bomberna.

Förövrigt, du skrev tidigare att det vare en välgjord konspiration.

Hur förklarar du då att väldigt många foliehattar inte tror att araberna var på flygplanen
Hur kan då Rumsfeldt försäja sig i direktsänning
Varför avslöjade brandmänen att det var bomber tornen , men sen var det dom som sprängde WTC7.
Och i en välgjord konspiration finns det knappt tillstymelse till bevis, men foliehattarna hittar ju allting som bevis

Och ja, jag är medveten om att du inte påstått allt det där, iaf inte ännu, men det är bara ett axplock på konstigheter i foliehattarnas värld
Citera
2008-04-15, 19:32
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det är experter som har lagt fram det jag skrev och jag litar mer på det jag har skrivit eftersom du endast länkar till ett diagram och jag till en text där du kan läsa mer

Jag länkar till ren fakta. Sådär beter sig stål när det upphettas. Jag kan ge dig exakta källhänvisningar i åtminstone två böcker som används i universitetsutbildningar där samma diagram finns. Fakta väger tyngre än experter, framförallt självutnämnda sådana.
Citera
2008-04-15, 19:34
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ja, men det var hälften av vad smältningspunkten är för stålet som uppkom i tornen.

Hur förklarar du då frågetecknena ang. källaren? Antar att du läste länkarna jag postade.

Precis. Och mitt diagram visar att stål har tappat 90 % av sin bärförmåga redan vid 800 grader. Vilket är under hälften av smältningspunkten. LÄS PÅ!
Citera
2008-04-15, 19:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Fast han säger ju inget om att WTC var en "kontrollerad rivning". Det enda citatet jag hittade från honom kom från en truthersajt och är precis tvärtom:

Citat:
Ursprungligen postat av Mark Loizeaux
When I saw what hit, that it was an airliner, that it was loaded with jet fuel, I remembered the long clear span configuration from the central skin to the outer skin of the World Trade Center from the report I did. And we had just taken down two 40-storey structures in New York.

I still had some cellphone numbers so when the second plane hit I said: "Start calling all the cellphones, tell them that the building is going to come down."

...

And I sat there watching, I picked up the phone and and I called a couple of people on the National Research Council Committee involved in assessing the impact of explosives. They said "What do you think this is, that they're going to fail, that they're both going to fail?" The expression around was they're going to pancake down, almost vertically. And they did. It was the only way they could fail. It was inevitable.

Källa

Ytterligare en indikation på att han inte tror att WTC bombades ner är kanske att han är en (av många) som arbetar med NISTS WTC7 rapport.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in