2007-05-08, 16:49
Medlem
Försöksdjurs avatar
Trår du att ett skrivbord skulle överleva en kollaps?

Och varför skulle det finns bilder på det.
Citera
2007-05-08, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Trår du att ett skrivbord skulle överleva en kollaps?

Och varför skulle det finns bilder på det.

Hallå!

Har jag sagt att det skulle finnas det?

Vakna och läs tråden tack.
Citera
2007-05-08, 16:52
Bannlyst
Har alla spårat ur idag?

Lika bra att lägga ned när fattningsförmågan tydligen är noll hos de som man försöker diskutera med.

Suck!
Citera
2007-05-08, 16:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Sordid. okej får ta och kolla upp den kanske då!. har en del böcker att läsa först bara.

Erik så att dom använde sig av fyra plan var en dum ide enligt dig och därför kan det inte ha varit deras ide?. där har vi svaret det kan inte ha varit dom för det var fyra plan. när inga militär plan åker och skjuter ner dom eller något blir det rätt lätt att flyga var man vill tycker du inte?. Fast inte äns det om man frågar piloter om manövrarna som gjordes, specielt på pentagon. Sen tror jag osså att folk från planen ringde och använde sina första namn sen efter namn när dom pratade med sin mamma? komist, vem använder sit efternamn när dom pratar med sina föräldrar?. men du borde göra dina smarta planerna för globalisterna. nästa attack kommer nog bli i form av kärnvapen och det kommer säkert skyllas på iran fast det är globalisterna som ligger bakom det. När Kennedy var president över america så var det ett kriminellt nätvärk en maffia som styrde allt från bakom scenerna, så var det innan han blev president med och så är det idag fortfarande. Det finns många bra personer i regeringen som Ron paul och Mike gravel men det är tyvärr INTE dom som sätter reglerna. (Dick cheney säger att om en till händelse som 9-11 händer även om iran INTE har med det att göra så ska dom bomba dom med kärnvapen, och giuliani säger om han blir vald som president behöver vi inte oroa oss för terrorist attacker längre, okej??) Sen efter det kommer dom komma med deras vapen kontroll och vilja ha våra vapen och att vi ska hoppa upp på deras bussar till deras FEMA läger. Sen om nån vill plantera ett chip i min kropp så jag blir kopplad till en databas och inte kan handla mat utan ett chip i kroppen eller lämna mitt hem land utan ett chip i passet (som lagarna kommer bli i framtiden, om folket inte gör nåt) så kommer jag plantera ett skott i deras huvud. dom är rigtiga fascister som tar alla skattebetalares pengar till en privat bank och förbereder en polis stad och en ny världs ordning "som är för vårt eget bästa". Tyvärr miljoner med personer är med i civila militär grupper i america och mexico och på fler ställen som kommer ta hand om dom.
Låt mig gissa, du kommer att rösta på piratpartiet i nästa riksdagsval?

On topic:
Visserligen är världen på väg till att bli ett kontrollsamhälle. Och om detta kan man tycka vad man vill. Personligen är jag inte helt förtjust i tanken.
Och det du beskriver ovan är - för en gångs skull - inte helt otroligt. Men min fråga är. Hur är allt detta bevis för att 9/11 var en konspiration? Att många sett en möjlighet att driva igenom en agenda är en sak. De har utnyttjat ett lysande tillfälle. Men vad säger att det inte är bara det? Inga konspirationer men man tog tillfället i akt då tillfället uppenbarade sig.
Citera
2007-05-08, 16:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Det där va inget svar på min fråga. Jag undrar om du tror att ett skrivbord skulle överleva en kollaps och varför skulle man dokumentera det?
Citera
2007-05-08, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Det där va inget svar på min fråga. Jag undrar om du tror att ett skrivbord skulle överleva en kollaps och varför skulle man dokumentera det?

Hallå, läs tråden tack!
Citera
2007-05-08, 16:56
Bannlyst
Att bara planlöst försöka attackera nån med dumma frågor blir bara att man gör bort sig.

Gå längre bak och titta VARFÖR detta diskuterades.
Citera
2007-05-08, 16:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Vadå detaljer, det är stål.

Varför visar du såna bilder?

Visa mig ett skrivbord, eller en telefon.

Skor har jag sett på en annan bild.
Du skrev att INGET större än en telefonkatalog hittats. Så jag ville visa dig att det inte var ett helt korrekt påstående.

Mm jag har letat efter detaljbilder. Problemet är att alla bilder från ground Zero är tagna på avstånd. Antagligen för att visa den enorma omfattningen vilket ger mer storslagna omslagsfoton. Tänk Times, Newsweek osv.
Yttermera så får du ta med i beräkningen att det faktiskt brann rätt friskt plus att alla inredning fått 100 våningar skyskrapa över sig med allt vad det innebär med damm, betong osv.
http://i18.photobucket.com/albums/b108/janedoe444/trouble/19_flattened.jpg
Kan tänka mig - och nu spekulerar jag att vi ser en del plastdetaljer i den bilden. Nedre högra hörnet.

http://rense.com/general32/InteriorDamage5.jpg
Här tycker jag att det ser ut som ett skrivbord i högra hörnet?
Citera
2007-05-08, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du skrev att INGET större än en telefonkatalog hittats. Så jag ville visa dig att det inte var ett helt korrekt påstående.

Mm jag har letat efter detaljbilder. Problemet är att alla bilder från ground Zero är tagna på avstånd. Antagligen för att visa den enorma omfattningen vilket ger mer storslagna omslagsfoton. Tänk Times, Newsweek osv.
Yttermera så får du ta med i beräkningen att det faktiskt brann rätt friskt plus att alla inredning fått 100 våningar skyskrapa över sig med allt vad det innebär med damm, betong osv.
http://i18.photobucket.com/albums/b108/janedoe444/trouble/19_flattened.jpg
Kan tänka mig - och nu spekulerar jag att vi ser en del plastdetaljer i den bilden. Nedre högra hörnet.

http://rense.com/general32/InteriorDamage5.jpg
Här tycker jag att det ser ut som ett skrivbord i högra hörnet?

Kan vara en uppsamlingbinge, den är inte repad i sidan. Å andra sidan så ligger det en bit nedanför, det kanske kan vara ett skrivbord, men jag har svårt att tänka mig att det skulle klarat raset i det skicket, men, vem vet.

Det är bara en gissning förstås, det andra är lite svårare att se hur stort det är och vad det är.

Nu får ni diskutera själva en stund.
Citera
2007-05-08, 17:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Ja Kim är du säker på att sista bilden kommer ifrån WTC?
Citera
2007-05-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag skulle vilja ha reda lite mer om SECAM.

Den enda film sekvens som finns över den första kraschen är ju filmad av 2 franska bröder som varit i New York sen tidigare och filmat en aspirant på en brandstation.

Frankrike använder ju SECAM som system, försökt att leta lite men hittar inget om fps för denna typ att TV-system.
Något du har koll på?

Jag har hela dokumentären på DVD som blev resultatet för bröderna.
Har inte själv jobbat med SECAM, men såvitt jag vet så är SECAM och PAL lika vad gäller sådant som framerate och linjeantal.

Intressant fråga om de franska bröderna....(Naudet?)
Den video-fil som heter "hires-firsthit.xvid.avi" har en framerate på 29,97.
Detta talar för att den är "filmad" (det finns inget bra ord för att spela in video..) med NTSC-utrustning.
Om det var PAL/SECAM så borde framerate vara 25 eller 50 (efter ev. deinterlace).
Jag har googlat lite efter info om bröderna och deras utrustning.
Det enda jag hittar är ett antal sidor som hävdar att Naudets video är "fake" på olika sätt.
Skall läsa lite....

/T
Citera
2007-05-08, 17:20
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Detta kommer från en person som ena gången klagar på för få bevis och att jag inte hade något att komma med, efter att ha gett han detta så visar det sig att han inte läst detta.

Är det någon som känner igen jargongen?

Jag känner definitivt igen jargongen. Det är samma som vi alla kan läsa sida upp och sida ner bland de mest skilda människor i dessa konspirationsteoritrådar. Att du sedan saknar sjukdomsinsikt är tyvärr inget du kan lasta mig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in