Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det var ju kul att höra.
Hur snabbt föll de nu igen?
Hört talas om "Fritt fall i luft"?
Jo, det finns faktiskt ett sådant uttryck.
Fortsätt att prata om uttryck du, jag förklarar saker med vetenskaplig bakgrund.
Inom vetenskapen finns det INTE något annat uttryck än frittfall och då menar man ett objekts fallhastighet i vakuum.
Från "wiki"
Ett föremål sägs befinna sig i fritt fall om det endast påverkas av gravitationskrafter.
I icke-vetenskapliga sammanhang, till exempel fallskärmshoppning, brukar även fall i luftmotstånd benämnas "fritt fall".
Jag vet var du platsar.
Men det intressanta är att om dina fantasier skall närma sig någon sanning så bör du nog släppa det icke-vetenskapliga benämningen också.
För för om fallskärmshopparen hade hoppat i exakt samma ögonblick från samma höjd som WTC så hade han daskat i backen efter WTC. Naturligtvis så hade detta skett utan fallskärm och i det så kallade "fria fallet"
Men du kan nog inte förstå varför detta sker. Så om du nu inte begriper så fråga då!!!
Ja, du har inte talat om för oss hur snabbt det faller, du säger att det faller "onormalt snabbt". Detta kan du ju försöka förklara då detta ALDRIG har hänt innan. Men du en outbildad person vet att detta sker "onormalt snabbt"
Rest my case.
Sen litar du inte på regeringar utan väljer i stället en blåljugnade idiot från USA att vara ditt sanningsvittne.
Men dessa då?
Professor Håkan Sundquist vid institutionen för byggnadsvetenskap på KTH
http://www.nyteknik.se/art/17356
Denna artikel är publicerad ca en vecka efter katastrofen.
Hur kunde dessa personer som har det som jobba att kunna detta, veta detta en vecka efter den 11 september 2001?
Är dom också köpta av Bush?
Jag personligen litar mer på Håkan Sunqvist än en jubel åsna från USA som gör hemmagjorda filmer utan sanningshalt.
För vad var det idioten påstod? Jo att det byggnaderna blev demolerade av bomber och detta bevisas genom att det inte fanns några bitar som var större än 2 foot.
Nu vet inte jag men det kan vara så att vår soldat Bom har en annan översättning på hur stort 2 foot är, men enligt alla bilder som finns så är dom flesta bitar mycket större än 2 foot.