2007-05-10, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag har redan bemött dig vad jag ska här, och visat på alla fel du har haft (och det är inte lite 040-Malajen).

Hitintills har du inte hittat en enda sak som motbevisar NIST. Allt du har sagt har vi kunnat visa på felaktigheter. Sedan kan inte jag hjälpa att du inte förstår. Det får du ta med en läkare, inte mig! Over and out!

Är du helt säker på att NIST tagit med alla uppgifter som behövts för att kunna få till en tillfredsställande modell av WTC händelserna?

Finns det någon detaljerad lista på vilka vittnesuppgifter som ansågs trovärdiga eller mindre trovärdiga, samt vilka som togs med när man skapade modellen?
Citera
2007-05-10, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jo det var tvunget att vara väldigt många människor inblandade. Nu kan jag inte ordergången i huvudet. Men ungefär såhär resonerar jag runt bara punkten med att ni hävdar att det är mystiskt att inga flygplan från flygvapnet gick upp för att göra...tja skjuta ner passagerarflygplan?
Presidenten skall ge ordern om att inga plan skall upp i luften. Inom flygvapnet måste det planeras så att det finns få jaktplan att tillgå den här dagen. Detta bestäms inte av enbart en person utan bedöms av de olika områdescheferna.
Den militär som har befogenhet att beordra jaktplan upp i luften måste vara inblandad för att förhindra att så skedde. Chefen för amerikanska luftfartsverket bör ha varit inblandad då han enligt utsago inte visst vem han skulle kontakta för att få upp jaktplan. Säg att det där var tre-fyra personer förutsatt att det var en direkt ordergång från presidenten och nedåt. Men detta är tre-fyra personer enbart för den förhållandevis enkla delen av konspirationen där inga jaktplan fanns att tillgå. Lägger vi sedan till att United 93 skall ha skjutits ned så har vi också minst en pilot inblandad. Troligtvis även hans överordnade som gav honom ordern att skjuta. Samt de personer i flygledartornet som hade tillgång till den radiofrekvens planet använde.
Du ser, mängden inblandade växer med varje punkt i konspirationen. Och då är vi fortfarande kvar vid jaktplanen. lägger vi sedan till antalet personer som krävs för att bygga om en Boeing 7XX till att bära och avfyra missiler, apteringen av bomber i WTC, brandmän, säkerhetspersonal osv osv.
Tja, you do the math.

Nu är jag otroligt osäker på ordergången mellan POTUS och jaktplanspiloter och hur luftförsvaret var uppbyggt. Så jag spekulerar helt generellt. Jag kan ha fel i hur detta sköttes. Det är fullt möjligt att någon kan rätta mig och visa en annan ordergång och att det gick att hålla antalet konspiratörer runt jaktplanen till färre personer.

Tack för din förklaring Kim.

Men jag menade att det fanns inga missiler eller något skumt på passagerarplanen, eller i tornen, ingen visste om attacken därför att de enda som visste om den höll tyst om det och lät det hända "naturligt".

Sen kan man ju få till flera varianter där planen bar explosiv last kanske, eller missiler samt att tornen var delvis minerade på nåt sätt.

Men visst krävs det en hel del personer, även i första förslaget.

Å andra sidan fanns det gott om tecken som tydde på att regeringen hade vetskap om attackerna och lät bli att ingripa.
Citera
2007-05-10, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Att dom går och gör en modell i ett data program som har ändrat värdena och justerat en massa efter det att deras modeller som hade skadorna/faktan från platsen inte kollapsa är direkt kriminellt och ett brott, det visar att den officiella historian bara är en TEORI och inget annat!.

Dom har inte släppt den modellen till världen äns fast forskare har frågat efter den. man undrar vad som är så hemligt med den?.

Sen var det ju inte nist jobb att förklara hur byggnaden/stålet uppförde sig efter kollapsen hade börjat. Så vad nist kom fram till är

1. Byggnaden borde ståt kvar och inte kollapsat

2. Dom har ingen aning hur byggnaden/stålet uppförde sig efter kollapsen hade börjat

Och hur trovärdiga vittnesuppgifterna ansågs. Får man inte med allt så kommer det inte att återspegla verkligheten, det var därför jag gärna skulle vilja veta vad som togs med och vad som ansågs för otroligt och sorterades bort.
Citera
2007-05-10, 15:49
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Kul att ni gillade Foxit, har själv använt den i runt 1 år nu.

Jag menade inte att det skulle vara sant att man använt mini nukes, det var ju bara en teori. Vad jag ville få fram var att han verkar ju gått igenom teorin ganska grundligt i alla fall, han hänvisande till alla källor samt använde material från WTC tornen. Dessutom förklarade han att man skulle kunna spränga en byggnad från toppen, det hade dessutom gjorts förut när Seattles Kingdome sprängdes.

(skrev så för jag vet inte exakt om du menade rapporten eller foxit)

Jag menade rapporten. Foxit provade jag aldrig; Jag har ett crackat acrobat reader pro och det fungerar finfint.
Jag läste inte allt i detalj (skulle iväg till skolan) så jag missade det där med Seattles Kingdome. Men bara för att han gör en undersökning korrekt så innebär det väl inte att allt annat han har gjort är korrekt?
Citera
2007-05-10, 15:52
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Tack för länken, helt klart intressant läsning. Visst förekom det justeringar.

Jag skulle gärna vilja ha i detalj vilka vittnesuppgifter som tagits med och vilka som sorterats bort för att veta om NIST har gjort en trovärdig bedömning. Det fanns en hel del vittnesuppgifter angående explosioner inifrån tornen som KAN ha påverkat kollapsen, bland annat.

De viktigaste vittnena går ju tyvärr inte att höra eftersom samtliga är döda, dvs de som befann sig ovanför där kollisionen inträffade.

Är du säker på att några ens tagits bort? Jag tolkar malmösoldatens NIST-citat

Citat:
Ursprungligen postat av soldaten
Lägg märke till detta. "To the extent that the simulations deviated from the photographic evidence or eyewitness reports"

"the investigators adjusted the input"

"the pulling forces on the perimeter columns by the sagging floors were adjusted"

som att de justerade ÄNDA TILLS de började avvika. Dvs. de fortsatte inte när det började avvika utan tog det bara till den gränsen. Lägg märke till "To the extent" Om du läser i NIST-rapporten så ser du också vad det var som justerades. Jag förstår verkligen inte varför det där ska vara ett problem ens; om man sätter upp en datorsimulering av något är det ju självklart att man justerar värdena tills de överensstämmer med det som verkligen hände.
Tro föresten inte på soldatens skitsnack om att modellen inte är släppt. Det går att få tag i den med en FOI, men det kostar $2500. Bara för att något inte är gratis betyder det inte att det inte är släppt...
Citera
2007-05-10, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag menade rapporten. Foxit provade jag aldrig; Jag har ett crackat acrobat reader pro och det fungerar finfint.
Jag läste inte allt i detalj (skulle iväg till skolan) så jag missade det där med Seattles Kingdome. Men bara för att han gör en undersökning korrekt så innebär det väl inte att allt annat han har gjort är korrekt?

Rapporten visade jag mest för att någon sade att han inte var noga eller tog material från tornen och gjorde orelevanta tester, etc. Men, han verkar ju gått ganska noga tillväga, i alla fall när man läser nån av hans rapporter. Sen om han har rätt är ju en helt annan sak förstås, det håller jag helt och hållet med om.
Citera
2007-05-10, 16:07
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Men jag menade att det fanns inga missiler eller något skumt på passagerarplanen, eller i tornen, ingen visste om attacken därför att de enda som visste om den höll tyst om det och lät det hända "naturligt".
Det är den konspirationen jag kan ta för lite trolig. Tyvärr sysslar konspirationsrörelsen mest med att titta på youtubefilmer för att hitta bevis för saker som inte fanns. Det vore mycket intressantare att diskutera den "naturliga" konspirationen. Men den är ju inte så häftig. Och framför allt otroligt mycket svårare att bevisa. Avery och Jones tjänar mer pengar på den nuvarande missil/energivapen/thermitevarianten.
Citera
2007-05-10, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Är du säker på att några ens tagits bort? Jag tolkar malmösoldatens NIST-citat

som att de justerade ÄNDA TILLS de började avvika. Dvs. de fortsatte inte när det började avvika utan tog det bara till den gränsen. Lägg märke till "To the extent" Om du läser i NIST-rapporten så ser du också vad det var som justerades. Jag förstår verkligen inte varför det där ska vara ett problem ens; om man sätter upp en datorsimulering av något är det ju självklart att man justerar värdena tills de överensstämmer med det som verkligen hände.
Tro föresten inte på soldatens skitsnack om att modellen inte är släppt. Det går att få tag i den med en FOI, men det kostar $2500. Bara för att något inte är gratis betyder det inte att det inte är släppt...

1.Det vore roligt att få någon uppgift på om vittnesuppgifter inte tagits med, och varför i så fall. För det fanns en hel del sådana som var mer eller mindre trovärdiga och en del som var helt makalöst osannolika. Det vore kul med en lista i alla fall på om något sorterats bort. För det avgör trovärdigheten i den färdiga modellen, i alla fall för min del.

2.Jo, jag kan förstå att det justerades en del, och är det bara korrekt gjort så behöver det ju inte betyda nåt fel förstås. Jag tänker faktiskt mer på vad som finns med, specifikt. Som vittnesuppgifterna. Du märker att jag är rätt noga med den biten.

Okej, då finns den att skaffa då, även om det kostar en del.
Citera
2007-05-10, 16:12
Bannlyst
Intressan läsning som debunkar allt ni säger om att manövern var möjlig för dom att göra. (om där är stav fel är det mina, citerar från en bok)

stan goff, a former special force master sergeant who also taught military science at west point, said that the ide that hanjours simulator training could have given him the ability to fly a large airliner through us airspace is like saying you preperade your teenager for her first drive on I-40 at rush hour by buying her a video driving game. Russ wittenberg who flew large commercial airliners for 35 years after serving in vietnam as a fighter pilot, says that men who could barely handle a piper club could not have flown "big birds" such as boeing 757s and 767s. recalling that when he moved up from boeing 727s to boeing 737s, 757s, and 767s, which have highly sophisticated compuerized systems, he needed considerable traning before he could fly them, he said: For a guy to just jump into the cockpit [of one of these planes] and fly like an ace is impossible. However even if we were to think that hanjour, who had never before flown anything larger than a single-engine plane, could have, on the basis of simulator traning alone, flown a boeing 757 for serveral hundred miles back to washington dc, what about the claim that he was able to execute the maneuver allegedly made by flight 77 in order to hit wedge 1 of the pentagon? many critics of the official story about the pentagon consider this its most implausible element. goff, after citing serveral features in the official story about 9-11 that he considers absurdities, says that "the real kicker" is the ide that hanjour, who could barley fly a small plane, conducts a well-controlled downward spiral, descending the last 7,000 feet in two-and-a-half minutes, brings the plane in so low and flat that it clips the electrical wires across the street from the pentagon, and flies it with pinpoint accuracy into the side of this bulding at 460 nauts"

Wittenberg agress, saying that even he, with 35 years of commercial jetliner experience, could not, in a Boeing 757, have "descended 7,000 feet in two minutes, all the while performing a steep 270 degree banked turn before crashing into the pentagons first floor wall without touching the lawn. And if he himself could not have done it, wittenberg says, it would have been "totally impossible for an amateur who couldnt even fly a Cessna to maneuver the jetliner in such a highly professinal manner". According to the recently released information from the flight data recorder, incidentally, the actual trajectory involved a 330-degree downward spiral in witch the aircraft descended 8,000 feet in 3 minutes and 40 seconds-a modification that, if anything, makes the feat even more inconceivable for a poor pilot.

Ralph omholt, a former (captain-qualified) 757 pilot. "The ide that an unskilled pilot could have flown this trajectory is simply too ridiculous to consider"
Citera
2007-05-10, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det är den konspirationen jag kan ta för lite trolig. Tyvärr sysslar konspirationsrörelsen mest med att titta på youtubefilmer för att hitta bevis för saker som inte fanns. Det vore mycket intressantare att diskutera den "naturliga" konspirationen. Men den är ju inte så häftig. Och framför allt otroligt mycket svårare att bevisa. Avery och Jones tjänar mer pengar på den nuvarande missil/energivapen/thermitevarianten.

Jo, jag kan förstå det och har helt och hållet varit inne på den biten själv, tills igår faktiskt. Sen har jag tänkt på lite mellanting också som du kanske sett.

Det som förbryllar mig lite är att det vore nästan konstigt om de inte kände till något som helst om attentatet, och att det kom som en fullständig överraskning med tanke på alla aktiviteter som hände tiden före 11 Sep. Jag skulle vara betydligt mindre förvånad om de inte såg ett gyllene läge och helt enkelt lät det hända. Och det är ju som du säger betydligt svårare att bevisa också. Det vore om inte annat ett betydligt smartare sätt att få till stånd "kriget mot terrorn".
Citera
2007-05-10, 16:28
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Intressan läsning........ "The ide that an unskilled pilot could have flown this trajectory is simply too ridiculous to consider"

"unskilled pilot", ja. Som i mitt tidigare inlägg uttryckte jag att det krävs skicklighet för att flyga så. Men det går. Antar att kaparna på AA77 var de "bästa" den dagen, till skillnad från UA175 och UA93.

Intressant läsning ja, debunkar? Nej.
Citera
2007-05-10, 16:30
Bannlyst
Citat:

HUR VÄCK E DU?!?!? VAR SKRIVER DOM ÄNDA TILLS?? ÄNDA?

Shit! kan du engelska över huvud taget?, man kan tro du har allvarliga problem kompis.

Dom säger dom GICK TILL GRADEN DÅ DOM AVVEK FRÅN BEVISEN, vet du vad ordet AVVEK betyder?? du borde veta det för det är svenska. och dom skriver att dom JUSTERA oxå (Fast inom värkligheten säger dom). Sen deras andra modeller skriver dom att dom HADE SKADORNA från platsen och att det blev klart att dom skulle stå kvar, så dom skrotta dom. det ÄR vad dom skriver!!!!

OCH DET ÄR FORTFARANDE SAP2000 MAN KAN KÖPA INTE MODELLEN SOM VISAR SKADORNA/KOLLAPSEN

SAP2000 är modellen som visar hela WTC fast UTAN sakdor. Fattar du nu eller ska jag säga den en gång till????

Finns ingen stanns man kan köpa den andra. DU eller SLOB har INTE get en ända källa där man kan köpa den. det GÅR inte. och INGEN har den. Visa mig och världen den då om du har den??

9-11 var ett jobb från insidan. läs mina inlägg och få reda på det. och sluta tro på konspirations teorier. väx upp och sluta misstolka texter. roligt och se hur ord har olika betydelser för visa personer. Det kallas mind controll. lider med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in