2007-05-07, 16:03
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag har läst många fåniga inlägg om missiler och bomber.

Nej, jag riktar inte all min kritik mot dig. Nu är du lite självisk, lilla gubben.

Du kan ju argumentera vuxet när du inte skriver saker som "Men hallå."

OK, så WTC reagerade särskilt på det? Blanda nu inte in kollapsen i detta. Jag talar om explosionen.

Foliehattar är mer vuxet då? Eller "lilla gubben" Du är rolig du..
Citera
2007-05-07, 16:05
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Foliehattar är mer vuxet då? Eller "lilla gubben" Du är rolig du..

Tack! Jag har inte påpekat det. Läs på.
Citera
2007-05-07, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men då påstår jag:

1) Om flashen skedde INNAN så kan inte skuggan ha kommit fram till planet

Rätt eller fel?

2) Bildrutan INNAN flashen visar skugga som kommit fram till planet

Rätt eller fel?

3) Om fel, VAD är fel i min illustration? Kan du göra en egen illustration som visar var mellanrummet är mellan planet och skuggan?

Det mesta på de bilderna kan lika gärna vara bildfel. Har du lagt märke till pixelstorlek och kvalitet?

Se det live i högupplösning istället.

1.Rätt, inte helt och hållet i alla fall, och det ser vi inte på de bilderna.
2.Fel (vilket jag skrev tidigare också)
3.Titta på min kontaktkarta, 2 bilder efter flashen så får planet kontakt med byggnaden. Titta på skuggan. (tips, titta på hur skuggan ser ut)
Citera
2007-05-07, 16:07
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
WTC 7, som fanns 91 meter ifrån WTC 1 och 2, kollapsar 17:20. WTC 7 var 47 våningar - 174 meter högt så det var ingen liten byggnad. WTC 7 TRÄFFADES ALDRIG AV NÅGOT FLYGPLAN men kollapsar ÄNDÅ senare på eftermiddagen !!!!
Hur går det ihop? 2 flygplan - men 3 skyskrapor? Byggnaden träffades inte av fallande delar från WTC 1 och 2 som kunde orsaka kollapsen. Inte heller kan den ha kollapsat av hettan från dom andra tornen.

Varför kollapsade tornen?

Ändå så står WTC 3, 4, 5 och 6 kvar trots betydligt större skador på byggnaderna. Borde inte dessa byggnader också ha kollapsat i nästan fritt fall? %:an var krftaigt övertäng ochså. betydlig större brand an i 7:an...
Ja ja... Det går väl och spinn veck dem händelserna också på de mest osanolika sätten..
Citera
2007-05-07, 16:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Som sagt... inget kan överbevisa dig, no mater what... Det värsta av allt är att du erkänner det själv "aldrig"

Så istället för att kommentera det tekniska och försöka överbevisa mina fakta så kräks du upp ovanstående.

Grattis, du slipper befinna dig i Konserthuset den 10 december i år.

Men jag ger dig en chans, vad i min beskrivning av fps och pixlar har jag fel?

Pixlar talar om hur mycket innehåll som finns i varje bild.
fps talar om hur ofta det blir en ny bild.

Att försöka på sig någon analys på en film som förmodligen var filmad i 30fps är en omöjlighet.

Du kan ju bara fundera på hur man kan filma projektiler med lägre upplösning men med fler fps.

Så det är bara dumt att dra fram en film sekvens som är filmad i 720x486 och sedan interpolerad till den högre upplösningen. Det blir inte bättre än originalet för det.

Så film sekvensen är inget bevis för att det blixtrade till innan eller efter. Detta är omöjligt att avgöra.
Och att sen folk säger att skuggor inte kan vara kortare än objektet dom skuggar, det är så korkat skrivet så det lämnar vi därhän.
Citera
2007-05-07, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag tycker inte att missilteorin är rolig att diskutera.

Mmm, som jag skrev innan. Ni tycker jag är löjlig som föreslår WTC-var-fyllt-av-ost. Men hemliga energivapen, missilförsedda passagerarflygplan, små kärnvapen och världsomspännande konspirationer med hemliga handslag, det minsann kräver ni skall tas på allvar. Skillnanden är att jag har min ostteori som exempel att ta fram varje gång någon försöker bevisa fakta genom att påsta att deras teori inte är omöjlig och därmed kan den vara sann. Ett retoriskt verktyg helt enkelt.
Jag erkänner hela tiden öppet att ostteorin är fånig, dum och utan kontakt med verkligheten. Men, och detta är poängen, den är inte omöjlig.

Jag undrar lite.........

Ja vet! Hur skulle det vara att diskutera din ost teori i humorforumet kanske?
Citera
2007-05-07, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tack! Jag har inte påpekat det. Läs på.

Och det betyder att du bara påpekar det som du anser vara fel hos andra?
Citera
2007-05-07, 16:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag menade utan att något bröts eller föll av. Med tanke på hur kraftigt tornen var byggda.

Utan att något bröts av, det är DINA ord, du har inte skrivit något annat.

Vad bröts INTE av från vad ?
Citera
2007-05-07, 16:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det mesta på de bilderna kan lika gärna vara bildfel. Har du lagt märke till pixelstorlek och kvalitet?

Se det live i högupplösning istället.

Eh... vad tror du att jag använt som källa? Givetvis den högupplösta videon. Sen forstorade jag ju upp den för att vara tydlig med min markering, och jag var ganska tydlig med att uppmana dig att kolla på originalfilmen på samma bildruta, för där ser det precis likadant ut. Håller du inte med om det?

Citat:
1.Rätt, inte helt och hållet i alla fall, och det ser vi inte på de bilderna.
2.Fel (vilket jag skrev tidigare också)
3.Titta på min kontaktkarta, 2 bilder efter flashen så får planet kontakt med byggnaden. Titta på skuggan.

Alltså, det är ju precis det jag gjort. Jag tycker att din kontaktkarta visar JÄTTETYDLIGT att planet kraschar innan flashen. Därför vore det MYCKET intressant att se din uppfattning om var skuggan börjar på bild 80. För du kan ju inte tolka den som jag gjort, eller hur? Och om det inte är skuggan som sträcker sig från flygplansnosen snett neråt höger, vad är det då?
Citera
2007-05-07, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Utan att något bröts av, det är DINA ord, du har inte skrivit något annat.

Vad bröts INTE av från vad ?

Suck, gå tillbaks och läs en gång till............
Citera
2007-05-07, 16:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Kan du förklara hur osten kom in i byggnaderna? Om man ska placera en missil på ett flygplan så gör man det i hemlighet, du kanske inte vet vad "hemlighet" betyder... Då förstår jag dig bättre...
Du vill inte förstå eller hur? Ostteorin är ett retoriskt exempel för att understryka det ohållbara med att bevisa en teori med argumentet att förloppet inte är omöjligt. Ni -vissa av er- säger att det inte är omöjligt med bomber. Jag säger att med samma argument är ostfyllda skyskrapor inte heller omöjligt. Skillnanden är att jag erkänner att min teori är skitfånig och i princip omöjlig att bevisa.

Citat:
Jag undrar lite.........

Ja vet! Hur skulle det vara att diskutera din ost teori i humorforumet kanske?
Jag tycker min konspirationsteori är lika trolig som er. Vad även du missar är att jag inte försöker vara rolig. Bara understryka hur ert resonemang brister. Men, det går uppenbarligen inte fram.
Citera
2007-05-07, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Eh... vad tror du att jag använt som källa? Givetvis den högupplösta videon.

Alltså, det är ju precis det jag gjort. Jag tycker att din kontaktkarta visar JÄTTETYDLIGT att planet kraschar innan flashen. Därför vore det MYCKET intressant att se din uppfattning om var skuggan börjar på bild 80. För du kan ju inte tolka den som jag gjort, eller hur? Och om det inte är skuggan som sträcker sig från flygplansnosen snett neråt höger, vad är det då?

Jo, kvaliten var ju överväldigande efter (hur många gångers förstoring?)

Jag säger igen, titta på kontaktkartan 2 bilder efter flashen, där träffar planet.

Ännu bättre se videon i normalfart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in