Citat:
=Majava]Tror du på allvar att det går att bygga byggnader som klarar att flygplan krockar med dem utan att de tar skada? Tänk dig att man kör en bil med 100km/h rätt in i WTC. Du håller väl med mig om att en del skulle hända då, rutor skulle krossas, och ytterväggen skulle skadas, även om de bärande balkarna knappast skulle göra det. Den energi som frigörs vid en sådan krock är enligt E=mv^2/2 ungefär 578703J. Ett fullastat och fulltankat boeing 747 väger ungefär 350000 kilo. Källa:
http://www.flygtorget.se/flygfakta/flygplan/databasen/detaljer.asp?ID=15. Vi ansätter hastigheten 500km/h. Det ger en energi på 3375771605J. Och det påstår du skulle inte skada byggnaden alls! Är det dina egna uppskattningar att de inte borde ha tagit skada eller har du någon som helst grund för det?
Storleken på tornen, hålet var för litet för att kunna sänka en byggnad av den storleken.. Dessutom var det bärande balkar runtomkring. Alla är eniga om att det INTE var kollisionen som sänkte tornen utan branden.
Citat:
Och? 500 grader räcker för att stålet ska tappa halva sin bärighet, och en normal kontorsbrand uppnår temperaturer på över 600 grader. Ingenstans i NIST-rapporten står det att husen rasade på grund av att elden var extra varm på grund av flygbränsle.
Det är vad många hävdat i alla fall. Dessutom har det aldrig hänt i historien att någon brinnande skyskrapa rasat.
Citat:
Varför så snabbt? För att, som jag nyss sa, stål har väldigt hög värmekonduktivitet. Vad du menar med "så totalt" har jag ingen aning om.
Vad jag menar med totalt, det var en dammhög kvar i princip efter två så stora torn. Inga möbler, ingenting. Den största bit man hittade var inte speciellt stor. totalt förintade med andra ord.
Citat:
Bevis på att det var smält stål och inte någon annan smält metall med lägre smältpunkt?
Jag vet inte hur många ställen på nätet där du kan läsa om smält metall, vilket borde varit omöjligt.
Citat:
Det där var ingen video på en skyskrapa solm brinner i 16 timmar.
Aha, det var det du menade, wait............
Ta en koll här.........
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html