2007-05-03, 20:10
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. Jag har själv haft problem att leta upp det i nist. har mailat kevin ryan. skriver så fort jag fåt svar.

Du borde rimligtvis mailat NIST - du postade det ju som om du hittat det i NISTs rapport, men nu var det alltså Kevin Ryan som du tog det ifrån?

Kan du skriva ut sådant i framtiden?

SLOB
Citera
2007-05-03, 20:12
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Sen..........

Varför har aldrig någon annan skyskrapa som brunnit rasat?

1) för att de flesta skyskrapor är byggda i betong, vilket är betydligt värmetåligare
2) för att inga andra skyskrapor har blivit träffade av fullastade flygplan som flyger in i dem med hög hastighet
3) det har de visst, titta på den där madriskrapan som ni konspirationstroende älskar att hänvisa till. Den övre delen (den som bars upp av en stålkonstruktion till skillnad från den undre som bars upp av betong) rasar ihop fullständigt av branden.
4) För att vid de allra flesta andra bränder har ingen yttre påverkan gjort så mycket av det brandskyddande materialet har försvunnit.
5) För att alla byggnader är olika konstruerade. Man kan inte generalisera och säga "skyskrapor", utan måste kolla på de enskilda byggnadernas specifika konstruktion.
Citera
2007-05-03, 20:15
Bannlyst
SLOB jag tog det från ett annat ställe. men det står i nist rapporten, skickar källa sen. ALLT jag har sagt om nist har jag get källa till allt. Men får källa snart!. Mailat nist? jag har precis debunkat dom och visat er det är ett jobb från insidan. läs mina citat från nist dom säger emot sig själva

Majava.
Citat:
Ingenstans i NIST-rapporten står det att husen rasade på grund av att elden var extra varm på grund av flygbränsle.

Missa du vad jag citera av nist precis??

"the subsequent unusually large, jet-fuel ignited multi-floor fires weakened the now susceptible structural steel. No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001"

Och jag gav precis källa där dom säger planet inte gjorde nån skada. hur läser du?

Vem ska först erkänna att nist e debunkade???

Eller ska jag behöva göra ett nytt inlägg med samma citat igen fast i ett inlägg. lol
Citera
2007-05-03, 20:16
Bannlyst
Citat:
=Majava]Tror du på allvar att det går att bygga byggnader som klarar att flygplan krockar med dem utan att de tar skada? Tänk dig att man kör en bil med 100km/h rätt in i WTC. Du håller väl med mig om att en del skulle hända då, rutor skulle krossas, och ytterväggen skulle skadas, även om de bärande balkarna knappast skulle göra det. Den energi som frigörs vid en sådan krock är enligt E=mv^2/2 ungefär 578703J. Ett fullastat och fulltankat boeing 747 väger ungefär 350000 kilo. Källa: http://www.flygtorget.se/flygfakta/flygplan/databasen/detaljer.asp?ID=15. Vi ansätter hastigheten 500km/h. Det ger en energi på 3375771605J. Och det påstår du skulle inte skada byggnaden alls! Är det dina egna uppskattningar att de inte borde ha tagit skada eller har du någon som helst grund för det?

Storleken på tornen, hålet var för litet för att kunna sänka en byggnad av den storleken.. Dessutom var det bärande balkar runtomkring. Alla är eniga om att det INTE var kollisionen som sänkte tornen utan branden.

Citat:
Och? 500 grader räcker för att stålet ska tappa halva sin bärighet, och en normal kontorsbrand uppnår temperaturer på över 600 grader. Ingenstans i NIST-rapporten står det att husen rasade på grund av att elden var extra varm på grund av flygbränsle.

Det är vad många hävdat i alla fall. Dessutom har det aldrig hänt i historien att någon brinnande skyskrapa rasat.

Citat:
Varför så snabbt? För att, som jag nyss sa, stål har väldigt hög värmekonduktivitet. Vad du menar med "så totalt" har jag ingen aning om.

Vad jag menar med totalt, det var en dammhög kvar i princip efter två så stora torn. Inga möbler, ingenting. Den största bit man hittade var inte speciellt stor. totalt förintade med andra ord.

Citat:
Bevis på att det var smält stål och inte någon annan smält metall med lägre smältpunkt?

Jag vet inte hur många ställen på nätet där du kan läsa om smält metall, vilket borde varit omöjligt.

Citat:
Det där var ingen video på en skyskrapa solm brinner i 16 timmar.

Aha, det var det du menade, wait............

Ta en koll här.........

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html
Citera
2007-05-03, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Säg någon annan stålbyggnad som blivit träffat av ett Boeing i +500km/h...

Nu var ju inte kollisionen orsaken till att tornen rasade.............
Citera
2007-05-03, 20:19
Bannlyst
Smält metall.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/moltensteel.html

Kolla här...........

Smält metall va?

http://video.google.com/videoplay?docid=545886459853896774
Citera
2007-05-03, 20:20
Bannlyst
fullt med vittnen om smält stål här: http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/moltensteel.html obs du han före xcore

ska bli intressant att se vem som erkänner nist debunkat sig själva först
Citera
2007-05-03, 20:21
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB jag tog det från ett annat ställe. men det står i nist rapporten, skickar källa sen. ALLT jag har sagt om nist har jag get källa till allt. Men får källa snart!. Mailat nist? jag har precis debunkat dom och visat er det är ett jobb från insidan. läs mina citat från nist dom säger emot

Problemet, från min synvinkel, är alltså att dina citat från NIST nu bevisat sig inte alltid vara från NIST. Om du skriver att något kommer från NIST, så ska du antingen ha hämtat det därifrån själv, eller kontrollerat att det verkligen stämmer innan du postar det här. Annars ljuger du - det är faktiskt inte svårare än så.

/S
Citera
2007-05-03, 20:22
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Nej, men det var en av de bidragande orsakerna.

Citat:
fullt med vittnen om smält stål här: http://911research.wtc7.net/wtc/evid...ltensteel.html obs du han före xcore

Hur såg de skillnad på "stål" till skillnad från vilken metall som helst? De bör ju ha uttalat sig om det också - hur avgjorde de att det var just stål de såg?

/S
Citera
2007-05-03, 20:23
Bannlyst
slob testa att kolla vad jag skriver så kanske du ser att jag gav länkar till deras dokument. hur kan du missa det? gå bak nån sida sen erkänn det är ett jobb från insidan. du kan inte säga emot det jag tog fram till er nu.
Citera
2007-05-03, 20:24
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Jag kan säga dig att det har nog en betydande roll. Kollisionen bidrog till att den yttre fasaden blev skadad samt att den inre kärnans pelare blev rejält tillknycklade. Tillsammans med elden kollapsade byggnaderna.
Citera
2007-05-03, 20:25
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
slob testa att kolla vad jag skriver så kanske du ser att jag gav länkar till deras dokument.

Och jag gick ju som jag skrev till NISTs rapport och tittade efter - utan att hitta det. Inte heller du hittade det, erkände du. Du mailade av någon anledning Kevin Ryan för att fråga efter.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in