2007-05-07, 15:08
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
WTC 7, som fanns 91 meter ifrån WTC 1 och 2, kollapsar 17:20. WTC 7 var 47 våningar - 174 meter högt så det var ingen liten byggnad. WTC 7 TRÄFFADES ALDRIG AV NÅGOT FLYGPLAN men kollapsar ÄNDÅ senare på eftermiddagen !!!!
Hur går det ihop? 2 flygplan - men 3 skyskrapor? Byggnaden träffades inte av fallande delar från WTC 1 och 2 som kunde orsaka kollapsen. Inte heller kan den ha kollapsat av hettan från dom andra tornen.

Varför kollapsade tornen?

WTC6 träffades heller inte av något plan, men blev så strukturellt instabilt att det blev tvunget att dras ner med kablar. Det blev otroliga skador på hela WTC-området.

/S
Citera
2007-05-07, 15:08
Medlem
Billows avatar
JA det är en hel härva av ouppklarade saker om WTC.. Speliellt WTC 7 !!!
Citera
2007-05-07, 15:09
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
WTC6 träffades heller inte av något plan, men blev så strukturellt instabilt att det blev tvunget att dras ner med kablar. Det blev otroliga skador på hela WTC-området.

/S

Det stämmer. Det har ju en mera logisk förklaring. Men WTC 7 som föll till marken utan sådana inblandningar är en gåta ..
Citera
2007-05-07, 15:10
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Hur skall du då kunna avgöra om planet och skuggan möts???????????

Det är väl då som planet träffar byggnaden, eller hur?
Alltså, det här påfrestar ta mig fan psyket. Maken till blåst för man leta länge efter.

Jag gör ett försök till med en illustration, sedan får en psykdoktor ta över mitt jobb.

http://img76.imageshack.us/img76/4686/entillop1.jpg
Citera
2007-05-07, 15:10
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

/S

Vad anser dom att WTC 6 blev strukturellt instabilt av ?
Citera
2007-05-07, 15:11
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Alltså, det här påfrestar ta mig fan psyket. Maken till blåst för man leta länge efter.

Jag gör ett försök till med en illustration, sedan får en psykdoktor ta över mitt jobb.

http://img76.imageshack.us/img76/4686/entillop1.jpg

Du behöver inte spåra ur för vi har olika åsikter. Detta ska vi kunna diskutera på lika nivå. Vi talade just om WTC 7 föresten som kollappsade utan att träffas av något.
Citera
2007-05-07, 15:11
Medlem
Pads avatar
Citat:
Skuggan är inte framme.

Så, planet har redan gått in i tornet när blixten inträffar?

(hej och godnatt)

OK... bara för att reda ut om vi menar samma sak... jag tog bildruta 80, drog upp den i Corel och markerade min tolkning av var planet och skuggan är placerade i bilden:

http://img525.imageshack.us/img525/7953/skugganz1.jpg

Håller du med om det? Använd bara min bild för att se hur jag tänkt, skall du göra egna bedömningar rekommenderar jag originalbilderna, för jag har ju fått spara om den som .jpg och då försvinner ju ytterligare information i bilden. Jag postade alltså bara den här för att kunna visa vad jag ser.

Om du tolkar bilden annorlunda, kan du visa var du tycker att skuggan och planet är placerade, och var mellanrummet mellan de två är placerat? För jag kan då inte se något...

EDIT: haha, jag ser att Erik redan gjort samma sak... och uppenbarligen tolkade vi bildmaterialet på samma sätt även om vi illustrerade det lite olika.
Citera
2007-05-07, 15:12
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
De visste hur krafig byggnad World Trade Center är. De visste också vad som krävs för att får ner WTC. Fråga dig själv. Vill de lyckas med detta. Räcker det då att två plan flyger in i toppen. Knappast.

Lätt.
Citera
2007-05-07, 15:12
Medlem
Billows avatar
Jag skall äta middag nu. Återkommer senare .. Ha de bra så länge.
Citera
2007-05-07, 15:13
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Det är rätt många som inte håller med om det. Men det har du väl läst antar jag. därav den här debatten.

Vad menar du?
Citera
2007-05-07, 15:14
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
OK... bara för att reda ut om vi menar samma sak... jag tog bildruta 80, drog upp den i Corel och markerade min tolkning av var planet och skuggan är placerade i bilden:

http://img525.imageshack.us/img525/7953/skugganz1.jpg

Håller du med om det? Använd bara min bild för att se hur jag tänkt, skall du göra egna bedömningar rekommenderar jag originalbilderna, för jag har ju fått spara om den som .jpg och då försvinner ju ytterligare information i bilden. Jag postade alltså bara den här för att kunna visa vad jag ser.

Om du tolkar bilden annorlunda, kan du visa var du tycker att skuggan och planet är placerade, och var mellanrummet mellan de två är placerat? För jag kan då inte se något...

EDIT: haha, jag ser att Erik redan gjort samma sak... och uppenbarligen tolkade vi bildmaterialet på samma sätt även om vi illustrerade det lite olika.
Jag måste medge att din illustration var mer pedagogisk än min.
Citera
2007-05-07, 15:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag måste medge att din illustration var mer pedagogisk än min.

Äsch, du är alltför vänlig... Men jag är genuint sugen på ett svar... för det är för mig en gåta hur man kan tolka bilden på något annat sätt än att skuggan "växt ihop" med planet i kollisionspunkten, och bild 80 är antingen precis precis innan den slår in i väggen eller precis precis efter. I vilket fall som helst så är bild 81 mer än sju meter senare, och då får man väl ändå säga att flashen i sådana fall skulle vara i samband med träffen och inte innan.

Men jag ser fram emot andra skisser med fina pilar som pekar ut mellanrummet mellan planet och skugga för mig, för jag kan då inte se var det skulle vara någonstans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in