2007-05-06, 10:49
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Det är klart att du tycer det, ingen förväntar sig annat...

Till och med Dylan Avery håller med om det... Undrar varför Kerry aldrig nämnde att Bush mördade över 3000 av sina medborgare 9/11 under presidentkampanjen 2004, om han nu vet om att Bush låg bakom allt.
Citera
2007-05-06, 10:52
Avslutad
Förmodligen. Dessutom kan man ju bara tänka sig vilken strid ström av odefinierade hot som USA dagligen får intel om.

I det här fallet (igen, Clarke är källan) kunde man ju tydligt se en ökning av antalet rapporter angående Bin Laden och flygplan. Detta svarade man faktiskt på genom att öka säkerheten vid sina utländska ambassader och, tror jag, en viss förstärkning av säkerheten då det gällde flyg från utlandet. Dock lät man inrikesflygen fortsätta per vanlig katastrofal säkerhetsrutin, eftersom det inte fanns några entydiga rapporteringar att handla efter (samt, förmodar jag, ett visst mått av hybris i stil med "inte på mitt skift eller i mitt land").

Jag förväntar mig att George Tenets självbiografi kommer att belysa byråkratin ännu mer. Clarkes bok allena målar upp en närmast Svensk Kommunalbyråkrati-bild av USA. Oerhört skrämmande.
Citera
2007-05-06, 11:30
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Till och med Dylan Avery håller med om det... Undrar varför Kerry aldrig nämnde att Bush mördade över 3000 av sina medborgare 9/11 under presidentkampanjen 2004, om han nu vet om att Bush låg bakom allt.

Jag tror att ett sådant avslöjande skulle skapa mer kaos än reda… Konsekvenserna av ett sådant avslöjande kan man bara fantisera om.. Jag tror det varken hade varit positivt för Kerry, Bush eller landet USA.. Det säger sig själv egentligen… Hur skulle omvärlden och den Amerikanska befolkningen reagera… Skulle man helt plötsligt tro på Kerry istället, nej jag tror inte det… Du tänker för simpelt…

De är ju med i samma klubb ”skull and bones” Har till och med för mig att de är kusiner om jag inte mins fel…
Detta som pågår just nu är bara en start på en Old Fashion Spinn… Man kommer att vända det till något positivt… Sakta men säkert kommer förvridningen att smyga sig på… Helt plötsligt så skriver väl snart Aftonbladet om det också… Den första artikeln om 7:an som kommer att vridas till det positiva… Genialiskt om man vill sänka konspirationsrörelsen… Folk kommer att referera till Aftonbladet när det hör saker om den 11:Sep… Löjligt simpelt hur människan tillåter sig manipuleras av simpla lögner…

Om det officiellt visar sig att det var en kontrollerad demolering så bevisar ju det att DU inte vet vad du pratar om… Du har väl lagt fram en hel del om hur det var bränder som förstörde 7:an… Vilket isf skulle visa sig att den lilla student som du är. Har haft helt fel i tidigare resonemang, vilket rättfärdigar att man kan, som Ni ofta påpekar själv. Sänka hela eran trovärdighet...

Ja ja, vi får väl se om några veckor/månader/år hur det vänds till det positiva. Och även hur Ni kommer att medge att, det ser ut som en kontrollerad demolering… Det här kommer att bli väldigt kul, jag ser fram emot förändringarna som genomsyras av falskhet och lögner.
Spinn…
Citera
2007-05-06, 11:36
Bannlyst
Hinner bara göra ett snabbinlägg innan jag drar iväg.

Kolla på andra YouTube videon "Pieces free fall" där WTC7 faller och lyssna på kommentaren.

INGET SNACK om saken, WT7 imploderades. Titta bara på HUR den faller. Att den skulle rasat naturligt låter lika otroligt som att kraften av månen skulle sänkt byggnaden och det blir bara löjligt.

Eller hur?

Man har väl ögon att se med?

http://www.prisonplanet.com/articles/april2007/230407building7.htm
Citera
2007-05-06, 11:42
Medlem
Citat:
Inte överger väl en brandman ett hus som brinner och som dessutom inte är övertänt.. den bransmannen är ingen brandman... Tjästefel!

Klart att han kan göra det i sådan här extrema fall. Det hände ju så att säga rätt mycket den där höstdagen för sex år sedan.
Citera
2007-05-06, 11:45
Medlem
Den här filmen visar ju också att huset kollapsade på ett sådant sätt så att det ger illusionen av att förloppet gick mycket fortare. Först rasade tydligen taket och delar av baksidan, sedan fasaden.

http://www.youtube.com/watch?v=G86yuunRBIw
Citera
2007-05-06, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Den här filmen visar ju också att huset kollapsade på ett sådant sätt så att det ger illusionen av att förloppet gick mycket fortare. Först rasade tydligen taket och delar av baksidan, sedan fasaden.

http://www.youtube.com/watch?v=G86yuunRBIw

För min del så var inte frågan om hur snabbt den föll utan HUR den föll, sådär ser en implosion ut.

Titta på var energin och dammolnen ligger, förloppen när den rasar, det kan inte bli mer "implosion av byggnad" än så.
Citera
2007-05-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
För min del så var inte frågan om hur snabbt den föll utan HUR den föll, sådär ser en implosion ut.

Titta på var energin och dammolnen ligger, förloppen när den rasar, det kan inte bli mer "implosion av byggnad" än så.

Så du menar alltså att hela alla experter och forskare har missat detta?
Citera
2007-05-06, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Så du menar alltså att hela alla experter och forskare har missat detta?

Min nästa fråga blir.

HUR kunde det komma sig att en del nyhetsstationer rapporterade kollapsen av WTC7 20 min före det inträffade? BBC bland annat.

1.De hamnade in nån underlig temporär tidswarp

2.Beslutet om att sänka WTC7 med sprängämnen var redan taget, ett misstag begicks och det läckte ut lite för tidigt.

>> BBC Reported Building 7 Had Collapsed 20 Minutes Before It Fell
An astounding video uncovered from the archives today shows
the BBC reporting on the collapse of WTC Building 7 over
twenty minutes before it fell at 5:20pm on the afternoon of more...

9/11. The incredible footage shows BBC reporter Jane Standley
talking about the collapse of the Salomon Brothers Building
while it remains standing in the live shot behind her head.
How did the BBC know that it was going to collapse? And why
did they report the collapse when it is clearly standing in
the background? <<

http://www.metacafe.com/watch/450679/bbc_reported_building_7_had_collapsed_20_minutes_b efore_it_fell/

Angående kollapsen av WTC7, hurvida det var en implosion, vad tycker DU att det ser ut som?
Citera
2007-05-06, 12:19
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Om det officiellt visar sig att det var en kontrollerad demolering så bevisar ju det att DU inte vet vad du pratar om… Du har väl lagt fram en hel del om hur det var bränder som förstörde 7:an… Vilket isf skulle visa sig att den lilla student som du är. Har haft helt fel i tidigare resonemang, vilket rättfärdigar att man kan, som Ni ofta påpekar själv. Sänka hela eran trovärdighet...

Skitsnack. Jag har aldrig tagit ställning till WTC7-raset och kommer inte göra det heller förrän jag har fått möjlighet att ta del av båda sidors argument. Vänligen tillskriv mig inte åsikter som jag inte har.
Citera
2007-05-06, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Min nästa fråga blir.

HUR kunde det komma sig att en del nyhetsstationer rapporterade kollapsen av WTC7 20 min före det inträffade? BBC bland annat.

1.De hamnade in nån underlig temporär tidswarp

2.Beslutet om att sänka WTC7 med sprängämnen var redan taget, ett misstag begicks och det läckte ut lite för tidigt.

>> BBC Reported Building 7 Had Collapsed 20 Minutes Before It Fell
An astounding video uncovered from the archives today shows
the BBC reporting on the collapse of WTC Building 7 over
twenty minutes before it fell at 5:20pm on the afternoon of more...

9/11. The incredible footage shows BBC reporter Jane Standley
talking about the collapse of the Salomon Brothers Building
while it remains standing in the live shot behind her head.
How did the BBC know that it was going to collapse? And why
did they report the collapse when it is clearly standing in
the background? <<

http://www.metacafe.com/watch/450679/bbc_reported_building_7_had_collapsed_20_minutes_b efore_it_fell/

Angående kollapsen av WTC7, hurvida det var en implosion, vad tycker DU att det ser ut som?

BBC försvarar sig med att de inte har orginaltaperna kvar pga slarv och säger att de kan ha gjort ett misstag i rapporteringen. De är naturligtvis inte med i någon konspiration.

>> 4. We no longer have the original tapes of our 9/11 coverage (for reasons of cock-up, not conspiracy). So if someone has got a recording of our output, I'd love to get hold of it. We do have the tapes for our sister channel News 24, but they don't help clear up the issue one way or another. <<

>> 5. If we reported the building had collapsed before it had done so, it would have been an error - no more than that. As one of the comments on You Tube says today "so the guy in the studio didn't quite know what was going on? Woah, that totally proves conspiracy... " <<

http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2007/02/part_of_the_conspiracy.html
Citera
2007-05-06, 12:40
Bannlyst
Och det här?

Ground Zero EMT: We Were Told Building 7 Was to Be "Pulled"

>> New Jersey Emergency Medical Technician asked "how could someone have rigged all these explosives?" before towers collapsed, support columns had been blown out <<

Paul Joseph Watson
Prison Planet
Thursday, February 8, 2007

>> A New Jersey EMT has gone public on how emergency workers were told that Building 7 was going to be "pulled," before a 20 second demolition countdown broadcast over radio preceded its collapse. The ground zero rescue worker also blows the whistle on how he witnessed multiple underground support columns of the WTC towers that had been severed before the buildings imploded. <<

Läs resten här

http://www.prisonplanet.com/articles/february2007/080207building7.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in