2007-05-07, 14:54
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Och flashen är då enligt dig, och många andra, vad?

Något som avfyras ja ..
Citera
2007-05-07, 14:56
Bannlyst
Citat:
Jag har läst många fåniga inlägg om missiler och bomber.

Nej, jag riktar inte all min kritik mot dig. Nu är du lite självisk, lilla gubben.

OK, så WTC reagerade särskilt på det? Blanda nu inte in kollapsen i detta. Jag talar om explosionen.

Allt jag ville tala om var att det förekom en blixt precis före det att planet träffade tornet. Jag vet inte varför, men visst var det en smula underligt, tills dess att man vet vad som orsakade blixten.

Var det något elektriskt som uppstod, var det nåt på planet, osv.

Det är svårt att säga om det var nåt som skulle skada byggnaden eller ett högst naturligt fenomen. I vilket fall som helst så borde man få klarhet i vad det var.

kan du eller nån annan försäkra folk om att det inte var något som skulle skada tornen?

Nej

Därmed så kan man inte bara avfärda teorin om att det SKULLE kunna vara nåt som var avsett att åsamka mer skada på tornen.
Citera
2007-05-07, 14:56
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Så missiler och raketer är fånigt i terrorsammanhang. På videon visar de bilder under planet och även dom säger att det liknar missiler.

Nej, men i detta fallet. Det räcker med att flyga in ett flygplan i huset.

Det under vingarna är husen för hydrauliksystemet som styr klaffarna, finns på de flesta större flygplan.
Citera
2007-05-07, 14:57
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Allt jag ville tala om var att det förekom en blixt precis före det att planet träffade tornet. Jag vet inte varför, men visst var det en smula underligt, tills dess att man vet vad som orsakade blixten.

Var det något elektriskt som uppstod, var det nåt på planet, osv.

Det är svårt att säga om det var nåt som skulle skada byggnaden eller ett högst naturligt fenomen. I vilket fall som helst så borde man få klarhet i vad det var.

Ja det köper jag.
Citera
2007-05-07, 14:58
Medlem
Billows avatar
Citat:

Det under vingarna är husen för hydrauliksystemet som styr klaffarna, finns på de flesta större flygplan.
Visst. Men man såg tydligt vid jämförelsen på videon då de visade hur ett normalt plan skall se ut underifrån mot det som flög in att det var något raketliknande under. Syntes för tydligt för att undvika. Teorin styrks ju av flachen man ser också.
Citera
2007-05-07, 14:59
Medlem
Billows avatar
De visste hur krafig byggnad World Trade Center är. De visste också vad som krävs för att får ner WTC. Fråga dig själv. Vill de lyckas med detta. Räcker det då att två plan flyger in i toppen. Knappast.
Citera
2007-05-07, 15:00
Bannlyst
Citat:

Det är rätt många som inte håller med om det. Men det har du väl läst antar jag. därav den här debatten.
Citera
2007-05-07, 15:02
Bannlyst
WTC7 rasade utan något plan alls............
Citera
2007-05-07, 15:03
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
WTC7 rasade utan något plan alls............
Det är det som många anser är väldigt mystiskt. Vad orsakde det fallet ??
Citera
2007-05-07, 15:03
Bannlyst
Säg det.

En del tror på kontrollerad sprängning.............
Citera
2007-05-07, 15:04
Medlem
Billows avatar
Wtc 7

WTC 7, som fanns 91 meter ifrån WTC 1 och 2, kollapsar 17:20. WTC 7 var 47 våningar - 174 meter högt så det var ingen liten byggnad. WTC 7 TRÄFFADES ALDRIG AV NÅGOT FLYGPLAN men kollapsar ÄNDÅ senare på eftermiddagen !!!!
Hur går det ihop? 2 flygplan - men 3 skyskrapor? Byggnaden träffades inte av fallande delar från WTC 1 och 2 som kunde orsaka kollapsen. Inte heller kan den ha kollapsat av hettan från dom andra tornen.

Varför kollapsade tornen?
Citera
2007-05-07, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
WTC 7, som fanns 91 meter ifrån WTC 1 och 2, kollapsar 17:20. WTC 7 var 47 våningar - 174 meter högt så det var ingen liten byggnad. WTC 7 TRÄFFADES ALDRIG AV NÅGOT FLYGPLAN men kollapsar ÄNDÅ senare på eftermiddagen !!!!
Hur går det ihop? 2 flygplan - men 3 skyskrapor? Byggnaden träffades inte av fallande delar från WTC 1 och 2 som kunde orsaka kollapsen. Inte heller kan den ha kollapsat av hettan från dom andra tornen.

Varför kollapsade tornen?

Det är det som man skall försöka ta reda på, hur kunde två torn av den storleken rasa så snabbt och så totalt som de gjorde. Jag och många andra har mycket svårt att tänka oss att det var planen och bränslets förtjänst.

Smält stål på ground zero, är bara en av alla underligheter.

Dags för paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in