2007-05-06, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Några skribenter här driver tesen att flasharna kommer innan planen träffar.
Jag kan inte se det, utan uppfattar att dom kommer samtidigt som träffen. (flygplansnos/fasad)

Då ser jag det som mest sannolikt att det vi ser är den initiala värmeutveckling som uppstår när planens rörelseenergi vid träffen med fasadens stålbalkar omvandlas till värme.

I ett konspirations-scenario är det kanske något slags vapen som avlossas från planen, men att utveckla detta överlämnar jag till någon annan...

/T

Jag menade flasharna vi ser inifrån tornen när de filmas. Det är upprepade flashar man ser.

Planens flashar är strax före impact, tycker jag. Särskilt på det första planet. Jag postade en högupplösande video tidigare på tråden, se den gärna flera gånger och bedöm själv, visst är den nån eller några meter för impact.
Citera
2007-05-06, 19:35
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Filmen loose change hade en bra berättare och hela filmen ingav förtroende tack vare att det märktes att man försökte gå sakligt tillväga.

Presentation är en viktig bit, minsta översittar tendens gör att jag ratar ett budskap direkt.

Läs vad jag frågade igen. Hint: http://www.loosechangeguide.com
Citera
Medlem
Citat:
Så om jag ifrågasätter i ena fallet så är det okey, men i andra fallet inte?

Varför då?

Typ........

Förekom det explosioner som sänkte WTC tornen?

(så får jag inte säga?)

Förekommer det ogentligheter på guantanamo bay camp? Och borde det stängas?

(så får jag säga?)

Det är ju inte alls samma sorts ifrågasättande. Precis som jag skrev tidigare är det skillnad mellan att

A) Mena att alla källor med teorier som går emot ens egen teori är styrda ifrån amerikanska myndigheter.

B) Mena att någonting är moraliskt fel.

Självklart är det inte fel i sig att ställa sig frågan om det förekom explosioner som förstörde WTC-tornen, men det blir absurt när man menar att varenda tekniker och expert som inte arbetar efter den idéen är med i en världsomspännande konspiration.
Citera
Bannlyst
På tal om FLASHES

Captain Karin Deshore: “Somewhere around the middle of the World Trade Center, there was this orange and red flash coming out. Initially it was just one flash, Then this flash just kept popping all the way around the building and that building had started to explode. The popping sound, and with each popping sound it was initially an orange and then a red flash came out of the building and then it would just go all around the building on both sides as far as I could see. These popping sounds and the explosions were getting bigger, going both up and down and then all around the building."

Assistant Commissioner Stephen Gregory: “I thought . . . before . . . No. 2 came down, that I saw low-level flashes. . . . Lieutenant Evangelista . . . asked me if I saw low-level flashes in front of the building, and I agreed with him because I . . . saw a flash flash flash . . . at the lower level of the building. You know like when they demolish a building, how when they blow up a building, when it falls down? That's what I thought I saw.”

Ground Zero EMT Patricia Ondrovic: "I just kept running. I was aware there were other people running as well. After passing the cars on fire, I was trying to find someplace safe. I tried to run into the lobby of 6 World Trade, but there were federal police -- maybe 4 to 6 of them -- standing in the open doorways. As I tried to run in, they wouldn't let me, waving me out, telling me "you can't come in here, keep running." As I turned to start running west again, I saw a series of flashes around the ceiling of the lobby all going off one-by-one like the X-mass lights that "chase" in pattern. I think I started running faster at that point"

Detta blir nog lite svårare att förklara.
Citera
2007-05-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
På tal om FLASHES

Captain Karin Deshore: “Somewhere around the middle of the World Trade Center, there was this orange and red flash coming out. Initially it was just one flash, Then this flash just kept popping all the way around the building and that building had started to explode. The popping sound, and with each popping sound it was initially an orange and then a red flash came out of the building and then it would just go all around the building on both sides as far as I could see. These popping sounds and the explosions were getting bigger, going both up and down and then all around the building."

Assistant Commissioner Stephen Gregory: “I thought . . . before . . . No. 2 came down, that I saw low-level flashes. . . . Lieutenant Evangelista . . . asked me if I saw low-level flashes in front of the building, and I agreed with him because I . . . saw a flash flash flash . . . at the lower level of the building. You know like when they demolish a building, how when they blow up a building, when it falls down? That's what I thought I saw.”

Ground Zero EMT Patricia Ondrovic: "I just kept running. I was aware there were other people running as well. After passing the cars on fire, I was trying to find someplace safe. I tried to run into the lobby of 6 World Trade, but there were federal police -- maybe 4 to 6 of them -- standing in the open doorways. As I tried to run in, they wouldn't let me, waving me out, telling me "you can't come in here, keep running." As I turned to start running west again, I saw a series of flashes around the ceiling of the lobby all going off one-by-one like the X-mass lights that "chase" in pattern. I think I started running faster at that point"

Detta blir nog lite svårare att förklara.

Var kan man läsa dessa vittnesmål i orginaltext?
Citera
2007-05-06, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Läs vad jag frågade igen. Hint: http://www.loosechangeguide.com

Det verkade väl okey tycker jag. Sidan var det inget fel på.
Citera
2007-05-06, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Det är ju inte alls samma sorts ifrågasättande. Precis som jag skrev tidigare är det skillnad mellan att

A) Mena att alla källor med teorier som går emot ens egen teori är styrda ifrån amerikanska myndigheter.

B) Mena att någonting är moraliskt fel.

Självklart är det inte fel i sig att ställa sig frågan om det förekom explosioner som förstörde WTC-tornen, men det blir absurt när man menar att varenda tekniker och expert som inte arbetar efter den idéen är med i en världsomspännande konspiration.

Det har jag nog inte hävdat en enda gång i min argumentation. däremot ifrågasätter jag om de haft rätt angående WTC tornens kollaps.
Citera
2007-05-06, 19:44
Bannlyst
Lord of helmet. http://www.journalof911studies.com/articles/Article_5_118Witnesses_WorldTradeCenter.pdf

"världsomspännande konspiration" den kommer inte vara så "spännande" när du har ett chip i kroppen och din familj blir avrättade och bussar kommer och hämtar en för att köra en till fema läger. Gå nån sida bak och se mitt svar om al-qaida osv, världen är inte riiigtigt som du tror den är.
Citera
2007-05-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
tenor302. Här är fullt med vittnen om smält stål "rivers of molten steel" http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/moltensteel.html

Där var smält stål inget snack om saken.

Nej, det håller inte!
Sidan innehåller ett antal andrahandsutsagor av typen "
I talked to many contractors and they said they actually saw molten metal trapped"
Vad som behövs är förstahandsutsagor av folk som själva verkligen har sett det smälta stålet.
Och dessutom krävs det att dessa personer verkligen kan visa att dom känner igen smält stål om/när dom ser det.
Man kan ju se glödande/smält material och tro att det är stål, utan att det för den skull behöver vara det.

Jag skulle gissa att av dom personer (brandmän/röjningspersonal/etc) som arbetade med uppröjningen efter WTC, så är antalet personer som har erfarenhet av smält stål i större mängder (typ arbetat på stålverk eller så) lika med 0!
Citera
2007-05-06, 19:48
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det verkade väl okey tycker jag. Sidan var det inget fel på.

Nu förstår jag inte riktigt. Hur kan den vara okej samtidigt som Loose change är okej? Hittade du något som inte stämmer i Loose change guide? Omvärderade du något i Loose change efter att du läste LCG?
Citera
2007-05-06, 19:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
edit:

WTC sänktes definitivt inte på traditionellt sätt om man nu använde laddningar för att sänka byggnaden. Det kan vara därför det varit svårt att få en expert att uttala sig i frågan.
Men herregud människa. Har de sprängt med magiska sprängmedel eller hur menar du? En eldboll +3 rakt in i bärande konstruktion?
Hur sänker man ett hus på otraditionellt sätt medelst sprängmedel?
Men jag förstår. Nu tänker du säga; -men jag har inga bevis. Det går bara inte att utesluta att de hittat ett helt jätteovanligt sprängmedel som gör att man kan spränga från toppen och nedåt och som trotsar alla fysikaliska lagar. Vi bara diskuterar olika scenarion.

Citat:
Å andra sidan så var varken planen eller elden nog för att sänka byggnader med den kalibern. Och så totalt.
Nähä? Bomber menar du. Hur kom de dit då? Jag har dragit den här frågan med tennsoldaten ett otal gånger. Och så länge du hävdar att det måste funnits sprängmedel tänker jag fråga dig om du kan hitta bevis för hur de kom dit. Kan du inte komma med ett troligt scenario måste du till slut inse att det inte kan ha funnits några sprängmedel och alltså var två passagerarflygplan fulla med bränsle tillräckligt.

Citat:
Visa motsasen. Men det kan du inte.
Lägg av. Det där är bara fånigt.

Citat:
Men det har vi ju redan gått igenom, eller hur?
Ja och jag tänker fortsätta med det om och om igen tills du tar fram ett troligt scenario för hur kåken apterades. Till troligt räknas inte:
*Det sattes dit när husen byggdes
*Det apterades när alla sov
*GWB är ond och därmed är det inte omöjligt att han mutat hundratals människor att hålla tyst om hela konspirationen.
*Det kan ha apterats och sprängts på ett helt nytt sätt okänt för all världens demoleringsexperter och så smart att ingen av dessa experter har kunnat klura ut hur det gick till.
Citera
2007-05-06, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nu förstår jag inte riktigt. Hur kan den vara okej samtidigt som Loose change är okej? Hittade du något som inte stämmer i Loose change guide? Omvärderade du något i Loose change efter att du läste LCG?

Det var ju en hel del att läsa igenom, tänkte du på något speciellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in